Aihe: Bassolinjaskaba 18 - äänestys
1
J.Hollström
30.04.2009 21:46:01
omarklah
30.04.2009 22:54:42

Tähän oli vaikea keksiä kunnollista, toimivaa linjaa - ainakin mulla.
Tässä aatoksia linjoista:

1) poppamies - Äänivalinnat kulkevat paikoitellen täysin omia polkujaan.
2) Teijo K. - Kontra ei kuullosta ihan oikealta valinnalta tähän musiikkiin. Linja hapuilee vähän paikoitellen - loppu hyvä.
3) öl m - Soundi sopii tähän, vaikka en olekaan särösoundin ystävä. Linjassa tarpeeksi vaihtelua.
4) sebba - Tumma soundi, ehkä vähän liiankin. Linja toimii. Lopussa olisi voinut yksinkertaisempi, potkivampi linja toimia paremmin.
5) juki68 - Toimiva linja. Pieni kotikenttäetu lienee auttanut asiaa.
6) Mange - Toimii tämäkin. Punkusta huolimatta.
7) isorokko - Enemmän vaihtelua olisin kaivannut linjaan. Toimiva linja kuitenkin.
8) omarklah - Tuli yritettyä jotain liian hianoa. Mutta näillä mennään...
9) sirdickyj - Loppu hyvä! Muuten toimiva perusveto.
10) hollstro - Rytmisesti toimivaa bassottelua. Lopussa hiukan hajoaa.
11) jauheliha - Tässäkin time kohdallaan. Loppurutistus hyvä.
12) 2541 - Tämäkin toimii rytmisesti hyvin. Myös loppu, kun pääsee vauhtiin.
13) Thominisk - Jotenkin sekavan oloinen linja. Loppu jytisee kunnolla!

Pisteet tällä kertaa näin:

1p - öl m
1p - juki68
1p - Mange
1p - sirdickyj
1p - jauheliha
1p - 2541
Ekstiätuanoikato...
öl m
01.05.2009 09:33:27
1) poppamies: Rytmisesti hyvä meininki. Tonaliteetti paikoin hukassa.
2) Teijo K.: Yllättävän hyvin kääntyy kontrallekin tämän tyylinen musa. A-osaan olisin kehitellyt jotain toisenlaista, vaikka idea sinällään on hyvä (ja jännä).
4) sebba: Pehmeä soundi ja sopivasti omanlaista linjaa. Loppuosan kuvio kuullostaa liikaa skaalojen soittelulta, eikä oikein tahdo istua muuhun pohjaan.
5) juki68: Tämähän toimii mallikkaasti. Loppu mietitytti parin tahdin ajan, että toimiiko vaiko eikö. Sitten tuli pientä filliä sekaan ja kyllähän se toimi.
6) Mange: Muikea soundi. Lievästi rauhaton linja. Johtuisiko moinenkin punkusta?
7) isorokko: Oikeastaan aika mukava linja tässä. Poliisisarjatunnarifiilis. Loppuosan kuvio ei toiminut ihan yhtä hyvin.
8) omarklah: Hyviä ideoita linjassa. Odottelinkin, koska tulee ensimmäinen "Black Sabbath-lasku" loppuosaan. Tässäpä se.
9) sirdickyj: Tähän on pakko sanoa klisheiset "peruslinja, hyvin toimii".
10) hollstro: OK linja. Vähän jammailufiilis jäi tästä. Jos kakkosotto oli, niin ymmärtäähän sen.
11) jauheliha: Hyvin vedetty. B-osassa maukkaat äänivalinnat. Loppukin pumppaa häiriöttä hamaan feidiin asti.
12) 2541: Pidin. A-osaan kellunta sopii mainiosti. Tätä tuetaan vielä pitämällä B-osan tonaliteetti hyvin d:n ympärillä. Loppuosassa släpätys olisi voinut alkaa välittömästi.
13) Thominisk: Ei ehkä mieleenjäävimpiä vetoja, mutta OK tämäkin.

