Aihe: Rooliensa vangit
1 2 3 4 5
PH
10.05.2009 23:08:17 (muokattu 10.05.2009 23:11:31)
Jos leffassa näyttelee Peter Stormare, niin äijän rooli on joku venäläis- tai eurooppalaistaustainen rikollinen tai muuten vain rähjäinen tyyppi.

En myöskään muista nähneeni Steve Buscemia varsinaisessa sankariroolissa. Aina se on joku luihu nilkki :(
Hetfield
10.05.2009 23:51:41

En myöskään muista nähneeni Steve Buscemia varsinaisessa sankariroolissa. Aina se on joku luihu nilkki :(

Ne on ne silmät.
I quit the band... Now I just play with myself.
Bluesmies
10.05.2009 23:56:06
Jack Nicholson on hullu.

Aina.
lxi
11.05.2009 00:16:03
Kitaravirtuaali: John Lithgow on aina Dick Kolmannesta kivestä, ei siitä miehestä ole ainakaan meikäläisen silmissä juuri muunlaiseen rooliin. Koko ajan odottaa jotain myötähäpeämöläytystä.

Tämä. Juuri tämä.
-Lassi-
11.05.2009 00:19:09
En pysty kuvittelemaan Rowan Atkinsonia mikskään muuks ku Mr. Beaniks.
diibadaaba
Rotuvaari
11.05.2009 01:23:51
Aiemmin mainittu Dick Solomon...eiku...no ei Johnia osaa enää katsoa muissa rooleissa. Miehen lahjat istuvat kuin valettu koheltajarooliin, vaikka tältä irtoaa draamantajuakin tarvittaessa. Tuosta muuten tunnistaa hyvän koomikon.

Californiacationia en kyennyt katsomaan sen takia, että Fox Mulder oli koko ajan pilvessä tai kännissä. Oikeasti Duchovny on rajoittunut näyttelijä, mutta toimi jäyhähkön - välillä hiukan irroittelevan - FBI-agentin roolissa just eikä melkein.

Vaan mitä kävi Hugh Laurielle? Monille hän tulee olemaan aina Bertie Wooster, mutta sanomattakin lienee selvää mistä suuri yleisö miehen tuntee ja tulee tuntemaan. Täydellinen casting tohtori Housen rooliin, ei voi muuta sanoa. Pahaa tekee katsoa miehen talk show -esiintymisiä, joissa ilkeän paskiaisneron sijasta juttelee mukavia leppoisa viisikymppinen britti, jonka komediantaju pyrkii jatkuvasti esille.

Yhdysvaltojen yksi vaietuimmista näyttelijöistä, Anthony Perkins, tulee taas aina olemaan Norman Bates - niin mieleenpainuva rooli ja -suoritus oli Psykossa. Roger Moorea tuskin kukaan on edes nähnyt muussa kuin 007:n roolissa, ellei mukaan lueta ammoisten aikojen Pyhimys-sarjaa. Bondin roolissa leimautuu väistämättä, ja vaikka Moore oma suosikki-Bondini onkin, on silti sanottava Conneryn vetävän reilusti pidemmän korren muuntautumisessa.

Javier Bardem on Anton Chigurh ja sama myös toisinpäin. Ei mennyt Oscari väärään osoitteeseen ja tuosta "suosta" miehen on hankala itseään enää nostaa yhtä ikimuistettavaan rooliin. He's just a goddamn homicidal lunatic! Jos onnistuu, niin ihme on. Samassa elokuvassa näyttelee vanha arpinaama: Tommy Lee Jones, jonka rinnastan aina automaattisesti poliisin rooliin.

Samuli Edelmannin alaston perse on Samuli Edelmannin alaston perse, vaikka voissa paistaisi. Ei auta virret, ei Isontalon Antti, niin voimakas assosiaatio syntyy Samulin ääntä kuullessaan, kuvan nähdessään tai edes nimeä mainittaessa; Samulin perseeseen, joka on aivan taatusti eniten suomalaisessa elokuvatuotannossa koskaan kuvattu takalisto.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Don Make
11.05.2009 01:34:55
Eikö kukaan oo vielä Bruce Willistä maininnut? Se on aina se sama pahis kyttä joka ryyppää, vetää kaikkia turpaan, sanoo väliin aina jotain nasevaa eikä noudata ohjekirjaa tai pomojen ohjeita. Niin joo, ja sen perhe asiat on perseellään...tytär vittuilee ja muija on jättäny.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
Gandhi
11.05.2009 06:22:06
Californiacationia en kyennyt katsomaan sen takia, että Fox Mulder oli koko ajan pilvessä tai kännissä. Oikeasti Duchovny on rajoittunut näyttelijä, mutta toimi jäyhähkön - välillä hiukan irroittelevan - FBI-agentin roolissa just eikä melkein.

