Aihe: Presarimikkejä
1
tsantaniemi
28.04.2009 09:34:25

Päivää!

Pitäisi presariin saada hyvät mikit. Tarkotuksena ois löytää juuri perinteiset presarin passiiviset humbuckerit. Ei siis mitään patteritouhuja. En oikeen noista Fenderin omista niin perusta. Olen kuulut että hyviä merkkejä olis esim. Lindy Fralinit. Kertokaapas kokemuksianne. Jos löytyy jotain muita valmistajia niin listatkaa niitä tänne. Kiitoksia.
Ikuinen tulevaisuuden lupaus.
nro5
28.04.2009 09:48:45
Fralinit on ainakin erinomaiset. Suosittelen.
Typhus
28.04.2009 14:19:13
Seymour duncanin spb-1 ja spb-2 on molemmat kans loistavia vaihtoehtoja. 1:nen on vähän kirkkaampia ja kakkonen "pehmeempi"
Mange
28.04.2009 15:15:54
http://www.lundgren.se/index.asp?folid=92&micid=74

Siinä toinen korkealaatuinen vintagetyylinen vaihtoehto, löytyy myös "hot"-versiona. Omaa kokemusta ei ole, mutta sivulla on ääniklippejä, jotka minusta kuulostavat hyviltä. Itse ottaisin vintagemallin.
UncleFester
28.04.2009 16:33:17
Jos ei nyt ole niin akuutti juttu niin suosittelen että kattelet josko Kimppatilaushuoneessa menis Teslalle kimppatilauksia. Oma Teslan P-mikki (malli VR-B3) oli tosi edukas, eikä tuosta nyt pahaa sanottavaa löydy. Sivuilla väittävät että on 60-luvun saundi ja taajuusvaste valmistajan mukaan on aika tasanen. Sen verran tuosta osaan sanoa että gainia ja potkua on ihan mukavasti ja saundi on perushyvä P-mikkisaundi. Selkeämmän kuuloinen mitä tuo Fenderin entinen Standard Vintage-series mikki omasta mielestä. Tuossa linkkiä valmistajan sivuille vielä:

http://www.teslatek.com/
maihinnousu.net/superbullets
J.Hollström
28.04.2009 18:36:58
UncleFester: Jos ei nyt ole niin akuutti juttu niin suosittelen että kattelet josko Kimppatilaushuoneessa menis Teslalle kimppatilauksia. Oma Teslan P-mikki (malli VR-B3) oli tosi edukas, eikä tuosta nyt pahaa sanottavaa löydy.

Jos on '66 presari niin voisi kuvitella että ei oo heti sen halvimman kaukoitäläisen mikin perässä. Vaikka varmaan ihan koloon käypäsiä mikkejä.

Ite ettisin tommoseen orggis mikin.
http://cgi.ebay.com/VINTAGE-1966-FE … 240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50
UncleFester
28.04.2009 19:28:22 (muokattu 28.04.2009 20:06:13)
juki68: Jos on '66 presari niin voisi kuvitella että ei oo heti sen halvimman kaukoitäläisen mikin perässä. Vaikka varmaan ihan koloon käypäsiä mikkejä.

Joo en missään nimessä lähtis tuota Teslaa haukkumaan vaikka kuinka onkin kaukoidästä ja halvalla saatu, mutta jos on '66 Passo niin sitte tietty voi olla että kannattaa satsata enemmänki.

E: Jos nyt tuo Tesla sattuu jostain syystä kuitenki kiinnostamaan niin P-mikit näyttäis jenkeissä maksavan 100$ / kappale. Kimppatilauksissa menee sinne 30€ pintaan.
J.Hollström
28.04.2009 23:04:50
UncleFester: Jos nyt tuo Tesla sattuu jostain syystä kuitenki kiinnostamaan niin P-mikit näyttäis jenkeissä maksavan 100$ / kappale. Kimppatilauksissa menee sinne 30€ pintaan.

Juu. Ei kai noissa kaukoidän kimppakivoissa mitään vikaa oo. Halpaa hupaa....
Seba
29.04.2009 19:49:58

Äläs ny. Tekee niillä. Mäkin olen kaikki linjaskabat soittanut wolfilla suoraan linjaan ja pääsääntöisesti soundeja on niissä kehuttu :)

Mutta presarimikeistä oli kyse..
Komppaan tuota että tuo teslan mikki on hyvä kapine, mullakin on niitä pari, mutta kyllä mä silti sijoittaisin -66 presariin vaikka ihan rahantuhlauksen takia jonkun tunnetumman huippumikin vaikka samoilla viivoilla olisikin, mutta se on vaan mä.
Ja mulla ei ole vanhaa kallista presaria niin mulle kelpaa teslat paremmin kuin hyvin.
Antti K.
29.04.2009 20:14:22
Seba: Äläs ny. Tekee niillä. Mäkin olen kaikki linjaskabat soittanut wolfilla suoraan linjaan ja pääsääntöisesti soundeja on niissä kehuttu :)

Mutta presarimikeistä oli kyse..
Komppaan tuota että tuo teslan mikki on hyvä kapine, mullakin on niitä pari, mutta kyllä mä silti sijoittaisin -66 presariin vaikka ihan rahantuhlauksen takia jonkun tunnetumman huippumikin vaikka samoilla viivoilla olisikin, mutta se on vaan mä.
Ja mulla ei ole vanhaa kallista presaria niin mulle kelpaa teslat paremmin kuin hyvin.

Niinpä, jos on varaa ostaa mersu, niin pitää olla varaa myös huollattaa se. Eli 66 presariin koettaisin etsiä 66:n orkkis-mikin. Vaikka kuinka EMG saundais omaan korvaan paremmalle. * hymiöitä *
Muusikon "paras" ystävä...
UncleFester
04.05.2009 13:55:38
Seba: Äläs ny. Tekee niillä. Mäkin olen kaikki linjaskabat soittanut wolfilla suoraan linjaan ja pääsääntöisesti soundeja on niissä kehuttu :)

Täytyy sanoa että ei mulla mitään kokemusta ole noista kimppatilausritsoista :) Mulla on yks korealainen jatsari joka on squierin tehtaalta tullut aikoinaan ja siinä kyllä huomaa kuinka esim. satula ja virittimet ei ole kovin laadukkaasti tehtyjä kun intonaatiota ei saa kohilleen alaääniltä ja virittimet vaihtaa virettä pienestäkin hipaisusta. Saundi on kylläkin mainio, mutta onhan se semmonen ritsa kun vertaa tuohon Fenderiin. Varmasti hyviäkin soittimia tulee halvalla noista halpatuotantomaista, mutta uskon että harva niillä soittelee vielä 10 vuen päästä :)
ilekkik
11.05.2009 10:00:23
DiMarzio, ne kermanväriset tehokkaat passiivit (omat ostin -82, ja kun presari meni, meni mikitkin).
poppamies
11.05.2009 15:38:11

tsantaniemi: Päivää!

Pitäisi presariin saada hyvät mikit. Tarkotuksena ois löytää juuri perinteiset presarin passiiviset ...

Itse laitoin Kent Armstrong passivi mikit ja hyvin toimii. Maksoi muistini mukaan alta 70,-
G strings are for strippers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)