1p/pää:

Teijo K.
juki68
omarklah
sirdickyj
jauheliha
2541
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
T.Nick
01.05.2009 11:33:08 (muokattu 01.05.2009 14:04:11)
Poppis: Hyvinhän tää lähtee. Nyt on poppiskin päässy kiinni näistä saundihommista. Saundi siis hiton hyvä. Hyvät rytmitykset, mutta melko albaanialaiset asteikot turhan länärissä biisissä. Lopun simppeli ratkaisu tukee biisiä aikas kivasti.

Keijo K: Kyl pitäis kuitenkin olla sähköbasso tällaisia kisoja ajatellen jotain muuta kuin se pihavaraston alin esine. Eli ei toi kontra istu mun mielestä oikein mitenkään tähän. Vähän tossa b-osassa paranee, kun päästään intensiteetissä muun biisin tasolle. Lopun kuviointi ihan hyvää gamitsua. Eli joo loppua kohti paranee, eikä voi enää niin ehdottomasti sanoa mitään tuon soitinvalinnan toimivuudesta.

E: Keijo Koo: http://www.youtube.com/watch?v=cMwPb0Es7uM&feature=related

öl m: Kappas. Jos pitäis veikata että kuka soittaa, nii veikkaisin jukia. Sillä on joskus ollut tosi tällanen saundi. Ihan kivat linjatkin on. Mutta kun tää on tällanen Santismainen tausta, niin olis kiva jos olis enemmän "Negro" linja. Mitä lie ikinä tuo tarkoittaakaan. Otaksuisin, että enemmän tuhtia saundia. Särö sopi hyvin soitettuun linjaan, mutta ei niin hyvin biisiin mudsta. Loppu on kovaa menoa.

Sebba: Tässä on joku tällanen pikku-claves, mikäli aikoinaan lattariskabassa yhtään ymmärsin sen sanan merkityksen. Vähän ois voinu vähentää noita cocktaaveja tuolta, kun selvästi ne vähän häiritsee soiton tarkkuutta. Ilma niitäkin tää olis toiminu. Ja loppu ei sitten kanssa toimi muun biisin lailla.

juki: Tässä on ton öl min saundi, mutta jalostettuna vähän paremmin biisiin sopivaksi. Linja on kivan eläväinen, mutta ei käy keulimaan ton oivan skittalinjan edelle. Tässä nyt on kuitenkin ollu sopivasti kitaristi käskemässä basistia, että mitä sen pitää soittaa, niin ilmankos toimii. Höh. Lopussa olis voinu täyttää ja tykittää enemmänkin.

Mange: Ei ois koskaan uskonu että tää jätkä namuttelee. Mutta nyt se päivä on nähty. Aasinsiltana voisi sanoa, että ero on kuin yöllä ja päivällä, kun on otettu muutama. Pakko kysyä näin kisaan mitenkään liittymättä, että onko tapana keikoilla ottaa, ja vaikuttaako siellä soiton luonteeseen tällä tavalla, vai onko tämä vain sattumaa? Lopussa mennään kanssa kivasti ja fade-outissa on kiva päästä kuuntelemaan soundia. Se on mainio. Pitää antaa piste vain rohkaistakseen vetämään toistekin näin.

isorokko: Ei istu a-osa parhaiten rytmillisesti. Eikä b-osakaan. Outrossa ollaan jo melkein siinä, mutta ihan pikkasen juostaan vielä junan perässä.

omar: Aika hapot on noi äänivalinnat. Sanotaan, että ne ei oo perseestä, luovat kivan hapon tunnelman tähän. En olis itse uskaltanut soittaa tollasia edes privaatisti. B-osassa kivan väljä meininki. Hyvä lasku lopussa. Ei olis tarvinnu ottaa sointuna, vaan antaa paukkua vaan.

siridick: Mukavan varmaa perusmeininkiä. Vähän oli sellanen tunne jo välissä, että kukaan ei soita tähän perusvetoa, kun jopa Mange ja omar on lähteny jo vähän tuulettelemaan. B-osassa on kivaa intesiviisikuusiseitsemänsyyttä. Guud.

