Aihe: Mestarien Liiga-/ Jalkapallosta yleisesti- topiikki
1 2 3 4 5120 121 122 123 124 125 126
carlos
02.05.2009 23:20:19
Simo78: Realille voitto ja sitä myöden yksi askel lähemmäksi mestaruutta. Nyt ois saumoja, kun se yksikin vitun pelle on pois vastustajaa potkimasta:-). Barcan peli on "jälleen kerran" huonontunut kun kauden loppu lähenee...

Nii, onhan se aika huono setti, kun 20 maalipaikasta käyttää vain 6... Olis nyt vaan takonut sen 20 :) Realin pakka oli kyllä aivan sekaisin, harvemmin on moista nöyryytystä tullut todistettua.
by the grace of God
Simo78
03.05.2009 10:06:35
carlos: Nii, onhan se aika huono setti, kun 20 maalipaikasta käyttää vain 6... Olis nyt vaan takonut sen 20 :) Realin pakka oli kyllä aivan sekaisin, harvemmin on moista nöyryytystä tullut todistettua.

Valenciaa vastaan pelin perusteella puhuin. Siinnä oli aika surkeaa peliä barcalta. Ja eihän barcalla ole Chelsea vastaan mitään jakoja, koska englannin pojat osaa puolustaa, toisin kuin meidän miehet. Varsinkin kun Tarzan poissa ja Marques, niin mistäpä löytyy korvaajat? Chelsean peli on kuitenkin pikkaisen meikäläisiä kovemmassa tikissä!

Mutta joo oon koko kauden ihmetellyt noita tehtyjä hankintoja ja peluutusta ja pelitapaa. Jos Rudi ois mukana niin ois aika erinäköistä, mutta eihän jumalauta maailman huippujoukkue voi rakentua, niin että yhden miehen poissa olo vaikuttaa noin vitusti. Pelinrakentajaa ei oikein ole, puolustus on vaan niin vitun perseestä jne. jne. Ensi kaudeksi pitäis hankkia vähän muitakin kuin laitamiehiä, ettei ois noin vitun surullista... Mutta siltikin ollaan(tai siis oltiin) taistelemassa mestaruudest. Kertooko toi sitten enemmän La ligan tasosta vai mistä, että noin surkeella pelillä ollaan kakkosena?
Sergei Fallinen
03.05.2009 11:54:21
joo, niin kuin virkkunen asian ilmas, laiva joka harhailee ilman mitään tietoa suunnasta ja ottaa vähän joka saarelta jotain ihme kavereita kyytiin että kaikilla olis kivempaa mutta kellään ei vieläkään mitään tietoa mihin ollaan matkalla...
Ziggy Bubba
03.05.2009 12:02:44 (muokattu 03.05.2009 12:03:53)

Simo78: Kertooko toi sitten enemmän La ligan tasosta vai mistä, että noin surkeella pelillä ollaan kakkosena?

Kyllä.

La Ligan tasosta saatiin aika passeli väläys kun Real jäi UCL:ssä murskalukemin Liverpoolin jalkoihin - joka on siis kaikella todennäköisyydellä Valioliigan kakkonen. Ehkä vielä enemmän Espanjan liigan tasosta kertoo se, että tuo sama rupusakki voitti viime kaudella varsin samanlaisella esityksellä mestaruuden, kun ei maasta kilpailua löytynyt.

Barcelona on kyllä aivan omalla tasollaan kotimaassaan, oli nimittäin semmosta leikittelyä tuo "klassikko". Peli on sen verran komeaa ja iloista, että ei voi kuin toivoa Barcalle kaikkea hyvää keskiviikon peliin Lontoon peruuttelijoita vastaan.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
The Duke
03.05.2009 12:37:51
Simo78:Ja eihän barcalla ole Chelsea vastaan mitään jakoja, koska englannin pojat osaa puolustaa, toisin kuin meidän miehet.

Lisätietoa englannin pojista?
*Brian Jones Boozing Society*
reverend
03.05.2009 12:46:39 (muokattu 03.05.2009 12:47:14)
The Duke: Lisätietoa englannin pojista?

Onhan siellä Terry ja Lampaardi. Ja kyllähän Barca tulee voittamaan keskiviikkona.
Ziggy Bubba
03.05.2009 15:02:33 (muokattu 03.05.2009 15:21:16)

The Duke: Lisätietoa englannin pojista?

Terry, Cashley Cole & Lamps - puolet puolustuslinjasta ja keskikentän sydän :) Eipä noita "omia poikia" ole hirveesti kellään UCL:ssä pärjäävällä jengillä... Kuitenkin monessa jengissä seurauskollisimmat ja monasti kapteeninnauhaa kantavat on kotimaisia:

Real: Iker, Raul
Barca: Puyol, Xavi, Iniesta
Muna: Rio, Rooney, Giggs (melkein), Scholes
Pool: Gerrard, Carragher
Milan: Maldini, Gattuso

Mutta toisaalta:
Arsenal: ?
Inter: ?

