Aihe: Surkeita tuotteita
1 2 3 4 5
McNulty
29.04.2009 23:56:16
Satu ja Tuija: Viis siitä, mut kun noi saatanan kangaspiuhat imee lattialta kaiken rään, syljen, kusen, snakebuutsien pohjatalvipissat ja bissen yms. Ihan vitun kiva niitä sit kieriä käpälillä...Mä en ymmärrä tota saatanan kangasjuttua. Perseestä! Osta enää yhtään farkkuletkua! Kai ne jossain studiossa on kauniita äimistellä jos ei muutakaan homosteltavaa keksi.

Mie käyn niin harvoin soittelemassa vesilaitoksella, viemäreissä ja Sinebrychoffin tehtailla, ettei miulla ole ollut muuta ongelmaa kangaspäällysteisten kanssa kuin "likaantuminen".

Toisekseen, jokaisen piuhan saa kiepille ja kierteelle, ei se kangas sitä poista. Siihen vaikuttaa myös se miten sitä piuhaa säilyttää. Kyllä miulla Spectraflexit pysyy ihan hyvin oikoisena vaikka kitara kourassa liikuskelee. Parhaiten tuo fatsoflex joka on selkeästi tuhdimpi mitä muut kangasroikat. Vähemmän se kangas silti ämpyilee mitä perinteiset "metrilakut".
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Satu ja Tuija
30.04.2009 00:09:42
bonecrusher: Mie käyn niin harvoin soittelemassa vesilaitoksella, viemäreissä ja Sinebrychoffin tehtailla, ettei miulla ole ollut muuta ongelmaa kangaspäällysteisten kanssa kuin "likaantuminen".
Noh, varmaan tiedät mitä paskaa oikeesti lattioilla pyörii...ja noi imee ne kaikki. Paha putsata.
Kumikaapeli: Myrkkyyn kastettu paperi ja that's it! Ei onnistu kalsarikaapelilla..imee senkin...Tarkkaileppa...ihan jees piuhoja mutta aivan homo konsepti. Pese ny noita. Miks siin pitää ees olla päällä joku kalsarikuvio?! Että voi pyytää lisää ahvenia?
sepisti
30.04.2009 00:41:31
Meikäläinen säilyttää piuhaa suorana roikkumassa mikki telineessä... Paskaantumista en ole kokenut minään ongelmana.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Satu ja Tuija
30.04.2009 01:00:56
sepisti: Paskaantumista en ole kokenut minään ongelmana.

Sano koira ku persettänsä nuoli...
;)
Murgo
30.04.2009 06:38:22

Satu ja Tuija: Viis siitä, mut kun noi saatanan kangaspiuhat imee lattialta kaiken rään, syljen, kusen, snakebuutsien pohjatalvipissat ja bissen yms. Ihan vitun kiva niitä sit kieriä käpälillä...Mä en ymmärrä tota saatanan kangasjuttua. Perseestä! Osta enää yhtään farkkuletkua! Kai ne jossain studiossa on kauniita äimistellä jos ei muutakaan homosteltavaa keksi.

Mutta mieti miten kätevää siisteyden kannalta, ei tarvitse koskaan mopata lattiaa kun kitaristit tekevät sen piuhoillaan oman toimen ohessa. :)

Mutta joo, olen myös aina ihmetellyt että miten nuo kangaspiuhat pysyvät edes jotenkin siedettävän puhtaina treenikämppä/keikkaoloissa. Vaikkei sitä kaljaa/kusta/räkää/verta lattialla olisikaan, niin eihän sellainen lattia missä ulkojalkineilla liikutaan koskaan NIIN puhdas ole etteikö siitä jotain mähnää ajanmittaan tarttuisi?
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
s8na
30.04.2009 08:49:38

Toinen on kans valkonen kierrepiuha, oon parikertaa fairyllä sitä pesualttaassa pessy kun siihe jää sellanen ruskea ympärysraita.
tinde
30.04.2009 10:05:14

Daddarion kielistä on itellä huonoja kokemuksia. 2 kertaa olen tuollaset laittanu paikalleen ja päivän soittamisen jälkeen kieliä katkennut, aina g-kieli.

Piti oikein miettiä mutta sanoisin että DR Pure Blues kielet on ollu aivan sian paskaa. 2/3 seteistä katkonu kielet virittäessä. Enkä yleensä katko kieliä ikinä.

Tää on mystistä puuhaa sanon ma, eikä voi hirveästi yleistää.

Bändimme toinen kitaristi käyttää Daddiksia, ja sillä ne kestää oikein hyvin. Mulla ne kestää tosi huonosti, ja soundi on tumppu puolen treenin jälkeen.

Mä käytän DR:n perus 11- settiä ja ne kielet kestääääää, ja soundi pysyy asiallisena. Mut sitten toinen kitaristi testas DR:ää, ja yksissä treeneissä kolme kieltä poikki.

Notta lienee tuo kielten hyvyys kovin subjektiivista.
Miikathebest
30.04.2009 16:03:48

Oon huomannut myös näiden http://www.thomann.de/fi/harley_benton_guitarpick_medium.htm kuluvan aika nopsaan. Ei kulu esim. tortexit tai delrinit yhtä nopeasti.

Ne muoviset kitarapiuhat kiinteillä päillä. Menee rikki helposti, eikä voi edes tarkistaa onko pelkästään juotokset pettäneet.
Liikaa säröä!
aalataur
30.04.2009 21:40:50

http://www.thomann.de/fi/fender_nps_st_3250l.htm

Aivan vitun huonoja kieliä.

Fenderissäni oli tehdaskielinä nuo, ja ostin alussa aika monta pakettia kun oli niin halpojakin. Nyt mulla oli ollut n. 1,5 kk kiinni Elixirin ysit, ja niistä meni H-kieli poikki. Vaihdoin tilalle tuollasen super bulletin 011-kielen kun en raaskinut kaikkia Elixirejä ottaa pois (kalliita). Kieli kesti n. 20 minuuttia soittoa, sen jälkeen sproinggg.. tallasta poikki. Vaihdoin uuden samanlaisen 011 super bulletin.. 20 min... sproinggg...

Ton mun kitaran tallassa on jotain mikä rikkoo kieliä, mutta Elixirit kesti silti 1.5 kk päivittäisellä runsaalla soitolla. Myöskin muissa kitaroissani käytän vireeseen nähden yhtä ohuita kieliä (D'Addario ja DR) ja kestävät kuukausikaupalla.
Rootteri
30.04.2009 21:48:09
Miikathebest: Oon huomannut myös näiden http://www.thomann.de/fi/harley_benton_guitarpick_medium.htm kuluvan aika nopsaan. Ei kulu esim. tortexit tai delrinit yhtä nopeasti.

Toi halpa hinta siinä on se idea.
Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on.
McNulty
30.04.2009 22:45:59
Miikathebest: Ne muoviset kitarapiuhat kiinteillä päillä. Menee rikki helposti, eikä voi edes tarkistaa onko pelkästään juotokset pettäneet.

Miulla on tuossa VOXin valkoinen kierrejohto, jossa on prässätty kulmaplugi toisessa päässä. Otin tuon piuhatestiin jota olen tässä työni ohessa suorittanut. Hyvin onpi pelannut ja äänenlaadullisesti ihan "ok" tuo letku. Eli jos siitä joskus kulmaplugi menee särki, niin napsaisen sen sivareilla pois ja kolvailen Neutrikin tilalle :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Ziggy Bubba
01.05.2009 03:11:23 (muokattu 01.05.2009 03:12:59)

Behringer V-Amp 2 on tämän päivän näkövinkkelistä todella huono tuote (nimittäin tätä yhä myydään about samaan hintaa, believe it or not!).

Lähinnä tämä surkeus näkyy vähänkään pienemmillä säröillä, jotka kuulostavat suorastaan karmaisevan elottomilta, digitaalisilta ja tunkkaisilta - ikään kuin koko soundi olisi vedetty todella halvan mp3-muuntiimen läpi, kummaa.

Isoilla säröillä masiina toisaalta kuulostaa jopa paremmalta kuin monet sitä seuranneet mallintajat. Se Soldano-mallinnus on kova, aivan kuten alkuperäisessä Pod II:ssakin... Muuten laite syö soundia elukan lailla. Kamala laitos.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Krice
01.05.2009 10:50:18

aalataur: Kieli kesti n. 20 minuuttia soittoa, sen jälkeen sproinggg.. tallasta poikki. Vaihdoin uuden samanlaisen 011 super bulletin.. 20 min... sproinggg...