Mun mielestä Duchovny on hoitanut homman Californicationissa erinomaisesti. Varsinkin kun vertaa siihen, millainen kulttisarja X-files oli. Sen sijaan elokuvassa California (:D) en kaveria kyllä osannut muuna katsoa kuin Fox Mulderina.

Samuel L. Jackson on fakkiutunut näyttelemään Samuel L. Jacksonia. Hyvä se siinä kyllä on, ei siinä mitään.
Samu S.
11.05.2009 20:36:37
Hugh Laurie mainittiin jo, mutta tolla Bertie Wooster - Gregory House -akselilla on mulla vieläkin vaikeuksia tehdä selkeää hahmotusta. Koko ajan odottaisi vähintään Stephen Frytä jonkun kulman takaa - "Indeed, Sir".

Sitten on tämä Deadwoodissa lesbojuoppolänkkäriä näytellyt Robin Weigert Lifessä. Hetki olisi mennyt tottuessa, jos tota sarjaa olis jaksanut muutamaa jaksoa enempää seurata...
When all you have is a hammer, everything looks like a nail
Kapane
11.05.2009 21:12:45

-Lassi-: En pysty kuvittelemaan Rowan Atkinsonia mikskään muuks ku Mr. Beaniks.

Kato black adder ja kummastu.
Skenehuora jo 6 vuotta.
ruusteri
11.05.2009 21:19:09
Bluesmies: Jack Nicholson on hullu.

Aina.

Tämä.
"HERE'S JOHNNY!"
laite
11.05.2009 21:24:09 (muokattu 11.05.2009 21:24:23)
slipoilfan: Kato black adder ja kummastu.

Allekirjoitan, varsinkin ne kolmonen ja nelonen on timanttia. Ekassahan Black Adder on vielä varsin mr. beanimainen sählääjä.
"En muista, enkä usko sellaista sanoneeni"
Qsine
11.05.2009 21:28:38 (muokattu 11.05.2009 21:54:18)

Kalamazoo: Hugh Grant on ainakin luonut hämmästyttävän pitkän uran änkyttävänä romantikkona. Kuulemma.

Minä tulen aina muistamaan Hugh Grantin Alien-leffojen Ripleynä.

Edit: Voi olla, että muistan väärin, ja että tämä menikin toisin päin.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Jannipaali
11.05.2009 21:34:44
Qsine: Minä tulen aina muistamaan Hugh Grantin Alien-leffojen Ripleynä.

Tä?

Tyhjää kirjotusta.
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia.
Väkevämies
11.05.2009 21:57:19

Edit: Voi olla, että muistan väärin, ja että tämä menikin toisin päin.

Se tukkako?
Kitaravirtuaali
11.05.2009 22:06:23

Audrey Tautou ei, oivasta muuntautumiskyvystään huolimatta, oikein onnistu karistamaan Amélien viittaa harteiltaan. Muutama muukin leffa on neidolta tullut vahdattua (myönnetään, ihan Tautoun itsensä takia) mutta Amélie se on minulle aina. Da Vinci -koodissa suoritus oli kyllä varsin hyvä, mutta efekti vähän sama kuin John Lithgown kanssa; koko ajan odotti jotain vähemmän vakavaa. Ei siinä oikeastaan mitään pahaa kyllä ole, onhan Amélie ainakin meikäläiselle se The Hyvän Mielen leffa.

Neve Campbell on (missä se muuten nykyään edes on?) fixoitunut hyvin vahvasti uhrin rooliin Scream-leffoissa, lieneekö siinä syykin miksei juuri muualla enää nykyään näy...

Rowan Atkinsonin lärvistä tulee kyllä aina mieleen Mr. Bean, muttei se onneksi muihin rooleihin ole vaikuttanut. Mielelläni näkisin miehen vähän vakavemmissakin rooleissa tosin.

Se Ally McBealissa ollut pieni, änkyttävä mies on kanssa aina vain pieni, änkyttävä mies.

Robocopin Clarence Boddicker oli tosiaan sen verran vahva roolisuoritus, että mies on ja pysyy roistona vaikka missä roolissa.

Pitänee taas lisäillä sitä mukaa kun näitä tulee mieleen. "Hei mutta toihan on toi, mitä se tässä tekee..."
Tältä pohjalta.
HaloOfFlies
11.05.2009 22:08:24

Ian McShane on tehnyt monia hyviä rooleja, mutta ainakin minulle ukko tulee aina olemaan Lovejoy.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Booombox
11.05.2009 22:13:07
Supernaturalin Jared Padalecki ja Jensen Ackles on aika vaikeaa kuvitella muihin sarjoihin kaikki supernaturalin tuotantokaudet tähän mennessä kattoneena.
Get your money for nothin' Get your chicks for free
bedlam
11.05.2009 22:29:12 (muokattu 11.05.2009 22:29:40)

Sama. Hugh on jotenkin niin viiksekäs, mutta samalla ihanan naisellinen tuossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)