E: Kohta kattomaan onnistuuko Newcastle ja Shearer tekemään ihmeen ja ottamaan pisteitä Liverpoolin vieraana... Newcastlelle toivoisin säilymistä, mutta tästä matsista ei taida olla luvassa pojoja.
DJKaaos
03.05.2009 16:56:38
sikki-six:Kohta kattomaan onnistuuko Newcastle ja Shearer tekemään ihmeen ja ottamaan pisteitä Liverpoolin vieraana... Newcastlelle toivoisin säilymistä, mutta tästä matsista ei taida olla luvassa pojoja.

Newcastle olisi tilanteessaan tarvinnut kipeästi oikean valmentajan, eikä saatana mitään menneisyyden sankarihaamua.

Toivon koko sydämestäni, että jo vuosia räpiköinyt harakkalauma vajoaisi vihdoin Championshipiin hakemaan vauhtia ja rakentamaan seuralle uutta sokkelia. Tässä seurassa on jo vuosia tehty kaikki päin helvettiä ja sama meno jatkuu yhä.

Sääliksi käy seuran faneja. Kyseessä on kuitenkin helvetin iso seura ja laaja fanikunta. Tyrmistyttävää katsoa, kuinka perinteinen seura on ajettu täysin kuralle.

Putoaminen sarjaporrasta alemmaksi voisi herättää koko poppoon ja sitä kautta Newcastlea voisi ehkä vielä joskus kutsua suurseuraksi. Tosin, aivan yhtä todennäköinen vaihtoehto on se, että seurasta tulee uusi Leeds... Championship, Ykkösliiga...
Minä olen minä.
The Duke
03.05.2009 18:48:17
sikki-six:
Barca: Puyol, Xavi, Iniesta

Lisätään nyt kuitenkin vielä Valdes, Pique & Bojan. Ja jos Giggs "melkein" niin Messi myös "melkein" :)

Giggs ja Messi meiningistä saadaan sit tietty omat kasvatit vääntö jne. Mut antaa sen olla.
*Brian Jones Boozing Society*
Ziggy Bubba
03.05.2009 19:40:02 (muokattu 03.05.2009 19:40:47)

The Duke: Lisätään nyt kuitenkin vielä Valdes, Pique & Bojan. Ja jos Giggs "melkein" niin Messi myös "melkein" :)

Juu, toki myös nuo. Laitoin vaan nuo todelliset tähdet ja runkomiehet - VV ja kumppanit ei ihan staroja ole, ainakaan Barcelonan ulkopuolella :) Bojanista voi toki kehittyä vielä vaikka minkälainen seuraikoni, Pique on myös pelannut tällä kaudella todella hyvin.
DJKaaos
03.05.2009 19:55:38
sikki-six:

Muna: Rio, Rooney, Giggs (melkein), Scholes

Kaikki nuo ovat saman valtion kansalaisia.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
03.05.2009 20:17:51 (muokattu 03.05.2009 20:21:54)

djKaaos: Kaikki nuo ovat saman valtion kansalaisia.

Hö, toki. Englannissa tuo ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista, noilla skoteilla, irkuilla ym. on kuitenkin omat liigat ja maajoukkueet - ja siihen päälle vielä aikas vahva kansallistunto, joka ei tähän viralliseen valtioon liity oikein mitenkään.

Nämä pelaajat eivät ole englantilaisille samalla tavalla "omia poikia", ellei sitten ajan kanssa synny todella vahva side, kuten Giggsin tapauksessa, tai vaikka Sami Hyypiän kohdalla...
DJKaaos
03.05.2009 21:40:35
sikki-six: Hö, toki. Englannissa tuo ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista, noilla skoteilla, irkuilla ym. on kuitenkin omat liigat ja maajoukkueet - ja siihen päälle vielä aikas vahva kansallistunto, joka ei tähän viralliseen valtioon liity oikein mitenkään.

Tiedän tasan tarkkaan tilanteen. Pilkkuahan minä vain nussin. Pointti vain oli se, että kaikki (ENG, SCO, WAL, NIR) ovat yhtä lailla brittejä, britannian kansalaisia ja kaikilla on sama passi. Ollessani englannissa, paikallinen taksikuski muun muassa puhui kerran siitä, kun jotkut käyttävät huoletta kaikista briteistä termiä "englantilainen", mikä on kyllä aika hävytöntä :D Skotlantilaisia kohtaan varsinkin kyseessä on suuri loukkaus.
Minä olen minä.
Rapido
04.05.2009 00:42:52
Kuka Ramosin jälkeen manageriks valitaankin, niin ensmänen teko ois PIKKASEN miettiä että keitä siellä valkosissa neppailee:

Ulos ja vähän vauhdilla: Heinze, Drenthe, Cannavaro(lähtee Italiaan vaikka ois kyl imo vielä hyvä), Metzelder, Pepe(hyvä pakki mutta ulos mentaalihoidon kautta), Faubert(West Hamista Blancosiin WTF??)

Runkopelaajisto joka jää: Raul, Robben, Snejder, Van Niistelrooy, Casillas, Ramos, Lass Diarra, Higuain, Huntelaar, De La Red, Guti, Marcelo

Väliinputoojat: Saviola, Gago, Van Der Vaart(en tiedä mistä johtuu mutta ei vaan ole saanut mitään aikaan), M. Diarra, Salgado, Torres

Tilanne on vaan se että jengin taso ei yksinkertasesti riitä millään. Puolustus täynnä jeejee -miehiä ja keskikenttä sellasia pelaajia jotka ei vaan pärjää. Alakerta vaatii täydellisen rempan ja keskikenttäkin paikkailua. Ja tällä kertaa vois oikeasti ostaa jotain vähän järjellisempiä vaihtoehtoja kuin mitä on totuttu viime vuosien aikana. Eikä sitten edes AJATELLA jonkun perkeleen Cristiinan ostamista ManUsta yms urpoiluja. Jotenkin vaan tuntuu että joku munapää-presidentti joka kohtpuoliin valitaan sössii koko homman ihan normaalisti.
M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista
Ziggy Bubba
04.05.2009 02:39:57 (muokattu 04.05.2009 02:46:05)

Kyllä tuolta Realin alakerrasta tasoa löytyy - ainakin paperilla - jonkin verran, mutta syystä tai toisesta tuo alapää on vuotanut (niinpä niin..) ajoittain todella ankarasti. Toppariparina vaikkapa Pepe/Cannavaro ei kuulosta ollenkaan pahalta, mutta silti nämäkin äijät tuntuvat pelaavan valkopaidoissa kuin junnut... Nämä Drenthet ja Heinzet ei toki ansaitse peliaikaa noin suuressa seurassa, eiköhän ovi käy näiden osalta kesällä.

Jotenkin tuntuu että suurimmat ongelmat eivät ole Realilla pelaajamateriaalissa, vaan johtoportaassa/valmennuksessa. Jos vertaa vaikka Pooliin ja Manuun, joista löytyy toki myös näitä "koheltajia" puolustuksesta (Aurelio, Skrtel, Wes Brown..), niin jotenkin Benitez ja etenkin Ferguson saavat ukot pelaamaan kumman tasaisesti. Selkeä pelisysteemi, nokkimisjärjestys ja tavoitteet kun auttaa ihmeen paljon. Jos koko jengi on sekasorron vallassa, niin vaikea siinä on saada pelihommiakaan toimimaan.

Samanlaista sekoilua on havaittavissa myös jengeissä kuten Newcastle ja Tottenham. Rahaa pannaan puolen vuoden välein ties minkälaisiin "vahvistuksiin" ja pelisysteemit/valmentajat vaihtuu vähintään yhtä usein. On tainnut Abramovitskin sekoittaa jatkuvilla pelaaja- ja valmentajavaihdoksilla Chelsean pakkaa aikas ansiokkaasti...

Työrauhaa nuo pelaajat ja valmentajat kaipaa, mutta näiltä pikavoittoja odottavilla omistajilta sitä ei tunnu nykyään heruvan. Ottaisivat oppia Arsenalista, Manusta ja Poolista pitkäjänteisyyden suhteen. Saas kattoa miten kärsivällisesti Manchesterin kakkosjengin miljardöörit jaksavat niitä pyttyjä venttailla..
carlos
04.05.2009 16:54:34
Hyypiä siirtyy sitten Leverkuseniin. Ymmärrettävää sinänsä, olishan se hauskaa varmaan pelata viimeisinä vuosinaan penkin lämmittämisen sijasta..
by the grace of God
reverend
04.05.2009 18:18:24 (muokattu 04.05.2009 18:19:10)
carlos: Hyypiä siirtyy sitten Leverkuseniin. Ymmärrettävää sinänsä, olishan se hauskaa varmaan pelata viimeisinä vuosinaan penkin lämmittämisen sijasta..

Olisi pitänyt siirtyä jo aikaisemmin pois. Maajoukkueen kannalta ainakin parempi jos pääsisi joskus pelaamaankin.
TheBlackestEye
04.05.2009 18:32:57
Rapido: Kuka Ramosin jälkeen manageriks valitaankin, niin ensmänen teko ois PIKKASEN miettiä että keitä siellä valkosissa neppailee:

Ulos ja vähän vauhdilla: Raul

Tilalle herra, joka tulee valloittamaan JÄLLEEN Euroopan: Rolle, Ilmiö & vuoden 2010 MM-kisojen maalikuningas.

http://www.youtube.com/watch?v=q50mzUraRg0&feature=related
Simo78
04.05.2009 19:33:33
carlos: Hyypiä siirtyy sitten Leverkuseniin. Ymmärrettävää sinänsä, olishan se hauskaa varmaan pelata viimeisinä vuosinaan penkin lämmittämisen sijasta..

Loistava uutinen! Eipähän tarvitse kuunnella ylen kommentaattoreilta "Sami on tärkee osa liverpoolin joukkuetta, vaikka ei pääse kentälle". Eihän tollaiseen paskaan kukaan usko ja Samin tyytymättömyys on paistanut kasvoilta kuin Naantalin aurinko;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)