Aihe: Mitä bändiä olet kuunnellut vanhemmilta salaa?
1 2 3 4 5 6 7 8
Tapani L
24.02.2004 21:24:10
Toisaalta minun oli Village Peoplen Go West, mikä voi taasen selittää monta asiaa...

No eipähän selitä ainakaan sitä, että sinulla on lapsi... ;)

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Nimismies
24.02.2004 22:44:57
Mutta jos koulu ei jostakin syystä luistakaan, niin silloinko olisi syytä hakea syytä musiikkimausta?

Ei. Omasta kasvatuksesta.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Jani The Rock
24.02.2004 23:21:35

Ei. Omasta kasvatuksesta.

Mutta onhan niitä olemassa kaikenlaisia oppimishäiriöitäkin, dysfasiaa ja muuta. Eikä koulun standardisoidut kokeet ja se oppimistyyli mitä siellä vaaditaan välttämättä sovi kaikille. Vika ei välttämättä ole kasvatuksessa eikä siinä että kakara on laiska lusmu, jos ei opintie ota onnistuakseen.
Rough and tough and plenty mean.
Kihtiukkeli
25.02.2004 08:40:30
Kun Goethe julkaisi hittinsä "Nuoren Wertherin kärsimykset" vuonna 1774, tekivät sadat nuoret itsemurhan. Silloin muuten taidettiinkin "keksiä" nuoriso? Tosin vain paremmissa piireissä, mutta silti.

Joo, vähän off topiccina enpä malta olla kertomatta...

Joo, vähän off topiccina enpä malta olla kertomatta että sain tuon just eilen luettua! Vanhahtavan kielen poissuodattamisen jälkeen aika loistava kirja.

Sitten asiaan. Mitään en joutunut salaamaan, mutta isäni ei myöskään ollut mitenkään kiinnostunut siitä mitä kuuntelen, koska tulkitsi kaiken homogeeniseksi räminäksi ;) Oma poikani saa kyllä kuunnella mitä haluaa, vaikka pläkkiä (kuuntelen sitä itsekin). Tosin tuolloin kyllä mainitsen pojalle, ettei kaikkea kannata ehkä ottaa ihan tosissaan. Vaimo luultavasti saisi sätkyn jos poika kuunteleisi black metalia.

Käyköhän tässä muuten niin, että kun mulle aina valitettiin, että musiikkisi on pelkkää rääkymistä ja meteliä, minä tulen aikanani valittamaan pojalle, ettei hänen lempimusiikissaan ole mitään munaa, ei rääkymistä eikä rannikkotykillä ampumisen meininkiä. Voi nuorisoa, ei ole edes musiikin keinoin mahdollista vanhempia järkyttää koska he ovat jo kuulleet melkein kaiken shokeeraavan mitä ihminen voi keksiä.
Taitaa "hengille" tulla lähtö kun laitetaan Partnerit soimaan.
Saturnina
26.02.2004 22:36:46

Offspringia en aluksi kehdannut kuunnella muuta kuin korvalapuilla... Smash oli ensimmäinen ostamani punk-tyylinen levy nimittäin. Eikä äiti mitenkään innostunut siitä sitten kun kuuntelin sitä ihan normaalisti. Ice-T:n sanoituksista se ei myöskään erityisemmin pitänyt, enkä Body Countia lainkaan kuunnellut vanhempien kuullen. Myös nykyään Dir en greyn pahimmista rääkymisbiiseistä on tullut kommenttia, ja ylipäätään että liian synkkää musaa... Se tosin tais korjaantua sillä, että kuuntelin lomalla äitin kuullen kaikkea mahdollista cembalomusiikista turkkilaiseen ja ranskalaiseen poppiin ja kiinalaiseen instrumentaaliheviin =P Onneks vanhemmat ei osaa japania niin ei sentään tule sanomista japanilaisten bändien sanoituksista =P Mutta loppujen lopuksi olen saanut kuunnella ihan mitä olen halunnut, ei mitään ole kielletty vaikka olisikin vähän huomauteltu. Ei sikäli, en vieläkään jotain Deathstarsia kuuntelisi vanhempien kuullen, saisi ihan turhaan kestää ties mitä kommentteja. Yhtymäkohdat musiikkimaussa vanhempien kanssa löytyy lähinnä jostain klassisesta, Beatlesista ja Mireille Mathieusta...

