punssi 28.04.2009 17:59:28 | |
---|
Terve. Eli mitenkäs paljon soundeiltaan ja muutenkin eroaa 30 ja 60? Itsellä on 60 ja ajattelin vaihtaa vähän pienempään. Koska tykkään tekin kuuskymppisestä soundeiltaan niin ajattelin ostaa tuon kolmekymppisen. Hintaero on uudemmissa huomattava, mutta kuitenkin samaa sarjaa ovat? Eli lyhyesti, miten nämä eroavat toisistaan? kiitos |
Rootteri 28.04.2009 18:30:56 | |
---|
Toisessa on 30 wattia enemmän. Isompi soveltuu varmaan paremmin bändisoittoon. Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on. |
punssi 28.04.2009 19:03:36 | |
---|
Rootteri: Toisessa on 30 wattia enemmän. Isompi soveltuu varmaan paremmin bändisoittoon. Je kyllä minä sen tiesin, mutta lähinnä sitä mietiskelin että onko soundeissa kovin paljon eroa... |
Swan 28.04.2009 19:14:06 (muokattu 28.04.2009 20:53:08) | |
---|
Käyttöliittymä on isommassa ihan erilainen. Vahvistin- ja kaiutinmaliinnuksille ei ole pikkukytkimiä kuten 30:ssa, vaan puhdas kanava on pyhitetty Tweedille, ja särökanavalla on omanlaisensa portaaton säätö lopuille. Vaikea selittää, mutta tsekkaa manuaalista. Tuolta löytyy: http://www.tech21nyc.com/support/index.html E: Eiku niin niin, tuo isompihan sulla olikin jo. Käytännössä TM30:ssa on saundille enemmän säätövaraa, koska siitä löytyy minikytkimet, joilla säätää vahvistin- ja kaiutinmallinnukset sekä gain-aste. Lisäksi siinä on kolmialueinen EQ, eli myös middlen voi säätää erikseen. Miinuspuolena siitä puuttuu toinen kanava sekä 60:n buustimahdollisuus. Jos tämä ei haittaa, niin TM30 on hyvä sijoitus, ja varmana riittää mökä bändisoitossakin. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
-Cale 28.04.2009 19:14:42 (muokattu 28.04.2009 19:15:22) | |
---|
punssi: Je kyllä minä sen tiesin, mutta lähinnä sitä mietiskelin että onko soundeissa kovin paljon eroa... Jotkut kehuvat kolmekymppistä parempisaundiseksi, itselläni ei ole kokemusta. Mutta sitten pitää jo olla todella hyvä trankkupeliksi, sillä tuo TM60 löytyy itseltänikin eikä sitäkään paljoa tohdi moittia. |
darrell 28.04.2009 23:06:38 | |
---|
Mulla on 30 ja oikein tyytyväinen olen ollut nimenomaan soundeihin ja analogisten mallien monipuolisuuteen. Tweed kuulostaa Tweediltä. Käytössä on tosiaan vain yksi kanava, mutta buusti tai mieto särö vahvistimen ja kitaran välissä toimii hyvin. EQ on aktiivinen, en tiedä miten on 60:ssä. Yli puolenvälin saa volat kääntää kohtuullisessakin bändisoitossa ja keikalle siitä ei ole, ellei vedä suoraan pöytään tms. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Pluto 29.04.2009 08:57:31 | |
---|
Meidän taloudesta löytyy myös tuo Trademark 30. Kuuskymppistä on tullut testailtua jonkin verran. Omasta mielestäni 60 soi puhtailla jostain syystä mukavammin kuin 30. Johtuneeko sitten ihan vaan elementin koosta, en tiedä. Pyöreyttä löytyy vaan enemmän. Säröosasto onkin sitten molemmissa suht saman kuuloinen, toki tuo kaiuttimen ja laatikon koko eroa aiheuttaa. Dillon, you son of a bitch! |
kissakissala 29.04.2009 11:02:50 | |
---|
Täältä löytyy Trademark 10 ja suosittelen kyllä aloittajalle etsimään käytettynä jos tarkoitus on soitella esim. kerrostalossa tai muuten vain enemmän kotioloissa. Niin ja tosiaan yksikanavaisiahan nämä 10 ja 30 sit on eli kanavaa ei saa vaihdettua jalkakytkimellä vaan "mallinnoksia" vaihdetaan niistä kytkimistä.. Mulla saattais olla kohta myynnissä tämä mun 10, pistä pikaviestiä jos kiinnostaa.. |
punssi 29.04.2009 13:06:00 | |
---|
Mites tossa 30 noi säröt? Oon huomannu ettei tosta 60 saa oikein esim. metalliin sopivia säröjä. |
Spiral 29.04.2009 15:32:32 | |
---|
punssi: Oon huomannu ettei tosta 60 saa oikein esim. metalliin sopivia säröjä. Edes boostin kanssa? |
punssi 29.04.2009 16:28:58 | |
---|
Spiral: Edes boostin kanssa? No saa siitä jonkunmoisen mutta ei semmosta oikein kunnon säröä |
punssi: Mites tossa 30 noi säröt? Oon huomannu ettei tosta 60 saa oikein esim. metalliin sopivia säröjä. Kyllä siitä saa helpostikin. TM30:ssa säädöt on toki yksiselitteisemmät, mutta yhtä lailla hevi irtoaa molemmista. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |