Aihe: Minkälaiset mikrofonit stratocasteriin.
1
JuSu
04.05.2009 11:05:07
rakzuo: Kannattaisiko harkita esim tallamikiksi humbuckeria ja eteen jotain muuta. Millaisia kokemuksia tai neuvoja teillä olisin heittää?

No mitä ite sanoit... Mä antaisin niitten TS:ien olla kaulassa ja keskellä, ja sitte tallaan humbucker, vaikka joku sinkun kokoinen, niin pääsee helpolla. Vaikka Duncanilta JB jr tai lil'59.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
McNulty
04.05.2009 11:30:06
Mie valkkasin omaan tulevaan Custom Stratoon Bare Knuckle Pickupsin "Mother's Milk" singlecoil-setin. Testasin ko. mikkejä frendin Fenkussa ja tykästyin kovasti. Loistavaa vintage-henkistä "stratoklangia" mutta mikeissä on riittävästi potkua rockimpaankin touhuun. Etenkin jos haluaa säilyttää Stratossa Straton soundin eikä lähteä single-kokoisilla humbuckereilla sitä "pilaamaan".

BKP:n omat sivut puhuvat tuosta Mother's Milk-setistä "Vintage Hot" termillä ja minusta se on jokseenkin osuva kuvaus. Ei ne tosiaan ole maailman kuumimmat yksikelaiset, mutta hyvä niin. Liika ulostuloteho yleensä syö tonaalisuutta ja soundia. Aiheuttaa liikaa kompressiota ja sitä kautta "näkkäriä".

MOTHER'S MILK Single Coil Set

Legendary hot vintage sound, earthy contemporary style. Tight and woody character with just the right balance of power.

The Mother's Milk set of single coil pickups come with vintage staggered Alnico V pole pieces, hand bevelled for authentic retro vibe and increased magnetic focus under each string.

Scatterwound by hand using original plain enamel wire, the calibrated coils have a touch more power and mid range chunk over stock with a clear, detailed top end. Reverse-wound, reverse polarity middle pickup (hum cancelling when used with the bridge or neck pickup in position 2 or 4 of a 5 way switch), cloth "push back" cable, wax potted to prevent michrophonic feedback and guaranteed for life.

Available with optional flat profile magnets for modern radius guitars, original stock polarity middle pickup and all sets come complete with covers.*

Tuota settiä kyllä suosittelisin lämmöllä mikäli pitää yhdellä skeballa hoitaa sekä tanssimusat että rockimpi ja popimpi tavara. Varsin mallikkaasti frendi soittelee tuolla setillä Red Hot Chili Peppers-touhuista toisen bändin bluesimpaan ja soulimpaan menoon. Iso peukku ylöspäin!

http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZS-mothersmilk.html
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Jucciz
04.05.2009 14:31:38
tommiot
04.05.2009 14:49:38 (muokattu 04.05.2009 14:51:33)
Mä poistin just torilta omaan stratoon DiMarzion Virtualit... Virtual Solo, Virtual 2.1 ja Virtual 2... Kokemuksia? Saahan noi kiertoon jos ei nappaa :) Nyt on joku tuntematon DiMarzion normi sinkku tallassa, kaulassa TexMex ja keskimikistä ei mitään hajua. Jos nyt jonkinlaista päivitystä sais noihin.

EDIT: Mikit on siis vasta tulossa ylihuomenna postin kautta.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
jumara
04.05.2009 23:04:01
bonecrusher: Mie valkkasin omaan tulevaan Custom Stratoon Bare Knuckle Pickupsin "Mother's Milk" singlecoil-setin. Testasin ko. mikkejä frendin Fenkussa ja tykästyin kovasti. Loistavaa vintage-henkistä "stratoklangia" mutta mikeissä on riittävästi potkua rockimpaankin touhuun. Etenkin jos haluaa säilyttää Stratossa Straton soundin eikä lähteä single-kokoisilla humbuckereilla sitä "pilaamaan".

