Aihe: Mitkä Evansin kalvot?
1 2
Corleone
04.05.2009 10:02:29

Morjes

Tähän asti oon soitellu Remon powerstroke 3 kalvoilla, mutta ajattelimpa pistää Evanssit vaihtelun vuoksi. Evans kai muutenki paree ku remo? (yleisesti ottaen)

Mitkä kalvot on hyvät metallin soittoon? En mäiski rumpuja kuin mikäkin angsti vaan osaan käsitellä rumpuja oikein. Eli mitään 3cm paksua lehmännahkaa en ajatellu laittaa :D

Alle ajattelin Evansin G1 cleareja mutta mites tuo lyöntikalvo? Mitä suosittelette? Entäs virppa ja basari?
Konduktööri
hansakemanelius
04.05.2009 10:41:03

Corleone: Morjes

Tähän asti oon soitellu Remon powerstroke 3 kalvoilla, mutta ajattelimpa pistää Evanssit vaihtelun vuoksi. Evans kai muutenki paree ku remo? (yleisesti ottaen)

Mitkä kalvot on hyvät metallin soittoon? En mäiski rumpuja kuin mikäkin angsti vaan osaan käsitellä rumpuja oikein. Eli mitään 3cm paksua lehmännahkaa en ajatellu laittaa :D

Alle ajattelin Evansin G1 cleareja mutta mites tuo lyöntikalvo? Mitä suosittelette? Entäs virppa ja basari?

Makuasioita nämä kalvojutut. Itse käytän mieluummin Remoa tai Aquariania.
Evans G1 vastaa Remon Ambassadoria ja G2 Emperoria.
Bassarissa olen joskus käyttänyt Evansin EQ ykköstä ja se kuulosti ihan hyvältä. Saman tyyppinen kuin Powerstroke 3.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Niq
04.05.2009 10:44:33 (muokattu 04.05.2009 10:46:30)

Evans EC2 on ihan kivat kalvot tomeihin semmoseen atakkiseen hevilätinään. Evansin coated-kalvoista en pidä yhtään, tosi ankean muovinen soundi verrattuna Coated Ambassadoriin tai Emperoriin. Jotenkin myös basaripuolella voitto kääntyy Remolle: Powerstroke 3 on aika pirun hyvä basarikalvo moneen menoon, ei ole liian demppaava joten saa tarvittaessa virittämällä ja pienellä lisädempillä aika monenmoista soundia irti, aina pitkästä soinnista lyhyeen hevilätkeeseen.

Ei oikein voi sanoa suoraan että toinen on toista parempi, makuasioita aika pitkälti.

EDIT: Sanotaan nyt vielä, että onhan Remollakin ne heikot lenkkinsä: Pinstripet, jotka kyllä häviää kategoriassaan EC2:lle sata-nolla.
"I have a cunning plan" -Baldrick
hollmi-5
04.05.2009 20:18:28 (muokattu 04.05.2009 20:21:09)
Evans kai muutenki paree ku remo? (yleisesti ottaen)

No ei kyllä voi yleistää. Minun makuuni Evansit eivät soundin muovisuuden vuoksi ole koskaan oikein istuneet. Laadukkaammin ovat tehdyt kuin Remo, mutta soundi on ratkaissut Remojen hyväksi.

Niq:Sanotaan nyt vielä, että onhan Remollakin ne heikot lenkkinsä: Pinstripet, jotka kyllä häviää kategoriassaan EC2:lle sata-nolla.

Sanotaan nyt vielä sekin, että kyllä Pinstripeilla saa kunnolliset rummut soundaamaan erittäin hyvin (tosin resokalvoiksi en niitä suosittele, vaikka näkee niitä niissäkin). Ja sekin vielä, että PS3-tyyppiset kalvot eivät muualle käy, kuin bassorumpuun.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
04.05.2009 20:31:21
Niq: Evansin coated-kalvoista en pidä yhtään, tosi ankean muovinen soundi verrattuna Coated Ambassadoriin tai Emperoriin.

Siis onko se muovisuus vain Evansin coated -kalvoissa? Hmmm..., voisi ollakin, koska ei minulle kirkkaista G2:sta jäänyt muovisuus mieleen, kun sellaiset Gretsch Renowneissa oli. Uusi G-Plus, joka ei ole oikeastaan clear eikä coated, vaan frosted tjs. oli muovinen soundiltaan ja tuntumaltaan.
meiän bändin paras rumpali
moderndrummer88
04.05.2009 20:32:28
Nolte: Siis onko se muovisuus vain Evansin coated -kalvoissa? Hmmm..., voisi ollakin,

Musta ainakin niissä kirkkaissa on ihan sama ongelma...
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Nolte
04.05.2009 20:42:35 (muokattu 04.05.2009 20:46:27)
moderndrummer88: Musta ainakin niissä kirkkaissa on ihan sama ongelma...

Ok. Liekö aika kullannut muistoja, kun ei kirkkaista G2:sta jäänyt mieleen mitään erityisen huonoa. Tai jos mie vaan tykkäsin niistä _rummuista_ niin paljon, mihin ne oli ruuvattu? Henkimaailman hommia...

EDIT: Tosi mielenkiintoista olisi testailla esim. Aquariania, ja muitakin. Pirun kalliita vaan ovat kalvot(kin).
meiän bändin paras rumpali
Strumbali
04.05.2009 20:53:24 (muokattu 04.05.2009 20:54:13)
Joku oli tehnyt kalvotestin (johonkin lehteen), mutta en muista linkkiä, jos semmoinen vielä löytyy. Muistelisin, että siellä oli nauhoitettuna juuri näitä kalvoja ja niiden näytteiden perusteella voi jo vähän alkaa vääntämäänkin, muovisuudesta yms. Tai sitten ostaa ne kalvot, mitkä korvaa miellyttävät... ;-)
Ja taas tahdissa.
hollmi-5
04.05.2009 21:04:43
Strumbali: Joku oli tehnyt kalvotestin (johonkin lehteen), mutta en muista linkkiä, jos semmoinen vielä löytyy. Muistelisin, että siellä oli nauhoitettuna juuri näitä kalvoja ja niiden näytteiden perusteella voi jo vähän alkaa vääntämäänkin, muovisuudesta yms. Tai sitten ostaa ne kalvot, mitkä korvaa miellyttävät... ;-)

Joopa. Kuunnellaanko näillä läppärin kajareilla, vai vedetäänkö oikein perus pc:n jugurttipurkkien läpi?

Livenä näitä asioita kannattaa vertailla ja jos on oikein mielenkiintoa, niin kokeilee jopa itse.
Strumbali
04.05.2009 21:15:42
hollmi-5: Joopa. Kuunnellaanko näillä läppärin kajareilla, vai vedetäänkö oikein perus pc:n jugurttipurkkien läpi?

Totta. Itse käyttäisin mieluiten kohtalaisia luureja vertailuun. Toki hyvillä/kohtalaisilla kajareillakin erot voi saada selville.

Livenä näitä asioita kannattaa vertailla ja jos on oikein mielenkiintoa, niin kokeilee jopa itse.

Tämäkin on totta. Itselläni esim. treenikämpän olosuhteet on sen verran dempatut, että ei siellä lyöden ja itse kuunnelleen saa todellista kuvaa kalvon ja rummun soinnista. Äänitystä en ole lähtenyt värkkäämään, vaikka sekin on joskus ollut ajatuksena. Minullakin on vähän tuntuma, että G2 on jotenkin vähän jäyhempi, kuin Emperor. Kuitenkin soundieroa kerran kysyttyäni henkilöltä, joka oli juuri nauhoittanut G2:sta ja perään Emperoria "saman speksisellä" setillä, oli vastaus olankohautus. ;-) Molemmista saa lätinän ja jytinän.