holstro: Kivan rapee saundi. Tosi noloa sanoa näin, mutta tämä on ehkä eniten lähellä mun omaa vetoa tähän mennessä, joskaan ei ihan lähellä silti, kun on niin paljon hajontaa jollain tavalla kaikissa vedoissa. Lopussa olis kaivannu vähän möreempää lähestymistapaa.

jauhehali: Kivan tykki saundi. Tätäkin voisi luonnehtia perusvedoksi. Vahvaa, varmaa, tasapainoista. Ei oo yritetty lähteä hätkähdyttämään, mikä on oikein, kun toi Carlos Sainz jo rallittelee tossa koko rahan edestä. Myös lopussa oli oikeanlainen lähestymistapa mun mielestä. Ihan selkeesti kun itelläkin oli tollanen samantapanen..

2541: Basso kontrolloi hyvin biisiä. A-osassa ehkä vähän rauhaton, mutta b-osassa mennään todella hyvin oikeilla raiteilla. Lopussa intensiteetti vähän laskee ensin, mutta sitten päästään takas meininkiin, eli olis voinu soittaa koko outron tolla meisingillä.

Thominisk: Vähän vaikeempi tausta, niin olis vaatinu enemmä aikaa miettiä, mutta sitä ei ollut. Toinen veto, jos sounditestejä ei lasketa. No mut soundiin oon itse tyytyväinen. Sanokoon muut mitä vaan.

Bongot, yks per:

Mange
Juki
2541
Jauheliha
sirdicky
Hollstro
Kipu lisää kiimaa
poppamies
01.05.2009 20:58:55 (muokattu 02.05.2009 10:26:47)

Teijo K : Ehkä kontra kuitenkin on liian tumppu tähän fyysiojatsiin ainakin tuolla soundila. Ok soitto. Lopun kuvio kiva.

Öl.m : ei olis pitänyt valittaa mistään tumppusoundista. Tuo soundi vie kyllä huomion kaikesta. Halpa soundi. Tulee joku Behringer mieleen. Hyvin soitettu kaikesta huolimatta.

Sebba : Hienioja soinnuntapaisia synkoopeja. Sopii hyvin tähän funkkyfytyynjatsiin. Walkingbasskuvio lopussa olisi saanut oikea eikä tuollainen looppi. Muuten oli hyvä idea se.

Juki68 : Aika mitäänsanomaton. Melkein yhta sekava kuin oma.

Mange .: Hyvä soundi. Alkuriffi tökkii paikka paikoin. Vähän enemmän jatsia olisin sitten kaivannut pitkin kappaletta. Vähän sellaista tarklanmien varmanpäällesoittoa. Olisit saanut irroitella kunnolla. Hyvä tekninen suoritus.

Isorokko : Hyvä meininki. Hyvä idea. Ehkä olisi saanut olla enemmän vaihtelua. Vaihtelu tuli liian myöhään Olin siinä vaiheessa jo kuullut sinänsä hyvää riffiä liian paljon. Hyvä tekniikka ja hyvä soundi kyllä.

Omarklah : Nyt ei Omar oikein saanut kiinni biisistä missään vaiheessa. Aina ei voi onnistua.Lopussa joku hyvä oktaavi tiputusriffi kyllä.

Sirdickyj : Minun mielestä ehkä paras soitto tähän menessä. Istuu kuin perse ämpärille biisiin. Homma hallinnassa. Melkeinpä loistava. Hyvä taimi. Hyvä soundi. Hyvä tekniikka. Hyvä Sirdickyj!

Hollstro : Mielenkinntoinen soundi kyllä mutta ehkä vähän ärsyttävä pitkän päälle. Aika hyvin soitettu kuitenkin.

Jauheliha : Hyvällä perusprötkösoundilla vedetty. Hyvä veto kaikenkaikkiaan. Ei häpeä pätkääkään nuille oieruille.

