Aihe: Ironbird ukulele
1
dannyboy
05.05.2009 21:44:05
Morjensta vaan!
Ajattelinpas laittaa tänne vähän juttua tuosta ukulele -projektista. Se on vielä kovastikin keskeneräinen, mutta älkää antako tämän häiritä.

Olin jo pidempään miettinyt moisen sähkö-uken tekemistä nurkkiin kertyneistä jämäpaloista ja sain projektin loppujen lopulta käyntiin pari viikkoa sitten. Rungon muodon valitsin ihan siltä pohjalta, että mikä näyttäisi naurettavimmalta/säälittävimmältä pienessä koossa ja päädyin siis bc richin ironbirdiin. Omasta mielestäni ainakin tässä on valinnassa on onnistuttu.:)

Speksejä:
-runko ja otelauta koivua, otelaudassa albalone inlayt
-kaula vaahteraa
-hardware suurimmilta osin peräisin raiskatusta halppis stratosta
-tallan pohjalevy itsetehty sopivan string spacingin aikaansaamiseksi
-kaulankiinnityslevy ja elektroniikkakotelon kansi myöskin itsetehtyjä
-mikkinä ainakin toistaiseksi joku charvelin single -kokoinen, mutta se saattaa vaihtua paremmin tyyliin sopivaksi EMG:n mikiksi jos tulee sopiva(=halpa) vastaan

Sittenpä vielä pari kuvaa:

Edestä: http://img19.imageshack.us/img19/7114/kuva305i.jpg
Takaa: http://img21.imageshack.us/img21/8410/kuva306.jpg
Tuomoo
05.05.2009 22:05:19
Näyttää kyllä enemmänkin kuin hienolta. Tuo bodyn muodon valinta on kyllä täyden kympin arvoinen suoritus. Aivan fantastista.
Rajataan ongelma määrittelyn ulkopuolelle ja ongelmaa ei ole olemassa.
Kumiankka
05.05.2009 22:14:27
Sikamakee

Ei tehtaan sedätkään osaisi noin hienoa tehdä.

Insinöörinä kuitenkin olisin itse laittanut nuo tallan pohjalevyn kiinnitysruuvit toisin päin eli kaksi taakse ja yksi eteen mutta on se makeemman näköinen noin, kuhan kateellisena viisastelen
Tinmo
07.05.2009 11:31:04
Siisteintä mitä mä oon ikinä nähny.
Antroid
07.05.2009 13:17:25
Tinmo: Siisteintä mitä mä oon ikinä nähny.

Komppia tälle. Teetkö mulle tollasen vasurina ja vaaleanpunaisena? :D
dannyboy
08.05.2009 11:53:47
Kiitoksia vaan kommenteista.

Kumiankka: Insinöörinä kuitenkin olisin itse laittanut nuo tallan pohjalevyn kiinnitysruuvit toisin päin eli kaksi taakse ja yksi eteen

Alunperin olin laittamas ton tallan kiinni viidellä ruuvilla, niin että taakse olis tullut vielä yhdet reunoille. Ajattelin kuitenki nuo reijät porattuani, että kyllähän se noillakin pysyy.

Antroid: Teetkö mulle tollasen vasurina ja vaaleanpunaisena? :D
Vaalenapunainen sopii kyllä hyvin tasapanottamaan tän mallin uhkuvaa maskuliinisuutta. :D Oman ukeni ajattelin maalata jollain räikeällä 80`s keltaisella. Jos saan tästä ensimmäisestä versiosta ihan soittokelpoisen, niin voin sulle vasurin tehdäkki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)