galant88 25.02.2004 00:22:30 | |
---|
Mitä ratkaisevaa eroa näissä pedaaleissa on: Korg ToneWorks AX-1500G Boss GT-6 Behringer V-amp II POD 2.0 PODissa ja Vampissa ei ole pedaaleja suoraan koneessa vaan tarttee ostaa erikseen? Olen muuttamassa kerrostaloon joten joku tommonen multihässäkkä olis hyvä kun soittelee kuulokkeiden läpi ja voihan noilla nauhotella tietokoneelle. |
Dumb 25.02.2004 00:26:37 (muokattu 25.02.2004 00:28:20) | |
---|
V-Amp ja POD eivät ole varsinaisesti multiefektejä vaan vahvistinmallintajia, joissa on efektejä mukana. V-Ampia voi käyttää pelkkänä efektilaitoksena kytkemällä vahvistinmallinnukset pois päältä, mutta PODin kanssa tätä ei voi tehdä (PODxt:n kanssa käsittääkseni pystyy?)! PODin jalkaohjauksen voi hoitaa joko FB4:lla, Floor Boardilla tai MIDI-laudalla, V-Ampin vastaavista "omista" pedaaleista ei ole mitään tietoa, mutta MIDIllä onnistuu ainakin. LISÄYS: Sinuna hommaisin jomman kumman noista jos kerran kuulokesoittaminen ja nauhoittaminen ovat ne jutut, joita varten olet laitetta hankkimassa. Itse olen valinnut PODin. |
Bilharzia 25.02.2004 00:58:50 | |
---|
Korgin AXit näyttäis olevan hyviä laadukkaita vehkeitä.. Bossin vehjettä en oo kokeillu mutta Boss = laatu. Kokeilisit noita kaupassa niinku livenä testaan ennen kun ostat.. www.LifeofDebauchery.Com |
LaXu 25.02.2004 01:01:53 | |
---|
Minä jaottelisin ne näin: POD - parhaat vahvistinmallinnukset GT-6 - parhaat efektit ja säädettävyys V-AMP - halvin Korgia en ole kokeillut. Kokeile nyt ihmeessä kuitenkin ainakin Yamaha DG Stomp ja Voxin uudet Tonelabit ennen kuin teet päätöksesi. |
GT-6 toimii ainakin kuulokkeiden kanssa mun mielestä erittäin hyvin. monipuolinen ja mukava laite. suosittelen. |
Mase 25.02.2004 08:04:20 | |
---|
GT-6 toimii ainakin kuulokkeiden kanssa mun mielestä erittäin hyvin. monipuolinen ja mukava laite. suosittelen. ..ja suoraan pöytään ja treeneissä & keikalla comboon, suosittelen myös ;) |
galant88 25.02.2004 09:18:10 | |
---|
Tosta Korgista haluaisin vielä kuulla kokemuksia. Semmosen sais parilla sadalla eurolla eikä tarttis erikseen ostaa pedaalia. |
Kitaravirtuaali 25.02.2004 09:26:33 | |
---|
Korgista kokemuksia: Halpa, hyväsoundinen, _erittäin_ helppokäyttöinen. Soundia irtoaa moneen menoon, ja särötkin ovat mielestäni vallan mainiot. Wahi on paska, että jos sitä haluaa käyttää niin kannattaa sitten ostaa erillinen. Säätö ja soundien vaihto helppoa, minäkin jopa osaan. 2,5 kg painava, metallikuoret, "varpaantappaja". Kestää kyllä, ellei käy niin paska tuuri että hajoaa. Itselläni son huollossa kun pedaalin potikka ilmeisesti sano sopimuksen irti. Taisi olla vain maanantaikappale, koska kukaan ei ainakaan Harmony Centralissa ollut samaan ongelmaan törmännyt. Mutta yhteenvetona voitaneen sanoa, että Korgi on halpa mutta hyvä. Ei mikään muovikuorihärpätin. Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf |
Jäärä 25.02.2004 09:29:20 (muokattu 25.02.2004 15:37:04) | |
---|
Tosta Korgista haluaisin vielä kuulla kokemuksia. Semmosen sais parilla sadalla eurolla eikä tarttis erikseen ostaa pedaalia. Mulla ei tommosta ole, mutta olen muutaman tunnin sellaisen läpi soittanut . Mitään muita tarkkoja mielikuvia ei jäänyt, paitsi että soundit eivät mitenkään tyydyttäneet (suoraan pöytään kaappimallinnuksilla). Joku POD tai V-amp ym. on aika toiselta planeetalta soundimielessä, jos tohon Korgiin vertaa. Mun miälest'. "Koneella on koneen tahti" |
Quu 25.02.2004 09:47:39 | |
---|
Tsekkaa myös Digitechin RP sarja. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Kitaravirtuaali 25.02.2004 10:05:48 | |
---|
Niin tuosta Korgista vielä, että jos linjaan tahi stereoihin eli muualle ku kitaravahvistimeen soittaa niin kannattaapi laittaa kaappisimuloinnit päälle. Muuten kuulostaapi pahalta/paskalta/huonolta. Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf |
qfleax 25.02.2004 11:43:26 | |
---|
V-Amp ja POD eivät ole varsinaisesti multiefektejä vaan vahvistinmallintajia, joissa on efektejä mukana. V-Ampia voi käyttää pelkkänä efektilaitoksena kytkemällä vahvistinmallinnukset pois päältä, mutta PODin kanssa tätä ei voi tehdä (PODxt:n kanssa käsittääkseni pystyy?)!
Joo PODxt:n kanssa voi kytkeä melkein mitä vaan pois ja päälle miten vaan tahtoo. |
Kapane 25.02.2004 12:20:57 | |
---|
mä sanoisin että osta akustinen ettei tarvi turhaa säätää. mut onhan se podi se kovin. mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
-kun korvat tinnitävät smoke on the wateria- |
karkki 25.02.2004 12:45:56 | |
---|
Juuri vaihdoin Vampista Bossin GT-kutoseen. Hyvä vekotin oli Vamppikin, mutta tuli hinku saada enemmän efektejä ja samalla ne paremmin hallittaviksi. Jos on paalua laittaa kiinni vehkeisiin, niin tällä hetkellä houkuttelevin voisi olla Voxin Tonelab. Se oli minullakin hetken harkinnassa, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn Bossiin. Varoituksen sana: niitä monet myyjät tahtovat pitää kultaakin kalliimpina. Kun uuden saa T-kaupasta 519 eurolla, niin yksikin veitikka piti omassaan hintavarauksena Huuto.netissä 500 euroa ("en mä sitä oikeastaan olekaan myymässä, mutta kokeilin jos joku maksaisi"). Yli 400 euroa niistä tuntuu moni pyytävän Torillakin. Siihen hintaan melkain saa jo uuden Voxin. Tee valinta budjettisi mukaan, Vamp on kyllä hinta-laatusuhteeltaan aika lyömätön niin uutena kuin käytettynä. Omani myin juuri kaverille satasella, uudet maksavat vähän 150 päälle. |
Ze Kink 25.02.2004 15:32:58 | |
---|
Mulla on Korgin ax1500g, hintaa oli ostetaessa about 300€, nykyään olen nähnyt n.250€:n hintaankin. Efektit ovat muuten ihan hyviä, mutta jotta ne saisi mielekkääksi niiden tekoon pitää kuluttaa aikaa. Kesällä ajattelin tuon myydä, podi kun olisi kätevämpi, ja tarvitsen enemmän niitä kaappimallinnuksia kuin jotain psykedeelisiä delayhommia. Korgin kaappimallinnukset eivät mielestäni mitään ruhtinaallisia, ja wahi on paska, mutta muut efektit ovat hyviä tai kelvollisia, paitsi pitch bendistä tulee järjetön viive, Whammy on varmasti parempi. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Jäärä 25.02.2004 15:36:30 (muokattu 25.02.2004 15:36:47) | |
---|
Edit:- "Koneella on koneen tahti" |