2541 . No voi vittu! Kun soittoteknikka on hallussa niin se vain on. Ne 16osanuotit tulee sieltä niin kuin ei olisi mitään muuta tehnyt elämässä. Hienot soinnut ja prööt lopussa. Paras veto heti Sirdickyj'n jälkeen. Pitäis näille ammattilaiskuskeille laitta joku tasoitus.

Thominisk : OK veto Tykkäsin siitä että pörraa tuolla matalalla. Paljon oikeita ääniä. Lopussa pidin siitä että maltoit vetää yhtä ääntä.

Siddickyj 3p
2541 2p
Thominisk 1p
G strings are for strippers!
Mange
01.05.2009 22:41:55
Poppamies - Valitettavasti tässä ei monta nuotteja sovi taustaan. Onko soinnut tässä mitenkään yritetty blokata ennen soittoa?

Teijo K - Kontran käyttö ei tässä häirinnyt minun mielestä. Kivat riffit B-osassa, mutta A-osat ei toimi läheskään yhtä hyvin, omituiset paussit siinä.

öl m - Basso liian pinnassa tässä, ja soundista en pidä kun siitä puuttuu mielestäni bassoa. Soitto kuitenkin asiallista, sopii biisiin ja siksi ansaitsee pisteen. +

sebba - Basso hyvin pinnassa tässäkin. Harmonisesti nuottivalinnat ovat suht hyvät mutta kuulostaa kuitenkin vähän siltä ettei ihan tiennyt mitä tähän voisi soittaa. Ei tue taustaa niin hyvin mielestäni.

juki68 - Hyvä soundi. Jotkut yksittäiset nuottivalinnat A-osissa vähän niin ja näin, mutta kokonaisuutena linja toimii hyvin ja tukee taustaa hyvin. +

Mange - Timeongelmia minulla oli ainakin alkupuolella, siksi silloin vähän rauhattoman kuuloinen. Paranee loppua kohti mielestäni.

isorokko - Aika mukava riffi keksitty tähän, vaikka jokunen nuotti siinä ei ihan sovi harmonisesti. Tähän vetoon on kuitenkin satsattu ja teknisesti hyvin soitettu. Vaikka basso ottaakin huomiota jossakin määrin pois melodiasta, linja on pisteen arvoinen. +

omarklah - Vähän sekavan kuuloinen linja A-osissa. B-osa (joka alkaa Dm-lla) on parempi. Sointuvalinnat lopussa yllätti positiivisesti.

sirdickyj - Tässä hyvä kokonaisuus joka sopii taustaan hyvin. Jotkut sointuvalinnat olisi voinut olla huolellisemmin valitut, siinä tämän vedon ainoa miinus. +

Hollstro - Asiallinen soitto tässä, paras tähän asti mielestäni. Makeat riffit ja fillit, ei kuitenkaan ollenkaan ylisoitettu. Tosi hyvä soundikin, johtuen ensinnäkin erinomaisesta tekniikasta. +

jauheliha - A-osan viimeinen sointu hieman kaukaa haettu. B-osat hyvät. Loppupumpaus tasainen ja energinen, ei vaan minusta ihan sovi tähän.

2541 - Basso liian edessä miksissä. Hyvä tyylikäs linja, mutta loppuosassa powersoinnut oli vähän ylimääräiset. Peukuttelulla koko osa olisi voinut olla soitettu, toimii paremmin. +

Thominisk - Kaikki soinnut A-osissa ei sovi mielestäni. B-osat paremmat. Lopputykitys matalalla D-llä hyvä, mutta miksi linja loppuu ennen biisiä?

Pisteet, 1p per henkilö:

öl m
juki68
isorokko
sirdickyj
Hollstro
2541

Olisin antanut Hollstrolle kaksi pistettä jos pistemäärä olisi sen sallinut. Oli paras minun mielestäni.
J.Hollström
01.05.2009 23:26:46
poppamies: Juki68 : Aika mitäänsanomaton. Melkein yhta sekava kuin oma.

Harmoniakuurolta henkilöltä ihan kivasti sanottu.
poppamies
02.05.2009 06:25:55

juki68: Harmoniakuurolta henkilöltä ihan kivasti sanottu.

Sä oot perkele ainoa täällä joka otta nokkiin arvostelusta ja alat väittään vastaan. Soita kunnolla niin saat hyvät arvostelut.
T.Nick
02.05.2009 09:17:40
Poppamies: Thominisk : OK veto Tykkäsin siitä että pörraa tuolla matalalla. Paljon oikeita ääniä. Lopussa pidin siitä että maltoit vetää yhtä ääntä.

Mange: Thominisk - Kaikki soinnut A-osissa ei sovi mielestäni. B-osat paremmat. Lopputykitys matalalla D-llä hyvä, mutta miksi linja loppuu ennen biisiä?

Joo, voin kertoa ihan suoraan, että a-osassa ei ollu mitään hajua, että mitä soittaa. Siis että kun ei saanu sointuja blokattua siinä äkkiseltään. Näin ollen ajattelin sitä kuuluisaa sanomaa, että sointu muodostuu vasta bassoäänien myötä. Joskus se sitten onnistuu niinkin, mutta nyt se ei toudellakaan onnistunut.

Mutta ihmettelen vaan, että miten juki sitten olisi soittanut väärin, koska eikös se nyt oo ton biisin säveltäjä? Ja tällä en suinkaan väitä, että mä olisin kuullu siinä vääriä ääniä.
Kipu lisää kiimaa
J.Hollström
02.05.2009 09:29:56
poppamies: Sä oot perkele ainoa täällä joka otta nokkiin arvostelusta ja alat väittään vastaan. Soita kunnolla niin saat hyvät arvostelut.

Valitettavast en ota nokkiin vaikka laittasit mitä. Noi sun jutut on niin omissä sfääreissään.
Teijo K.
02.05.2009 10:22:58

1) poppamies: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3363
Oho, nyt on käytetty ns. intialaista skaalaa.

3) öl m: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3366
Hauskan röyhkeä soundi. Ja hyvin soitettu.

4) sebba: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3367
Tää taas lähtee tumppusoundista, perinteinen ratkaisu. Toimivaa soittoa. Jopa pientä jännää b-osassa musta.

5) juki68: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3368
Mun luureilla jää vähän basso alle, mutta kyllä se sieltä sit kuuntelemalla erottui. Kyllä tää mielenkiintoinen oli ja ainakin alustavasti pisteillä mulla. Katsotaan.

6) Mange: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3372
Taas perinteinen tumppusoundi. Hyvää soittoa kyllä.

7) isorokko: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3374
Jännä A-osa, hyvässä mielessä. B-osa jatkuu hyvänä. Soundi kivan tumppu. Lopussa soitossa jotain ihan mitätöntä timevirhettä ehkä.

8) omarklah: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3375
Tässä on ollut niin paljon tumppusoundia, että tämä ihan perusmenokin kuulosti yhtäkkiä tosi modernilta. Hyvää soittoa. Lopun juttu jopa jännä. Mainiota.

9) sirdickyj: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3394
Perusveto, hyvin.

10) hollstro: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3395
Tästä tuli jostain syystä vähän levoton olo, en osaa ratkaista mistä syystä. Äkkiseltään kuitenkin hyvin soitettu.

11) jauheliha: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3399
Oikein hyvä perusveto.

12) 2541: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3403
A-osa jopa jännä. B-osa perustuputusta. Lopun kuvio vaikutti ensin vähän sellaiselta oudolta mutta sitten släppäys tuli ja vei pisteen himaan.

13) Thominisk: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3422
Hyvää bassottelua, alkaa vähän sanat olemaan lopussa tässä vaiheessa mulla.

Mä editoin tähän noi pisteet kunhan vähän ensin meditoin niitä.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Teijo K.
02.05.2009 10:34:38

2) Teijo K. - Kontra ei kuullosta ihan oikealta valinnalta tähän musiikkiin.

