Aihe: Chick soundin säätäminen TD-8?
1
hanipai
26.04.2009 19:42:53 (muokattu 27.04.2009 15:15:22)
Tietääkö kukaan mistä säädetään? Tsik Tsik Tsik -soundin volume?

Kyse siis tosta ekasta.

1. Pedaled closed:
Step on the pedal to trigger the foot close hi-hat sound.

2. Pedaled open:
Depress, then quickly release pedal to trigger the foot open hi-hat
sound.

Ja toinen kysymys pitääkö toi pedaled open kuulua kun päästää haitsun polkimen ylös vai vasta silloin kun lyö samalla haitsua ja päästä polkimen? Mulla on nimittäin DIY-viritys ja se kuuluu sillä vaan siis silloin, kun lyö samalla haitsua ja päästää polkimen.
xtrainer80
12.05.2009 21:45:55
hanipai: Löysin pedaalin volumesäädön, mutta tsik-soundi on edelleen hiljanen. Olisiko jotain diy-neuvoa tai omia kokemuksia kertoa? Vai onko toi joku TD-8:n oma ongelma? Nyt pitäis olla haitsun ketju, mikä johtaa kontrolleriin, niin kireellä kuin mahdollista. ei vielä revi rikki slideria, mutta ei paljon puutuu eli tsik-soundi pitäis kuulua. Kertokaas kokemuksenne Jobekyn haitsukontrollerista, jos vaikka joutuis sellasen jossain vaihees hommaan.

En suosittele Jobekyn kontrolleria. Omani oli jo valmiiksi rikki kun viimein saapui. Ensin ei kuulunut mitään, sitten kun kääntelin johtoa niin sain jotain eloa siihen. Avasin purkin ja sisällä oli pieni piirilevy jossa potentiometri (slideri) kiinni. Lisäksi jousi sekä holkki joka liikutti slideria ja jousi palautukseen. Rakenne niin yksinkertainen kuin olla ja voi. Laitoin spostia Jobekylle, sain vastauksen että laita viestiä "tukeen". Tähän päivään mennessä ei vastausta ole kuulunut. Oon yrittänyt itse korjata tuota, mutta ei onnistu. Meni hermot koko sähkörumpuhommaan tuon kontrollerin takia. Hanipaille sanoisin, että osta ennemmin Rolandin VH-11 haitsuksi.
xtrainer80
12.05.2009 21:47:24
xtrainer80: En suosittele Jobekyn kontrolleria. Omani oli jo valmiiksi rikki kun viimein saapui. Ensin ei kuulunut mitään, sitten kun kääntelin johtoa niin sain jotain eloa siihen. Avasin purkin ja sisällä oli pieni piirilevy jossa potentiometri (slideri) kiinni. Lisäksi jousi sekä holkki joka liikutti slideria ja jousi palautukseen. Rakenne niin yksinkertainen kuin olla ja voi. Laitoin spostia Jobekylle, sain vastauksen että laita viestiä "tukeen". Tähän päivään mennessä ei vastausta ole kuulunut. Oon yrittänyt itse korjata tuota, mutta ei onnistu. Meni hermot koko sähkörumpuhommaan tuon kontrollerin takia. Hanipaille sanoisin, että osta ennemmin Rolandin VH-11 haitsuksi.

E: Mielestäni tuon jobekyn kontrollerin rakenne, toteutus jne. on niin heppoinen, että 100 euron hinta on liikaa. Vielä toimituskulut briteistä päälle.
hanipai
12.05.2009 23:07:19
xtrainer80: En suosittele Jobekyn kontrolleria. Omani oli jo valmiiksi rikki kun viimein saapui. Ensin ei kuulunut mitään, sitten kun kääntelin johtoa niin sain jotain eloa siihen. Avasin purkin ja sisällä oli pieni piirilevy jossa potentiometri (slideri) kiinni. Lisäksi jousi sekä holkki joka liikutti slideria ja jousi palautukseen. Rakenne niin yksinkertainen kuin olla ja voi. Laitoin spostia Jobekylle, sain vastauksen että laita viestiä "tukeen". Tähän päivään mennessä ei vastausta ole kuulunut. Oon yrittänyt itse korjata tuota, mutta ei onnistu. Meni hermot koko sähkörumpuhommaan tuon kontrollerin takia. Hanipaille sanoisin, että osta ennemmin Rolandin VH-11 haitsuksi.

Kiitos kullan arvoisesta kommentistasi. Harmi, että sun kohdallesi sattui rikkinäinen kontrolleri. Pidän varmaan ton omani ainakin jonkun aikaa. Toivottavasti saat rahat takasin tai jotain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)