Itse päivitin Tokain stratoon BKP:n Slowhand -setin. Toimii. Olen kokeillut myös Mother's Milkeillä varustettua stratoa, mainio setti on sekin. Molemmissa on erittäin musikaaliset ja orgaaniset kliinit - säröpuolella sujuu classic rock -territorio mainiosti, modernimpaan mättöön eivät oikein taivu.
GAS in the bottom, put it any way you want...
Satu ja Tuija
04.05.2009 23:16:07 (muokattu 04.05.2009 23:22:04)
Schaller S6! (eikä oo mikään fakin tsoukki)
Ainoo joka on ollu yhtä hyvä ku toi mun japsin stokki. (mikä voitti myös sokkotestin ikaalisen soitinhomostelijoiden keskuudessa joskus)
Kokeiltu on kaikenmaailan Fralineja, Kinmaneja, Nevalaisia, yms.
Lace Sencor voi olla myös yllättävän hyvä vaikkakaan ei suhise...
Crossroad
05.05.2009 14:25:03
Satu ja Tuija: Schaller S6! (eikä oo mikään fakin tsoukki)
Ainoo joka on ollu yhtä hyvä ku toi mun japsin stokki. (mikä voitti myös sokkotestin ikaalisen soitinhomostelijoiden keskuudessa joskus)
Kokeiltu on kaikenmaailan Fralineja, Kinmaneja, Nevalaisia, yms.
Lace Sencor voi olla myös yllättävän hyvä vaikkakaan ei suhise...

lace sensorit on hyvät,usein turhaan parjatut.red/gold/blue-setti on suorastaan erinomainen.punaisella tallamikillä lähtee tuhdimmatkin soundit,gold taas 50`s henkinen ja blue 70`tyylinen.mulla on ollut luottomikkeinä jo 10-vuotta.
McNulty
05.05.2009 20:45:43
randy rhoads: lace sensorit on hyvät,usein turhaan parjatut.red/gold/blue-setti on suorastaan erinomainen.punaisella tallamikillä lähtee tuhdimmatkin soundit,gold taas 50`s henkinen ja blue 70`tyylinen.mulla on ollut luottomikkeinä jo 10-vuotta.

Minusta Lace Sensorit ovat ihan jees... Lacella vain on "parempiakin" tuotteita, etenkin Holy Grail-setti kuulosti todella hyvältä. Sitähän mainostetaan '54-soundisena ilman hurinoita ja ylöspäin vedätettyä hintaa. Toki Sensor-sarjassa on enempi vaihtoehtoja ja valinnanvaraa. Perushyvä valinta kyllä...
Thule
05.05.2009 20:55:06
Stratoa olen jossain välissä hankkimassa, joten etukäteen on hyvä kartoittaa mikkivaihtoehtoja. Hurinattomuus on aivan elinehto, mutta kuinka paljon niissä "häiriöttömyyksissä" on oikeasti eroja? Tätä hurinattomuutta on kait ainakin muutamaa eri tapaa toteuttaa, onko joku pistänyt merkille mikä näistä on onnistunein? DiMarziolta olen alustavasti katsellut stäkättyjä humppareita, joista olisi tarkoitus saada pihalle suhteellisen kuumaa ja yksikelaismaista soundia.
Crossroad
05.05.2009 21:10:29 (muokattu 05.05.2009 21:12:20)
bonecrusher: Minusta Lace Sensorit ovat ihan jees... Lacella vain on "parempiakin" tuotteita, etenkin Holy Grail-setti kuulosti todella hyvältä. Sitähän mainostetaan '54-soundisena ilman hurinoita ja ylöspäin vedätettyä hintaa. Toki Sensor-sarjassa on enempi vaihtoehtoja ja valinnanvaraa. Perushyvä valinta kyllä...