Sen sijaan juuri noista aikaisemmin mainituista ääninäytteistä huomioin sen, että EC2:sta tosiaan irtosi enemmän matalia taajuuksia, kuten on mainospuheissa lupailtu. Tämä siis jäi mieleen niistä näytteistä, kun kuuntelin.
Ja taas tahdissa.
hollmi-5
04.05.2009 22:10:54
Nolte: Kahteen viimeiseen settiini olen kumpaankin kokeillut kolmea erilaista kalvotusta tomeihin matkalla kohti täydellistä soundia. :) Turhaa ämpyilyä osittain luultavasti siksi, että meidän treeniksen rumpunurkkaus on aika vaikea akustisesti, eikä siellä tunnu saavan millään ilveellä luontevaa soundia tomeihin.

Tosin Evansin G-Plussat oli muoviset myös tanssipaikan lavallakin. Siinä ei parempi akustiikkakaan auttanut.

Kyllä ne ihan kivasti tomit toimivat, kun kävin siellä kerran kokeilemassa. Aika usein treenikset ovat akustisesti kompromissi. Tulpat syvemmälle päähän, niin kuulostaa paremmalta :-)
marchangel Miquel
06.05.2009 16:54:22
remot on paremmat kuin evansit. Mulla ainakin toimi remon ambasador paremmin kuin G2.

Muuta todellakin makuasioita
mitä täällä tapahtuu?
moderndrummer88
06.05.2009 22:29:45
mikuli123: remot on paremmat kuin evansit. Mulla ainakin toimi remon ambasador paremmin kuin G2.

Muuta todellakin makuasioita

Niin no nuohan on aika erityyppiset kalvot. Emperorit vastaa remolta G2:sia.
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Bobana
06.05.2009 23:26:30
Yllätyin todella positiivisesti noista Evanssin EC2:sta.
Mukava myyjä-setä oli laittanut uudet EC:t Lite settiini. Ja kyllä jytisi! Ja jytisee!

Toisessa Lite-setissä on Ambassadorit jotka taasen soivat tietenkin ylempää. Kiva saundi myös se. Eli mulla menee heavyt Evanssit ja kipakat Remot aivan tasapisteisiin. Remon Emperoreista en pidä enää. Aikoinaan ne oli melkeen joka setissä mutta ei niistä saanu sellasta jytkettä mitä piti.

Evansseilla on kiva tykittää ja taasen Remoilla pystyy kikkailemaan mukavammin. Mee ja tiiä nyt sitten...
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
marchangel Miquel
09.05.2009 12:38:17
moderndrummer88: Niin no nuohan on aika erityyppiset kalvot. Emperorit vastaa remolta G2:sia.

No niin no, Gyköset oli vielä kauheammat kuin Gkakoset, kummatkin kokeilin, mutta remon ambassadori oli iskevin ja napakin ja paraslaatuisin. VIrityksessä ei ollu kuin marginaalieroja.
mitä täällä tapahtuu?
Groovi
09.05.2009 14:45:52
Evans EC2 on tomeissa avoimen ja "hifimmän" kuuloinen kuin Remon Pinstripe. Vaikka sustain on molemmissa samaa luokkaa, Pinstripe on huomattavasti tunkkaisemman kuuloinen. Virveliin en taas ole passelia kalvoa Evansin repertuaarista vielä löytänyt.
Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä.
hollmi-5
09.05.2009 18:55:18
Groovi: Evans EC2 on tomeissa avoimen ja "hifimmän" kuuloinen kuin Remon Pinstripe. Vaikka sustain on molemmissa samaa luokkaa, Pinstripe on huomattavasti tunkkaisemman kuuloinen. Virveliin en taas ole passelia kalvoa Evansin repertuaarista vielä löytänyt.

EC2 vastaa parhaiten Emperoria. Pinstripe on soinniltaan hiukan lyhyempi ja tummempi.
moderndrummer88
09.05.2009 20:24:53
hollmi-5: EC2 vastaa parhaiten Emperoria. Pinstripe on soinniltaan hiukan lyhyempi ja tummempi.

Eikö tuo EC2 nimenomaan Pinstripen haastajaksi oltu suunniteltu? G2 on sitten se Evansin Emperoria vastaava malli...
hollmi-5
09.05.2009 22:45:03
moderndrummer88: Eikö tuo EC2 nimenomaan Pinstripen haastajaksi oltu suunniteltu? G2 on sitten se Evansin Emperoria vastaava malli...

Oi... My bad... Lukihäiriö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)