Pieni rumpalipoika 28.04.2009 22:27:35 | |
---|
Tää on muuten kestänyt nyt vuoden ja kaksitoista päivää. Ei hyvää päivää sanottaisiin armeijassa. Jatkakaa, teen popkornia valmiiks taas. Rummut nurin ja nussimaan! |
Aegis: Normaalisti herra Hollströmin nokkelat letkautukset jaksavat huvittaa, sillä elämä on opettanut minut arvostamaan harmittoman vittuilun jaloa taitoa. Nyt kuitenkin kyrsii. Ole minun puolestani mitä mieltä olet noista nimistä. Tiedän itse niiden taustat ja sen missä itse seison, joten en välitä. Asiallisella kysymyksellä olisit saanut asiallisen vastauksen. No mä koetan kysyä asiallisesti, että mikä tarina on vaikka Skullfuck:in ja (bändin demon) Suicidal rapen nimivalintojen taustalla? Miten raiskaus voi olla itsetuhoinen? Sitäkö siinä ihmetellään? Nyt kun ei tiedetä tarinaa, niin aika huonolta maulta ne varmaan kieltämättä keskiverto-tavis-muusikolle vaikuttavat. Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ |
Aegis 29.04.2009 00:32:20 | |
---|
markkuliini: No mä koetan kysyä asiallisesti, että mikä tarina on vaikka Skullfuck:in ja (bändin demon) Suicidal rapen nimivalintojen taustalla? Miten raiskaus voi olla itsetuhoinen? Sitäkö siinä ihmetellään? Nyt kun ei tiedetä tarinaa, niin aika huonolta maulta ne varmaan kieltämättä keskiverto-tavis-muusikolle vaikuttavat. Lähdetään ensiksikin liikkeelle siitä millaisesta musiikista oli kysymys. Haluttiin luoda tekniseen briljeeraamiseen ja yleiseen hienosteluun jämähtäneen death metallin vastapainoksi jotain todella karkeaa ja vastenmielistä. Tyyli oli paljolti samaa henkeä kuin Hellhammerin, Slaughterin ja Repulsionin tuotanto, ruman kuuloista ja kankeaa. Tie haluttiin kulkea lopppuun saakka, joten nimenkin täytyi ilmentää musiikin henkeä. Huono maku oli siis tietoinen valinta, mutta kontekstiinsa asetettuna juuri oikea. Demon nimen syyt voi olla jo vaikeampaa hahmottaa, mutta kyseessä oli eräänlainen viittaus esim. 80-luvun saksalaisen ja etelä-amerikkalaisen äärimetallin nimissä ja sanoituksissa esiintyvään kädettömyyteen, jolle vakiintunut termi taitaa olla nykyään "evil english". Nimivalinnat yhdistettynä biisien tyyliin ja kansitaiteeseen, loivat kokonaisuuden josta asiaan vihkiytynyt kuulija pystyi löytämään tiettyä salaista kommunikaatiota. "Oho, näidenkin jätkien mielestä Necrovoren demo on klassikko." Tarkoituksena ei ollut millään tavalla todistella kenellekään mitään, varsinkaan niille joille jo muutenkin tuottaa vaikeuksia nauttia tällaisesta musiikista. Varmasti kukaan ei ainakaan nimen takia ole tuntenut oloaan petetyksi kun on laittanut levyn soimaan. Olimmekko sitten ns. tosissamme? Suhtautumisessa sävellyksiin ja itse lopullisiin julkaisuihin, totta hemmetissä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö itse työprosessiin oltaisi suhtauduttu myös sillä kuuluisalla, juuri sopivan pienellä annoksella huumoria. Ei kai nyt kenelläkään pää kestä missään tyylilajissa jos ei mitään pysty kyseenalaistamaan? Tottakai se joskus naurattaa minuakin millaisia juttuja sitä on pistänyt laulajat laulamaan ym. mutta ei se mitenkään vie arvoa lopputulokselta. En minä Faster Pussycat, Kill Kill! -leffaakaan pidä minään älyn tai vakavuuden riemuvoittona, mutta nautin aina joka sekunnista kun katson sitä. Jos tarkoitus on luoda roskakulttuuria roskakulttuurin ystäville, niin se on tehtävä kunnolla. Tame wolves are nothing but dogs. |