Holy Graileja on kehuttu ,mutta en ole päässyt testaamaan.Silti parhaat strato"vintage"-mikit joita olen testannut/omistanut ovat Abigail Ybarra handwound mikit jotka on masterbuilt stratosta peräisin.Mulla ne ovat 35-vuotta vanhassa "lawsuit"stratossa kiinni.Uskomattoman hienosoundiset mikit.
http://www.eddievegas.com/store/det … CKUPS-WITH-BAKE-LITE-PUP-COVERS.php
McNulty
06.05.2009 10:40:38
Thule: Stratoa olen jossain välissä hankkimassa, joten etukäteen on hyvä kartoittaa mikkivaihtoehtoja. Hurinattomuus on aivan elinehto, mutta kuinka paljon niissä "häiriöttömyyksissä" on oikeasti eroja? Tätä hurinattomuutta on kait ainakin muutamaa eri tapaa toteuttaa, onko joku pistänyt merkille mikä näistä on onnistunein? DiMarziolta olen alustavasti katsellut stäkättyjä humppareita, joista olisi tarkoitus saada pihalle suhteellisen kuumaa ja yksikelaismaista soundia.

Varmaankin Kinman ja Lace (aktiivipuolella sitten EMG). Singlecoil-kokoiset stackit ja muut humbuckerit eivät kyllä täysin autenttista singlecoil-soundia tarjoa, joten ne jättäisin laskuista pois mikäli tarkoitus on hankkia nimenomaan 3xSC mikityksellä oleva Strato. Eivät ole huonoja mutta "vääränlaisia". Hot Rod Stratoihinhan ne ovat "omiaan".

Eli jos haeskelet jotain singlecoilin ja humbuckerien välistä, suhteellisen kuumalla ulostulolla (ilman hurinoita), niin siihen kuvaukseen sopiva valinta onpi Lace Sensor-sarjan Red tallamikiksi. Keski- ja kaulamikki kannattaa valita tuon punaisen kaveriksi Blue tai Burgundy... ei tule liian rajuja volume-heittelyitä mikkien välillä.
Satu ja Tuija
06.05.2009 10:59:29 (muokattu 06.05.2009 11:01:41)
Mistä noita Lace Sensoreita kannattaa muuten nykyään ostaa? Warmothilla oli ennen kattava valikoima, nyt vaan uudet kotisivut.
Eli tässä takana että ois valikoimissa esim Hot Gold myös, eikä ne vain ne perinteiset.
Voisin pistää nimittäin noi Fraliinit torille.
Bluesman69
06.05.2009 11:07:21 (muokattu 06.05.2009 11:07:52)
Jason Lollarin Tweed -setti kiinni ja eikun kovaa ajoa! :)
Kyseiset mikit toimivat helvatin hyvin erilaisten särö/OD -spedujen kanssa.

EDIT: typo
Verus amicus rara avis
weelie
06.05.2009 12:20:36 (muokattu 06.05.2009 12:30:07)
bonecrusher: Minusta Lace Sensorit ovat ihan jees... Lacella vain on "parempiakin" tuotteita, etenkin Holy Grail-setti kuulosti todella hyvältä.

Holy Grailia on tuolla fendä foorumilla kehuttu. Toinen vaihtoehto olisi billlawrence.com (L-280 ja tallaan kait L-298), jota sitäkään en itse ole kokeillut (vaikka mulla setti joskus laatikossa olikin).

Mun Squierissani on GFS-merkkiset häiriöttömät. Säröillä toimivat erinomaisesti, efektittömättömänä kliininä eivät aivan 100% oikeiden perinteisten veroiset. Mutta sitähän se vaan on, häiriöttömyys vie osan saundin eloisuudesta.
'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl)
Thule
06.05.2009 13:59:44
bonecrusher: Varmaankin Kinman ja Lace (aktiivipuolella sitten EMG). Singlecoil-kokoiset stackit ja muut humbuckerit eivät kyllä täysin autenttista singlecoil-soundia tarjoa, joten ne jättäisin laskuista pois mikäli tarkoitus on hankkia nimenomaan 3xSC mikityksellä oleva Strato. Eivät ole huonoja mutta "vääränlaisia". Hot Rod Stratoihinhan ne ovat "omiaan".