Keijo K: Kyl pitäis kuitenkin olla sähköbasso tällaisia kisoja ajatellen jotain muuta kuin se pihavaraston alin esine. Eli ei toi kontra istu mun mielestä oikein mitenkään tähän.

Teijo K : Ehkä kontra kuitenkin on liian tumppu tähän fyysiojatsiin ainakin tuolla soundila.

Joo, kyllä tämä testi viimeistään osoittaa, että behringerin etusta tuskin tulee ikävä kun kohta saan sen uuden Fishmanin. Omastakin mielestä toi semmoista ikävää maksalaatikonhajua tohon soundiin. http://maihinnousu.net/s/?song_id=3406

Tossa sellainen versio missä on pelkkää EV Cobalt mikkiä, sama soitto. Pelkän multicompin kanssa toi BBand sai paljon enemmän kannatusta ton cobaltin kanssa sekoitettuna.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
hollstro
02.05.2009 11:00:37 (muokattu 02.05.2009 11:01:31)

poppamies: Sävelet omista sfääreistään, usein kuitenkin osuvat rinnakkaissävellajiin, joten ei ihan mahdoton, Aika freejazz-meininki myös taimauksen osalta. Lopussa pulssi on kuosissa.

Teijo K.: kontra ei kyl istu tällaiseen kitaranautuskamaan kauhean hyvin. Soitossa paljon rytmistä erimielisyyttä rumpalin kanssa, jotenkin eri pulsissa. Lopun riffi on hyvä. Parani loppua kohti paljon.

öl m: rouhee särösaundi ja sävelvalinnat. 70-luvun Yes-meininkiä. Loppu toimii tässäkin parhaiten.

sebba: kuuntelukajareina jotkut tietokonetötteröt ja nissä tämä bassosaundi menee tukkoiseksi (miltähän mun oma veto kuulostaa...). Jotenkin tulee sellainen vaikutelma että biisiin ei ole päästy sisälle, vaikka kyllä rytmisesti ja sävelvalintojen osalta homma toimii ihan hyvin. Väjhän säästeliäämmällä soitolla olis saanut mun korvaan paremman lopputuloksen.

juki68: Jukilla etulyöntiasema kun tietää mitä nuo himmeet soinnut alla ovat. Täähän on rytmisesti kimuranttia kamaa ja siihen nähden taimaus istuu hyvin. Taas sellainen levytysveto, maltillinen ja toimiva. +

Mange:kunnon funkkia, hyvät sävelvalinnat, saundi ja pulssi, Vahva ehdokas parhaaksi näistä. +

isorokko: A-osan laskeva sävelkulku ei mun mielestä ole samassa sävellajissa biisin kanssa, vaikka kyllähän noinkin voi soittaa. Liian suoraviivainen rytmitys. Loppu on makee.

omarklah: Todella hippihimmee alku ja koko kappaleessa sellainen huumehuuruinen henki. Lopun laskeva linja toimii hyvin.

sirdickyj: munajii polkee tähän rakoon rutiinisuorituksen. Rytmitys on haastava. Tässäkin onnistunu loppuveto.

hollstro: pitihän tuo oma veto kuunnella tähän väliin kun on jotenkin kriittisyys pinnassa. Samanlaisia rytmihaasteita kuin suurella osalla meistä. Saundaa näilläkin purkeilla ihan OK

jauheliha: Mukavasti harvaa bassottelua hyvälla saundilla ja tykkäsin erilaisesta sävelvalinnasta B-osassa. Lopussakin piristävän erilainen jympytys. Mainio veto. +

2541: Funtsitun kuuloinen juttu kokonaisuudessaan. Rytmisesti hyvä ja kiinteä veto. Lopun riehakas rävistys toimi. Taattua laatua. +

Thominisk: Rinnakkassäveliä A-osassa. B-osa istuu hyvin. Napakkaa funk-linjaa ennen loppuriffejä ja lopun jymmyytys toimii. Tässä posukassa pisteille, +

Pisteet,
2p: Mange
1p per ukkeli:
Juki68
Jauheliha
2541
Thominsk
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
sirdickyj
02.05.2009 12:49:26
Poppis; en mä nyt tätä ihan niin itämaisena näe kun jotkut on nähneet. Soundi sopii tähän, ja hyvää rytmitystä tuolla. Sekava tää kyllä vähän on.

