Aihe: EH Stereo Memory man with Hazarai VS. Line6 DL4
1
NoiseGate
28.11.2008 19:42:52 (muokattu 28.11.2008 19:43:37)
Morjes,

Sellaista ajattelin kysellä että millasia eroja (muuta kuin hinta) seuraavilla laitteilla käytännössä ja jos jollain on käyttökokemuksia, niin olisi kiva kuulla..

1. Electro-Harmonix Stereo Memory Man with Hazarai
2. Line 6 DL4 "Greenbox"
- Marvin
Pitkavirta
11.04.2009 13:34:32
NoiseGate: Morjes,

Sellaista ajattelin kysellä että millasia eroja (muuta kuin hinta) seuraavilla laitteilla käytännössä ja jos jollain on käyttökokemuksia, niin olisi kiva kuulla..

1. Electro-Harmonix Stereo Memory Man with Hazarai
2. Line 6 DL4 "Greenbox"

Itellä ollu kans just kyseiset boksit hankintalistalla.. Onks kellään kokemusta?
pekurides
11.04.2009 13:48:32

Memorymani aika kiva mokkula. me like.

Siinä on muuten aika messevät sounditkin sen loopperin lisäksi mikä kyllä tuo roimasti uutta inspista itsekseen fiilistelyyn, ja helppo käytellä.

Line6 en ole kokeillu enkä aiokkaan, minusta nuo elektroharmon vehkeet ovat "oikeampia" ja line 6 tule ensiksi mieleen muoviset saundit ja tietokoneet.
Tunteella päin vittua.
Vladi
11.04.2009 13:54:44 (muokattu 11.04.2009 18:01:11)
pekurides:

Line6 en ole kokeillu enkä aiokkaan, minusta nuo elektroharmon vehkeet ovat "oikeampia" ja line 6 tule ensiksi mieleen muoviset saundit ja tietokoneet.

Nyt oot kyllä ihan mielikuvapohjalta negatiivista kommenttia laukomassa, eihän kyseistä delayta käytä ku Marzi Nymanit ym. mitättömyydet... Ja kyllä, on kokemusta laitteesta. Hyvä ja miellyttävän kuuloinen on.

Vaikka se on Line6, niin ei se tarkoita välittömästi huonoa laitetta :)

E: Jos oot kitaraklubia seurannu, ni siinähän joka toisella jampalla on tuo line kutosen delay ollut.
Kyllä se siitä.
Pitkavirta
11.04.2009 17:45:44
No on kyl enemmän mojopisteitä jaossa EH:lla, mut kuinka hei noi muistipaikat? EH:ssakin on jotain 8 muistipaikkaa, mut kahdella switchillä selailu ei ehkä keikkatilanteessa inspaa..
Ze Kink
11.04.2009 18:19:31
Noista kahdesta DL4. Mulla oli sellainen hetki sitten, ja se oli varsin jees. Myin kuitenkin eteenpäin hetki sitten, ja ostin tilalle Nova Delayn (joka tosin on vielä Matkahuollossa, joten en osaa kertoa siitä enempää). DL4:ssä häiritsi sen suunnaton koko ja se, ettei tap tempolla pystynyt polkemaan mitään muuta rytmiä kuin 4-osia, paitsi tietysti rhythmic delay -moodissa (jossa siinäkään ei ollut pisteellisiä 8-osia). Lisäksi häiritsi presettien "kankeus", en ainakaan itse keksinyt miten niihin olisi voinut tallettaa pelkkiä saundeja, niin että tap tempolla tehty tempo pysyisi "universaalina", ja noista preseteistä voisi vaihtaa pelkkää saundia (tempo pysyisi samana); tuo onnistuu esim. juuri tuossa Nova Delayssä. Saundit tuossa DL4:ssä olivat kyllä erittäin jees.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
Ziggy Bubba
11.04.2009 18:54:41

pekurides: Line6 en ole kokeillu enkä aiokkaan, minusta nuo elektroharmon vehkeet ovat "oikeampia" ja line 6 tule ensiksi mieleen muoviset saundit ja tietokoneet.

Aikamoista mielikuva-mutuilua on tämä, tai sitten on isosti pilkettä silmäkulmassa. Eihän tuommosia muovisoundeja käytä ku mm. U2, Metallica sun muut. Taitaa olla ns. pro-käytössä (ainakin livelankuissa) se yleisin delay-poljin. Eri asia sitten onko tuo paras, mutta omissa testeissä tuo on miellyttänyt kovasti.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
pekurides
11.04.2009 21:47:43

sikki-six: Aikamoista mielikuva-mutuilua on tämä, tai sitten on isosti pilkettä silmäkulmassa..

Juuri näin.... vähän kumpaakin.

voip tuo line6 verme ihan hyvökin olla ,en tiiä mutta jossai asioissa periaatten miehiä ollaan... kuitenkin loppupeleissä makuasioita nämäkin niin sen varjolla voipi heitellä ihan mitä tahansa :)

ps. Itse olen tykänyt pirusti tuosta memory manistä ja voin suositella muillekkin.
Tunteella päin vittua.
Pitkavirta
11.04.2009 22:05:08
pekurides: ps. Itse olen tykänyt pirusti tuosta memory manistä ja voin suositella muillekkin.

Tsiigailin jotain pätkiä Yo-tubesta, mut ei viel selvinny, et voiko loopattua materiaalia kutsua muulla tapaa, ku et se alkaa soimaan heti äänityksen/tallennuksen loputtua? Voiks juttuja soittaa ns. varastoon?
pekurides
11.04.2009 22:38:46

Pitkavirta: Tsiigailin jotain pätkiä Yo-tubesta, mut ei viel selvinny, et voiko loopattua materiaalia kutsua muulla tapaa, ku et se alkaa soimaan heti äänityksen/tallennuksen loputtua? Voiks juttuja soittaa ns. varastoon?

ei, kyl tää on aika suora vehke.

Muistiin voit laittaa yhden asetuksen joka moodista ja loopista muisti loppuu heti kun virrat katkeaa.

>Eli sillänsä aika rajoittunut peli mutta saundit mielestäni pirun hyvät.

ja siis looppia pystyt virittämän uusilla saundeilla niin kauan kuin mielikuvitus riittää.

Eli, yhteenveto:aika simppeli vehje mutta saundit satanan hyvät.

jos kaipaat enemmän muokkausta ja mahdollisuuksia niin silloin joku muu parempi mutta pystyykö esim. line6 pistää saundeissa kampoihin ja miten paljon oikeasti tarvit muokkausta niin eri asia. mulle parit kompit ja leadit samaan aikaan kyllä piisannu ihn riitävästi.

vieläkin kehun vehkettä, mahtava.
Tunteella päin vittua.
Krice
12.04.2009 09:51:53 (muokattu 12.04.2009 09:52:24)

sikki-six: Eihän tuommosia muovisoundeja käytä ku mm. U2, Metallica sun muut. Taitaa olla ns. pro-käytössä (ainakin livelankuissa) se yleisin delay-poljin.

Jonkin verran on ollut puhetta siitä, että live-käytössä käytännöllisyys on tavoiteltu ominaisuus laitteissa, vaikka soundi olisikin vähän kehnompi tai laite mallintava.
Janne19691
12.04.2009 11:13:08

Krice: Jonkin verran on ollut puhetta siitä, että live-käytössä käytännöllisyys on tavoiteltu ominaisuus laitteissa, vaikka soundi olisikin vähän kehnompi tai laite mallintava.

Kyllä, se on ihan selvä asia. Jos olisin puristi niin mulla olis kaksi tai kolme Fulltonen nauhakaikua. Käytännön kautta oppii että kun itse roudaa niin on mukavampi liimata vaan DL4 lautaan ja käytää sitä. Toisekseen DL4:ssa on 3 presettiä suoraan tyrkyllä ja sen on mulle myös todella käytännöllistä.

Oikea nauhakaiku hakkaa taatusti DL4:n äänenlaadussa, sitä en edes epäile. Käytännöllisyys näkövinkkelistä katsottuna valinta on kuitenkin selvä.
Rule #1: There are no rules.
Ziggy Bubba
12.04.2009 13:50:50

Nyt kun hiukan muistelen, niin kyllä näitä samoja vihreitä purkkejä näkyy vähän väliä myös bändien studiokuvissa. Eli taitaa tämä mallinnusten taso sitten olla "riittävä" ainakin joillekin tyypeille.

Oon kuullut molempia purkkejä, enkä pysty sanomaan että toinen olisi toista parempi tahi huonompi. Hazarain heikompien säätömahdollisuuksien takia ite ottaisin mielummin kyllä DL4:n, epäilemäti.

Eikä siitäkään faktasta haittaa ole, että Line 6 on digitaalikamojen valmistajana pikkasen EHX:ää ansioituneempi :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Pitkavirta
12.04.2009 17:02:30
sikki-six: Nyt kun hiukan muistelen, niin kyllä näitä samoja vihreitä purkkejä näkyy vähän väliä myös bändien studiokuvissa. Eli taitaa tämä mallinnusten taso sitten olla "riittävä" ainakin joillekin tyypeille.

Oon kuullut molempia purkkejä, enkä pysty sanomaan että toinen olisi toista parempi tahi huonompi. Hazarain heikompien säätömahdollisuuksien takia ite ottaisin mielummin kyllä DL4:n, epäilemäti.

Eikä siitäkään faktasta haittaa ole, että Line 6 on digitaalikamojen valmistajana pikkasen EHX:ää ansioituneempi :)

Nii veikaan kans et gaykkakäyttöön DL4 olis simppelimpi. Toki muutoin EH:n tuotteet vaikuttaa jotenki "aidommilta", ymmärrän kyl senkin. Molemmat noista on kuitenki digi-digi.

Tietty jos on tiedossa jotain muita ensisijaisesti livekäyttöön sopivia monipuolisia delayvehkeitä samassa hintaluokassa, tap tempo ja looperi minimiominaisuuksina, saa vinkata!
pekurides
02.05.2009 00:00:40

hmm. piti oikein tarkistaa hinta, dl4 näköjään tompalla 345€ ja memory man 215€.

reilun satkun lisähintaan jotain "paremmuuttakin" pitäisi löytyä, en ole yhtään perehtynyt tuohon line 6 tuotokseen mutta todennäköisesti monipuolisempi ja helpompi käytellä kun näyttää nappeja enemmän löytyä:)

kyllä näitä muistipaikkoja tähän hazaraihin lisää kaipaisin, mutta hyvältä edelleen saundaa,
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)