jazzmies 29.04.2009 01:07:59 | |
---|
Aegis, pakko lainata itseäni. Nuo kommenttini olivat tuollaista säälittävää keljuilua, itseironiaa ja armottoman kehnoa filosofointia. Eli kokonaisuudessaan ykköstavoite, rumpupalstan henkiin herättäminen, onnistui vallan mainioisti. Jatkakaa! jazzmies: Sori, on ollut hieman haipakkaa, enkä ole ehtinyt kunnolla lukemaan tai kirjoittamaan. Pohjimmiltaan en pidä nykymetallista kovinkaan paljoa, niinkuin rivien välistä saattaa ehkä lukea ja ymmärtää, mutta kyllähän tämän keskustelun nostaminen oli aika "dated". Joku juuri ennen ensimmäistä köpö-filosofointikommenttiani kehui rumpupalstaa kuolleeksi, mutta kummasti palsta nousi uuteen kukoistukseensa. Viestini olivat ehkä lievästi provokatoorisia, mutta tulihan keskusteluun uutta särmää ja erinomaisia tyyliesteettisiä kommentteja, eikä jutustelu mennyt henkilö- tai tunnetasolle, vaan pysyi asialinjalla. Mutta mikään ei poista sitä tosiasiaa, että ilman Philty Animal Tayloria, Charlie Benantea tai Larssia en olisi jäänyt alalle. Terveisin ex-metallirumpali, nykyinen maratoonarilehtori Mika Säily. Jooga on pop(jazz)! |
Neurosaur 29.04.2009 01:56:03 | |
---|
Mä oon aina samaa mieltä jazzmiehen kanssa. Näytä niille! |
sahkuifk 29.04.2009 02:32:45 (muokattu 29.04.2009 02:33:02) | |
---|
Neurosaur: Mä oon aina samaa mieltä jazzmiehen kanssa. Näytä niille! Peesaaja, aina näitä löytyy kun ottavat varanimimerkin käyttöön :) Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
hollmi-5 29.04.2009 11:43:34 | |
---|
Varmasti kukaan ei ainakaan nimen takia ole tuntenut oloaan petetyksi kun on laittanut levyn soimaan. No joo. Nyt minä ymmärrän. Pannaan karamellipaperiin vaikkapa "sontaa" ja sitten se onkin hyvää. Ei pety... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 29.04.2009 12:27:58 | |
---|
hollmi-5: No joo. Nyt minä ymmärrän. Pannaan karamellipaperiin vaikkapa "sontaa" ja sitten se onkin hyvää. Ei pety... Vertaus ihan ok jos namun nimi on vaikkapa "Paskaramelli". |
Deino 29.04.2009 15:35:24 | |
---|
hollmi-5: No joo. Nyt minä ymmärrän. Pannaan karamellipaperiin vaikkapa "sontaa" ja sitten se onkin hyvää. Ei pety... wat? Se karamellipaperi nimenomaan on sitä sontaa, ja sisältö ehkä sitten jotain muuta... |
Nolte 29.04.2009 16:28:59 (muokattu 29.04.2009 16:29:43) | |
---|
Deino: wat? Se karamellipaperi nimenomaan on sitä sontaa, ja sisältö ehkä sitten jotain muuta... Eikun hollmi tarkoitti, että jos päällä lukee "sontaa", ei niin helposti pety sisältöön, oli se sitten melkein mitä vaan. meiän bändin paras rumpali |
Aegis 29.04.2009 16:52:09 | |
---|
Tähän kohtaan Pulkkis -sitaattia. Tame wolves are nothing but dogs. |
hollmi-5 29.04.2009 17:33:20 | |
