mauri500 23.02.2004 14:39:24 | |
---|
Olen tsekkaillut musaohjelmaa tyyliin cubase, mutta minulle on jäänyt hämärän peittoon kevyempien versioiden ominaisuudet. Tavoitteena olisi tehdä muutaman raidan audioäänityksiä, vähän midipuolta joukkoon ja käyttää vst-instrumentteja sekä mahdollisesti jotain ihan "perus" efektiplugineja. Voisiko joku ystävällisesti valaista karkeaa jakoa esim. cubasis, cubase vst 4, cubase SL ja cubase SX välillä. Turha maksaa itseään kipeäksi jostain surround-ominaisuuksista jos ei näe tulevaisuudessakaan mitään käyttöä niille. Kommentoikaa |
askomiko 24.02.2004 11:01:43 | |
---|
Edellisen version ohjelmat riittää ihan hyvin, olihan niissäkin jo vaikka mitä. Raitoja saa sata ja efektejä tuhat, automaatiokin on ihan kiva. Ja grungelizer-efekti, jota ei taida nykyään edes olla? Käytin Cubasea silloin kun kovin juttu oli VST24, ja mainiosti sillä väänsi. Nyt logiciin tottuneena kokeilin jotain uutta Cubasea enkä saanut siitä yhtään mitään selvää. Suurimmalle osalle kotikäyttäjistä uudemmat Bugase-versiot tuskin tuovat mitään oleellista uutta, (noin niinkuin Logic-käyttäjänä) :P. Ainoa uutus mitä pitäisin hyödyllisenä uusimmissa versioissa on automaattinen latenssinkorjaus ulkoisia prossukortteja käyttäessä. Mutta enpä muuten noihin Cubaseihin ole sen tarkemmin perehtynyt. Eli jos jostain löytää jonkun wanhan cubasen niin yhtä toimiva ostos se nykyäänkin on. Eihän kelanauhureitakaan vaihdeta vuoden välein. |
Sertzo S 24.02.2004 12:03:36 | |
---|
Edellisen version ohjelmat riittää ihan hyvin, olihan niissäkin jo vaikka mitä. Raitoja saa sata ja efektejä tuhat, automaatiokin on ihan kiva. Ja grungelizer-efekti, jota ei taida nykyään edes olla? Käytin Cubasea silloin kun kovin juttu oli VST24, ja mainiosti sillä väänsi. Nyt logiciin tottuneena kokeilin jotain uutta Cubasea enkä saanut siitä yhtään mitään selvää. Suurimmalle osalle kotikäyttäjistä uudemmat Bugase-versiot tuskin tuovat mitään oleellista uutta, (noin niinkuin Logic-käyttäjänä) :P. Ainoa uutus mitä pitäisin hyödyllisenä uusimmissa versioissa on automaattinen latenssinkorjaus ulkoisia prossukortteja käyttäessä. Mutta enpä muuten noihin Cubaseihin ole sen tarkemmin perehtynyt. Eli jos jostain löytää jonkun wanhan cubasen niin yhtä toimiva ostos se nykyäänkin on. Eihän kelanauhureitakaan vaihdeta vuoden välein. Mulla on Cubase VST 32. Oiva ohjelma, tosin äänikortti täytyy vaihtaa ja ehkäpä koko PC- koneeni keskusyksikkö. mutta toimeen on tultu näinkin. |
Notefix 24.02.2004 17:03:16 (muokattu 24.02.2004 17:03:37) | |
---|
Suurimmalle osalle kotikäyttäjistä uudemmat Bugase-versiot tuskin tuovat mitään oleellista uutta, (noin niinkuin Logic-käyttäjänä) :P Nono, Askomiko, onhan noissa uusissa versioissa nyt paljon muutakin...varsinkin sellaista mitä logicissa ei ole :) My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
askomiko 25.02.2004 00:26:59 | |
---|
Niijuu, kyllä mie muistan kun luin Cubase SX-mainosplakaatia, että "tuossahan on vaikka mitä", mutta niin oleellisia ne sitten on, etten muista enää yhtään ominaisuutta. ;) Paitsi sen koneiden linkittämisen, se on aika eksoottinen. |
Entä onko kellään käytössä tai oletteko tutustuneet: STEINBERG - Studio Case Steinberg Studio Case, included : Cubase SE, Groove AgentSE, Halion SE, The Grand SE, D`cota SE and VirtualGuitarist Electric Ed. SE, SE = less features Tarkoitin jo alkuperäisessä kysymyksessäni että millaisia kokemuksia light-versioista. Onko niin että ne riittävät harrastuskäyttöön vallan mainiosti, vai onko kenties niin että toimivat sinänsä mutta jotain todella olennaista puuttuu? Ja mitä tämä olennainen voisi olla? Kiitos kommenteista. |
Notefix 25.02.2004 17:18:35 | |
---|
Kiitos kommenteista. Vastaus kysymykseen: Riittävät vallan mainiosti! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Muhvi 26.02.2004 15:11:13 | |
---|
Mitä veikkaatte mihin hintaan irtoaa "käytetty" Cubase VST32? From the Evil forces of Skeletor! |
Timo JM 28.02.2004 09:38:38 (muokattu 28.02.2004 09:41:10) | |
---|
Cubase SX:ssä raitojen volume-editointi on parantunut aiemmista versioista huomattavasti. Siinä on vihdoinkin kunnon "kumilanka", josta tasojen muuttelu käy helposti. Olihan vastaava jo ennenkin, mutta aika hankala ja vaatimaton.) Lisäksi uudessa versiossa on efektien kontrollointi aivan eri planeetalta kuin ennen. Se mistä tykkäsin VST:ssä oli valmiit kompurat, limitterit ja geitit jokaisessa kanavassa. Nyt ne joutuu erikseen hakemaan pluggari varastosta. Ehkä sillä säästetään prossessorin kuormitusta? (Ja onhan niitä eroja paljon muitakin.) Logicista en ole tykännyt koskaan sen luotaantyöntävän käyttöliittymän vuoksi. Pitäisi ehkä tsekata nykyisen version demo. Onhan se voinut selkeytyä... "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
askomiko 28.02.2004 11:55:44 (muokattu 28.02.2004 11:55:54) | |
---|
Logicista en ole tykännyt koskaan sen luotaantyöntävän käyttöliittymän vuoksi. Pitäisi ehkä tsekata nykyisen version demo. Onhan se voinut selkeytyä... Minäkin tuumasin noin, ja käyttelin vaan VST:tä. Mutta kaverit mokomat yllyttivät Logicciin, "käytä ny tätä, kaikki muutkin käyttää." Ja nyt sitten olen autuaasti unohtanut kaiken Cubasesta, ja nyt Logic häviä PC:ltä. :( SX ja Nuendo aiheutti pelonväristyksiä rumalla ja sekavalla ulkoasullaan kun olan yli kurkin. :) |
Timo JM 28.02.2004 17:25:42 | |
---|
Äh, tosiaan eihän Logic toimikkaan enää kuin mäkissä. No, se on sitä myöten sitten selvä peli. Mikähän mahtaa olla syynä moiseen politiikkaan. Luulisi olevan huono ratkaisu tänä päivänä. VST:n ulkoasu on todellakin SX:n kylmänsinistä yleisväriä miellyttävämpi. Ominaisuudet ovat kuitenkin niin paljon paremmat, ettei tulisi mieleenkään käyttää enää vanhempia versioita. "Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa." |
maelstrom 28.02.2004 20:45:18 | |
---|
Nyt logiciin tottuneena kokeilin jotain uutta Cubasea enkä saanut siitä yhtään mitään selvää. Suurimmalle osalle kotikäyttäjistä uudemmat Bugase-versiot tuskin tuovat mitään oleellista uutta, (noin niinkuin Logic-käyttäjänä) :P. Ei kai tuo tarkoita sitä, että Cubase on Logicia vaikeampi käyttää? Olen nimittäin joskus yrittänyt perehtyä Logiciin mutten ymmärtänyt siitä lehmääkään. On ässäarpa syntyä Suomeen. |