Quu 25.02.2004 10:17:58 | |
---|
Kysymys kuuluu, että mikä on piuhojen vaikutus soundiin? Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
poppamies 25.02.2004 10:27:51 | |
---|
Kysymys kuuluu, että mikä on piuhojen vaikutus soundiin? No ainakin tuossa otsikossa on niin paha virhe että vaikea saada kunnon vastausta jo pelkästään sen perusteella. Ei taimmut lipsua sormi kuin muutaman millin mutta pahaa jälkeä tuli. "G-strings are for strippers" |
mathias 25.02.2004 10:29:59 | |
---|
Tokihan piuhoilla merkitystä on. Hinta on aikalailla suoraan verrannollinen laatuun. Monet tekevät itse piuhansa. Tulee halvemmaksi. Valmispiuhoista esim. Lifeline on hyväksi havaittu, vaikkakin suht. kallis. Stratocasteri on siedettävä kitara, mutta ei hyvä. -J. Hynynen- |
Roberto 25.02.2004 10:36:53 | |
---|
Vastaus on George L. |
G-mies 25.02.2004 11:08:02 | |
---|
Vastaus on George L. Itse olin vähän skeptinen siitä että ihanko muka piuha toimii kun vain työntää kaapelin liittimen reikään ja vääntää ruuvin kiinni mutta niin se perhana vain toimii; sekä kulma- että suorassa plugissa. Kestävyys on vielä pieni arvoitus mutta muiden kertomusten mukaan ei pitäisi tulla ongelmia. Main screen turn on. |
Quu 25.02.2004 11:16:41 (muokattu 25.02.2004 11:18:09) | |
---|
Itse olen hyväksi havainnut AMPin piuhan, se kun on mulla tähän päivaan saakka kestänyt :) Soundista en tiedä (verrattuna muihin piuhoihin), mutta kestäviä ne piuhat ilmeisesti on :) Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Da Make 25.02.2004 11:18:35 | |
---|
Minulla on George L´s sekä Planet Wawes piuhoja, mutta kyllä tykkään tosta Georgesta. Cräx, Change, Ötöm!? |
Väsää kitaran sisään bufferi, niin ei ole hirveästi piuhoilla merkitystä. Tai ei voi sanoa, etteikö olisi merkitystä, mutta ylä-äänet eivät ainakaan katoa matkalla vahvistimeen. Kyllähän piuha jossain määrin vaikuttaa vasteeseenkin, mutta kitaran kanssa vaste on yhdentekevä. Ja tuollaisen bufferin rakentaa arvioilta viidestä elektroniikkakomponentista. Jotkut väittävät, että bufferit vääristävät ääntä, mutta voin luvata, ettei kukaan sitä oikeasti kuule. Tai ainakaan sitä ei kukaan kuule, että johtuuko äänen "vääristyminen" hyvästä piuhasta vai bufferista... Ja Klotzin kaapelit ovat hyviä, voin suositella. Tässä vielä buffereista. Sellaista suosittelen vielä enemmän kuin noita Klotzeja. http://www.muzique.com/lab/buffers.htmhttp://www.generalguitargadgets.com … Itemid=100&op=page&SubMenu=Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
svilo 25.02.2004 12:49:39 | |
---|
Vastaus on George L. ...ja punainen George L. - tone is everything -
www.spoonmusic.net |
kulmahiomakone 25.02.2004 15:04:17 | |
---|
Omien empiiristen tutkimusteni jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että george L:t kelpaavat korkeintaan pyykkinaruksi sen jälkeen kun Klotzin piuhaa kokeillut :) Aikalailla samoissa hinnoissa kuitennii pyörivät..? Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
perkeles 25.02.2004 15:24:16 | |
---|
Kysymys kuuluu, että mikä on piuhojen vaikutus soundiin? poikkinaisella piuhalla suurin osa vääristä äänistä katoaa...kokemusta on. : ) mitäs tilasit! |
Mikko Kankaanpää 25.02.2004 15:25:00 | |
---|
Ja tuollaisen bufferin rakentaa arvioilta viidestä elektroniikkakomponentista. Jotkut väittävät, että bufferit vääristävät ääntä, mutta voin luvata, ettei kukaan sitä oikeasti kuule. Tai ainakaan sitä ei kukaan kuule, että johtuuko äänen "vääristyminen" hyvästä piuhasta vai bufferista... Vaikkei nuo taajuusvastetta muuttaisikaan ja vahvistus olisi 1 niin impedanssi muuttu, mikä on tietysti koko jutun tarkoitus, ja tämä vaikuttaa soundiin. Koetappa vaikka bufferin kanssa ja ilman bufferia fuzz face:ä tai putkivahvistimen yliohjausta. Mikko |
Lord of the strings 25.02.2004 16:24:23 | |
---|
Mustat piuhat on parhautta. "Pure nenääs" - G. Pula-Aho |
Errorist 25.02.2004 16:26:01 | |
---|
Mustat piuhat on parhautta. Mutta neon-pinkit ja -vihreet on hienoutta. God I want to be a man
but I don't want to die with a rifle in my hand
and as the planes blacken the sky
it sounds like heaven is falling -Greg Graffin |
Ze Kink 25.02.2004 19:15:01 | |
---|
Mustat piuhat on parhautta. Ja mustavalkoraitaiset Fender vintage voltage piuhat vielä parempia. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Da Make 25.02.2004 19:20:03 (muokattu 25.02.2004 19:20:38) | |
---|
Sprilaali-piuhat ovat saatanasta†... Cräx, Change, Ötöm!? |