Tjero 03.05.2009 16:03:37 | |
---|
Itse ostin ensimmäinen bassoni (ESP-LTD B-154) reilu vuosi sitten ja hyvin on pelittänyt. :) http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_b154dx_str.htm Ainoa asia mikä on vähän kaduttanut jälkeenpäin on se että omassani on aktiivimikit, alku ajoilla kun en mistään mitään tiennyt niiden kanssa oli vähän turhan paljon säätöä... :) mutta opinpahan siitäkin jotain! :D muttamutta.. Noista kahdesta mitä ehdotit niin ei missään nimessä sitä Harley Bentonia. Tuota ESP:tä itsekin katselin kun ekaa bassoa ostin. Aika moni soittaja on aloittanut Ibanezilla, tässäkin yksi ihan kätevä keppi. http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr200bk.htmO_o |
Stormis 03.05.2009 18:06:44 | |
---|
Taitaa strato-tyyppinen basso miellyttää silmää eniten. Torilla on yksi gsr200 myynnissä, mutta ei netissä saanut kovin hyviä arvosteluja. Joku päivä voisi käydä tsekkaamassa paikallisen musaliikkeen bassotarjonta. Pitänee harkita sitä ostoilmoituksen laittamista torille. On tää vaikeaa hommaa.. :) |
Teijo K. 03.05.2009 18:22:04 | |
---|
hemmo: Vau!
Oikeessa Tiipöössä ei ole ruuvvikiinnitteistä kaulaa, vaan kaula on läpi rungon. Oikeessa Tiipöössä ei ole ristin, yäk, muotoisia otelautamerkkejä. Oikeessa Tiipöössä on 2 volamia ja 1 tonepotikka. Mut jos ei halua Tiipöötä? Aina saa kärsiä ja hävetä. |
Teijo K.: Mut jos ei halua Tiipöötä? Juu ei kiitos kun se on niin kaulapainoinenkin ja ergonimia on muutenkin siinä ja siinä. |
Kucu 03.05.2009 21:13:02 (muokattu 03.05.2009 21:13:27) | |
---|
Tää nyt menee vähän asiasta kukkaruukkuun mutta oon itekki alottelemassa basson soittoa ja oon miettiny että kannattaako vahvistin ostaa käytettynä vai uutena? Ittelläniki on budjetti aikas tiukka joten en oikeen pysty laittaa kovinkaan montaa satasta pelkkään vahvariin. Sehän on parempi ku sata jänistä... |
TommiW. 04.05.2009 00:13:06 | |
---|
Kucu: Tää nyt menee vähän asiasta kukkaruukkuun mutta oon itekki alottelemassa basson soittoa ja oon miettiny että kannattaako vahvistin ostaa käytettynä vai uutena? Ittelläniki on budjetti aikas tiukka joten en oikeen pysty laittaa kovinkaan montaa satasta pelkkään vahvariin. Käytettynä, ehdottomasti. Hinta tippuu kummasti kun läjän kantaa kaupasta ulos treenikselle. M.netin Tori on tässäkin suhteessa ihan ässä mesta, osto-ilmoitusta vaan tulille. "I got nervous because I don't generally do 'solos' well. I'm just not that bass-player guy who can kick-out some improvisational motherfuckery whenever it's called upon for him to do so. I choke. My fingers get cramped up with trying to be 'fast' and shi |
Hanuriin 04.05.2009 08:39:56 | |
---|
Kucu: Tää nyt menee vähän asiasta kukkaruukkuun mutta oon itekki alottelemassa basson soittoa ja oon miettiny että kannattaako vahvistin ostaa käytettynä vai uutena? Ittelläniki on budjetti aikas tiukka joten en oikeen pysty laittaa kovinkaan montaa satasta pelkkään vahvariin. Ehdottomasti käytettynä. Vahvistinhan on periaatteessa, akustinen kapistus niinkuin viulut ja vastaavat, koska se vahvistaa akustista signaalia, ja uusi/pitkään soittamatta ollut akustinen soitin voi olla pahasti tukossa ja kokeneen soittajan pitää "avata" se ennen kuin se toimii optimitasolla. Vahvistimiin pätee aivan sama. Kannattaa kuitenkin koesoittaa, että varmistuu, ettei sitä ole sentään soitettu puhki :) Ja tietenkin sekin vaikuttaa, millaiset kaapit sulla on vaffarin parina. |
Walker 04.05.2009 12:04:02 | |
---|
Kävin nyt hakemassa paikallisesta liikeestä Ibanezin GSR200-PW basson ja Peaveyn MAX 112 vahvistimen. Kaiketi ihan hyvät kamat aloittelijalle, mitä olen lukenut/kuullut. Pitänee lähteä testaamaan. |
hollstro 04.05.2009 12:25:40 | |
---|
Walker: Kävin nyt hakemassa paikallisesta liikeestä Ibanezin GSR200-PW basson ja Peaveyn MAX 112 vahvistimen. Kaiketi ihan hyvät kamat aloittelijalle, mitä olen lukenut/kuullut. Pitänee lähteä testaamaan. Aloittelijalle hyvät kamat on samat kuin ammattilaiselle. Ei se kamojen hyvyys ole missään suhteessa soittotaitoon. Pätevä soittaja saa kamoista enemmän irti. Huonoilla kamoilla aloittelijalla jää homma siihen. Nyt en viittaa tuohon yllä mainittuun settiin, kun siitä ei ole kokemuksia. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Walker 04.05.2009 13:49:17 | |
---|
Ei tietenkään hyvät kamat tee hyvää soittajaa, mutta noilla pitäisi päästä hyvään alkuun. Ja jos joku tietää hyviä nettisivuja aloittelijoille, voisi kertoa. Ihan perusteet ja basson säädöt, pitää yrittää etsiä ihan oikea opettaja, mutta olisi ihan kiva oppia sitä ennenkin jotain, varsinkin nuo säädöt kun ne on vielä aika hepreaa. |
molder 04.05.2009 15:32:00 (muokattu 04.05.2009 15:34:20) | |
---|
Mulla on ollut tuollainen "Ukkoslintu", mutta Alpine-väritys eli vitivalkoinen. Myin kun en tee viidellä bassolla mitään. Mutta hyvä se oli 200€ bassoksi. Taisiin maksaa 150€ siitä. Sen "kaulapainoisuuden" voi korjata siirtämällä hihnanuppia. Minun mielestä hintaansa nähden loistava basso. Suosittelen. Jykevä soittaa. Tarjoa siitä käytetystä vaikka 200€ ja lähdet sitten vaan kauppoja hieromaan esim. Stormis: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=316833 tuota joku ehdotti, mutta eikös tuo ole tämä http://www.thomann.de/fi/epiphone_thunderbird_iv_ebass.htm ? eli tuon saa uutena samaan hintaan."The SOUND of VOLUME" |