Aihe: Behringeriltä (Bugera) 6505-kopio, 6260.
1 2 3 4 527 28 29 30 31 32 33
Metal_Late
28.03.2009 11:19:54
Rootteri: Onko Bukerat kuopattu? :)

Ei ole ainakaan minun Bugera kuopattu :) Hyvin toimii.
Moimies
28.03.2009 12:11:18
Rootteri: Tai sitten 6260 ja 212 Vintage .. Miltäköhän tuo mahtais kuulostaa..

Verrattuna Marsun 1960 4x12 Leadiin tuo oma harrikka V30:llä kuulosti kyllä siltä että uutta kaappia 6505+:n (voinee verrata bugeraan) alle ja vähän äkkiä. Se Massiivinen soundi muuttui enemmän yhdeltä suuntaa tulevaksi, kaapin edessä piikikkääksi ja honottavaksi. EQ oli aika lailla kaikki keskellä meiningillä enkä ehtinyt ennen treenejä oikein säätää sitä.
Mr. Speed
28.03.2009 13:09:10
Moimies: Verrattuna Marsun 1960 4x12 Leadiin tuo oma harrikka V30:llä kuulosti kyllä siltä että uutta kaappia 6505+:n (voinee verrata bugeraan) alle ja vähän äkkiä. Se Massiivinen soundi muuttui enemmän yhdeltä suuntaa tulevaksi, kaapin edessä piikikkääksi ja honottavaksi. EQ oli aika lailla kaikki keskellä meiningillä enkä ehtinyt ennen treenejä oikein säätää sitä.

Outoa. Onko tää todettu bändin seassa vai yksin? Meinaan bänsin sekaan se "massiivinen" soundi hukkuu todella nopeasti! Lisäksi IMO noilla V30:sillä saa oikeasti aika kovan "chunka chunka" soundin, kompit kyllä jyrähtävät kunnolla!
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Moimies
28.03.2009 13:39:33
Mr. Speed: Outoa. Onko tää todettu bändin seassa vai yksin? Meinaan bänsin sekaan se "massiivinen" soundi hukkuu todella nopeasti! Lisäksi IMO noilla V30:sillä saa oikeasti aika kovan "chunka chunka" soundin, kompit kyllä jyrähtävät kunnolla!

Kitara + rummut yhdistelmällä. Tuolla massiivisella tarkoitin isoa soundia en överi-botne-chunkka-jynkytystä. En usko että vika olisi elementeissä vaan pikemminkin kaapin koossa, tosin en tainnut mainita että se HB on 2x12 vaikka se omakuvassa näkyykin. Pitää ensi viikolla tiedustaa tarjous Mesan 4x12 rectokaapista paikallisesta musaliikkeestä.
Rootteri
28.03.2009 21:07:24
Hmm, onko tuo 6262 ostamisen arvoinen peli Bugiran omalla kaapilla? Tietty vaihtaisin siihen ensin uudet putket ennen kuin edes uskailtaisin laittaa sitä päälle :) Mitä kaikkea muita tyyppivikoja noilla on muuta kuin putkien posahtelu ja sulakkeiden palaminen?
+ rust in peace + tväng tväng
Metal_Late
29.03.2009 14:46:41
Mitä kaikkea muita tyyppivikoja noilla on muuta kuin putkien posahtelu ja sulakkeiden palaminen?

Mulla ei ole ollut kuin power ja stand-by lamput pimeinä (333xl).
teukka
29.03.2009 14:56:05
Mulla ei ole ollut 6262 mitään murheita vielä. 10KK takana.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
Tilutus
12.04.2009 15:54:19
Metal_Late: Mulla ei ole ollut kuin power ja stand-by lamput pimeinä (333xl).

Mitäs teit lampuille et sait toimimaan? Itellä lakkasi stanby lamppu toimimasta enkä viittis sen takia saksaan lähettää. Saattaisi joutua vielä maksumieheksi kun vika on niin pieni..
Metal_Late
13.04.2009 11:57:56
Tilutus: Mitäs teit lampuille et sait toimimaan? Itellä lakkasi stanby lamppu toimimasta enkä viittis sen takia saksaan lähettää. Saattaisi joutua vielä maksumieheksi kun vika on niin pieni..