Ton mun kitaran tallassa on jotain mikä rikkoo kieliä

Fenderin kieliä olen käyttänyt aika usein eikä niissä ole mitään vikaa. Luultavasti "vika" on siinä, että kielissä käytetään erilaista metalliseosta, joka ei kestä niin hyvin huonoja talloja ja soittajia.
AcLAc
01.05.2009 11:38:55

http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco.htm

Tilattiin pari thomannilta kevyeen käyttöön. Toinen oli rikki ja vasta neljännen vaihdon jälkeen sanottiin, jotta ei kiitos enää... ei vaan saatu toimivaa. Se toinen pari kuitenki toimii jo kolmatta vuotta?
Minä kuljen, Herra ohjaa!
aalataur
01.05.2009 12:05:43 (muokattu 01.05.2009 12:06:59)

Krice: Fenderin kieliä olen käyttänyt aika usein eikä niissä ole mitään vikaa. Luultavasti "vika" on siinä, että kielissä käytetään erilaista metalliseosta, joka ei kestä niin hyvin huonoja talloja ja soittajia.

Miten sitten selittyy se, että lainassa olevassa Les Paul customissa mitkä tahansa (ei-Fenderin) halvatkin ysikielet kestävät mainiosti? Jacksonissa mikä on Eb-vireessä käytän 9.5-44 -kieliä, kestää kuukausikaupalla. Tuskinpa mun soittotyylissä silloin vika? -.- Talla kyllä saattaa olla huono, mikä on hieman outoa kun kyseessä kuitenkin American Deluxe eikä mikään halpafender... ongelmaa on myös yritetty korjata ammattilaisen toimesta kahteen kertaan, ei apua. Vain nuo paskabulletit aiheuttavat ongelmia, Elixirit kestävät mainiosti. Että että...
Juicy
01.05.2009 14:05:47 (muokattu 01.05.2009 14:06:21)

AcLAc: http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_12_eco.htm

Tilattiin pari thomannilta kevyeen käyttöön. Toinen oli rikki ja vasta neljännen vaihdon jälkeen sanottiin, jotta ei kiitos enää... ei vaan saatu toimivaa. Se toinen pari kuitenki toimii jo kolmatta vuotta?

Näitä löytyy meidänkin pa:sta. Ärsyttääkö teitä se diskantin korvia raastava sirinä kovilla volumeilla? Meillä pitää jo rankasti equttaa ala- ja ylätaajuudet pois isoilla volumeilla, muuten menee jääpuikot ja puskutraktorit kuulosuojaimistakin läpi...

Vähän offaria juu. :D
"I go where I please, and I please where I go"
Juicy
01.05.2009 14:45:50

http://www.thomann.de/fi/pyramid_black_wires_010_46.htm

Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kokeilin mustia kieliä. Soundin perusteella nuo oli ihan luonnostaan soittamalla tummennetut, sellaista tunkkaista muhjua niinkuin soittaisi vanhoilla kielillä.

Myönnettäköön, tuo tapahtui silloin soittouran alkutaipaleilla, mutta jos jo aloittelija kuulee selvästi sen tunkkaisuuden RG321:sen kökköillä tehdasmikeillä ja isoilla säröillä 30-wattisen Cuben läpi niin pakko niissä oli jotain vikaa olla.

Nyt tietysti joku ottaa nokkiinsa ja kehuu nuo maasta taivaisiin, mutta samapa tuo.
"I go where I please, and I please where I go"
Krice
01.05.2009 14:59:17 (muokattu 01.05.2009 14:59:29)

aalataur: Talla kyllä saattaa olla huono, mikä on hieman outoa kun kyseessä kuitenkin American Deluxe eikä mikään halpafender...

Fenkuissahan kielen kulma on tallassa aika tiukka, eli johtuisikohan siitä plus pehmeämpi metalliseos kielissä.
narmo
06.05.2009 11:23:07
Rat-kitarakaapeli(3m) lopetti toimintansa 1,5 vuoden kevyen kotikäytön jälkeen.
Kunpa muistais olla hankkimati vastaavaa toiste.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)