Aihe: Jääkiekon MM-kisat, Sveitsi 2009
1 2 3 4 530 31 32 33 3445 46 47 48 49
AP
05.05.2009 11:38:29
tox3: Huonompi homma että Nummelin loukkaantui myös.

?? Tämä jäi kyllä huomaamatta.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
losalvaros
05.05.2009 11:59:32
Huomasihan sen Nummelinin loukkaantumisesta, ettei mies ollut rankkareita ampumassa.

Hyvöstä, S. Kapasta ja Ruutua kaipailin ampumaan jo Valko-Venäjää vastaan, oli tunnelma katossa kun herrat pääsivät yllättävänkin hyvällä menestyksellä. Ikävä olla ilonpilaaja, mutta jos Chris Mason olisi Kanadan maalilla ollut eilen, tilanne olisi ollut hyvin erilainen.

Jenkit kumoon, ryssät kumoon ja finaalissa onkin vastassa Ruotsi. Kristian Huselius upottaa Suomen jatkoajalla.
Blackmore Hendrix Malmsteen SRV Gilbert E. Johnson
Simo78
05.05.2009 12:45:29
losalvaros: Ikävä olla ilonpilaaja, mutta jos Chris Mason olisi Kanadan maalilla ollut eilen, tilanne olisi ollut hyvin erilainen.

Joo just näin! Suomi ois voittanut ;-)
Hetfield
05.05.2009 14:24:21

Nummelin loukkasi kylkeään, mutta murtumaa ei ole. Numppa pelaa USA-pelissä.
I quit the band... Now I just play with myself.
HaloOfFlies
05.05.2009 14:53:25

Deep Shadow: Joo, aluksi vaan tuli mieleen, että YLEn sivuilla olisi ollut vääränlainen kaavio noista jatkopeleistä...

Mutta sitten asiaan. Voiko oikeasti olla näin, että esim. jonkun kansallisen tv-yhtiön takia siirrettäisiin pelejä? Eihän tämä nyt katsojan kannalta se iso kysymys ole, mutta luulisi, että joukkueet aika tarkasti tsekkaavat miten tuo kaavio tulee menemään ja sen mukaan laativat suunnitelmiaan. Jos esimerkiksi joukkue kärsisi lievistä loukkaantumisista, niin yksi välipäivä ennen puolivälieriä saattaa olla kirjaimellisesti kullan arvoinen.

Toisin sanoen olisi mielenkiintoista tietää mitkä ovat riittävän suuria perusteluita, että pelikaaviota aletaan kesken kisojen muuttamaan, vieläpä niin, että pelaavan joukkueen valmentaja ei edes ole tietoinen muutoksista.

Käsittämätöntä.

e: Tässähän tuli ihan santtu sivaltaa olo. :D

Se oli ruotsalainen tv-yhtiö jonka pyynnöstä noita siirrettiin.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Akitus
05.05.2009 16:18:51
Hetfield: Nummelin loukkasi kylkeään, mutta murtumaa ei ole. Numppa pelaa USA-pelissä.

Ookkos sää leijonien huoltaja vai mistä moista tiedät? Ainakin kaikissa virallisissa lausunnoissa ollaan vielä jätelty aika hämäräksi tuo Nummelinin pelaaminen, mutta voihan kyseessä toisaalta olla pientä psykologista peliä: vastustaja ei tiedä onko joukkueen ykköspakki ja henkinen selkäranka pelikuntoinen vai ei...
42. "Ei ole tasapainoista tekstiä, jumalauta!" -Ylikomisario Rauno Repomies
Mikael
05.05.2009 16:25:50 (muokattu 05.05.2009 16:26:20)

Vittu mikä meininki Sveitsi-USA -pelissä:
http://yle.fi/urheilu/tapahtumat/ja … n_taklaus_-_katso_video_145954.html
Käsittämätöntä et tätä paskaa ei saada karsittua pelistä pois - ilmeisesti ei edes haluta...
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Hetfield
05.05.2009 16:36:59

Akitus: Ookkos sää leijonien huoltaja vai mistä moista tiedät?

Joo olen. Vuodin tiedon myös vahingossa Maikkarille.

http://www.mtv3.fi/urheilu/mmlatka/ … tml/arkistot/mmlatka/2009/05/872176
I quit the band... Now I just play with myself.
Wradlin
05.05.2009 16:44:36
Mikael: Vittu mikä meininki Sveitsi-USA -pelissä

Onko tosta muuten vielä mitään tietoa miten pahasti tuolle Sprungerille kävi? Aika pahalta näytti nimittäin.
Make Them Suffer
Atomic Cafe
05.05.2009 16:48:08 (muokattu 05.05.2009 16:51:22)
Ruotsalainen Expressen-lehti vahvistaa tiedon siitä, että jääkiekon MM-kisojen otteluaikataulua rukattiin ruotsalaisomisteisen tv-yhtiön toivomuksesta.

Ruotsin joukkue haluaisi pelata keskiviikkona ja Suomi torstaina mutta:

Ruotsissa MM-kisat TV6-kanavallaan televisioiva Viasat halusi, että Ruotsi pelaisi oman ottelunsa torstai-iltana. Syynä tähän olivat jalkapallon Mestarien liigan välieräottelut, jotka kuuluvat Viasatin kanavien ohjelmistoon tiistaina ja keskiviikkona. Kansainvälinen jääkiekkoliitto piti yhdessä tv-yhtiöiden edustajien kanssa kokouksen ja vahvisti myöhään maanantaina muutoksen kisaohjelmaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/mmlatka/ … tml/arkistot/mmlatka/2009/05/871882
Dunga
05.05.2009 16:50:43
Mikael: Vittu mikä meininki Sveitsi-USA -pelissä:
http://yle.fi/urheilu/tapahtumat/ja … n_taklaus_-_katso_video_145954.html
Käsittämätöntä et tätä paskaa ei saada karsittua pelistä pois - ilmeisesti ei edes haluta...

Todella röyhkeä tilanne, toivottavasti ei käynyt pahemmin.

Ikävä fakta on, että tuollaisten tilanteiden "karsiminen" ei ole mitenkään yksiselitteisen helppoa. Haluamisesta ei liene kyse..
War... war never changes.
Mikael
05.05.2009 17:28:40 (muokattu 05.05.2009 17:31:37)

Void: Todella röyhkeä tilanne, toivottavasti ei käynyt pahemmin.

Ikävä fakta on, että tuollaisten tilanteiden "karsiminen" ei ole mitenkään yksiselitteisen helppoa. Haluamisesta ei liene kyse..

Kovemmat rangaistukset. Käsittämätöntä että nykysäännöillä voi tehdä toiselle noin väkivaltaisen teon, jossa on vaarana vaikkapa halvaantuminen ja saada rangaistukseksi sen, että ei saa pelata enää siinä ja seuraavassa pelissä. Tosta olis mun mielestä väintäänkin pitänyt lähettää herra saman tien kotiin ja lätkäistä vielä kunnon sakot ja mahdolliset vahingonkorvaukset vamman laadusta riippuen päälle. Kyllä ne vähentyis jos rangaistukset olis edes jossain suhteessa teon vakavuuteen.

Mun mielestä lätkä olis ihan hieno laji jos toi lajin kannalta täysin turha väkivaltaisuus karsittais pois.
Mikael
05.05.2009 17:28:42 (muokattu 05.05.2009 17:29:00)

oho... tuplis.
Zammy
05.05.2009 17:32:17
Mikael: Kovemmat rangaistukset.

Mä olen osittain samaa mieltä. Tosin tuo em. tilanne näytti mun mielestä ainakin osittain vahingolta, koska kyllähän taklaukset ja ylipäätään kontakti tuohon peliin nykymuodossaan kuuluu ja taklatessa voi sattua vahinkojakin. Tosin onko ne taklailut aivan täysin välttämättömiä pelin kannalta? Itse en suhtaudu kovinkaan kiihkeästi jääkiekkoon, niin en oikein osaa sanoa.

Mutta sellaiset tapaukset jossa kiekkoilija alkaa vaan kuumenemisen seurauksena mättämään toista turpaan - näistä tapauksista mun mielestä pelaaja joutaisi suoraan koko turnauksesta ulos ja reippaat rapsut kaupan päälle. Uskomatonta että tuollaista toimintaa aikuisetkin ihmiset voivat pitää ihan normaalina.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Mikael
05.05.2009 17:36:47 (muokattu 05.05.2009 17:38:21)

Zammy: Mä olen osittain samaa mieltä. Tosin tuo em. tilanne näytti mun mielestä ainakin osittain vahingolta, koska kyllähän taklaukset ja ylipäätään kontakti tuohon peliin nykymuodossaan kuuluu ja taklatessa voi sattua vahinkojakin. Tosin onko ne taklailut aivan täysin välttämättömiä pelin kannalta? Itse en suhtaudu kovinkaan kiihkeästi jääkiekkoon, niin en oikein osaa sanoa.