Eli jos haeskelet jotain singlecoilin ja humbuckerien välistä, suhteellisen kuumalla ulostulolla (ilman hurinoita), niin siihen kuvaukseen sopiva valinta onpi Lace Sensor-sarjan Red tallamikiksi. Keski- ja kaulamikki kannattaa valita tuon punaisen kaveriksi Blue tai Burgundy... ei tule liian rajuja volume-heittelyitä mikkien välillä.

Täytyy kyllä tunnustaa, että tässä tapauksessa kuppia kallistaa enemmän hurinattomuus kuin autenttinen single coil-soundi. Noita Lace Sensor-settejä näkyy olevan ihan hyvin kaupan eBayssä, täytyypi vielä tutkailla ja palata astialle jahka hankinta on ajankohtainen. Ki-toos!
touhis
06.05.2009 14:25:04
Itsellä on käyttökokemusta Lace sensor goldeista muutaman vuoden takaa. Sen perusteella mulla on semmoinen käsitys että vaikka sensorit onkin erittäin hiljaiset niin ei ne mun mielestä täysin hurinattomat ole. Esim putkinäytön/telkkarin edessä esiintyi hurinaa.

Taitaa mennä offtopikkiin, mutta yksi mielenkiintoinen mikki, jota ainakin itse olen joskus etsinyt, on se lace sensor dual red jossa on siis kaksi punaista sensoria. Semmoinen oli jossain vaiheessa ainakin jeff beckin signaturestratossa.
O_o
Satu ja Tuija
06.05.2009 14:32:10
touhis: Itsellä on käyttökokemusta Lace sensor goldeista muutaman vuoden takaa. Sen perusteella mulla on semmoinen käsitys että vaikka sensorit onkin erittäin hiljaiset niin ei ne mun mielestä täysin hurinattomat ole. Esim putkinäytön/telkkarin edessä esiintyi hurinaa.

Itte oon yrittäny vähentää tuota putkinäyttöjen tahi tv:n välittömässä läheisyydessä soittamista. No onneks meillä ei oo bändin kans kumpaakaan.
;)
Crossroad
06.05.2009 14:47:05
touhis: Itsellä on käyttökokemusta Lace sensor goldeista muutaman vuoden takaa. Sen perusteella mulla on semmoinen käsitys että vaikka sensorit onkin erittäin hiljaiset niin ei ne mun mielestä täysin hurinattomat ole. Esim putkinäytön/telkkarin edessä esiintyi hurinaa.

Taitaa mennä offtopikkiin, mutta yksi mielenkiintoinen mikki, jota ainakin itse olen joskus etsinyt, on se lace sensor dual red jossa on siis kaksi punaista sensoria. Semmoinen oli jossain vaiheessa ainakin jeff beckin signaturestratossa.

Dual red löytyy Ultra stratosta(näkyy jäs.kuvassani)molemmat saa erikseen ja yhdessä kytkettyä.Itse en käytä paljoa niitä humbuckerina,lähinnä tallanpuoleista mikkiä.Yllättävän paljon tummempisoundinen on tuo kaulan puoleinen mikki tuosta dualista,vaikka eroa on vain muutama sentti.
McNulty
06.05.2009 17:02:44
CRT-ruutujen ääressä nyt rätisee ja paukkuu ihan mikä tahansa :)

Ei sen pohjalta kannata kauhean radikaaleja johtopäätöksiä heittää, hurinaan ja häiriöääniin kun vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkästään mikrofonit. Mitä tahansa huonosta kolvauksesta voimavirtajohtoihin ja jännitetolppiin soittomestan läheisyydessä.

Meitil oli reenis pitkään tehdasalueella hallissa ja siellä surisihurisi akustisetkin soittimet, hoho. Oli kyllä huono mesta sähköisten soittolaitteiden kannalta ja viimeisinä aikoina sinne haettiin pari UPSia väliin tasoittamaan virransaantia. Ulkoiset tekijät (kuparit seinässä ja voimavirtatouhut) aiheutti silti häiriöitä.

PS. Hurina kuuluu Stratocasteriin!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)