![]() 02.04.2009 20:44:40 | |
---|---|
mandojoe: Kiitos vinkistä - lisäsin torille ilmoituksen Oppilaitosluentoni eivät ole "läpänheittoa", vaan aivan selkeätä käytännön opastusta keikkojen hankkimiseen ja sitä kautta nopeaan ja välittömään uran edistämiseen. Jussi Syren www.syren.fi www.myspace.com/jsyren www.syrenmethod.fi Kiitos vastauksestasi ja seison korjattuna: on reilua kun esittäydyt nyt ihan omana itsenäsi, yrittäjän ominaisuudessa. Hyviä neuvoja on täällä jo tullutkin, joten eikun hakemaan keikkaa :) Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta | |
![]() 04.04.2009 19:50:28 | |
Epämuusikko: Tietämäni coverbändit eivät liikahda alta 1500:n. Että, suhteellistahan kaikki. Se on hinta noussut sitten parin vuosikymmenen takaa, jolloin oli: tonni käteen tai känni toteen. Nykyään vielä euroaikana, suhteellista kaikki. | |
![]() 04.04.2009 21:13:57 | |
Joo kyllä mun mielestä aika paska keikkaliksa tuollainen 4-500 on kun veroja maksellaan, mutta aika pro-meininki saa jo alkaa olemaan jos coverkeikoista joku on valmis 1500 maksamaan. Ei tarvii ihan pikkubaareissa soitella ainakaan. | |
![]() 05.04.2009 13:55:38 | |
eugen7: Se on hinta noussut sitten parin vuosikymmenen takaa, jolloin oli: tonni käteen tai känni toteen. Nykyään vielä euroaikana, suhteellista kaikki. Oli se tonni käteen (", en roudaa") silloinkin per nuppi, ei "yhteensä"... Nykyisin "perus 200€" on ammattitaitoiselle coverbändin muusikolle / freelancerille ihan normaali liksa. | |
![]() 16.04.2009 16:30:46 | |
Heitettiin toinen keikkamme pitkänä perjantaina. Sovittiin ravintolan omistajan kanssa korvauksen lippuriskillä. Lipun hinnaksi päätettiin 7€. Ravintolaan mahtuu n. 100(virallisesti), mutta tupa oli niin täysi kuin olla voi, n.150henkeä. Tuosta kun vähentää äänentoistovuokran ja äänimiehen liksan yht.250€ niin pätäkkää jäi ihan kivasti kullekkin kouraan. Puhuttiin vaan jätkien kans, että pääasia on ettei tule persnettoa ku kokemusta vaan haetaan. rok | |
![]() 26.04.2009 18:46:44 | |
Seba: Joo kyllä mun mielestä aika paska keikkaliksa tuollainen 4-500 on kun veroja maksellaan, mutta aika pro-meininki saa jo alkaa olemaan jos coverkeikoista joku on valmis 1500 maksamaan. Ei tarvii ihan pikkubaareissa soitella ainakaan. Tottakai 4-500 euroa/bändi on vähän, jos tuolla pitäisi itsensä elättää, mutta eihän tässä ketjussa taida olla kyse ammattiäijien keikoista. Epämuusikko ei ilmeisesti laske harrastelijaorkkia bilebändeiksi:) Itse maksoin joku vuosi sitten omissa häissäni soittaneelle bile-sekstetille 200 egeä kouraan per äijä/muija + matkakulut. Kaikki olivat ammattimuusikoita ja osa ihan eturivistä... Ei tuntunut liian kalliilta. Jostain syystä ei kuitenkaan tunnu luontevalta oman "bile"-trion kanssa lähteä pyytämään edes hääkeikoista yli 700 euroa, koska harrastuksena tätä tehdään. Baarikeikkoja meidän poppoo tekee toistaiseksi promoamis-mielessä eli toivotaan, että saadaan sitä kautta niitä yksityistilaisuuksia, joissa se löysempi raha lepää. Eli just siinä 100/äijä maastossa mennään. Tosin ei me lähdetä merta edemmäs kalaan, vaan tehdään keikkoja kotikaupungin kuppiloissa. Ei ole tullut tappiota ja mukavaa on ollut. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 26.04.2009 20:16:00 | |
Näin on. Pääasia että on hauskaa ja ei mee miinukselle :) Saahan tuolla käteenjäävällä n.200€:lla aina jotain tarpeellista bändille. Paarikeikkojen "tuotot" ollaan lyöty kimppaan ja ollaan ostettu niillä rahoilla 2 kunnollista mikkisettiä. Seuraavaksi jotkut aneemiset monitorit pitäisi kai hommata. | |
![]() 28.04.2009 23:06:35 | |
Seba: Tuosta sitten vielä verot pois niin se onkin sitten sellainen 40 käteen per jannu joka ei paljoa lämmitä kun rantista ja svt:tä on raahannut mennentullen portaikoista. Ei tuollakaan rahalla kyllä paljoa sipsipussia ja sixpäkkiä kummempaa saa, mutta jos tätä hommaa rahan takia tekisi, niin sitten tätä ei tekisi ollenkaan :) Kattaakos tuo 40 eskoa edes SVT:n putkikuluja? =) Been there - done that - don't ask. | |
![]() 29.04.2009 18:14:14 | |
Onneksi niitä ei tarvii olla kokoajan vaihtamassa :) Nyt on jo n.3 vuotiaat ja hyvin potkii vielä. | |
![]() 30.04.2009 23:53:20 (muokattu 30.04.2009 23:53:45) | |
Seba: Joo kyllä mun mielestä aika paska keikkaliksa tuollainen 4-500 on kun veroja maksellaan, mutta aika pro-meininki saa jo alkaa olemaan jos coverkeikoista joku on valmis 1500 maksamaan. Ei tarvii ihan pikkubaareissa soitella ainakaan. Sviddu, oonks' mä muka pro? Tuolla TM-palstalla mua pidetään vain soittelijana, ei muusikkona, mutta kyllä liksat on tuollaisia. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 30.04.2009 23:55:27 | |
baron: Sviddu, oonks' mä muka pro? Tuolla TM-palstalla mua pidetään vain soittelijana, ei muusikkona, mutta kyllä liksat on tuollaisia. Joo ei nää oo samoja palstoja ollenkaan, mennään takasin kotiin --> | |
![]() 01.05.2009 00:28:12 (muokattu 01.05.2009 00:28:37) | |
Tuonne 1500 keikkaliksoille päästäkseen pitää varmaan sitten jo osata lukea nuotteja :) Menkää te isotuloiset humppailijat tm:ään vaan :) No ei. Pitää varmaan olla kohtuu tunnettu bändi "piireissä" jos rock-covereilla vetää tuollaista liksaa. Humppapuolellahan tuo on vissii ihan normimeisinkiä, mutta ei oikein itseä kiihota tanssimusan vetäminen. Siinähän perkele melkein pitää osata soittaakin jo. Kai sitä nimeäkin on jo oltava jos työkseen keikkaa heittää. Tällaiset paskahousut joita kukaan ei tunne vetää sillä mitä saa. Jos ei saa, niin ei vedä ollenkaan. | |
![]() 01.05.2009 01:39:16 | |
Seba: Tuonne 1500 keikkaliksoille päästäkseen pitää varmaan sitten jo osata lukea nuotteja :) Menkää te isotuloiset humppailijat tm:ään vaan :) No ei. Pitää varmaan olla kohtuu tunnettu bändi "piireissä" jos rock-covereilla vetää tuollaista liksaa. Humppapuolellahan tuo on vissii ihan normimeisinkiä, mutta ei oikein itseä kiihota tanssimusan vetäminen. Siinähän perkele melkein pitää osata soittaakin jo. Kai sitä nimeäkin on jo oltava jos työkseen keikkaa heittää. Tällaiset paskahousut joita kukaan ei tunne vetää sillä mitä saa. Jos ei saa, niin ei vedä ollenkaan. Tota. Mitenhän tätä nyt lähtis purkamaan, ilman että tulee joka suunnasta kaiffarit niskoille? 1. ei tarvii osata lukea nuotteja, tämä on fakta. Mutta pitää osata työstää sitä soitintaan jotenkin tyylinmukaisesti. 2. Siellähän me tapellaan koko ajan. 3. Tää onkin se vaikeempi. Ne sun "piirit" on just niitä sun soittotuttuja, yhteistyökumppaneita (ravintolapäälliköt, keikkamyyjät, promoottorit, tapahtumajärjestäjät, toimittajat) ja muita alan kavereita ja kollegoja. Ihan samanlailla kafruja kun jotkut punttisalitutut tms. Kaiffareita siltä alalta joka sua kiinnostaa, kyllä niihin tutustuu jos hommat oikeasti kiinnostaa. Pätee ihan mihin vaan harrastukseen. 4. Jos 1-3 mätsää, niin ne sun kafrut jo tökkää sormella otsaan, jos et pyydä 1,5 kiloa keikasta. Voihan sitä toki harrastaa mikroautoiluakin, ei siitä saa Räikkösen liksaa. Mutta jos jaksaa hinkkaa VM-sentterissä tarpeeks kauan ja kyllin kovaa, niin tulee ne "piirit" tutuiksi ja pääsee eteenpäin. Ei tää oo sen ihmeempää. | |
![]() 01.05.2009 02:22:08 | |
Lennu: Tota. Mitenhän tätä nyt lähtis purkamaan, ilman että tulee joka suunnasta kaiffarit niskoille? 1. ei tarvii osata lukea nuotteja, tämä on fakta. Mutta pitää osata työstää sitä soitintaan jotenkin tyylinmukaisesti. No se oli lähinnä vitsi se nuottijuttu. Tyyli se on huonokin tyyli :) 2. Siellähän me tapellaan koko ajan. En oo uskaltanut aikoihin edes kurkistaa palstalle kun ei siellä muuta kin kinata. 3. Tää onkin se vaikeempi. Ne sun "piirit" on just niitä sun soittotuttuja, yhteistyökumppaneita (ravintolapäälliköt, keikkamyyjät, promoottorit, tapahtumajärjestäjät, toimittajat) ja muita alan kavereita ja kollegoja. Ihan samanlailla kafruja kun jotkut punttisalitutut tms. Kaiffareita siltä alalta joka sua kiinnostaa, kyllä niihin tutustuu jos hommat oikeasti kiinnostaa. Pätee ihan mihin vaan harrastukseen. Totta, mutta kuten kaikessa muussakin elämässä etenemisessä pitää olla tuttuja jo valmiiksi että tulee lisää tuttuja. Toki puhtaalta pöydältäkin vuosien jälkeen alkaa varmaan olemaan aika hyvää verkostoa kasassa jos ahkerasti keikkailee. 4. Jos 1-3 mätsää, niin ne sun kafrut jo tökkää sormella otsaan, jos et pyydä 1,5 kiloa keikasta. Jep. Silloin ei vaan ihan pienimmässä kulmakuppilassa enää soiteta :) Voihan sitä toki harrastaa mikroautoiluakin, ei siitä saa Räikkösen liksaa. Mutta jos jaksaa hinkkaa VM-sentterissä tarpeeks kauan ja kyllin kovaa, niin tulee ne "piirit" tutuiksi ja pääsee eteenpäin. Ei tää oo sen ihmeempää. Eli siis vm centeriin kaahaamaan vaan :) | |
![]() 01.05.2009 02:30:05 | |
Eli siis vm centeriin kaahaamaan vaan :) Kande mennä, hauskaa :) | |
![]() 01.05.2009 08:24:43 | |
Seba: Joo kyllä mun mielestä aika paska keikkaliksa tuollainen 4-500 on kun veroja maksellaan, mutta aika pro-meininki saa jo alkaa olemaan jos coverkeikoista joku on valmis 1500 maksamaan. Ei tarvii ihan pikkubaareissa soitella ainakaan. Semmoiset isommat paikat ja lomakeskukset joissa käy vähintään muutama sata ihmistä per ilta oli bändiä tai ei maksavat tuota luokkaa ja ylikin. Eikä se liksa ja bändin laatu aina korreloi kovinkaan vahvasti. Hyvä ja huono bändi saa kyllä aikalailla saman liksan. Itse en siis koverihommissa ole ollut, mutta aika moni tuttu. Saapiko lähettää terveisiä? | |
![]() 01.05.2009 10:12:41 | |
Pitää siis alkaa vaan katselemaan keikkoja isommista mestoista.. No, mä en tätä rahan takia toki teekään, mutta olisihan se kiva jos siitä joskus saisi enemmän kuin omatkin takaisin.. | |
![]() 01.05.2009 12:31:59 | |
Seba: Pitää siis alkaa vaan katselemaan keikkoja isommista mestoista.. No, mä en tätä rahan takia toki teekään, mutta olisihan se kiva jos siitä joskus saisi enemmän kuin omatkin takaisin.. Mä teen kaikenhintaisia, 0-500/nenä mutta sitä paremmaksi mä itseni koen mitä enemmän saan liksaa! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 01.05.2009 23:51:29 | |
baron: Mä teen kaikenhintaisia, 0-500/nenä mutta sitä paremmaksi mä itseni koen mitä enemmän saan liksaa! mua kyllä melkein hävettäisi ottaa 500 siitä että käyn soittamassa jossain omilla kyvyillä :) Siis melkein. Ehkä mä soittaisin sitten paremmin jos tarpeeksi iso tukku rahaa olisi tarjolla illasta.. | |
![]() 06.05.2009 09:38:33 (muokattu 06.05.2009 09:39:10) | |
Seba: mua kyllä melkein hävettäisi ottaa 500 siitä että käyn soittamassa jossain omilla kyvyillä :) Niissä paikoissa joissa koveri/bilebändejä tilataan ei ole olennaista taitava musisointi vaan se, että väkeä tulee paikalle ja se siellä viihtyy. Eli listapopit/klassikkorokit/finnhitit tunnistettavasti soitettuna ovat toivotumpaa materiaalia kuin Kingston Wallit tai Totot virtuoosimaisesti soitettutta. Saapiko lähettää terveisiä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)