Aihe: Bassovahvistin
1 2
LauriColiah
07.05.2009 23:15:27
http://www.thomann.de/fi/behringer_bxl900_ultrabass.htm

Eli laittakaas jotain kommentteja kyseisestä vahvarista. Riittääkö treeniskäyttöön? Onko luotettava? Yleensäkin behkun bassokamat merkkinä.
Only For The Weak
JaS
08.05.2009 01:22:35
Jazziin ja humppaan saattaa riittää, mut heviin ja rokkiin ei. En oo behqun vahvareita koskaan kokeillu, mut pari behqun efektii mulla on. Ihan hyvii laitteita hintaan nähden, mut ei mitään parhaimpia. Pedaalit on muovikuorisia, joten hajoomisriski on aika suuri. Toisaalta EQ-pedaali on kestäny mulla varmaan 5v.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
stragowa
08.05.2009 03:03:40
Yritän tähdätä hieman paremmin tuohon itse kysymykseen..
Noi on varmaan hintaluokassaan ihan ok jossain koti treenaamisessa tai muussa pienemmän volyymin jutussa. Mut sitten bändin kanssa, (tuota edellistä luonnehdintaa käyttäen) lähes missä vaan genressä voi mennä pään raapimiseksi. Mulla oli joskus tommoinen behkun combo 12" elementillä, en meinannut saada siitä ollenkaan sellaista bassomaista soundia irti. Kun sitten taas samaa kokoluokkaa edustava hartken shitback 12" potki jo huomattavasti enemmän, jotenkin kuulosti jo paaaljon enemmän bassolta. Kokonais fiilis behkusta jäi enemmän kuin laimeaksi.

Tietysti riippuu soundimieltymyksistä hyvin paljon, mutta mua ainakin ottaa pattiin soittaa semmosella alimittasella vahvistimella, mistä ei meinaa saada välttämättä edes kotitarpeisiin semmosta bassokasta, kaikin puolin basson kuulosta ääntä ulos. Kyllä noilla comboilla saa itsensä kuitenkin bändin läpi leikattua, jos unohtaa sen botnen ja tyytyy pelkkään keskialueeseen.

Varmaan on hyvin saman kaltainen tuo vahvistin kuin se mun omistama behringeri. Jos olet aloittelija, pärjäät varmasti sen kanssa. Mut jos sulla on mielessä bänditouhut, niin sitten suosittelen jotain isompaa kokoluokkaa vahvistimen suhteen.
InsP
08.05.2009 12:41:12 (muokattu 08.05.2009 12:42:25)
Pakko yhtyä siihen, että kyllä tuo tiettyihin hommiin riittää tuo vahvistin. Omistan kyseisen vehkeen, reenikämpällä on. Mielestäni ihan hyvä tuollaiseksi kotona soitteluvahvistimeksihan tuo on, ellei aivan hifistelyksi halua. Mutta juuri siellä reeneissä tuntuu, että tuosta meinaa loppua potku. Vahvistintahan ei täysillä kannata tuutata muuten se vähän kärsii siitä. Ihan hyvä tuollaiseksi ns. "koti/aloittelija" vahvariksi tuo minusta on. Itse tykkään aavistuksen jytymmästä, nykyään ampegin kombo löytyy.
Behringeriin merkkinä en nykyään hirveästi luota... Tuo on behkuksi ihan hyvä.
Dropped C
08.05.2009 15:53:39
Toi 60W Warwick ei tod. piisaa minkäänasteisen kovaäänisemmän rock-musiikin rypistykseen.

Toi Warre riittää pidemmälle:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=319255

Samanlainen samaan hintaan eri puolella Suomea:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=319117
Hughes
08.05.2009 16:00:43
Mulla on tommonen myynnissä.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=311828

Kyllä tolla tuli soitettua rokkia kovempikätistenkin rumpalien kanssa ja hyvin riitti. Keikkojakin on tolla vedetty, linjasta vaan piuha PA:han ni johan läks!!
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
LauriColiah
08.05.2009 18:50:18
Dropped C: Toi 60W Warwick ei tod. piisaa minkäänasteisen kovaäänisemmän rock-musiikin rypistykseen.

Toi Warre riittää pidemmälle:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=319255

Samanlainen samaan hintaan eri puolella Suomea:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=319117

No hemmetti ku nuita kumpiakin yritin, mutta nenän edestä meni..
Only For The Weak
LauriColiah
08.05.2009 18:58:19 (muokattu 11.05.2009 22:38:57)
E:-------------------------
Only For The Weak
Visakoivu
08.05.2009 19:38:18
Waldema: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=319523

joku ehotteli tommosta yv:llä. Antakaas tiukkaa kommenttia.

Jos nyt suoraan sanotaan, niin alle 200W et metallibändissä pärjää. Paitsi jos kitaristeilla saman luokan kamat ja rumpali lyö hiljaa. Tietysti jos on kaiutin pinta-alaa tarpeeksi, esim. rantis, niin silloin riittää vähempikin teho. Veikkaan, että jos nyt hommaat tuollaisen 100-150W pöristimen, niin kohta haikailet lisätehojen perään.
Soundi lähtee sormista. Mihinkäs sitä bassoa edes tarttee?
Rocco_Longfella
08.05.2009 19:49:59 (muokattu 08.05.2009 19:53:13)
Minulla on 60W behkun vahvistin ja ihan hyvin soi rumpujen ja kitaran alla puolella volalla..?