---|
Aegis: Tähän kohtaan Pulkkis -sitaattia. Ai Elvistä? No joo... Mutta Aegikselle kiitokset valaisusta. Taide on uhrauksia ja riskinottoa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
redhat 14.06.2009 01:20:58 | |
---|
Markkuliini, miksi teet hevistä tai hevirumpaleista itsellesi ongelman? Onhan toki hyvä osata rummuilla kaikki perusjutut, sufflet yms. mutta jos kiinnostaa hevi niin miksi pitäisi harjoitella jatsikomppeja jos niitä ei ikinä käytä? Jos innostuukin jatsista myöhemmin, voi kait ne jatsikompit harjoitella sitten? Onneksi Suomessa hevi on valtavirtamusiikkia, eipä hiphoppi/räppisontaa saatikka jatsia jaksa kuunnella. Makuasia, sanoi koira kun pallejansa nuoli? |
markkuliini 14.06.2009 01:58:00 | |
---|
redhat: Markkuliini, miksi teet hevistä tai hevirumpaleista itsellesi ongelman? Ensinnäkin ei se ole mulle mikään ongelma. Ehkä enemmänkin lievä rasite. Ja toiseksi, jos olisit lukenut mun ekan postauksen niin tietäisit vastauksen. Sehän on "...mulla niiiiin kyllästyttää tuo rumpalointi jonka tarkoitus on kuulostaa ripuloinnilta ja kitarat jotka kiertää aina kun niillä ei soita." Eli olen kyllästynyt siihen yhteen ainoaan soundiin/juttuun/rytmiin/dynamiikkaan. Eikä mulla toudellakaan ole mitään jatsi-ristiretkeä menossa. Enhän mä itsekään tsäässiä juuri soita. Mistä se tähän tuli? Hevi vs. jazz....aika klisee... "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Epämuusikko 14.06.2009 02:15:12 | |
---|
tsääs. Sanon tämän rakkaudella: älä käytä sitä sanaa. Onnittelut myös ketjun nostosta. Saadaan lisää paskaa tuuttiin. Go! "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |
markkuliini 14.06.2009 02:20:34 (muokattu 14.06.2009 02:23:00) | |
---|
Epämuusikko: . Sanon tämän rakkaudella: älä käytä sitä sanaa. Onnittelut myös ketjun nostosta. Saadaan lisää paskaa tuuttiin. Go! Sanon tämän rakkaudella: en käytä sanaa 'tsääs' jos sä lopetat käyttämästä sanaa 'arvostan' omana lauseenaan. Buaha! Muuten, nostin tätä puolen tunnin takaa. Otas vielä pari bissee. :P "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Pieni rumpalipoika 14.06.2009 07:02:14 | |
---|
markkuliini: Sanon tämän rakkaudella: en käytä sanaa 'tsääs' jos sä lopetat käyttämästä sanaa 'arvostan' omana lauseenaan. Buaha! Muuten, nostin tätä puolen tunnin takaa. Otas vielä pari bissee. :P Hyvää huomenta. Arvostan teidän tsäässi-keskusteluja! Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! |
passe 14.06.2009 12:02:54 | |
---|
Jazz on vaarallista! Sometimes more is more |
Ruutikallo 14.06.2009 12:11:23 | |
---|
Nonii, täällähän tapahtu taas. Oottakaa haen oluen ja sipsit.. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Epämuusikko 14.06.2009 12:42:45 (muokattu 14.06.2009 12:43:08) | |
---|
markkuliini: Sanon tämän rakkaudella: en käytä sanaa 'tsääs' jos sä lopetat käyttämästä sanaa 'arvostan' omana lauseenaan. Buaha! Käykö "I preciate?" Joka tapauksessa: sovittu! Arvostan teidän tsäässi-keskusteluja! Tapan kun tavataan. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 |