Teijo K; ainakaan mä en kuule mitään muuta kuin alapäämuminaa tuolta, kontrahan tää siis on. Ei sovi tähän, varmaan hyvin soitettu, jos sais jotain selvää.

Öl M; huono taimi ainakin alussa, ja huono soundi. Ei sovi tähän. Meininki paranee vanhetessaan, olisko useampi otto auttanut asiaa? Kas lopussa sama ideantynkä ku mulla.

Sebba; sama perusidea kun itsellä, toi B-osa vaan on eläväisemmin soitettu. Soundi häiritsee. Ei se huono ole, mut todella silmillä. Loppu ei ole hyvä, siksi pistekin jää saamatta. Ihan ku ois joku idea vaan pitäny saada tohon.

Tyyli-Juki; en mä tästäkään mitään niin kauhean väärää löydä. Musta tää on jopa selkeä, kun vaan sais vielä paremmin bassosta selvää. Ideahan tossa on selkeesti olemassa. Paan +:n.

Mange; tämmöinen soitto saattaa olla jopa tyylinmukasita tähän musaan, mutta ei tällä soundilla, eikä tuossa paikkaa miksausta. Nuotit ei kuulostanu yhtään sen oikeammilta kuin omatkaan, vaikka varmaan sitä ovatkin. Ei kuitenkaan pistettä, kun oli niin irrallinen esitys taustaan nähden.

Isosrokko; tommonen pulputussoitto on kyllä ereittäin jees toimiessaan, musta tosta jää liian paljon väliin vaan, että olis muuta kuin yritys hyvään. Valitettavasti. Hieno idea, joka ei kanna ihan loppuun asti. Mutta soittomieshän tämä. Loppu ei pelasta.

Omar; en tiedä, onko tää sitten tyylinmukaista, kun en tästä tyylistä mitn tiedä. Hyvin toi pelaa, loppu on hiukan kummallinen, ja raskaan oloinen, onko siellä ihan sointuja soiteltu? Idea siinäkin mainio, kevyempi toteutus olis riittänyt mulle. +

Sirdickyj; aina pitää oma veto kuunnella muiden välissä. Mä en hiffaa, että mikä noissa äänissä on väärä, mutta entoki, koska muuten en oli soittanut niitä noin. Soundi on hyvä, ja omien taitojen rajoissa mennään. Perus mikä perus. Ei hävetä.

Hollstro; toimii, sehän riittää. Varmaan taas lähdetty soitellen sotaan, koska tämäkin paranee vanhetessaan, ja selkeitä harkinnalla korjattavissa olevia juttuja tuolla. + silti.

J-liha; uusi naama täällä, ekaks aina turpaan semmosille *släp*. Noin. Ja sitten asiaan; varmankuuloista hommaa sopivalla irtonaisuudella varustettuna, ja soundi on hyvä. Lopussa sit taas ei, vähän irrallinen juttu. Mikäs noin matalalta murisoo, 5-kielinenkö? + alusta ku toimi niin jees, ja soundi ei häirinny.

Harja-Pekka; rytmiikka kyllä juu, itse en vakuutu tuosta a-osasta, kun se menee noin matalalta ja soundi on niin silmillä. Mutta mainiota soitantaahan tämä, annan +:n jossa perässä himmeä -, josta ei kerrota kellekään. Herkkä laji tuo basson istuttaminen taustaan.

Thominisk; vikalla esityksellä on aina rasitteensa, esim. se että on kuultu niin monta jo ennen. Taitavaa soittoa tässä. Toi basso ei ihan kauheesti erotu, mutta hyvin tää pulputtaa. Kai se on +, mutta tää olis voinu hyvin mennä jollekin toisellekin. Loppu taas vähän. Annankin vaan puol pistettä, ja Sebballe sen toisen.