Varmaan jos olisi lapsia, antaisin niiden kuunnella kohtalaisesti mitä haluavat, koska ne luultavasti kuitenkin kuuntelisivat, vaikka sitten salaa... Parempi tietää, mitä ne puuhaa =P
Rose... Lunatic Rose
bara ga saku toki wa
kyouki ga ten kara maioriru
kyouki to shi no irodori
shi no bara ni zetsubou no kuchizuke
~Baiser - Bara e no kumotsu
bastardo
26.02.2004 23:04:34
Entä miten meinaatte omat lapsenne kasvattaa musiikin pariin(tai miten olette jo kasvattaneet)? Annetaanko 10-vuotiaan pojan kuunnella norjalaista kirkonpolttoheviä? Minä en ainakaan anna. Progea kuulokkeista, siinä pieni mieli kehittyy:)

Minua kyllä vähän jännittää se miten tulevan jälkikasvuni tarkoituksenmukainen altistaminen rock-musiikille tulee vaikuttamaan nassikoiden psykkeeseen.

Tiedossa on nimittäin jo kehtoiästä lähtien Zeppeliniä ja muuta kivaa.
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands...
jannu
27.02.2004 12:38:21
Minua kyllä vähän jännittää se miten tulevan jälkikasvuni tarkoituksenmukainen altistaminen rock-musiikille tulee vaikuttamaan nassikoiden psykkeeseen.

Tiedossa on nimittäin jo kehtoiästä lähtien Zeppeliniä ja muuta kivaa.

Hmm.. Muista ottaa paljon valokuvia!
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Necromuru
27.02.2004 23:00:24

Mulla on koko sen ajan jonka olen musiikkia vakavissani kuunnellut ollu isän kanssa melkolailla samat mieltymykset musiikin rintamalla. Joitain pikkupoikana kuunneltu huumoribändejä ehkä vähän häpeilin.
-Floyd rose? se... se on uusinta teknologiaa. Kaverin suusta kuultua.
Järvihirviö
27.02.2004 23:35:21
Salaa olen kuunnellut Bass n' Heleniä. Vieläkin saa olla silmät niskassa..
North
28.02.2004 02:40:24
Radiota.
Hiipii vuoteen jalkopäästä, kun se tulee ei se säästä, se on KAUHEA KANKKUNEN. -Juha Vainio.
Jammy
28.02.2004 08:24:36
Spinal Tap :)
Kapina
28.02.2004 16:40:09 (muokattu 28.02.2004 16:40:24)
En mitään. Jos eivät tunne kuuntelemaani musiikkia, eivät tunne minua. (Siksi kai isäni ei tunnekkaan - siis ole tuntevinaan.) Äiti digestää monista biiseistä (vanha punkkari), joskin ihan hirvein hoocee menee jo siltä yli. Shitter Limitediä ei aina kehtaa ihan täpöllä pistää; Moottorisahaa perseeseen... Tiina työntää neekerit liiteriin, ruoskii ja kiduttaa se liittyy seksiin, mikäpä on Tiinalle tärkeempää (tjtn) kuin ruoska ja verinen neekerinkyrpä... Olen nähnyt jumalan, se homo lojuu sohvalla, nussii omaa poikaansa (ja neitsyt maariaa ja mitä lie)... No joh, myönnettäköön, ettei tuo paljon sivistä mutta tietyssä (sairashumoristisessa) mielentilassa menee.
En ole tyhmä, olen basisti.
Serwa
29.02.2004 12:44:29
En yhtään mitään, itse asiassa äitini pitää Children of Bodomista (paitsi ei siitä "laulusta") ja isukki on joskus soittanut hevibändissä. Isukkihan se kaiken lisäksi minut hevimetallin ihanuuten tutustutti.
Perrrrrkele
maelstrom
29.02.2004 13:00:38
Silloin aikoinaan kun äitini luuli kaveriani (sitä kautta tietysti myös minua) saatananpalvojaksi niin piti varoa ettei kuunnellut Thyranea ja Darkwoods My Betrothedia yms. kitinämeteliä liian kovalla.
On ässäarpa syntyä Suomeen.
hanuristi
29.02.2004 14:39:01
Mitään ei salata ole tarvinnut, kuten Kapinalla, oma äitinikin on vanha punkki(tai noh, ei ole enää) ja ymmärtänee, että kuuntelen mitä tykkään.
Isipapalle kun menee, on välillä pakko vähän "piilottaa" niitä levysiä(vanha punkkari hänkin), kun saa kuulla armotonta mollausta(ei pelkästään musiikin taholta..) "tää nyt matkii Ramonesia ihan kaikessa","ihan hyvä, mut nää on vanhan toistoo.tämmöstä soitettiin jo sillon ku mä olin nuori".
"Jenni oli poissa,ei siis ollut koulussa" - luokanvalvojamme Eila Salenius poissaolovihossani. IHKK #1
seeprahim
04.03.2004 11:33:26
(en jaksanut täyttää sivua turhalla lätinällä joten tässä nyt lyhyesti pointti)

kirjaimellisesti otettuna kaikki (esim nämä yhtyeiden musiikillaan välittämät) viestit voivat johtaa typerään käytökseen. on yksilön omasta ajatusmaailmasta kiinni miten tämä musiikki heihin vaikuttaa, eikä isona ja pahana voi pitää ainoastaan näitä pingviinibändejä.

btw viilteleväthän him-teinitkin itseään, eikä se nyt mielestäni kovin (hohoho) saatanallista ole! :-)
hop hop hopping down the bunny trail
Teijo K.
04.03.2004 14:05:49

Joo, vähän off topiccina enpä malta olla kertomatta että sain tuon just eilen luettua! Vanhahtavan kielen poissuodattamisen jälkeen aika loistava kirja.

Olkos sinulla se vanhempi käännös? Tuo uudempi on minusta ainakin tylsähkö, kun siitä on tuo vanhahtava kieli karsittu juuri pois. Lopussakin Wertherin aivot olivat valuneet ulos, vanhassa juosseet. Joo, offtopic.
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi
Ada
04.03.2004 14:15:07 (muokattu 04.03.2004 14:16:44)
(en jaksanut täyttää sivua turhalla lätinällä joten tässä nyt lyhyesti pointti)

kirjaimellisesti otettuna kaikki (esim nämä yhtyeiden musiikillaan välittämät) viestit voivat johtaa typerään käytökseen. on yksilön omasta ajatusmaailmasta kiinni miten tämä musiikki heihin vaikuttaa, eikä isona ja pahana voi pitää ainoastaan näitä pingviinibändejä.

btw viilteleväthän him-teinitkin itseään, eikä se nyt mielestäni kovin (hohoho) saatanallista ole! :-)

Olen sitä mieltä että viiltely ja muu vastaava toiminta on nimenomaan kiinni henkilön ajatusmaailmasta, eikä siitä minkälaista musiikkia hän kuuntelee. Siis tuskin kukaan alkaa viilteleen itseään minkään bändin musiikin takia. Nykyisin vain ei haluta kohdata ongelmia ja yritetään laittaa kaikki musiikin, elokuvien, ym. piikkiin.

Itse olen aina saanut kuunnella mitä ikinä olen halunnut, olen pitänyt sitä jotenkin itsestäänselvyytenä. :)
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Alttoviulisti
04.03.2004 14:16:43

Ovatkohan muutkin joutuneet kuuntelemaan levyjä salaa vanhemmilta?

Minä olen varttunut kristillisessä perheessä, ja (hassua kyllä), esimerkiksi HIMin kuuntelua on katseltu hiukan nenänvartta pitkin eikä sitä ihan hyväksytty. Samaten Green Dayn kuuntelulle pienempänä meinattiin panna stoppi.

Entä miten meinaatte omat lapsenne kasvattaa musiikin pariin(tai miten olette jo kasvattaneet)? Annetaanko 10-vuotiaan pojan kuunnella norjalaista kirkonpolttoheviä? Minä en ainakaan anna. Progea kuulokkeista, siinä pieni mieli kehittyy:)

No ei mulle tuu ainakaan nyt mieleen yhtään semmost, kyl ne tuota Extolia on vähän sillai sanonu, mut äh, kuuntelen sitä kuitenki., joskus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)