![]() 03.05.2009 13:58:06 (muokattu 03.05.2009 14:00:34) | |
---|---|
Krice: Tukekaa vaan ihan rauhassa jotain hämäräperäistä kiinalaista firmaa, joka käyttää orjatyövoimaa, mutta tehkää se jossain toisessa ketjussa. Nyt menee offtopiciksi.. Mutta orjatyövoimaa? Jos siellä on orjatyövoimaa, missä ne biyangit nyt tehdäänkin. Pekingissä? Tai missä lie. Niin ihan ensiksi "orjatyö" on ihan väärä sana kuvaamaan sitä, jos ne haluaa olla siellä omasta vapaasta tahdostaan. Ja, jos se on niitten ainut työ ja ne saa siitä liksaa sen vähäisenkin määrän, joka niitä elättää, niin mitä se meitä haittaa? Oletpa sä ennakkoluuloinen. Vaiko kiina-pedaali ei vakuuta sua ja takaa laatua? Tietenkin, jos haluaa sen varmasti hyvän, kalliimman mesa/boogien tai jonkun, niin menee ostamaan sen. Niin minäkin menisin. Mutta kyl välillä voi kokeilla muitakin, jos haluaa... | |
![]() 03.05.2009 14:27:36 | |
sn89: "orjatyö" on ihan väärä sana kuvaamaan sitä, jos ne haluaa olla siellä omasta vapaasta tahdostaan. Joo, oikeesti. Vähän niinkuin ihmiset haluaa mennä vapaasta tahdostaan ilomielin täällä Suomessa työvoimatoimiston kursseille. Ja, jos se on niitten ainut työ ja ne saa siitä liksaa sen vähäisenkin määrän, joka niitä elättää, niin mitä se meitä haittaa? Tämä on yleinen ja vaarallinen argumentti siinä mielessä, että kyse on ihmisoikeuksista. Meillä ne (vielä!) on, mutta ei kiinalaisilla. Tässä voi vielä käydä niin, että nämä talouselämää hyödyttävät uudistukset leviävät muuallekin maailmaan. Työolosuhteiden huonontumista on jo nyt havaittavissa länsimaissa, ja ne etuudet jotka on saavutettu pitkällisen taistelun tuloksena voidaan myös menettää. Se kannattaa pitää mielessä. | |
![]() 03.05.2009 14:33:03 | |
Krice: Joo, oikeesti. Vähän niinkuin ihmiset haluaa mennä vapaasta tahdostaan ilomielin täällä Suomessa työvoimatoimiston kursseille. Tämä on yleinen ja vaarallinen argumentti siinä mielessä, että kyse on ihmisoikeuksista. Meillä ne (vielä!) on, mutta ei kiinalaisilla. Tässä voi vielä käydä niin, että nämä talouselämää hyödyttävät uudistukset leviävät muuallekin maailmaan. Työolosuhteiden huonontumista on jo nyt havaittavissa länsimaissa, ja ne etuudet jotka on saavutettu pitkällisen taistelun tuloksena voidaan myös menettää. Se kannattaa pitää mielessä. Kauanko sä jaksat trollata näitä ketjuja? Ei sinänsä, ihan hyvät naurut näistä saa aikaan. Sä kysyt jotain tarvittavaa, mikä perustuu milloin mihinkin erilaiseen. Ja sitten kun sulle annetaan jotain retkaisuja, mitkä menisikin sun alkuperäiseen kysymykseen, niin sä keksit jotain yllättäviä ongelmia tilalle, vaikka samoja ongelmia on sun aiemmissakin romuissa, mitkä on kuitenkin sun mielestä hyviä. Eikö olisi vain helpompi googlata itse rauhassa ja tehdä sitten omat päätökset onko ulkomuoto, väri, soundi, hinta ja riiston määrä kohillaan? | |
![]() 03.05.2009 14:51:50 | |
Black Paisley. "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 03.05.2009 15:09:20 | |
Täällä mnetissä ei saa keskustella, kaikki on googlattava! Yleensäkin ihmisten ei pitäisi puhua mitään vaan selvitettävä itse kaikki asiat. Tosiasiahan on että ihmiset puhuvat 99% paskaa ja kaikenmaailman smooltolkkia ym käsittämätöntä. Pitäisi vaan turpansa kiinni niin olisi parempi. Ja kyllähän se ahdistaa ajatella kiinan surkeita ihmisoikeuksia ja riistoa, parempi pitää siinä varsinkin turpansa kiinni. Ja saahan ne riisiä ainakin. Vaikka lapset tekevätkin duunia 12h päivässä 6 päivää viikossa eikä näin ollen voi opiskella jne...Mutta kun mulla ei o varaa mesan kamoihin ja mä haluun heti! On myös kätevää siirtää tuotantoa halvantyövoiman maihin, maksimoimme voittomme näin selvä se. Ja sitten itketään kun ei ole töitä ja ostovoima laskee yhyy...Joo ihan sama. Olen tekopyhä. Itse kysymykseen Krankin distortus maximus on ok, Wylden signature on ok, Ds-1 on se perus, tai tubescreameri joo...Mutta onks noi kaks vikaa kinkki shittii? | |
![]() 03.05.2009 15:15:25 | |
oiva tumpeloinen: Kauanko sä jaksat trollata näitä ketjuja? Sinähän tässä trollaat. Jos ei ole asiaa niin voisitko poistua? Ja minulle ei kannata ehdottaa jotain ching chongin kimppatilauksia, pitäkää ne omassa ketjussaan. | |
![]() 03.05.2009 15:23:12 (muokattu 03.05.2009 15:23:23) | |
Siis oikeesti nyt kaverit kamoon! Krice halusi ilmeisesti vain tehdä selväksi, että häntä ei kiinnosta nämä kimppatilaus härdellit. Keskityttäskö nyt asiaan ku se itteänikin kiinnostaisi? Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus? | |
![]() 03.05.2009 15:36:25 | |
Mitä tässä nyt sitten kaivataan? Overdrivea, millä boostata entistä säröä vai ihan suoraan kurnutinta, millä hevi taittuu. Jotenkin mulla on semmoinen kutina, ettei esim. Krankin Distortus Maximus oo ihan omimmilla vesillään boosterina. Omana säröpurkkinaan se sitten taas voisi loistaa paremmin. Mut jos boosteri on hakusessa, niin clean/trebleboosteria kokeilisin tai sitten EQ:lla, missä on tasonsäätö. Ensimmäisenä mainitut siltä pohjalta, että perussoundi on muuten kohdillaan. Tai sitten hommaa jonkin TS:n, mitä on käytetty boosterina kivikaudelta asti. Jekyll&Hydessähän moinen jo on. | |
![]() 03.05.2009 16:05:32 | |
Joo onhan toi krankki aika hm hevi jos boostia sinällänsä kaivataan jooo. Mutta nää perinteiset Ds-1, Sd-2, Ts...Toimii kyllä kivasti. Mahdollisesti Marshall Gv...Pitäs vähän tietää millanen muu setuppi on ehkäpä? | |
![]() 03.05.2009 17:18:36 | |
Paa ny krice pää kiinni jos tuolla asenteella oot. Luuletko saavas asiallisia vastauksia tolla saatanan pelleilyllä? Osta se vitun black paisley ja oo tyytyväinen. | |
![]() 03.05.2009 18:11:04 (muokattu 03.05.2009 18:12:44) | |
Ehkä olisi vaan parempi, että toteutat sen ideasi ja ostat lootat ulkonäön perusteella sarjoittain. Ei tartte mtehdä päätöksiä soundien perusteella.. Jos ei "huippuidea" enää nappaa, osta se tubescreamer, esim maxon 808, od9.. War... war never changes. | |
![]() 03.05.2009 19:01:06 (muokattu 03.05.2009 19:02:00) | |
JAK: Osta se vitun black paisley ja Minulla on jo sellainen. Kummallista miten ihmiset reagoivat ihan asialliseen kysymykseen. Olen etsimässä overdrive-pedaalia (raskaampaan rokkiin) ja yhtäkkiä ketjuun tulee ihmeellistä löpinää. Se on varmaan tämä kevät. No, joka tapauksessa MXR Zakk Wylde taitaa olla hakemani pedaali, ja siitähän sitä MXR-sarjaa voisi sitten alkaa rakentamaan.. | |
![]() 03.05.2009 20:41:23 | |
"MM-Vitutus, varma kevään merkki" "Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri | |
![]() 03.05.2009 21:03:20 | |
Krice: Minulla on jo sellainen. Kummallista miten ihmiset reagoivat ihan asialliseen kysymykseen. Olen etsimässä overdrive-pedaalia (raskaampaan rokkiin) ja yhtäkkiä ketjuun tulee ihmeellistä löpinää. Se on varmaan tämä kevät. No, joka tapauksessa MXR Zakk Wylde taitaa olla hakemani pedaali, ja siitähän sitä MXR-sarjaa voisi sitten alkaa rakentamaan.. Jos sä haluat asiallisia ketjuja, niin a) sä voisit kertoa sun budjetin, b) vähän tarkemmin sun käyttötarkoituksen ja c) vastata itse vähän asiallisemmin toisten jeesiyrityksiin. Joku ehdotti sulle ihan asiallisesti noita kimppakinukkimatolaatikoita, mutta pelkän "ei kiitos" -maininnan sijaan sait sekoitettua orjatyövoimat mukaan. Käyttötarkoitus mua myös vähän ihmetyttää. Kovin usein raskaampi rokki käsitetään raskaampana soundina ja overdrivesta lähtevä rutina paljon kevyempänä. Boostereina niitä kyllä paljon käytetään, mutta etpä sä jaksanut sitäkään selventää, vaikka tuossa erikseen sitä kysyin. Ja siltä pohjalta ihmettelet vielä, miksi nämä ketjut ei pysy asiallisina, ja sulle ei vastata mitään järkevää. | |
![]() 03.05.2009 21:18:40 | |
Todella hyvä ja suht monipuolinen OD/Boosteri onpi T-Rexin Twin Boost. Siinä on kaksi eri "kanavaa" johon voi toiseen laittaa miedomman boostin, toiseen jyrkemmän. Soundeiltaan hyvä ja toimiva. Suosittelen ainakin kokeilemaan. T-Rexiltä löytyy myös edullisempi Tonebug-sarja joiden hinnat on jossain "Bossien maastossa". T-Rex Tonebug Overdrive siis. Z.Vexiltä, Lovepedalilta, Keeleyltä, Voodoo Labilta ja vaikka Mad Professorilta löydät kyllä mainion Overdriven tahi Boostin. Ei muuta kuin surffailemaan ko. valmistajien valikoimaa. Keeleyn Katana saattaisi olla itselläkin hankintalistalla. Boosti kätevän pienessä "MXR-koossa". The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 03.05.2009 21:28:15 | |
bonecrusher: Keeleyn Katana saattaisi olla itselläkin hankintalistalla. Boosti kätevän pienessä "MXR-koossa". IHQ pedaali. Jos joku spedu pitäis valita ainoaksi mukaan, niin toi olis varmaan se. | |
![]() 04.05.2009 11:50:25 (muokattu 04.05.2009 11:51:07) | |
Blackstarin valikoimasta löytyy myös Boosti, OD ja 3 erilaista Distortionia jotka ovat kaikki toteutettu putkitekniikalla ja äänettömällä footswitchillä (silent switching operation). Kaikkien spedujen mukana tulee oma virtalähde ja kotimaisen maahantuojan (Musamaailma) hinnat ovat siellä 150-190€ paikkeilla. esim: http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/htboost.html PS. Ja se Keeleyn Katana tosiaan... kovasti suosittelen, miksei myös Java Boost :) The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 04.05.2009 13:48:20 | |
bonecrusher: Blackstarin valikoimasta löytyy myös Boosti, OD ja 3 erilaista Distortionia Tuossa HT-sarjassa olen ihmetellyt speaker emulated outputtia. Miten se oikein toimii vai toimiiko lainkaan vahvistimen kanssa? | |
![]() 04.05.2009 14:00:45 (muokattu 04.05.2009 14:33:56) | |
Eikö tuon Jekyll & Hyden OD-osio toimi tuossa boostaushommassa? Jos haluat kirkkautta ja keskialueboostausta soundiin, niin Ibanezin TS9 ja Maxonin OD9 voisivat natsata. Maxonin OD808 taitaa olla hevihommissa kanssa yksi suosituimmista speduista. Tasapainoisempaa soundia (vähemmän alapääleikkuuta ja mid-boostia) irtoaa taas Barberin LTD:stä. Eikun Juutuubiin tsekkaamaan klipit näin aluksi. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 04.05.2009 15:16:27 | |
sikki-six: Eikö tuon Jekyll & Hyden OD-osio toimi tuossa boostaushommassa? Jekyll on minusta huono, jopa surkea OD. Mutta Hyde on kyllä aika hyvä, sen vuoksi olenkin harkinnut J&H:n vaihtamista Son of Hydeen. Hydessä on erotteleva soundi, joka ei peitä vahvistimen soundia, kuten niin monet säröpedaalit tekevät. Jos haluat kirkkautta ja keskialueboostausta soundiin Keskialuetta ei oikeastaan tarvita, eikä bassoakaan yhtään. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)