Limbus 27.04.2009 17:38:43 | |
---|
Käytössä on t.Ampin TA2400 vahvistin jonka aisaparina toimii Behringer Xenyx 1832FX-mikseri. Ongelma löytyy (olettaisin ainakin) vahvistimesta. Kun vahvistimen laittaa päälle, jää A-kanavaan se punainen clip-valo palamaan. A-kanavasta tuleva ääni säröytyy jos sitä käyttää, etenkin tuntuu että diskantti särkee pahasti. Mistä moinen ensinnäkin voisi johtua ja missä tai kuka vian voisi korjata? Vahvistin on ostettu uutena Thomannilta, mutta takuu on mennyt jo umpeen joten sinne sitä ei olla näillä näkymin lähettämässä takaisin. Attitude |
Heikki 27.04.2009 20:54:42 (muokattu 27.04.2009 20:55:29) | |
---|
Muistelisin, että joskus oli sama ongelma ja se korjaantui vaihtamalla palaneen sulakkeen vahvistimen sisältä uuteen. |
Antti1 27.04.2009 20:57:34 | |
---|
Mulla ainakin paloi tuo valo ja kanava oli pimeänä --> takuuhuoltoon --> kokonaan uusi vehje tilalle. En sit tiedä kuitenkaan mikä oli vikana, kenties jotain isompaakin, kun uuden sain sen kummemmitta ihmettelyittä. Ootko tehnyt mitään tavallisesta poikkeavaa tuolla päätteellä lähiaikoina, josta olisi voinut vioittua? Kolhinut, käyttänyt jotain epävarmaa kytkentää, luukuttanut poikkeuksellisen lujaa, käyttänyt toisia kaiuttimia jne.? "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Ootko tehnyt mitään tavallisesta poikkeavaa tuolla päätteellä lähiaikoina En, yksissä reeneissä vain huomattiin että on rikki. Se jotenkin voisi tukea tota sulaketeoriaa, jos on vaan omia aikojaan menny poksahtamaan. En tiiä miten herkkä tuo masiina on virtapiikeille, kun reenis on rakennettu autotalliin ni en menisi vannomaan maadoituksista. Tosin kämpällä on kitaravahvareita, synia sun muita eikä niissä mitään vikaa ole. Kuinka vaikea toi sulakkeen vahtaminen noin omatoimisesti on ja saako sellasia sulakkeita jostain normikaupoista? Itse olen täysi uuvatti sähkölaitteiden kanssa, mutta on tuttuja sähkömiehiä niin niiltä se varmaan onnistuis...? Attitude |
Antti1 28.04.2009 14:20:47 | |
---|
Limbus: Kuinka vaikea toi sulakkeen vahtaminen noin omatoimisesti on ja saako sellasia sulakkeita jostain normikaupoista? Itse olen täysi uuvatti sähkölaitteiden kanssa, mutta on tuttuja sähkömiehiä niin niiltä se varmaan onnistuis...? Vaihtaminen on tosi helppo operaatio, vaikein osio duunista on avata pääte ruuvarilla ja paikantaa sulake. Sulakkeet on ihan perus lasiputkisulakkeita. Sun pitää vaan ottaa se ulos sieltä ja katsoa mitä siinä kyljessä lukee. Sitten ostat vastaavanlaisen tilalle. Niitä saa muutakin komponenttia ja elektroniikkaa myyvistä puljuista, sekä ehkä jostain Biltemasta yms. Sähkömieskamut varmaan tietävät. Jos ei muuten meinaa ostosretki onnistua, niin vaikka mm. Uraltonelta saat sulakkeita. Tosin mä vähän epäilen, että sulakkeen kärähtäessä olis kylläkin koko kanava täysin pimeänä rätinän sijaan. Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta, jos vastaava on korjaantunut sillä ennenkin. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |