Aihe: Lähipiirini naisia huvittava kitarahomma..
1
Boldari
30.04.2009 00:11:55
Olohuone. Työpöytä. Nuppi ja kaappi.

Mikitä siinä sitten saatana sitä kaappia kun se möyrii metrin päässä, eihän kuulokkeista kuule mikitettyä saundia yhtään.

No, otin kiviterän karvaiseen käteen ja porasin n. 25 mm reiän olohuoneen seinän vierestä kellariin, vedin kaiutinkaapelin ja mikkipiuhan siitä alas ja mikitin kaapin siellä. Nuppi siis on tukevasti työpöydällä. No problem.

Ok, ehkä mittaamattomuusvirheestä johtuen eka reikä meni ylhäältäpäin kellarin väliseinään, ei siitä sen enempää..

Onko tämänkaltainen ratkaisu jotenkin omituinen?

Ei voi hjummartaa..
I am the Holy Half-Dead, the lord of the Necroloids
Boldari
30.04.2009 00:18:06
Tein sen jo muutama päivä sitten, taisin jopa olla selvinpäin...
harpist
30.04.2009 00:52:29
... No, otin kiviterän karvaiseen käteen ja porasin n. 25 mm reiän olohuoneen seinän vierestä kellariin, vedin kaiutinkaapelin ja mikkipiuhan siitä alas ja mikitin kaapin siellä.....

.... Onko tämänkaltainen ratkaisu jotenkin omituinen?

Ja mitä kauenpaa mikität - sitä hienomman tilakaiun saat vielä tykö.

Ja jos originaali ja "tilakaiku" miksataan vielä sopivasti yhteen - se ei ole feikkiä mallintamista vaan "pure echo".
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Antti1
30.04.2009 00:58:14
Kauko-ohjattava viisiakselinen robottikäsi vielä vääntämään sitä mikkiä elementin edessä, niin hyvä tulee. ;)
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Boldari
30.04.2009 01:04:43
Mä arvasin että täältä löytyy ymmärtämystä...

Mä printtaan tän vaimolle, saapahan nenilleen

YEAH, GET DRUNK, GET EVEN, GET...blghhrrrggg...
Murgo
30.04.2009 06:27:49

Boldari:

Onko tämänkaltainen ratkaisu jotenkin omituinen?

Ei voi hjummartaa..

Eikös tämä ole ihan arkipäivää studiohommissa että laitetaan kaappi erilliseen huoneeeseen huutamaan? Eli ei lainkaan omituista.

Naisen logiikkahan taas luultavasti sanoo että jos kuitenkin soitat kuulokkeet päässä niin miksei niitä kuulokkeita voi vain tökätä suoraan kiinni kitaraan kun siinä kerran on samankokoinen liitinkin... :)

Ja muuten tuota kaikukammiojuttuakin on käsittääkseni aikoinaan ennen digitaalisia kaikumallinnoksia käytetty ihan yleisesti, eli ei mikään uusi keksintö sekään.

Eli ole vain onnellinen että sinulla on tilojen puolesta mahdollisuus toteuttaa tällainen pro-tason äänitystekninen ratkaisu kotioloissa. :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
HTMono
30.04.2009 07:35:04
Murgo: Eikös tämä ole ihan arkipäivää studiohommissa että laitetaan kaappi erilliseen huoneeeseen huutamaan? Eli ei lainkaan omituista.

Ja muuten tuota kaikukammiojuttuakin on käsittääkseni aikoinaan ennen digitaalisia kaikumallinnoksia käytetty ihan yleisesti, eli ei mikään uusi keksintö sekään.

Eli ole vain onnellinen että sinulla on tilojen puolesta mahdollisuus toteuttaa tällainen pro-tason äänitystekninen ratkaisu kotioloissa. :)

Toihan on just miehinen tyyli kotona! Kelpais mullekkin. Ja joo, onhan se yleistä, myöskin tuo tilan käyttö. Viimeksi eilen tuli käytettyä rumpuja äänittäessä porraskäytävän tilasoundia, pallomikki vaan tarpeeks kauas ja ovea avaamalla ja sulkemalla voi säädellä sitten kaiun määrää, tsädäm :)
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Janne19691
30.04.2009 08:14:29

heikkimononen: Viimeksi eilen tuli käytettyä rumpuja äänittäessä porraskäytävän tilasoundia, pallomikki vaan tarpeeks kauas ja ovea avaamalla ja sulkemalla voi säädellä sitten kaiun määrää, tsädäm :)

Kiitettävän ymmärtäväinen taloyhtiö sulla tai ethän sä kerro mimmonen konflikti tuosta seurasi. Tsädäm ja häätö ;)
Rule #1: There are no rules.
Da Make
30.04.2009 12:09:45
jlummaa: Kiitettävän ymmärtäväinen taloyhtiö sulla tai ethän sä kerro mimmonen konflikti tuosta seurasi. Tsädäm ja häätö ;)

Sopisihan se mainiosti esim. punk levylle kun naapuri tulee yllättäen avautumaan "Laita se helvetti nyt hiljemmalle tai saat häädön !"
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Johnson D
30.04.2009 12:34:22
Murgo: Naisen logiikkahan taas luultavasti sanoo että jos kuitenkin soitat kuulokkeet päässä niin miksei niitä kuulokkeita voi vain tökätä suoraan kiinni kitaraan kun siinä kerran on samankokoinen liitinkin... :)

Ei voi. Siitä liittimestä sähkökitara yhdistetään pistorasiaan. ;)
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
McNulty
30.04.2009 15:23:22
Eiks olis helpompaa rakentaa jostain vanhasta vaatekaapista isolation-boksi? :)
Hätätilassa siis pari patikkaa, kyprokkilevyä ja vanhoja vieraspatjoja kellarin nurkkaan... ainakin allekirjoittaneen tuttavapiirissä moista onpi harjoitettu kun on haluttu saada Marshallista se "all on 10" soundi.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Klezberg
30.04.2009 17:51:36

Murgo:
Naisen logiikkahan taas luultavasti sanoo että jos kuitenkin soitat kuulokkeet päässä niin miksei niitä kuulokkeita voi vain tökätä suoraan kiinni kitaraan kun siinä kerran on samankokoinen liitinkin... :)

Kun olin joskus -79 ostamassa ensimmäistä sähkökitaraani, niin kauppias otti kuulokkeet esille ja tökkäsi sen plugin kiinni kitaraan ja antoi mulle käteen. Yritin sanoa että eihän se noin... mutta sepä toimi. Oli aktiivikuulokkeet näemmä. Soundi tosin oli mitä oli sitten.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
AcLAc
01.05.2009 11:27:31

Boldari: Mä arvasin että täältä löytyy ymmärtämystä...

Mä printtaan tän vaimolle, saapahan nenilleen

YEAH, GET DRUNK, GET EVEN, GET...blghhrrrggg...

HIENOA oivallusta ja pelisilmää... Pistä vielä tämmönen; Ite vedin studiosta kiviseinän läpi PC:n piuhat kodinhoitohuoneeseen sellaisen vetokaappi- silityslautahässäkän tilalle PC:n emo, poweri ja asemat. Enää ei tarkkaamossa kuulu PC:n häiritsevää ääntä, eikä muijan tarttee silittää vaatteita. Käytännöllistä!
Minä kuljen, Herra ohjaa!
AcLAc
01.05.2009 11:28:56

heikkimononen: Viimeksi eilen tuli käytettyä rumpuja äänittäessä porraskäytävän tilasoundia, pallomikki vaan tarpeeks kauas ja ovea avaamalla ja sulkemalla voi säädellä sitten kaiun määrää, tsädäm :)

Ethän vaan asu kerrostalossa :)
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Yrms
01.05.2009 14:52:29
Klezberg: Kun olin joskus -79 ostamassa ensimmäistä sähkökitaraani, niin kauppias otti kuulokkeet esille ja tökkäsi sen plugin kiinni kitaraan ja antoi mulle käteen. Yritin sanoa että eihän se noin... mutta sepä toimi. Oli aktiivikuulokkeet näemmä. Soundi tosin oli mitä oli sitten.

Aktiivielektroniikalla pelaavat kitaratkin toimivat noin. Tosin, onko siitä paljoa iloa kuunnella huonosti vahvistettua cleanisoundia kuulokkeista :)
www.mikseri.net/blindways
Klezberg
01.05.2009 16:31:13

Yrms: Aktiivielektroniikalla pelaavat kitaratkin toimivat noin. Tosin, onko siitä paljoa iloa kuunnella huonosti vahvistettua cleanisoundia kuulokkeista :)

Joo, mutta tämä ei ollut aktiivielektroniikalla, oli halpa LP-kopio merkkiä Cimar.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)