Ja behringerin dissaus kummastuttaa muutenkin. Tietenkään halvalla ei saa loistavaa kamaa, mutta kyllä niissä on sitten laatua hintaansa nähden yllättävänkin paljon. Muovikuoretkaan ei haittaa kuin sitä käsissä pyörittämistä. Fiilis on vähän eri, mutta tallomista kestää mainiosti.

(edit) Isommista bändeistä, keikoista, roudauksesta, hifistelystä tai metallimustasta ei ole kokemusta, mutta Mielestäni aloittelijoille passeli merkki.
Toki käytettyjä merkkikamoja kannattaa mielummin etsiä, en minä mikään behkun mainosmies ole. :) Hämmästyttääkummastuttaa vain haukkuminen.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
LauriColiah
08.05.2009 22:41:09
Visakoivu: Jos nyt suoraan sanotaan, niin alle 200W et metallibändissä pärjää.

Samassa bändikämpässä meidän kans reenaa toinenki bändi ja sen bändin basistilla on just aikasemmin puhuttu Ww:n 150 wattine & 15".. Ja kuulemma pärjää aivan mainioisti sillä..
Only For The Weak
LauriColiah
08.05.2009 22:41:54
Waldema: Samassa bändikämpässä meidän kans reenaa toinenki bändi ja sen bändin basistilla on just aikasemmin puhuttu Ww:n 150 wattine & 15".. Ja kuulemma pärjää aivan mainioisti sillä..

E:Ja bändin kitaristeillakaan ei ole kovin suuria vahvareita. n. 100 watin trankkukomboja..
Only For The Weak
Visakoivu
08.05.2009 22:45:40
Waldema: E:Ja bändin kitaristeillakaan ei ole kovin suuria vahvareita. n. 100 watin trankkukomboja..

Tätä juuri hain aikaisemmin. Eli jos kaikki on suhteessa niin vähemmälläkin pärjää mainiosti. Monasti ns. alamättö bändeillä kitaristit alkaa pelleilemään ja silloin basistin tarttee myös laskea virettä ja se vaatii tehoa.
Soundi lähtee sormista. Mihinkäs sitä bassoa edes tarttee?
LauriColiah
08.05.2009 23:03:25
Visakoivu: Tätä juuri hain aikaisemmin. Eli jos kaikki on suhteessa niin vähemmälläkin pärjää mainiosti. Monasti ns. alamättö bändeillä kitaristit alkaa pelleilemään ja silloin basistin tarttee myös laskea virettä ja se vaatii tehoa.

Jepjep. Olit aivan oikeassa :)
Only For The Weak
elais
08.05.2009 23:56:42 (muokattu 08.05.2009 23:56:59)
Waldema: Samassa bändikämpässä meidän kans reenaa toinenki bändi ja sen bändin basistilla on just aikasemmin puhuttu Ww:n 150 wattine & 15".. Ja kuulemma pärjää aivan mainioisti sillä..

Mulla on kans tuo Warwickin 150-wattinen ja samassa soittotilassa kaksi kitaristia satawattisilla Marshalleilla ja kohtalaisen äänekäs rumpali. Kyllä mulla tehot riittää, ei ongelmaa. Jos malttaa hetken kuulostella niin huomaa, ettei jokaista vahvistinta tarvi huudattaa täysillä että pääsee rumpujen yli. Näin meillä.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
LauriColiah
09.05.2009 09:45:44
Jpiteloota: Mulla on kans tuo Warwickin 150-wattinen ja samassa soittotilassa kaksi kitaristia satawattisilla Marshalleilla ja kohtalaisen äänekäs rumpali. Kyllä mulla tehot riittää, ei ongelmaa. Jos malttaa hetken kuulostella niin huomaa, ettei jokaista vahvistinta tarvi huudattaa täysillä että pääsee rumpujen yli. Näin meillä.

Seelvä juttu :)
Only For The Weak
Shuffle and Boogie
09.05.2009 10:51:32
Itse käytän tota BEHRINGER BXL1200 ULTRABASS ihan hyvä vehje
Old Time Rock'n'Roll
Merdish
09.05.2009 17:54:55
Visakoivu: Jos nyt suoraan sanotaan, niin alle 200W et metallibändissä pärjää. Paitsi jos kitaristeilla saman luokan kamat ja rumpali lyö hiljaa. Tietysti jos on kaiutin pinta-alaa tarpeeksi, esim. rantis, niin silloin riittää vähempikin teho. Veikkaan, että jos nyt hommaat tuollaisen 100-150W pöristimen, niin kohta haikailet lisätehojen perään.

En tajua aina tätä wattimeuskaamista. Mulla riitti käytössä tosi kauan 65 transistorikombo bändihommissa, vähän raskaammassakin. Nyt on 150w nuppi, ja puolilla tehoilla menee rumpujen päälle riittävän hyvin.

Jos pitää aiheesta jotain sanoa, niin Behringer ei ole ehkä paras vaihtoehto. Mielummin samalla hintaluokalla joku käytetty peli.
www.mikseri.net/ose
LauriColiah
09.05.2009 18:05:14
Merdish: -- Mielummin samalla hintaluokalla joku käytetty peli.

Joo, tähän vaihtoehtoon oon kallistumassa :)
Only For The Weak
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)