isojussi 13.04.2009 09:02:09 | |
---|
Tankero: Miten maailma pärjäis ilman sua. Äläs ny - kuvaa vasan jenkkin asennetta ja kaksinaismoraalia. Lopunperin se olis sit ollu kans valmis meitin kanssa saunaan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Epämuusikko 13.04.2009 14:27:14 | |
---|
Brasilian portugali kuulostaa siltä, kuin jotakuta yritettäisiin rauhoitella. + vivahde ruotsia. Portugalinportugali on mun korviin hieman kulmikkaampaa, myös vokaalit on jotenkin erottuvampia. Näin siis diletanttinäkökulmasta. Barskan kanssa samat sävelet Mas que nadasta. Onhan se hieman kulunut viisu tosin. "Pay peanuts, get monkeys". Kesy animaali #1 |
pekkajau 13.04.2009 21:40:36 (muokattu 13.04.2009 21:40:57) | |
---|
Epämuusikko: Brasilian portugali kuulostaa siltä, kuin jotakuta yritettäisiin rauhoitella. + vivahde ruotsia. Portugalinportugali on mun korviin hieman kulmikkaampaa, myös vokaalit on jotenkin erottuvampia. Näin siis diletanttinäkökulmasta. Barskan kanssa samat sävelet Mas que nadasta. Onhan se hieman kulunut viisu tosin. Kyllä eron huomaa selvästi jos kuuntelee ensin portugalialaista fadoa ja sitten siihen päälle jotain brasilialaista bossanovaa tai sambaa laulettuna. |
baron 13.04.2009 21:57:08 (muokattu 13.04.2009 21:59:30) | |
---|
PuhJ: Kyllä eron huomaa selvästi jos kuuntelee ensin portugalialaista fadoa ja sitten siihen päälle jotain brasilialaista bossanovaa tai sambaa laulettuna. Mun mielestä brasilian portugali on maailman kauneimpia kieliä kun taas portugalin portugali kuulostaa mahtipontisesti äännetyltä espanjalta. Kummassakin paikassa oon ollut ja kummankin kielen alkeita yrittänyt opiskella. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 13.04.2009 22:21:50 | |
---|
baron: Mun mielestä brasilian portugali on maailman kauneimpia kieliä kun taas portugalin portugali kuulostaa mahtipontisesti äännetyltä espanjalta... Toi on kyllä aivan vitun hyvin sanottu. ++++ Brasilian portugeesi on pehmeydessään, kauneudessaan ja laulavuudessaan jotain aivan ainutlaatuista. Aibut, mikä nyt tulee samanvertaisena mieleen - vaikkin toki aivan erikuuloisena - on vienan karjalan murre, tai kieli ennemmenkin. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
matchbox 19.04.2009 21:34:32 | |
---|
Jälleen sellaiset biisit, tulkinnat sekä bändiltä että hiihtäjiltä, että oksat pois. Minuakin itketti, kun Rosa uppos tunnelmoimaan. IhQ:a. Nättiä. Tulis jo kesä ja itikat ja hikiset tangot keskellä ei mittään -lavoilla. |
baron 19.04.2009 22:27:58 | |
---|
Ihailin vain tän illan esityksessä flyygelinsoittoa: Mitä on tanssibändi ilman sitä!! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
pekkajau 19.04.2009 22:55:01 (muokattu 19.04.2009 22:59:44) | |
---|
Ihailin kontrabassoa ja sen soittoa kotimaisessa tangossa. Sähköbassolla ja varsinkin sitä plektralla soittaen on monta hienoa tangoa Suomessa pilattu kautta aikain. |
rintapek 20.04.2009 02:16:44 | |
---|
baron: Ihailin vain tän illan esityksessä flyygelinsoittoa: Mitä on tanssibändi ilman sitä!! Ööh, ehkä semmoinen, jolla ei o varaa roudariarmeijaan? One kind of music only - the good kind |
poppamies 20.04.2009 08:16:35 | |
---|
baron: Ihailin vain tän illan esityksessä flyygelinsoittoa: Mitä on tanssibändi ilman sitä!! Tiädätkö miksi me ei viitsitä käyttää puupianoa keikalla. Viritysmittari on paljon kätevämpi kantaa mukana. G strings are for strippers! |
Lennu 21.04.2009 15:44:52 | |
---|
rintapek: Ööh, ehkä semmoinen, jolla ei o varaa roudariarmeijaan? Mitäs, nostaa vaan hintoja. Helppoa. |
Kerrassaan namia seurattavaa, kun "Tytöt" soi taustalla. |
jape2 11.05.2009 00:03:37 | |
---|
Kun tyttöjä katselen/Music to watch girls by. Sid Ramin/Pertti Reponen. Tää on niin tätä. |
isojussi 17.08.2010 23:25:11 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Tankero 17.08.2010 23:30:06 | |
---|
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon |
isojussi 26.09.2010 19:49:21 (muokattu 26.09.2010 19:52:47) | |
---|
Ai stna, notta veteli Rissanen tanssijaesittelyssä isän kädestä... ei kysyttävää!! Ja Laurahan tanssii ko mikäkin - kyllä pisti kovat pohjat. Wau! E: Ja pakko sanoo lihasyöjäheteronakin, että kyllä näyttää kapellimestari uudessa slimmissä olemuksessaan erittäin tyylikkäältä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
baron 03.10.2010 20:19:13 | |
---|
Mun sulkisvuoro peruuntui eli kerrankin pääsin katsomaan ohjelman. Tanssi ei sinänsä kiinnosta mutta ohjelman humppabändi sitä enemmän. Onhan se bändi sen tasoinen että kelpaisi mun mökin maamiesseuran lavalle mutta sen verran mä oon oppinut että kriítikko on joteskin insuffisientti jollei se jotain nipottamista keksi. 1. Sami on ihan loistava swing-laulaja ja jos se on itse tehnyt sovitukset (tai sama kuka ne on tehnyt) niin en keksinyt nipottamista. 2. Sen sijaan tangolaulu ei ole hänelle yhtä hyvä alue. Onneksi Johanna paikkasi sen puolen. Sami sen sijaan osoittautui ihan tyylikkääksi tangokitaristiksi. 3. Mikäli mä oikein muistan niin kiipparistilla oli aikaisemmin oikea flyygeli. Nyt näytti että sille oli annettu joku Casio tai vastaava. Sikäli se tuntuu loogiselta että sillä on tapana särkeä soittimia ja ehkä ohjelman budjetti ei kestä muunlaisen soittimen särkemistä. Vetihän se soittotyylinsä mukaisesti glissandoja mutta ei ne tollaisella lelusoittimella toimi. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
manjaana 03.10.2010 20:49:32 | |
---|
Hyvä on bändi edelleenkin ja Laurahan on ihan voittaja-ainesta valmiiksi.. Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet? |
isojussi 03.10.2010 20:52:56 | |
---|
baron: ...Sen sijaan tangolaulu ei ole hänelle yhtä hyvä alue... Nyt kyllä uskallan olla eri mieltä. Aikaisemmin kirjoittelin samaa, mutta nyt - sen lyhyen pätkän perusteella mitä lopun koosteessa kuulin (alku jäi näkemäti) - Sami on alkanut laulaa tangoja niinkun swinglaulaja, mitä mä jo viime vuonna peräänkuulutin. Kaikkien ei tarvii olla Olavivirtoja Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
baron 03.10.2010 21:01:23 | |
---|
isojussi: Sami on alkanut laulaa tangoja niinkun swinglaulaja, mitä mä jo viime vuonna peräänkuulutin. Just niin: tangoja niin kuin swing, ei tangoja niinkuin tango! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |