Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender classic player baja telecaster
1 2 3 4 5 6 7
Andy Six
05.05.2009 11:21:11 (muokattu 05.05.2009 13:00:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttäjä kokemuksia kyseisestä kitarasta..Mielellään muunlaisia kuin;american deluxe tele on parempi,sellaiseen kun ei ainakaan ole varaa..
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
jomppu
05.05.2009 16:29:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kitarahan se on, varsinkin jos v-profiilin kaula sopii lapaseen. Lisänä sitten vielä Fenderin S1-mikkisysteemi, millä saa vaikka kuinka vinkeää räimettä irti. Omassani viimeistely oli hyvä, ja muutenkin osat toimivia, eli ei moitteita.
 
Nigelson
05.05.2009 16:38:10 (muokattu 05.05.2009 16:38:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testailin sellaista kerran, ja tosiaan tuo kaulaprofiili näin stratoon tykästyneenä tuntui melko oudolta. Tuhtiutta siitä ei ainakaan puutu. Ihan teleltä se kuitenkin kuulosti, eli saundeissa ei mitään vikaa.
 
Dunga
05.05.2009 17:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkäsin omastani vallan paljon, mutta kiertoon se lähti. Viimeistelyssä oli vähän sanottavaa ja lankku painoi liikaa. Sointi oli kuitenkin hyvä, mikit ja S-1 kytkin erittäin jees ja kaula mukavan tuhti. Kannattaa testata etukäteen, ettei se paksuus ja muoto tule yllätyksenä. Vintage-ulkonäköä ja moderneja speksejä haluavalle ykkösvalinta.
 
War... war never changes.
jran
05.05.2009 17:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopivan paksu ja helpposoittoinen (loiva radius ja paksummat nauhat) kaula ja hyvät mikit. Samaan pakettiin saa vielä messinkiset tallapalatkin. Jos miinuksia haetaan, niin omani on ainakin hivenen painava. Minusta vallankin hyvä ja kohtuu hintainen Telecaster. Suosittelen.
 
Icy-Sun
05.05.2009 18:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen kitara, josta tuli kunnon tele-GAS. Harvinaisen hyvin sopi minun hyppysiin. Sähköt päällä en kerennyt soittaa.
jomppu
05.05.2009 20:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vaihdoin omani pois juuri sen kaulaprofiilin takia. Se ei vain sopinut kouraan millään. Muuten kyllä tosi räyhäkkä soitin. Mutta ehdotan myös testaamaan ennakkoluulottomasti Squierin Classic Vibe Telecasteria, ihan vaikka vaan vertailun vuoksi.
 
jran
06.05.2009 11:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jomppu: ...Mutta ehdotan myös testaamaan ennakkoluulottomasti Squierin Classic Vibe Telecasteria, ihan vaikka vaan vertailun vuoksi.
 
Koitin tuossa ihan mielenkiinnosta tuota Squierin Classic Vibe Telecasteria, eikä se ole mielestäni lähellekään yhtä hyvä peli soitella kuin Baja. Kaipa tämä on enemmän semmoinen mieltymys kysymys. Eikä kokeilemalla tietenkään mitään menetä.
 
Zed
06.05.2009 12:34:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienellä riskillä tuli testaamatta tilattua tällainen vakioputiikin kautta toissasyksynä, mutta eipä ole tarvinut katua. Monipuolinen ja kirkassointinen vehje, eikä viimeistelyssä ole pienintäkään huomauttamista. Kiistelty kaulaprofiili tuntui aluksi hiukan oudolta, mutta hetkessä siihen tottui. Kuten vanha kulunut totuus kuuluu, yksilöeroja on tietysti näissäkin. Samaiseen liikkeeseen tuli hiukan myöhemmin toinen vastaavanlainen peli, mikä heti kättelyssä osoittautui hätkähdyttävän paljon painavammaksi. Myös akustiselta soinniltaan uusi tulokas tuntui huomattavasti vaisummalta.
 
"Minä en kestä koko bändiä. Vähän kuin YUP soittaisi spiidi- ja meskaliinihumalassa meksikolaisia kansanlauluja." -A. W. Yrjänä Mars Voltasta
MoreK
06.05.2009 20:02:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuukautta Bajaa on tullut veivattua. Tilasin UK:sta ja ei ole valittamista. Aiemmat kitarat ovat ohuemmalla kaulalla, mutta n. kahdessa päivässä totuin tähän. Hyvin tehty peli. Ei meinaa illalla malttaa mennä nukkumaan kun on niin hauska soitella :)
 
Erityisen ilahtunut olen tuosta mikkisysteemistä, lähes kaikki soundit ovat käyttökelpoisia ja sopivasti erilaisia - joten sopii tällaiselle "sekasoittajalle" hienosti.
 
Andy Six
06.05.2009 21:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan tässä tahtoo innostua,kun kehuja satelee baja telelle...Kiitosta kaikille hyödyllisestä infosta...
 
Judge me not by the music i play,but how i play it....
darrell
07.05.2009 00:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kans ollut jo hyvän aikaa. Paras Tele omaan makuun ja tarpeisiin.
 
Kaulaa ei kannata "säikähtää", sillä siihen tottuu ja profiili on todella hyvä ainakin omaan kouraan.
 
Tuo S-1 tuo uusia hyviä soundeja, mutta keikkatilanteessa S-1 voi olla hämäävä, jos pitää ropeltaa paljon valitsimien kanssa. S-1 soundit saa helposti minkä tahansa telen sähköjä modaamalla, joten jos harrastuneisuutta riittää, niin pelkästään S-1:n takia sitä ei kannata ostaa.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
MuzaK
07.05.2009 09:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On hyvä vehje! Oma Baja parani kun hioin kaulataskun tasaiseksi ja täytin reiät puulla ja puuliimalla, ja otin kaulasta turhat tarrat ja mömmöt pois. Täsmällinen liitos paransi soivuutta ja sustainia.
Myös yläsatula piti rempata, eli uusi poronluupala ja urat oikealle korkeudelle siis reilusti alemmas kuin defaulttina ja ylimääräiset millit hiotaan korkeudesta pois jolloin kieli lepää vain 50% urassa.
Mikkien johdot voi kierittää kierteelle niin ei tule häiriöitä niin paljon.
 
Lisää:
http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=597676
 
author
07.05.2009 10:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa myös Blade niminen tele. Niitä löytyy kahta hintaluokkaa, Kiinassa ja Sveitsissä tehtyjä. Halvempi menee muistaakseni Bajan kanssa samaan hintaluokkaan.
 
"So, tell us about your monster Dick"
Jungleman
07.05.2009 10:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ostin oman Bajani alkuvuodesta 2006, oli ilmeisesti ensimmäisiä Suomeen rantautuneita yksilöitä. Olin etsiskellyt itselleni sopivaa Tele jo monta vuotta, testattuani kitaraa kaupassa olin hyvin nopeasti vakuuttunut. Ostin pois.
 
Olen ollut melko tyytyväinen. En soita Bajalla säännöllisesti, mutta aina kun sen nappaan näppeihini innostun uudelleen. Kaula tuntuu hyvältä, paino on sopiva - ei liian raskas, ei myöskään samanlainen vaahtokarkki kuin muutamat Custom Shop Nocasterit joita olen kokeillut. Sähköittä kitara soi niinkuin pitää, työn jäljessä ei ole mitään huomauttamista, kaulatasku on tiukka, kaula on suora, vire pysyy jne. Hienovirekään ei ole ongelma, ainakaan sen jälkeen kun tutustuin tarkemmin Jerry Donahuen säätövinkkeihin ja kehitin omia variaatioitani niistä. Vaihdoin muuten kitaraan kompensoidut tallapalatkin, en huomannut mitään merkittävää eroa...
 
S-1 -systeemi on periaatteessa hyvä juttu, mutta 4-asentoisesta kytkimestä en oikein pidä. Jostain syystä 3-asentoinen tuntuisi oikeammalta... No, soundivariaatioita ainakin löytyy. Tallamikki puree mukavasti, mutta kaulamikki jää paikoitellen hiukan jalkoihin. Olen tietty säädellyt sitä eri korkeuksille, mutten vieläkään saanut ihan kaikkea haluamaani irti.
 
Kaverin '73 Telecaster Customin tallamikkiin verrattuna Baja pääsee melkein perille. Custom puree hiukan ilkeämmin, kenties siksi että sen tallamikki on juuri oikealla tavalla lievästi mikrofoninen. Baja ei juurikaan vingahtele, sen soundi on hiukan siistimpi ja kontrolloidumpi - hyvä vai huono, riippuu soittajan mieltymyksistä. Mikit voi aina vaihtaa jos välttämättä haluaa - en ole kuitenkaan viitsinyt vaivautua. Kitara on toiminut mainiosti keikoilla ja äänityssessioissa sellaisenaankin.
 
Kannattaa kuitenkin - jos mahdollista - testata ennen ostoa. Uteliaisuudesta olen aina pikaisesti kopeloinut kaikki soitinliikkeissä nähneeni Bajat, yksilöeroja kyllä löytyy. Erityisen kevyisiin en ole törmännyt, pariin mielestäni liian painavaan kylläkin. Väljän kaulataskun olen bongannut pariin kertaan.
 
Kaiken kaikkiaan, vastinetta rahalle, jos tykkää!
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
MoreK
07.05.2009 13:06:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jungleman: Hienovirekään ei ole ongelma, ainakaan sen jälkeen kun tutustuin tarkemmin Jerry Donahuen säätövinkkeihin ja kehitin omia variaatioitani niistä. Vaihdoin muuten kitaraan kompensoidut tallapalatkin, en huomannut mitään merkittävää eroa...
 
Kiitos vinkistä. Löysin pikaisella googlaamisella Donahuen säätövinkin:
http://www.seymourduncan.com/suppor … nstalling/tech-tips/saddle_up_your/
 
Jerryn mukaan kolme tallapalaa on paras vaihtoehto Teleen:
"Attention all current and would-be Tele_ slingers! You needn't resort to six individual bridge saddles to improve your intonation. The original Broadcaster design called for three brass saddles: and that's still the best design today."
 
Aya!
 
htomperi
03.03.2010 13:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan tätä ketjua,
 
kun tuli tuommoinen Mexicon Baja hommattua. Sika säkissä, kun en viitsinyt 700 kilometrin päähän ajella. Suomesta kuitenkin. Soi sekä akustisesti, että sähköillä erittäin hyvin. Kuten myyjä kehui. Myös puutyön laatua sanottiin asialliseksi ja uskalsin kepin tilata sitä näkemättä kokematta.
 
Laadusta: Nauhojen päät tulevat mielestäni hieman yli. Ei pahasti, mutta sen verran että teräviltä tuntuvat. Kaulassa on mielestäni pieni "värivirhe". Kymppinauhan kohdalla takana on oksakohdalta näyttävä jälki puussa. Se ei ole oksa, mutta tekee kaulaan "lainekuvion". Pitäisikö tästä olla huolissaan vai olettaa tämmöisen vielä täyttävän laatukriteerit asiallisesta puutyöstä.
 
Reklamaatio vai ei?
 
Niin - keppi soi muuten vallattoman hyvin ja sopii lapaseenkin.
 
duc
03.03.2010 13:54:46 (muokattu 03.03.2010 13:58:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira:
Reklamaatio vai ei?
 
Niin - keppi soi muuten vallattoman hyvin ja sopii lapaseenkin.

 
Hio tai hiotuta nauhanpäät, ne törröttelevät suomen ilmastossa vähän joka kepissä, ihan hintatasosta riippumatta. Ei kannata sen takia hyvää kitaraa palauttaa.
 
Niin ja tuo lainekuvio puussa kuulostaa myös sellaiselta ettei sen takia kannata mieltään pahoittaa :) Vai tuntuuko se soittaessa?
s8na
03.03.2010 13:59:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kanssa alko Classic Player Telessä nauhanpäät törrään. Hioin ite viilalla, aika tarkkaa puuhaa se on. Pitää vaan viilaa puuta / lakkaa ja se että saa päät pyöreiksi, lyhentäessä nekun tuppaa teroittumaan.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Jungleman
03.03.2010 14:00:41 (muokattu 03.03.2010 14:01:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: ...
Reklamaatio vai ei?

 
Uutenako ostit? Pikku "värivirhe" puussa ei vaikuta mihinkään. Puu on elävä materiaali, se ei suinkaan ole tasalaatuista kauttaaltaan. Kaikenlaisia syykuvioita on tullut kitaroidern kauloissa nähtyä...
 
Nauhojen päät elävät myös. Tai siis, kaulan puu elää, nauhat eivät. Lämpötila, ilman kosteus jne. vaikuttavat asiaan. Mikäli tuntuvat haitaksi asti, käy hiotuttamassa. Sama ilmiö toistuu yhtä lailla halvemmissa kuin kalliimmissakin kitaroissa, ja harvoin soitinliikkeissä noihin kiinnitetään huomiota. Jos liikkeessä on oma kitarahuoltaja, toki kannattaa kaupanteon yhteydessä kysäistä, josko mahdollisesti nauhojen päiden hionta kuuluisi mukaan kauppahintaan.
 
Jos kitara tuntuu hyvältä ja soi hyvin, se on hyvä. Minun mielestäni. Varsinaiseen kysymykseen äänestän "ei".
 
Edit. hitain.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «