Aihe: Rumpuja pc:llä kotiäänityksiin
1
Hortoilija
21.04.2009 14:00:04
Prkl, että osaa olla hankalaa :) Oon tapellut pari päivää, että saisin tehtyä rumpuraitoja kotiäänityksiin ja ei onnistu sitten millään. Raiturisoftaksi olen valinnut Reaperin, mikä onkin ihan hyvä. Kitarat saan äänitettyä PodXT:n kautta hienosti. Miten rummut saa helposti tehtyä? Mitään hardista mulla ei ole rummuille, vaan tarkoitus olisi tehdä rumpunuotit, joiden avulla rumpusoundit tulisi CST-blugareista. mitä softia tuohon tarvii, mieluusti ilmaisia tai todella halpoja? Jos joku tietää vielä jonkun tutoriaalin aiheeseen, niin linkki olisi tervetuulut :)

Tälläisen kanssa painitaan tällä kertaa.
jappo121
21.04.2009 21:54:52
Tuolta ilmaisia:

http://www.audiomastermind.com/browse-drums_percussion-5887030-1.html

Laadusta en osaa sanoa mitään.

Tuolta edullinen:

http://www.toontrack.com/ezdrummer.asp

Tekee osaavissa käsissä ja korvissa kelpo jälkeä.
Ohjeet voi ladata kotisivuilta.
Kalmo
22.04.2009 02:22:26
Et maininnut, minkä VST:n kanssa olet niitä rumpuja Reaperiin taistellut. Vai onko Reaperissä mukana rumpu-VST? www.kvraudio.com sivulta voit metsästää niin ilmaisia kuin maksullisiakin rumpuplugareita.

VST-plugareiden käyttö on aika helppoa, joten en ihan ymmärrä, mihin viittasit sillä, että olet tapellut asian kanssa pari päivää. Kyllähän Googlella tavaraa löytyy.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Hortoilija
22.04.2009 09:33:48
Kalmo: Et maininnut, minkä VST:n kanssa olet niitä rumpuja Reaperiin taistellut. Vai onko Reaperissä mukana rumpu-VST? www.kvraudio.com sivulta voit metsästää niin ilmaisia kuin maksullisiakin rumpuplugareita.

VST-plugareiden käyttö on aika helppoa, joten en ihan ymmärrä, mihin viittasit sillä, että olet tapellut asian kanssa pari päivää. Kyllähän Googlella tavaraa löytyy.

Taidan olla aika pihalla noista hommista.. Netistä löysin ilmaset mydrumset70'.dll ja mydrumsetrocks.dll fileet, joiden sanottiin olevan VST-plugareita. Miten noita plugareita oikein käytetään Reaperissa? Oletin, että ne on jonkinlaisia soundipankkeja.

Tampereen musassa näytti olevan Ezdrummer tarjouksessa 99€, onkohan tuo hyvä softa tarkoituksiini? Selaan vielä tuon softan manuskan läpi.
Kalmo
22.04.2009 13:08:48
EZDrummer lienee tarkoituksiisi erinomainen ostos.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
L.Ruoska
30.04.2009 19:51:41

Kalmo: EZDrummer lienee tarkoituksiisi erinomainen ostos.
Jep jep, siitä saa hyvät puhtaat ja "akustisen" kuuloset kannusoundit joista on hyvä lähteä liikkeelle :) Itse olen joitain tunteja Reaperilla duunaillut ja EZDrummerin soundeista on iisi tehdä biittejä Reaperin MIDI-editorissa. Pumpumtsihtsih :)

Reaper ainakin menee ostoon, teen vielä ihan koemielessä muutaman biisintyngän tai jotain muuta ääntelyä sillä mutta yhden projektin perusteella se on parempi kuin Cubase SX3. Uudempia Cubaseja en ole testannut mutta en tajua mikä niissä vie sitä tilaa kun Reaperi vie muutaman megan, käynnistyy parissa sekuntissa ja intuitiivisempi käyttää kuin Steinbergerin tuotokset.
Ostappa basso: Peavey Cirrus Custom.
JPQ
01.05.2009 08:43:25

Leo Lindgren: Jep jep, siitä saa hyvät puhtaat ja "akustisen" kuuloset kannusoundit joista on hyvä lähteä liikkeelle :) Itse olen joitain tunteja Reaperilla duunaillut ja EZDrummerin soundeista on iisi tehdä biittejä Reaperin MIDI-editorissa. Pumpumtsihtsih :)

Reaper ainakin menee ostoon, teen vielä ihan koemielessä muutaman biisintyngän tai jotain muuta ääntelyä sillä mutta yhden projektin perusteella se on parempi kuin Cubase SX3. Uudempia Cubaseja en ole testannut mutta en tajua mikä niissä vie sitä tilaa kun Reaperi vie muutaman megan, käynnistyy parissa sekuntissa ja intuitiivisempi käyttää kuin Steinbergerin tuotokset.

Cubasessa tosiaan kesti itselläkin eräät jutut ymmärtää turhan kauan sonariin nähden muutenkin cubase yliarvostettu sanoisin ja minä sanon tilaa vie bolatti koodi vielä pahempi on windows tuote perhe ja ehkä myös vanhojen tiedostoversioiden tuki jne.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Charge
05.05.2009 18:30:00

Anvil Studiollakin kyllä saa tehtyä rumpuraidan, jos haluaa, ja jos ei kerta tarvi äänet niin kummosia olla. Siittä sitten MIDI vaan MP3:ksi ja lisäät muun biisin taustalle...
Autappa aloittelevaa muusikkoa ja kerro mielipidettä biiseistä www.mikseri.net/fadoac
JPQ
07.05.2009 00:45:44

yksi mitä suosittelen on yellow toolsin indepence free
http://www.yellowtools.com/
ps. lienee paras ratkaisu jos haluaa ilmaisena rumpuja jotka kuulostaa rummuilta siis niin että jatkojalostukseen sopivat halutun soundin luomiseksi.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jra
07.05.2009 21:38:08 (muokattu 07.05.2009 21:39:46)
JPQ: yksi mitä suosittelen on yellow toolsin indepence free
http://www.yellowtools.com/
ps. lienee paras ratkaisu jos haluaa ilmaisena rumpuja jotka kuulostaa rummuilta siis niin että jatkojalostukseen sopivat halutun soundin luomiseksi.

Mitä noista sound library'ista kannattaa ladata itse ohjelman lisäksi jos rumpuraitoja tuolla Independecellä aikoo tehdä? Näyttäisi olevan freewarena niitäkin tarjolla 8 x 200MB, joten tuskin kaikkia tarvitsee?

E: Taitaa tarvita kaikki, lukeekin 1/8:n kohdalla että "For the full functionality of Independence Free all 8 image files of the sound library are required." No, eipäs siinä mitään pistetään lataukseen.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
JPQ
08.05.2009 13:49:23

jra: Mitä noista sound library'ista kannattaa ladata itse ohjelman lisäksi jos rumpuraitoja tuolla Independecellä aikoo tehdä? Näyttäisi olevan freewarena niitäkin tarjolla 8 x 200MB, joten tuskin kaikkia tarvitsee?

E: Taitaa tarvita kaikki, lukeekin 1/8:n kohdalla että "For the full functionality of Independence Free all 8 image files of the sound library are required." No, eipäs siinä mitään pistetään lataukseen.

Saahan tuosta sitten vähän vaikka bassoa jos tarvii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)