Pisteet siis;

Sebba 0,5
Tyyli-Juki 1
Omar 1
Pilu-Marku 1
J-liha 1
Harja-Pekka 1
Thominisk 0,5
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
omarklah
02.05.2009 14:16:35

Thominisk:
omar: ...Ei olis tarvinnu ottaa sointuna, vaan antaa paukkua vaan.

sirdickyj:
Omar; ... onko siellä ihan sointuja soiteltu? Idea siinäkin mainio, kevyempi toteutus olis riittänyt mulle. +

Ihan vaan oktaavi tuossa lopussa on - äänitin sen vaan kahdelle raidalle ja panoroin hiukan keskeltä reunoihin päin (idea varastettu 2541:n jostain aikaisemmasta vedosta - toteutus ei yhtä hieno)
Ekstiätuanoikato...
poppamies
02.05.2009 14:40:29

omarklah: Ihan vaan oktaavi tuossa lopussa on - äänitin sen vaan kahdelle raidalle ja panoroin hiukan keskeltä reunoihin päin (idea varastettu 2541:n jostain aikaisemmasta vedosta - toteutus ei yhtä hieno)

Aij jaa että douppingi on käytetty !
J.Hollström
03.05.2009 11:05:46
3p. Mange
2p. hollstro
1p. sirdickyj
2541
03.05.2009 13:39:54

1) poppamies: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3363

Yli hilseen että heilahti.

2) Teijo K.: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3365

B-osan kuviosta tykkäsin kyllä ja lopusta myös, mutta kaipaisi vaan jämäkämpää toteutusta. Kontraa en sinänsä tuomitse.

3) öl m: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3366

Hyviä kuvioita ja kylhä mie tost soundistakin diggaan. Enemmän Wright kuin Wrong.;)

4) sebba: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3367

Pienellä viilauksella tää olis ollu enemmän makuuni, varsinkin B-osassa oli potentiaalia. Lopussa jännä kuvio, eipä olis tullut tollanen mieleen.

5) juki68: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3368

Sen verran maukkaita kuvioita, että alkoi kaipaamaan bassoa kovemmalle. Lopun jarruttelu toimi tehokkaasti.

6) Mange: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3372

A-osan runsas soitto toimii, B-osassa taas vastaava hieman huonommin. Loppu oikein miellyttävä.

7) isorokko: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3374

Runsasta tässäkin ja paikka paikoin oikein toimivaakin. Joku tossa pikkasen omaa korvaa häiritsi, mut en tiedä mikä?

8) omarklah: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3375

A-osa jotenkin skitsofreenisen kuuloinen, mutta B-osa toimiikin hienosti ja ikäänkuin antaa selvityksen A-osalle. Loppu hyvä. Hyvä.

9) sirdickyj: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3394

Santana (tai siis Carlos Santana) -diggarin taidonnäyte ja toimiihan tää. Mukavan pyöree soundi.

10) hollstro: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3395

Pienellä viilauksella tääkin olis ollu parempi, siis soitossa ei vikaa, nyt vaan tuli mielikuva, että on rykästy pois kuleksimasta. Lopun variaatiot oli kyllä hyviä.

11) jauheliha: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3399

Tuhti ja selkeän puskeva soundi. Toimii ja tykkäsin.

13) Thominisk: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3422

Samaa kuin jauhelihan vedossa mutta ei niin toimiva.

Pisteet:
öl m 1
juki 2
omarklah 2
jauheliha 1
J.Hollström
03.05.2009 21:04:07
Pisteet yhteensä:

1. sirdickyj_9
2. juki68_8
3. 2541_7
3. Mange_7
3. Teijo K._7

6. jauheliha_6
7. hollstro_5
8. omarklah_4
9. Thominisk_3,5
10. öl_m_3
11. isorokko_11
12. sebba_0,5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)