Mutta sellaiset tapaukset jossa kiekkoilija alkaa vaan kuumenemisen seurauksena mättämään toista turpaan - näistä tapauksista mun mielestä pelaaja joutaisi suoraan koko turnauksesta ulos ja reippaat rapsut kaupan päälle. Uskomatonta että tuollaista toimintaa aikuisetkin ihmiset voivat pitää ihan normaalina.

No totta että vahinkojakin voi sattua, mut nykyään kun voidaan videolta tarkistaa helposti asiat niin aika hyvin näkee mikä on vahinkoa ja mikä ei - sitäpaitsi jos rangaistukset olis kovemmat niin ehkäpä hieman varovaisuuttakin löytyis...

Mut ihan samaa mieltä noista nyrkkitappeluista, joilla ei oo todellakaan mitään tekemistä itse pelaamisen kanssa. Himaan, sakkoa ja kunnolliset pelikiellot.
Dunga
05.05.2009 17:38:01
Mikael: Kovemmat rangaistukset. Käsittämätöntä että nykysäännöillä voi tehdä toiselle noin väkivaltaisen teon, jossa on vaarana vaikkapa halvaantuminen ja saada rangaistukseksi sen, että ei saa pelata enää siinä ja seuraavassa pelissä. Tosta olis mun mielestä väintäänkin pitänyt lähettää herra saman tien kotiin ja lätkäistä vielä kunnon sakot ja mahdolliset vahingonkorvaukset vamman laadusta riippuen päälle. Kyllä ne vähentyis jos rangaistukset olis edes jossain suhteessa teon vakavuuteen.

Kovemmat rangaistukset on ihan kiva idea, mutta nykyisillä pelinopeuksilla tollasia ja pahempiakin tilanteita vaan sattuu välillä. Kiekko on kova kontaktilaji, jossa pelaajat tiedostavat sen mahdolliset vaarat. Seuraus ei vaan voi mitenkään täysin poistaa sitä mahdollisuutta, että tuollaisia tapahtuu. Homma ei ole niin yksiselitteistä kuin annat ymmärtää viimeisellä lauseellasi.
Mikael
05.05.2009 17:39:53 (muokattu 05.05.2009 17:40:56)

Void: Kovemmat rangaistukset on ihan kiva idea, mutta nykyisillä pelinopeuksilla tollasia ja pahempiakin tilanteita vaan sattuu välillä. Kiekko on kova kontaktilaji, jossa pelaajat tiedostavat sen mahdolliset vaarat. Seuraus ei vaan voi mitenkään täysin poistaa sitä mahdollisuutta, että tuollaisia tapahtuu. Homma ei ole niin yksiselitteistä kuin annat ymmärtää viimeisellä lauseellasi.

Mitä tekemistä pelinopeudella on sit nyrkkitapplelun kanssa? Tai ilmiselvien vihellysten jälkeen tapahtuneilla selvästi vahingoittamistarkoituksessa tehdyilla teoilla? Aivan varmasti kovemmat rangaistukset vähentäisivät myös pelitilanteiden "onnettomuksia".
Dunga
05.05.2009 17:46:36
Mikael: Mitä tekemistä pelinopeudella on sit nyrkkitapplelun kanssa? Tai ilmiselvien vihellysten jälkeen tapahtuneilla selvästi vahingoittamistarkoituksessa tehdyilla teoilla? Aivan varmasti kovemmat rangaistukset vähentäisivät myös pelitilanteiden "onnettomuksia".

En kommentoinut nyt tappeluita tms, vaan videota vastaavia nopeita kontaktitilanteita.

Sulla on näköjään selvä inttämiskanta, joten turha tästä on keskustella enempää.
Röntgen-Jeesus
05.05.2009 18:30:30

Olen ylläolevan kanssa erittäin samaa mieltä. Kyllä se antaa minullekin lisäsykäyksen kun inhottava kanukki tai hurri niitataan laitaan ja sen jälkeen nakataan hanskat jäähän ja ruvetaan mättämään. Se toimii myös hyvänä herätteenä joukkueelle. Tottakai tuollaiset pahat loukkaantumiset ovat ikäviä mutta harvemmin rehellisen nyrkkitappelun jälkeen sellaisia tapahtuu.
"Lets black some metal, shall we?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)