En ole vielä mitään.
joukov
13.04.2009 17:06:10
Rootteri: Tietty vaihtaisin siihen ensin uudet putket ennen kuin edes uskailtaisin laittaa sitä päälle :) Mitä kaikkea muita tyyppivikoja noilla on muuta kuin putkien posahtelu ja sulakkeiden palaminen?

Eikös tuon takia kannattaisi jo ostaa 6505 niin ei tarvitse pelätä vahvistimen päälle laittoa? :)
What We Do In Life Echoes In Eternity.
puusormi
22.04.2009 12:22:50 (muokattu 22.04.2009 12:23:29)

joukov: Eikös tuon takia kannattaisi jo ostaa 6505 niin ei tarvitse pelätä vahvistimen päälle laittoa? :)

No ei, pieni jännitys pitää virkeänä :)

Minulla on Behringerin digimikseri jo ties kuinka monetta vuotta ja aina jännittää laittaa siihen virrat päälle vaikkei vielä mitään vikaa ole ollut. Pikkuinen analogitiski kyllä on aina mukana varalta...
Saapiko lähettää terveisiä?
ville198
26.04.2009 18:03:33
Hei,

Mun noin 6kk vanha Bugera 6260 sanoi sopimuksensa irti.

Poweriin ja standbyhyn tulee valot,
mutta putket eivät rupea hehkumaan.

Mitään ääntä ei tuu ulos.

Missä mahtaisi olla vika? Sulakkeessa vai putkissa?

Putkia tai sulaketta ei ole aikaisemmin vaihdettu, eikä vehkeeseen oo mitenkään muuten koskettu.
Mandarax
26.04.2009 19:48:43
ville198: Hei,

Mitään ääntä ei tuu ulos.

Missä mahtaisi olla vika? Sulakkeessa vai putkissa?

Putkia tai sulaketta ei ole aikaisemmin vaihdettu, eikä vehkeeseen oo mitenkään muuten koskettu.

Mulla kävi aikanaan samoin ja kahteen kertaan oman 333XL:n kanssa. Liikkeestä suosittelivat lähettämään suoraan takuuhuoltoon, josta lähettivät uuden vehkeen tilalle. Mysteeriksi jäi siis vian syy...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
ReBeat
26.04.2009 20:15:19

ville198: Hei,

Näin pilvimuodostelmissa näyn, että sun vahvistimessa on powerilta etuasteelle menevien kahden keltaisen johdon liittimessä häikkiä. Siksi hehkut ei toimi.

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8706846
T.InTone
30.04.2009 13:04:07
190508 saapui mun 333XL Saksasta, kerran keikalla puolituntinen setti luukutettu ja studiossa yks demo nauhoitettu eikä tähän päivään mennessä vielä vastoin jopa taikurin itsensä odotuksia mitään häikkää...ei oo putket paukkunu eikä sulakkeet palanu. Eikä kyse ole edes siitä, että olis maannu tyhjän panttina, vaan pari kertaa viikossa bändin "hanat kaakkoon"-treenit ja kerran pari omaa luukuttelua viikos treenikämpällä.

Yks ihmeellisyys vermeessä on kyl tapahtunu: Edellistreeneissä kun polkaisin Clean-kanavan päälle aktivoitui samal FX Looppi! Ja tää efektilenkkikytkinhän on Lead-kytkimen eikä Clean-kytkimen vieres, eli olisin ymmärtäny jos samal saappaal olis polkassu molemmat mut jotain muuta siellä tapahtui...;)

Mut ihan totta puhuen, siltä se vaikuttaa et tuotannon taso on äärimmäisen vaihteleva. Toisil hajoaa päiväs, mul on ollu aktiivikäytös nyt viime toukokuusta, melkein vuoden. Ja nyttemmin on tullu testattua tosiaan toi kunnollinen nauhoitus, soundit oli yllättävän kelvolliset, niin puhtaana kuin "in your face"-säröillä. Keikalla pelitti nurisematta ja hönkää löyty, ja pöytään ajettaessa muuten saa kaivettua raskaammilla soundeilla hienosti yläpäätä esiin jos kaappi ei tunnu sellasia antavan tuhdil säröl, vinkiks vaan et onnistuu...

