Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1x12 vs. 1x10 (Blackstar HT-5) demo video
1
Spiral
10.05.2009 17:15:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=K1OqBDzRDuo
 
Testailin Blackstaria Kahdella eri koon kaiuttimella,
eli combon omalla 10 tuuman ja sitten erillisen kaapin 12 tuuman kaiuttimella.
 
jra
10.05.2009 17:21:35 (muokattu 10.05.2009 17:22:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: http://www.youtube.com/watch?v=K1OqBDzRDuo
 
Testailin Blackstaria Kahdella eri koon kaiuttimella,
eli combon omalla 10 tuuman ja sitten erillisen kaapin 12 tuuman kaiuttimella.

 
Pitääpä katsella ja kuunnella. Mulla on 12'' Emin Wizardin ympärille tehty avoin kaappi, vielä tosin puolitekoinen. Sitten on 10'' Emin Copperhead, jolle ajattelin tehdä myös pienen kaapin, enemmän roots-tyyppinen, kuin tuo Wizard. E: Mulla on siis nuppimalli, eikä sitä Blackstarin omaa kaappia.
 
Onko sulla muuten alkuperäiset putket tuossa HT-5:ssä, vai oletko kokeillut vaihtaa? Itsellä on etusessa nyt JJ olikohan ECC83S ja päätteessä se alkuperäinen.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Mandarax
10.05.2009 17:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Onko sulla muuten alkuperäiset putket tuossa HT-5:ssä, vai oletko kokeillut vaihtaa? Itsellä on etusessa nyt JJ olikohan ECC83S ja päätteessä se alkuperäinen.
 
Miten vaikutti tuon etusputken vaihto saundiin?
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Spiral
10.05.2009 17:56:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Onko sulla muuten alkuperäiset putket tuossa HT-5:ssä, vai oletko kokeillut vaihtaa? Itsellä on etusessa nyt JJ olikohan ECC83S ja päätteessä se alkuperäinen.
 
Ihan alkuperäineset on. Tekis mieli tosin kokeilla jotain toista putkea etuasteeseen,
mutta mulla on niin vähän kokemusta eri putkista, etten oikein tiedä mitä kokeilisi.
 
jra
10.05.2009 18:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Miten vaikutti tuon etusputken vaihto saundiin?
 
JJ on ehkä vähän lämpimämpi, mutta kuitenkin kuulaampi kuin se alkuperäinen (oliko Sovtek, vai nimetön kiinalainen?). Ei kuitenkaan mitään hirvittävän suurta eroa ollut. Kokeilin myös JJ ECC81 ja Tung-Solia, ECC81 kohisi jostain syystä puhtailla, Tung-Sol oli tuossa taas ehkä turhan hifi, saattaa olla että toimii muunlaisten kitaroiden tai soundien kanssa paremmin.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
jussi.r
06.12.2011 13:28:52 (muokattu 06.12.2011 13:31:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkoi mun tarjoustalosta ostettu kitarakin kuulostamaan hyvältä, ku vaihoin etusputken tilalle tungsol 12ax7. Sanoisin clean ääniä "raikkaaksi".
 
Alkuperänäeinen pre-amp tube oli Sovtek 12AX7WA. mulla on siis HT-5R.
 
... vai johtuisko vaan uusista kielistä..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «