Aihe: Carvin
1 2
Veepee
04.05.2009 14:35:28
Antti1: Tääkin on melko pitkälti Carvinin soittimien kohdalla mun nähdäkseni väärin, koska melko suuri osa ostetusta kamasta lienee tilaustuotteita halutuilla spekseillä. Ei noita Suomessakaan juuri varastoissa loju, vaan tilaus tehdään jälleenmyyjän/maahantuojan kautta Carvinille, josta keppi tulee aikanaan liikkeeseen. Liikkeessä ostaja nyhdetään köyhäksi ja (toki koko hintansa veroinen) soitin kannetaan iloisena kotiin.

No, yrityksellä voi olla omat strategiansa tuotteiden saatavuuden ja hinnoittelun suhteen. Heillä on siihen oikeutensa. Tämä kysymys jäänee arvoitukseksi, johon saadaan vastaus vasta, jos Carvin tai kotimainen maahantuoja paljastaa hinnoittelunsa.

Oletteko esim. miettineet, miksi esim. Jaappaninmaassa kannettavien laitteiden (blueberryt, älypuhelimet...miksi niitä nyt haluaa kutsuakaan) levinneisyys, kehitys ja hinnoittelu on eri luokkaa kuin täällä kotomaassa? Tuotteet ovat olemassa, mutta niitä ei silti täällä kauppojen hyllyllä näy tai ne on hinnoiteltu pilviin. Nousevan auringon maassa kyseiset laitteet ovat melkeinpä valtaosalla meidän elintason väestöstä. Se on jännä juttu tämä business, eikö...?
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Antti1
04.05.2009 14:40:14
Veepee: Se on jännä juttu tämä business, eikö...?

Kyllä kyllä. Mun mielestä noinniinku lähtökohtaisesti Carvinilla on kuitenkin pirun hyvä liikeidea ja Suomenkin hinnoilla noi soittimet on joka pennin arvoisia. Lähinnä vähän vaan hammasta kiristää, kun katselee noita nettisivujen hintoja ja suorittaa vertailua. Tuo tommonen semicustom -meininki on siitä hyvää, että saa sellaisen kohtuullisen helposti eteenpäin kaupattavan kepakon, josta tietää suurinpiirtein etukäteen jo millaisen tuntuman ja soundin saa. Siltikin sen saa muutettua omanlaisekseen monilla eri optioilla, eikä hinta kohoa vielä ihan älyttömäksi.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Veepee
04.05.2009 14:44:53
Antti1: Kyllä kyllä. Mun mielestä noinniinku lähtökohtaisesti Carvinilla on kuitenkin pirun hyvä liikeidea ja Suomenkin hinnoilla noi soittimet on joka pennin arvoisia. Lähinnä vähän vaan hammasta kiristää, kun katselee noita nettisivujen hintoja ja suorittaa vertailua. Tuo tommonen semicustom -meininki on siitä hyvää, että saa sellaisen kohtuullisen helposti eteenpäin kaupattavan kepakon, josta tietää suurinpiirtein etukäteen jo millaisen tuntuman ja soundin saa. Siltikin sen saa muutettua omanlaisekseen monilla eri optioilla, eikä hinta kohoa vielä ihan älyttömäksi.

Näin on. Vahvistinpuolella tekevät myös uskomattoman kovaa jälkeä, ei lelutuotantoa ollenkaan. Mä oon ihmetellyt monesti, että miksi merkki on kohtuu tuntematon täällä Suomessa, vaikka puljulla on pitkät perinteet ja tekevät tunnetusti laadukasta jälkeä.
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Antti1
04.05.2009 14:50:33
Veepee: Mä oon ihmetellyt monesti, että miksi merkki on kohtuu tuntematon täällä Suomessa, vaikka puljulla on pitkät perinteet ja tekevät tunnetusti laadukasta jälkeä.

Mä mielessäni syytän kyllä tästäkin ihan täysin tuota maahantuontikuviota. Ei ne mainosta sitä, mistä hemmetistä ihmisten pitäis tietää noiden olemassaolosta? Onhan tekijämiehillä (ja -naisilla) tietty ollut noita amerikan ihmeitä jo ties kuinka pitkään käytössä, mutta melkoisen salaisia työkaluja ovat siltikin.

Carvin tarvitsisi ennenkaikkea kasvojenkohotusta markkinoinnin saralla täällä päässä. Jos sitä nimeä ei ole, niin pitäisi ryhtyä jotenkin luomaan. Varmasti näille kepakoille markkinoita löytyisi paljon enempi.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Räbbänä
04.05.2009 15:06:05
Antti1: Carvin tarvitsisi ennenkaikkea kasvojenkohotusta markkinoinnin saralla täällä päässä. Jos sitä nimeä ei ole, niin pitäisi ryhtyä jotenkin luomaan. Varmasti näille kepakoille markkinoita löytyisi paljon enempi.

Rapakon takana on kyllä pienoista hypeä ollut varsinkin viime aikoina. SevenString.orgissa pyöriessä tullut törmäiltyä monenmoiseen enemmän tai vähemmän syleneriystä lisävään Carvinin tuotteeseen. Ehkä juuri nuiden ns. hyllymallien puuttumisen takia porukka ei uskalla lähteä nuita hommailemaan sikana säkissä. Toisaalta taas kauppiaallekaan ei taitaisi kannattavaa olla tilata yhtä Carvinin skebaa koristeeksi liikkeeseen. Kuitenkin voisi hiukan innostaakin porukkaa tilailemaan maahantuojan kautta nuita, kun näkisivät millaista on tarjolla.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
Rootteri
11.05.2009 21:56:40 (muokattu 11.05.2009 21:56:51)
G.A.S.
DC727

OFR, lukittavat virittimet
Quilted 4A blueburst & matched headstock
birdseye vaahteraotelauta, ei merkkejä
kultainen hardware
kultainen logo
ja hihnalukot

Mm... ;P nam
Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on.
käsi
17.05.2009 11:46:12

liikkeessä testailin yhtä carvinia joka oli seinällä. Sellaista hieman telecaster mallista. Pakko myöntää että merkkinä mulle on jopa luotaantyöntävä. Siis mojo puolen juttuja. mutta hetken soiteltuani aloin haaveilemaan omasta carvinista joka olisi mulle sopivilla specseillä tehty... aika hyvä hinta-laatu suhde mun mielestä noihin tulee.
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
ReBeat
06.01.2011 20:25:27

Nyt Carvinin kiiltävä putkipääte aika mukavaan hintaan erikoistarjouksessa, vain 410e :

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ;hakusanat=carvin&kategoria_id=
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)