Jos tämä vehje hajoais etc., niin ottaisinko/ostaisinko saman uudestaan? No jaa...ehkäpä. Tai ehkä en uskaltais koska se seuraava olis varmasti mun tuuril sellanen räjähdysherkkä yksilö...toinen toisensa perään...;)
"Älkää ampuko kitaristia jos kappale ei miellytä. Se voi silti olla nuottien mukaan soitettu."
teukka
30.04.2009 13:23:56 (muokattu 30.04.2009 13:24:11)
Mulla 6262:s aktivoituu aina FX looppi ja oliko se nyt reverb kun EKAN kerran vaihtaa eli kun käynnistän nupin ne kytkeytyy ja sitten polkaisen ylimääräiset pois ja vaihdan toisen kanavan niin sama juttu,kytken ylimääräiset veks.Sitten ne ei enää kytkeydy päälle. vaikka vaihtelis kanavia.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
artha61
01.05.2009 09:18:31
Nuo V-mallit ilmeisesti "perinteisempää" soundia varten?
http://www.bugera-amps.com/EN/home.aspx
T.InTone
02.05.2009 21:17:23
Voi vi...rveli! Eipä sit menny kun päivä et paukuttelin henkseleitä siitä miten hyvin Bugera toimii...Arvatkaas? ;) Tänään menin treenikämpälle ja virta päälle, aurinkoinen kevätpäivä enkä muutenkaan niit putkii pahemmin mulkoile ennen soittoa mutta nyt...standby pois ja eipä kuulu mitään. Ei hehku, ei kuulu! Voi samperin samperi! Pääteputket ei herää tähän päivään, mut muuten kanavanvaihdot toimii, ja ehkäpä etunenkin, mut etuasteputkia en päässyt katselemaan kun siinähän on ne kartiosuojat ympärillä enkä sit jaksanut koittaa sitä enää missään sohvalla...sulake on ehjä, mittasin myös ja toimii. Onkohan tässä käyny nyt sit just niin ku tässä:

...pakko kai se on ottaa selvää Touhumannen takuukäsittelystä ja pistään takuuhuoltoon/vaihtoon. Harmittaa ihan perhanasti. Voi vappu!

Niin ja tosta "ainoasta" mainitsemastani viasta...ironiaa. ;) Kaiun se muistaa kanavakohtaisesti, ei FX Looppia.
"Älkää ampuko kitaristia jos kappale ei miellytä. Se voi silti olla nuottien mukaan soitettu."
H.Corruption
03.05.2009 01:38:01
T.InTone: Voi vi...rveli! Eipä sit menny kun päivä et paukuttelin henkseleitä siitä miten hyvin Bugera toimii...Arvatkaas? ;) Tänään menin treenikämpälle ja virta päälle, aurinkoinen kevätpäivä enkä muutenkaan niit putkii pahemmin mulkoile ennen soittoa mutta nyt...standby pois ja eipä kuulu mitään. Ei hehku, ei kuulu! Voi samperin samperi! Pääteputket ei herää tähän päivään, mut muuten kanavanvaihdot toimii, ja ehkäpä etunenkin, mut etuasteputkia en päässyt katselemaan kun siinähän on ne kartiosuojat ympärillä enkä sit jaksanut koittaa sitä enää missään sohvalla...sulake on ehjä, mittasin myös ja toimii. Onkohan tässä käyny nyt sit just niin ku tässä:

...pakko kai se on ottaa selvää Touhumannen takuukäsittelystä ja pistään takuuhuoltoon/vaihtoon. Harmittaa ihan perhanasti. Voi vappu!

Niin ja tosta "ainoasta" mainitsemastani viasta...ironiaa. ;) Kaiun se muistaa kanavakohtaisesti, ei FX Looppia.

Putkien hehkupiirissä pitäisi olla sulake, mikäli ovat kopioineet Peaveyn kokonaan. Sulakkeen palaessa ei putket sitten hehku. Lienee kumminkin parasta toimittaa kone Saksaan kuin lähteä sitä itse tutkimaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)