Rothallar 06.05.2009 21:02:41 | |
---|
Ostin juuri uuden kitaran Esp Horizon Nt II, koska emme bändin kanssa päästy sopuun vireestä aikaisemmin. Bändi siis soitteli C:ssä ja päätin sitten ostaa toisen kitaran, jonka halusin pitää D:ssä Noh.. Nyt viikko sitten bändi päätti vaihtaa 2 ja puolen vuoden kuluttua C-vireestä D:hen " ai helvetti! " Nyt mietin, että mitä tehdä toisella kitaralla kun kitarani, jolla eniten soittelen on juuri siinä vireessä jossa aina halusin soittaa ja tulen jatkossakin luultavasti soittamaan. Pitäisi saada mielipiteitä jätänkö kitaran vaikka varalle tai muuten vaan ja soittelen sitten myöhemmin vaikka muissa haluamissa vireissä VAI pistänkö myyntiin vielä kun se on todella hyvässä kunnossa ilman yhtäkään naarmua? Kyllä vähän V*tuttaa pakko myöntää :) Mitä itse tekisit? KIITOS www.myspace.com/crownforger |
Dunga 06.05.2009 21:05:20 | |
---|
No jos uutena ostit, niin en lähtisi myymään. Tulee takkiin... käytetyn voi helposti laittaa kiertoon samalla hinnalla. War... war never changes. |
Krice 06.05.2009 21:11:31 | |
---|
Nyt pojat orkesterivire niihin soittimiin (E-vire) ja lippalakki oikein päin päähän. |
Prkl 06.05.2009 21:11:48 | |
---|
Mitä itse tekisit? KIITOS Itte ainakin tykkään vuorotella vähän väliä droppi- ja normivireen välillä, virkistää ja saa uusia ideoita. Eli jos molemmis kitarois on floikka niin toisen varmasti vääntäisin droppivireeseen ja sitten kun/jos pääsee keikalle niin on hyvä olla varakitara mukana, eli itse en myisi, ryypättyä ne rahat kuitenkin vaan tulisi ;) |
-Cale 06.05.2009 21:35:10 (muokattu 06.05.2009 21:37:42) | |
---|
Kyllä vähän V*tuttaa pakko myöntää :) Mitä itse tekisit? Kyllä nyt yksi varakeppikin pitää olla, ainakin. Jos ei suuri rahantarve ole niin kannattaa pitää jos kitara muuten miellyttää. Edit: Nyt pojat orkesterivire niihin soittimiin (E-vire) ja lippalakki pois päästä. Samaa mieltä. Tai edes Eb:hen. |
Jucciz 06.05.2009 22:27:23 | |
---|
Varasoittimia on aina hyvä olla. Ikinä en lähtis keikalle yhdellä kitaralla: monesti se on soundikysymys (eri biiseihin sopii eri keppi), mutta kesken keikan on myös helpompi vaihtaa kitaraa, jos vaikkapa kieli katkeaa, kuin ruveta veivaamaan katkennutta kieltä irti ja kiinnittelemään uutta. Yleisö saattaa pitkästyä. P.S. Kyl se EADGBE toimii kitaralle parhaiten. Baritonit ja bassot erikseen. |
HeavyMachinery 06.05.2009 22:40:30 | |
---|
Rothallar: Ostin juuri uuden kitaran Esp Horizon Nt II, koska emme bändin kanssa päästy sopuun vireestä aikaisemmin. Bändi siis soitteli C:ssä ja päätin sitten ostaa toisen kitaran, jonka halusin pitää D:ssä Noh.. Nyt viikko sitten bändi päätti vaihtaa 2 ja puolen vuoden kuluttua C-vireestä D:hen " ai helvetti! " Nyt mietin, että mitä tehdä toisella kitaralla kun kitarani, jolla eniten soittelen on juuri siinä vireessä jossa aina halusin soittaa ja tulen jatkossakin luultavasti soittamaan. Pitäisi saada mielipiteitä jätänkö kitaran vaikka varalle tai muuten vaan ja soittelen sitten myöhemmin vaikka muissa haluamissa vireissä VAI pistänkö myyntiin vielä kun se on todella hyvässä kunnossa ilman yhtäkään naarmua? Jos ostit uutena niin tuskin omiasi saat pois 80-90 % korkeintaan...
Kyllä vähän V*tuttaa pakko myöntää :) Mitä itse tekisit? KIITOS Ostaisin pari lisää. Miten voi edes tulla toimeen yhdellä kitaralla ? ITsellä on oltava keikalla aina varakitara nyt joutuu ottaa tulevaisuudessa todennäköisesti kaksi varalle kun kaksi erivirettä tulleen käyttöön.... Vai vetäskö capolla D:stä E:hen :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
paras ratkaisu on, että myyt se horizonin mulle ! |
LepakonNahka 07.05.2009 00:45:29 | |
---|
Itsekin pitäisin Horizonin kakkoskeppinä, sillä kuten sanottua, varsinkin keikoilla toinen kitara on monesti pelastus esimerkiksi kielen katketessa. PS. Eiköhän anneta aloittajan soittaa juuri siitä vireestä kuin hän haluaa. |
pekurides 07.05.2009 02:55:59 | |
---|
Sekin helpottaa kummasti kun löytyy sekä himasta ja reenikseltä kepukat valmiina niin ei tarvi skitsoilla kun lähtee perjantaireeneistä suoraan baariin:=) Niin ja kuitenkin bändi vielä päättää että osa biiseistä toimii paremmin C-vireessä ja sitten sitä käyttöä on taas kummallakin. Tunteella päin vittua. |
lukeman 07.05.2009 06:56:57 | |
---|
V***U vieläkin "sängynalunen" kitaroita täynnä vaikka ei ole bänditoimintaa ollut enää hetkiin. :) Mitä nyt joskus kotona tulee fiilisteltyä. Paska juttu sua kohtaan, mutta jos soitat keikkailevassa bändissä niin kyllä kaksi kitaraa on minimi tai niillä siis pärjää. Ei kannata myydä. |
Silppuri 07.05.2009 08:33:34 | |
---|
Ehdottomasti pidät sen horizonin kakkoskeppinä (tai ykköskeppinä, miten vain). Mikäli oikein käsitin, sun on toinen kitara on kelluvatallainen Jackson ja Horizon on kiinteätallainen. Kyllähän joka miehellä pitää molempia olla... Mulla on itellä ainaki kelluvatallainen kitara normi-e-vireessä vanhoja hittejä varten (mitä soittelen lähinnä itseksee) ja sitten bändin kans soittelen matalavireisellä horizonilla. Tosin aina on kiusaus laskea se floikkakeppikin sinne droppi-B:hen... "I havent slept since I woke up." |
Väinämöinen 07.05.2009 08:35:08 | |
---|
Rothallar: Kyllä vähän V*tuttaa pakko myöntää :) Mitä itse tekisit? KIITOS Eihän tuo oo vielä edes paljon, että bändi vetelee vain kahdesta eri vireestä. Vähän ajan kuluttua saattaa hyvinkin ilmestyä biisejä menemään vaikka dropped C-, dropped Bb- tai A-vireistä. Eli mä pitäisin toki kaksi kitaraa, ja ostaisin niitä lisää taas sopivan hetken tullen. |
bfoc 07.05.2009 09:10:40 (muokattu 07.05.2009 09:11:02) | |
---|
Tostahan ei käy nyt selville et mikä sulla on se ongelma? Tilanpuute, raha, vai mikä? Jos se ainoa ongelma on se että sulla on 2 kitaraa samassa vireessä kotona niin kannattaako moisia myyntisuunnitelmia edes miettiä. Yleisesti niitä kitaroitahan voi viritellä tarpeen mukaan ainakin tuon yhden sävelaskeleen (okeiokei on hienovire-ym asiat, jotka ei mene ihan justiinsa, mutta vähän säröä niin se peittyy, kitaran vireisyys on aina kompromissi kuitenkin). Nimittäin myöhemmin se on hankalaa jos vaan yhdellä autolla ajaa Tampereelle ja toisella Turkuun jne - tulee kalliiksi se. sutiojrikellA |
Umas 07.05.2009 09:26:42 | |
---|
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related |
Räkkipeli 07.05.2009 10:28:56 | |
---|
Krice: Nyt pojat orkesterivire niihin soittimiin (Db-vire) ja lippalakit vittuun ja letti pyörimään, perkele! Pidät sen skitan tietenkin kun oot ostanut sen. Tässä moni puhuu järkeä, kaks kitaraa on aina parempi kuin yks kitara. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
battery 07.05.2009 10:46:36 | |
---|
itselläki 3 kitaraa kotona samassa vireessä.. jokainen erisaundisia pelejä. en möisi itse jossei akuuttia rahantarvetta |
pekurides 07.05.2009 13:10:00 | |
---|
bfoc: Yleisesti niitä kitaroitahan voi viritellä tarpeen mukaan ainakin tuon yhden sävelaskeleen (okeiokei on hienovire-ym asiat, jotka ei mene ihan justiinsa, mutta vähän säröä niin se peittyy, kitaran vireisyys on aina kompromissi kuitenkin). . pakko heittää: Mä olen tulliut siihen tulokseen tuossa hienoviri/intonaatio asiassa että eri vireillä ei ole mitään tekemistä niiden kansa. Erot syntyy eri paksuisista kielistä ja actionista. Tämmösiä kokemuksia täällä ja aina ärsyttää kun täällä pelotellaan tarkistamaan intonaatio melkeimpä joka soittokerran tai pölyjenpyyhkimisen välillä:=) Komppia tuolle, floikka & kiinteä. pitäähän se joka jampalla myös veivi olla. Tunteella päin vittua. |
Silppuri 07.05.2009 15:22:10 (muokattu 07.05.2009 15:22:29) | |
---|
pekurides: pitäähän se joka jampalla myös veivi olla. Räikkä... "I havent slept since I woke up." |
s8na 07.05.2009 16:49:57 (muokattu 07.05.2009 16:54:15) | |
---|
Onkos muuten RR24:sessa aktiivimikit? Entä Horizonissa? Yks syy lisää pitää kahta kitaraa ois se, että toisessa on aktiivi- ja toisessa passiivimikit. Edit. Ja noita syitähän voi keksiä miljoona lisää - Pelkkä vaihtelun ilo - Joskus ehkä vähemmän radikaalin näkönen keppi on paikallaan. - Omistamisen ilo (kaks kitaraa on kivempaa ku yks) - Horizon on ehkä helpompi soittaa istualtaan? ja kaikki jo mainitut seikat. Jos olisin sinä, ja raha ei olisi ongelma, mulla ei olisi vaihtoehtoja :) |