Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shure SM58 vai AKG 880MS ?
1 2
Province
09.04.2009 21:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia, kumpi onpi pareen!
 
Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
Cornflake
09.04.2009 23:21:22 (muokattu 09.04.2009 23:24:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta, miksi kyselet? Hintaeroko kiinnostaa?
 
58:lla pääsee satavarmasti ihan helvetin pitkälle. Alkaa olla oikeasti ihan makuasia onko esmes 58 vai Senkun tai AKG:n tai vastaavan merkin vastaavan hintaluokan (mitä toi 880 ms ei edes taida olla) kapula paras just sulle.
 
Eli. Osta 58. Suuremmalla todennäköisyydellä et mene mettään. Ton kanssa se on aika vaikeeta, ainakaan rytinällä.
 
E: Oho, sori. Toi AKG:han on superhertta. No, sit kandee miettiä kumpi on kivempi. Hertta vai super. sen pohjalta minusta kandee ennemmin valkata. Vaikuttaa jo enempi.
 
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Nick Bone
02.05.2009 16:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SM58. Piste.
 
All work and no play makes Nick a dull boy
Simo78
02.05.2009 19:03:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpikin löytyy, tai akg on sillein vaan ajautunut treenikämpille eikä kukaan tiedä kenen, joten se on vähän niinku oma. Anyway päälaulaja tykkää shuresta ja sillä ollaan koneelle nauhoitettu lauluja(kun ei mitään kalliimpaa ole katsottu tarpeellisiksi treenidemoihin), mutta treenitilanteessa ja livenäkin mä diggaan jostain syystä tuosta akg:stä. En tiedä miksi...
 
Roki
04.05.2009 22:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SM58 on ihan hyvä vasara tai ovistoppari. Laulumikki se ei ole. AKG tekee ainakin johonkin käyttöön hyviä mikkejä, mutta nuo edullisen pään laulumikit ovat minulle ainakin tuntemattomia. Kannattaa tutkia myös Sennheiserin tuotantoa. Tai beyerdynamicin. Kokeilemalla se paras löytyy.
 
Been there - done that - don't ask.
Cornflake
07.05.2009 13:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roki: SM58 on ihan hyvä vasara tai ovistoppari. Laulumikki se ei ole.
 
LOL.
 
Joo, alku pitää paikkansa, loppu ei.
 
Kannattaa tutkia myös Sennheiserin tuotantoa.
 
Jee. Esmes e935 / 945 on kovaa kamaa. Tosin omissa bändeissä eniten laulava yksilö haluu silti vetää 58:lla, vaikka on moisia tarjolla.
 
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Simo78
08.05.2009 09:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cornflake: LOL.
 
Joo, alku pitää paikkansa, loppu ei.

 
Juurikin näin. Ihmeellisen paljon noita sitten pyörii joka paikassa, vaikka ne ei laulumikkejä olekaan. Niin ja kyllä tuo SM58 on parempi kuin tuo AKG, tuli todettua treeneissä. Paljon enemmän soundia ja paljon vähemmän kiertoherkkyyttä...
 
Province
18.05.2009 18:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitos kaikille hyvistä neuvoista.
Päädyin kiinalaiseen "no-name" mikkiin,
aivan huikean hyvä toisto ja kierrosta ei tietookaan keikalla!
 
Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
stagestar
20.05.2009 00:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roki: SM58 on ihan hyvä vasara tai ovistoppari. Laulumikki se ei ole.
 
Alku varmaan totta, mutta lopun suhteen... Höpö höpö ja huomenna lissää !
 
rok rok !!!
Nahkareesus
21.05.2009 10:58:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roki: SM58 on ihan hyvä vasara tai ovistoppari. Laulumikki se ei ole.
 
Itselläni SM58 ja Sennheiser e935. Sen jälkeen kun e935:n hommasin niin Shurelle ei ole kyl itseltä käyttöä löytynyt. Shuren soundi todella tunkkainen kun sitä vertaa Sennheiserin kirkkaaseen ja selkeään sointiin. Ehkä Shurekin jollekin sopii... ...muuhunkin kuin vasaraksi. ;)
 
"Beatles on musiikillisesti täyttä paskaa!" - Ville-Samuli Mutanen
Roki
21.05.2009 22:50:26 (muokattu 21.05.2009 22:59:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainittakoon vielä jotta mulla oli vuosia Sennheiser e825 työkaluna, ja sitten kerran kokeilin SM58:a. Toista kertaa ei tarvinnut kokeilla. Beta58 on hieman lähempänä totuutta, mutta edes Beta87 ei oikeasti ole hintaluokassaan paras vaihtoehto laululle. Ehkä joku löytää vielä jonkun äänentaltiointipaikan johon Shuren tuotteet oikeasti sopivat. (Poislukien KSM-sarjan isokalvoiset konkat, joita harvoin tapaa studion ulkopuolella.)
 
Ja kyllä. Huomisella keikallakin tungen Shuren tuotteita laulajien nenän eteen - kun ei muuta annettu. Onneksi hyvä mikseri (toivottavasti) peittää Shuren pahimmat viat.
 
Been there - done that - don't ask.
Roki
21.05.2009 23:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Ok, kiitos kaikille hyvistä neuvoista.
Päädyin kiinalaiseen "no-name" mikkiin,
aivan huikean hyvä toisto ja kierrosta ei tietookaan keikalla!

 
Tuuripeliä. Hyvä jotta on joskus sattunut kohdalleen. Jahka soundi alkaa olla tumppu, niin kokeile grillin/vaahtomuovin pesua, ennen kuin heität hyvän mikin roskikseen.
 
Been there - done that - don't ask.
tomukka
04.01.2010 23:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Onko kokemuksia, kumpi onpi pareen!
 
Tuli tänään testattua paria akg (880 ja toista en muista) sekä shuren (57 ja 58) mikkejä rinta rinnan ja 58 oli ehdottomasti paras. Gainia oli toki vähiten, mutta soundi oli todella pehmeä, täyteläinen ja tasapainoinen. Kiertämään sitä ei saanut millään, eikä runkoääniä ollut juurikaan havaittavissa. Sm-58 on minun valinta ja huomenna siirtyy ostoskoriin.
 
Roki
06.01.2010 00:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomukka: Sm-58 on minun valinta ja huomenna siirtyy ostoskoriin.
 
Hyvä että löytyy edes joku, jonka äänelle se sopii. Rakkaalla lapsella on muuten monta nimeä. Viimeisin kuulemani nimitys tuolle aivan liian suositulle laulumikille on "lihanuija".
 
Been there - done that - don't ask.
ak77116
25.05.2010 23:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on SM58 ja olen hiukan pettynyt siihen vaikka monet sitä hehkuttavat. Omaan voimakkaan baritoniäänen eikä mikki oikein tunnu soveltuvan minulle. Sm58 menee aivan liian helposti "tukkoon" läheltä laulettaessa aivan kuin mikistä olisi kalvo rikki tai jotain.
 
Haussa olisikin jokin paremmin omalle äänelle soveltuva mikrofoni, joten eikun kauppaan testailemaan mars!
 
Teijo K.
26.05.2010 10:15:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ak77116: Mulla on SM58 ja olen hiukan pettynyt siihen vaikka monet sitä hehkuttavat. Omaan voimakkaan baritoniäänen eikä mikki oikein tunnu soveltuvan minulle. Sm58 menee aivan liian helposti "tukkoon" läheltä laulettaessa aivan kuin mikistä olisi kalvo rikki tai jotain.
 
Haussa olisikin jokin paremmin omalle äänelle soveltuva mikrofoni, joten eikun kauppaan testailemaan mars!

 
Imho aika tarkkaan rajattu se äänen tyyppi mihin 58 on paras, tai edes soveltuvin. Lähinnä sellainen räkäisempi mieslaulu, naisääni lähinnä jos se muistuttaa miehen laulamaa räkäistä säksätystä. 58 on suorastaan katastrofi jos laulajana on pehmeämmällä soundilla laulava tyttö, kuten tässä taannoin sai taas huomata.
Laaksonen
28.05.2010 17:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite koitin tuota Shuren 58:a ja Bayerdynamicin Opus 69:ä niin khyllä tuo Shuren 58 sai aika nopeesti hylkytuomion. Ainakin tuo Opuksen 69 toimii pirun hyvin kurina kärinä laulussa.
 
Simo78
28.05.2010 23:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vetäsin soolotuotonnon kaikki laulut sm58 ja ihan hyvältä kuulostaa soundin puolesta, kun oli ammattijäbä miksaamassa raidat, linkitän tähän kuhan saan valmista tavaraa käteen...
 
Simo78
08.06.2010 00:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=191349
tuolta löytyy näytettä sm58:lla tehtyihin lauluihin. Vähän yritän kalastella kommenttia demostudioon samalla:-D
 
AtzA
14.06.2010 10:00:34 (muokattu 14.06.2010 10:05:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutuutta tähän mikrofoniasiaan tuo AKG:n uus sarja. Esimerkiksi AKG D5. Erinomainen perusmikrofoni joka jättää tuon SM58 taakseen mielestäni joka suhteessa, niin omassa kuin muiden laulussa.
 
Viiskasiin laulettaessa soundi on monasti ihan tukossa. Tästä ollaan puhuttu niin reenikämpillä kuin livetilanteessaki.
Livenä AKG on huomattavasti parempi:
-ulkosia ääniä, esim. mikkiständin kolinoita ei kuulu lähellekään niin lujaa kuin viiskasissa.
- soundi on selkeämpi, erottuvampi ja kuuluu selvästi bändin läpi.
- ei kierrä yhtähelposti
 
Ei nyt tullut kyllä mieleen kuin muutama asia, mutta näin ajatellessa, nuo kaksi asiaa ovat huomattavan suuria vaikuttajia siihen, etten kyllä enää koskaan osta SM58-mikrofonia.
 
AKG on myös halvempi.
 
Tietysti on laulajasta kiinni että sopiiko mikrofoni sulle. Käykää testaamassa!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «