Aihe: Surkeita tuotteita
1 2 3 4 5
panyy
26.04.2009 20:38:41
Huonoja kokemuksia löytyy oikein kauppiaan suosittelemista Olympia merkkisistä kitarankielista. Vaihdoin kielet ennen reenejä ja puolen tunnin soittelun jälkeen 2 kieltä katki. Eipä tarvitse uudestaan ostaa.
peace
Murgo
27.04.2009 06:20:18

Niin ja Ssnaken piuhat tietty kans. Onhan se halpaa aluksi, mutta jos yks piuha menee per treeni, niin kalliiksi käy. Voihan niitä kolvailla, mutta ite kyllä mielummin soitan sellaisilla piuhoilla mitä ei tarvi.

Joo, nämä ovat aika huonoja, sen lisäksi että ovat huonosti kasattuja myös liittimien mekaaninen kestävyys on surkea, ei tarvitse kuin hiukan tulla sivuttaista vetoa piuhaan niin liitin hajoaa. Eikä näitä oikein ole järkeä ostella kun Cordial/Neutrikkiakin saa aika edullisesti ja on ihan eri planeetalta. Huonot liittimet voivat muuten aiheuttaa yllättäviä ongelmia, itsellä katkesi nimettömästä plugi-RCA-adapterijohdosta plugin kärki äänikortin ulostuloliittimen sisään. Tuloksena tunnin pähkäily ja ronkkiminen kunnes sain kaivettua sen ruuvilla ulos. Ei naurata jos tapahtuu kesken keikan, siinä ei auta varapiuhakaan jos vaikkapa vahvarin jakki on "tukossa" eikä ole aikaa alkaa turaamaan sen kanssa.

HB:n plekuja on tullut hankittua "onko sulla plekua lainata kun en löydä mistään"-varoiksi, ovat niin halpoja ettei tarvitse edes pyytää takaisin vaan voi antaa ihan omaksi. Tuttavapiirissä kun on sen luokan plekunkylväjiä etteivät ne heillä ehdi kuitenkaan kulua loppuun ennenkuin katoavat.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Rootteri
27.04.2009 08:01:24
Mullaki kävi melkein samalla tavalla. Oli KKKäärmeen johto Banditissa kiinni ja sitten joku siihen piuhaan kompastui sivusuunnasta ja plugipää taitaa olla siellä vahvistimessa vieläkin. Toisen kitaristin kanssa sitten hermostuttiin ja tilattiin kummallekkin pari kappaletta Monstereita. http://www.thomann.de/fi/monster_cable_rock_12.htm :)
Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on.
jaripat
27.04.2009 08:09:27
Behkun halpa delay-boxi kaiuttaa ihan huokean hintansa edestä ja voi sellaisenaan kelvata virtalähteen kanssa kenelle vaan, mutta batterin kanssa käytettynä tulee troubles. Pitäs olla aika paljon voimaa, tietynlaisia "piikkejä" (tai muuten sopivia työkaluja) ja kolme-neljä kättä. Hankala homma. Yksin lähes mahdoton.

Noin muuten kun plekuista oli puhetta, niin mä ostan aina kerralla isomman nipun kirkkaankeltaisia mediumeja ja rei'itän ne ihan tällasella paperin rei'ittimellä. Löytyy helposti värinsä takia ja reiän kanssa pysyy hyvin käsissä.
nakedzen
27.04.2009 10:49:27
Tämä menee aika paljon valtavirran mielipidettä vastaan, lieneekö joku maanantaikappale sitten tullut minulle, mutta ISP Decimator noisegate pedaalista minulla hajosi se kytkin noin vuodessa. Näyttäisi olevan melko haurasta muovia, se on katkennut niin että spedu ei mene päälle enää kuin patenttiratkaisulla. Sen verran kallis vehje että olisi odottanut hiukan parempaa laatua. Esim. joku Bad Monkeykin tuntuu käteen tukevammalta kuin tuo loota.
McNulty
27.04.2009 15:18:41
nakedzen: Tämä menee aika paljon valtavirran mielipidettä vastaan, lieneekö joku maanantaikappale sitten tullut minulle, mutta ISP Decimator noisegate pedaalista minulla hajosi se kytkin noin vuodessa. Näyttäisi olevan melko haurasta muovia, se on katkennut niin että spedu ei mene päälle enää kuin patenttiratkaisulla. Sen verran kallis vehje että olisi odottanut hiukan parempaa laatua. Esim. joku Bad Monkeykin tuntuu käteen tukevammalta kuin tuo loota.

Ei se minustakaan mikään "erikoinen" ollut. Taas yksi niistä tuotteista joita on hypetetty erinäisillä foorumeilla ja palstoilla enemmän kuin olisi ollut aihetta. Täällä toimi MXR:n Smart Gate huomattavasti paremmin, niin soundillisesti kuin ulkoistenkin seikkojen puolesta.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Tuomoo
27.04.2009 21:13:45
http://www.thomann.de/fi/daddario_exl116.htm

Daddarion kielistä on itellä huonoja kokemuksia. 2 kertaa olen tuollaset laittanu paikalleen ja päivän soittamisen jälkeen kieliä katkennut, aina g-kieli. Eikä varmasti johdu kovaotteisesta soittamisesta kun en sellaista harrasta. Voipi toki olla valmistusvirhe. Eikä muuten ole ollut ongelmia missään muissa daddarion kielissä kuin tässä setissä.

http://www.thomann.de/fi/behringer_dm_100.htm

Behkun DM100:n ostin huvin vuoksi kun oli halpa, testasin millaista laatua nämä ovat. Yksi behku on vieläkin käytössä, mutta tämä lensi heti pois, hurisee niin karmeasti ettei kykene kun tämä on käytössä. Pitäis avata ja tarkistaa onko värkki sisältä ehjä.

Ja Ssnaken piuhat ovat olleet aika susia, mitä olen testaillut.
Rajataan ongelma määrittelyn ulkopuolelle ja ongelmaa ei ole olemassa.
kivi
27.04.2009 21:38:15 (muokattu 27.04.2009 21:40:10)
jaripat: Behkun halpa delay-boxi kaiuttaa ihan huokean hintansa edestä ja voi sellaisenaan kelvata virtalähteen kanssa kenelle vaan, mutta batterin kanssa käytettynä tulee troubles.

Tähänhän tää ketju meni.

Ei varmaan yhdessäkään delay-pedaalissa kestä paristo muuta kuin sen verran, että jos muuntajan syöttöön tulee häiriö niin saa vedettyä sen yhden biisin loppuun.

Samalla tavalla täällä on vikoina wahin muovisia hammastankoja ja -rattaita; on ne muovisia muissakin waheissa, kalliissakin.

Anteeksi nyt jos oon ilonpilaaja, mutta jos ostaa puoli-ilmaista on ihan hyvä mahdollisuus et tuote ei ole täydellisen laadukas. Sikäli jotain Sssnakea, Bespecoa ja Harley Bentonia on ihan turha itkeä: ne toimii ehkä tarkoitukseensa sen hetken kuin tarvitaan; jos ei toimi, niin eipä oo iso taloudellinen menetys.

Ennustan ketjulle lyhyttä ikää, sori vaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Satu ja Tuija
27.04.2009 21:56:19
Piti oikein miettiä mutta sanoisin että DR Pure Blues kielet on ollu aivan sian paskaa. 2/3 seteistä katkonu kielet virittäessä. Enkä yleensä katko kieliä ikinä.
ReBeat
27.04.2009 21:58:51 (muokattu 27.04.2009 22:00:13)

kivi: Samalla tavalla täällä on vikoina wahin muovisia hammastankoja ja -rattaita; on ne muovisia muissakin waheissa, kalliissakin.

Omassa kirjoituksessani tuo muovisuus ei ollut pointti ja sen olisi voinut jättää mainitsemattakin. Itse asia oli se, että muovisuudesta huolimatta tuon hammastanko-ratas-liitoksen voi asetella niin että se kestää, tai sitten niin että se ei kestä. Tässä se oli tehty valmiiksi niin ettei sillä ollut edellytyksiä kestää, koska hammastanko ja ratas eivät olleet sopivassa asennossa toisiinsa nähden. Hyvin pienellä rakenteen muutoksella tuotteen tuhoutuminen olisi saatu estettyä. Siksi tuote oli mielestäni huono jopa hintaansa nähden.
Satu ja Tuija
27.04.2009 22:01:29 (muokattu 27.04.2009 22:02:34)
Riffi. (paskalehti, paavo pönttö puhelimessa)
Spiral
27.04.2009 23:17:35

kivi: Tähänhän tää ketju meni.

Ei varmaan yhdessäkään delay-pedaalissa kestä paristo muuta kuin sen verran, että jos muuntajan syöttöön tulee häiriö niin saa vedettyä sen yhden biisin loppuun.

Eiköhän tuossa ongelmana ollut se pariston vaihto, ei kesto.

Anteeksi nyt jos oon ilonpilaaja, mutta jos ostaa puoli-ilmaista on ihan hyvä mahdollisuus et tuote ei ole täydellisen laadukas.

Mull aoli FAB distortion, joka oli selväti tehty halvalla, ja oli halpa, mutta ei siinä sinänsä mitään vikaa ikinä ilmennyt, eikä selkeitä suunnitteluvirheitä.
Sama tuo mun plugiesimerkki. Tehty halvalla, mutta sen lisäksi vielä huonosti.

Sikäli jotain Sssnakea, Bespecoa ja Harley Bentonia on ihan turha itkeä

Ei kai tässä nyt kauheasti ole itketty, minua ainakin nauratti ku näki tuon patentin mikä tuohon plugiin oli värkätty.

Ennustan ketjulle lyhyttä ikää, sori vaan.

Näitä tarvitaan aina.
Satu ja Tuija
27.04.2009 23:33:41 (muokattu 27.04.2009 23:34:08)
Näitä tarvitaan aina.

Jep, kalastellaan jos joku narustavietävä innostuis paineleen varotusta kun ei muuten saa painaa...
At-Land-is
28.04.2009 13:02:41
Sikäli jotain Sssnakea, Bespecoa ja Harley Bentonia on ihan turha itkeä:

Heh, jotenkin ei ollu itselle ylläri että behringer ja HB-merkkiset tuotteet esintyvät tässäkin ketjussa suht tiuhaan. Halpojen komponenttien takia behkut särisee ja pörisee ja HB ei nyt vain oikein kestä mitään. Näin oman kokemukseni perusteella =)
Kitara tykkää, että sillä soitetaan!
Krice
28.04.2009 13:34:35

At-Land-is: Halpojen komponenttien takia behkut särisee ja pörisee ja HB ei nyt vain oikein kestä mitään.

HB:n metallipedaali näyttää kyllä aika tukevalta, mutta soundien puolesta noita Behkun ja HB:n pedaaleita kannattaa hankkia vain siinä tapauksessa, että hakee jotain tunkkaista lo fi -soundia. Muuten ne ei ole edes sen halvan hintansa arvoisia.
jaripat
28.04.2009 14:05:16
kivi: "Tähänhän tää ketju meni.

Eiköhän tuossa ongelmana ollut se pariston vaihto, ei kesto. "

Nimenomaan!

noin muuten esim just behringerillä on kyllä paljon ihan kelpo kamaa...

Eikä noissa havemmissa esim pedaleissa komponentit usein juurikaan ole sen halvempia (ainakaan elektroniikassa), mutta mekaaniset ratkaisut osat on usein vähän kepuleita.
Sik
29.04.2009 18:57:15
Lisäisin tähän ketjuun jo muuallakin parjatut Fenderin kitarankielet. Aikoinaan kokemattomana ostin niitä kaksi settiä nimen perusteella. Myönnän, menin lankaan. Tatsi kieliin oli erittäin huono, varsinkin punotut soivat/helisivät, kuin punos olisi ollut irrallaan ydinlangasta. Lisäksi kielet menettivät kiiltonsa ja muuttuivat tahmeiksi aivan liian nopeasti.

Opinpahan kerrasta.
Vapour
29.04.2009 19:03:51
bonecrusher: Ei se minustakaan mikään "erikoinen" ollut. Taas yksi niistä tuotteista joita on hypetetty erinäisillä foorumeilla ja palstoilla enemmän kuin olisi ollut aihetta. Täällä toimi MXR:n Smart Gate huomattavasti paremmin, niin soundillisesti kuin ulkoistenkin seikkojen puolesta.

Haa, aihe joka koskettaa itseäni!! Mites, herra Murskain, nuo vertautuvat keskenänsä soundin integriteetin puolesta? Olen muiltakin foorumeilta jäänyt vähän siihen käsitykseen, että ISP olisi ihan parhautta tuossa suhteessa. Hakusessa olisi nimittäin gate, joka ei hotkisi minun rakasta signaaliani suihinsa, mutta nauttisi pois pienet 1spot- ja kohinahäiriöt.

Onko tuo MXR minunkin ratkaisuni?
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Satu ja Tuija
29.04.2009 21:13:09 (muokattu 29.04.2009 21:13:57)
sepisti: Spectraflexin kangaspintainen piuha. Pyysin yhden kaupantekijäisiksi, kun jengi on hehkuttanut, että ei mene helposti kierteille. Pötypuheita olivat. Jokaisen treenin jälkeen flexi näyttää ihan kierrepiuhalta. Puhumattakaan keikoista:)
Soundi on kait ihan ok.

Viis siitä, mut kun noi saatanan kangaspiuhat imee lattialta kaiken rään, syljen, kusen, snakebuutsien pohjatalvipissat ja bissen yms. Ihan vitun kiva niitä sit kieriä käpälillä...Mä en ymmärrä tota saatanan kangasjuttua. Perseestä! Osta enää yhtään farkkuletkua! Kai ne jossain studiossa on kauniita äimistellä jos ei muutakaan homosteltavaa keksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)