Aihe: t-amp:it 1 2 | |
---|---|
![]() 12.09.2008 13:15:55 | |
Tervehdys. Aikoinani käytössä olevaa vahvistinpinoa hankkiessani hankin alkuun sekä tamppia että QSC:n plx sarjan päätteitä. Selkein ero näiden päätteiden välillä tuntui olevan yläosaston kirkkaus; tamppi toisti yläpäätä hieman kirkkaampana. Erottelu, alapääntoisto ym. oli hyvin samankaltaista. Edit. Ymmärrän kyllä että joitakin tuo yläpään kirkkaus ei miellytä. Ero ei kuitenkaan ollut mikään suuri. Täysin normaalia mallikohtaista eroa mitä on kaikilla merkeillä ja malleilla. Omien kaittuimien kanssa tuo sopi, joidenkin kaiuttimien kanssa varmasti ei. Hupaisaa ja toisaalta mielenkiintoista, sillä minun tapauksessa tilanne oli juurikin päinvastoin. PLX on selkeästi kirkkaampi ja "no isomman" tuntuinen. Tehot minulla laskivat hiukkasen : T.amp 2 x 525w ja qsc 2 x 500w. Ja puhun siis ainoastaan yläpäiden soundista... Tosin on huomattava kaiuttimien vaikutus ja se, että olen kokeillut noita rinnakkain vain soittokämppäolosuhteissa. Tampeista en kuitenkaan luovu, sillä ne ovat sijoitettuun rahaan nähden toimivia laitteita, joiden kanssa pärjää loppuelämän (niiden tai oman). No edelleen mä nysvään omiani ja annan pro-miesten tehdä oikeat työt... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 13.09.2008 15:13:10 | |
Tervehdys. En kuulu äänialan osaajien kärkinimiin Suomessa, en edes sinne kirkkaimpaan kastiin.. mutta jonnekin keskitason joukkioon uskon kuuluvani. Sellaiseen joka asioista jo tietää ja jolta vaihtoehtoisia toimintatapoja eri tilanteisiin löytyy. Harvoimpa tänne mitään kuitenkaan jaksan kirjoitella vaikka usein on . Minua kuitenkin joillain tasolla häiritsee tämä halvimpien merkkien aivan kohtuuton dissaaminen omasta mielestäni aikalailla fiilispohjalta. Uskon että negatiivisia kokemuksia löytyy monien tuotteidenkin kanssa mutta kyllä niitä käyttökelpoisiakin siellä joukossa vaan valitettavasti on....... Joo joo ja on on. Mutta siis tarkoitukseni ei ollu dumata kaikkia paskaks. Käyttökelpoisiakin on seassa, mutta tälleen ammatikseen kun tekee niin usein on kyse kustannuksista. Ja ainoa kustannuskysymys ei todellakaan ole laitteiden hankintahinta vaan vetotilanteessa tai varastolla käytettävä aika näyttelee myös suurta osaa. Toimintavarmat, hyvät laitteet on usein helpompia, luotettavampi ja ennen kaikkea nopeampia käyttää. Ei meinaan oo kauheen halpaa seisottaa bändiä, äänitysautoa, kameraryhmää, valoryhmää yms. vain sen takia et kokeillaan eri halpisvehkeitä et mikä toimis parhaiten tai vaihtoehtoisesti odotella ehjää laitetta hajonneen tilalle. Niin ja itekkin mainitsit ongelmista Allen Haagerttien kanssa. Niin siis nimenomaan noi halpismerkit on harrastelijakamaa ja siinä ajavat asiansa vallan mainiosti. Mut esim. B:n Virtualizer on oikeesti yks maailman vaikeakäyttöisimmistä efektilaittesta. Sillä M3000:lla vaan saa haluamansa asiat esille murto-osassa B:n käytön vaatimassa ajassa. Harrastustoiminnassa kun harvemmin sille käytetylle ajalle lasketaan arvoa, mutta tälleen vähänkään isomman mittakaavan jutuissa käytetty aika on se kaikkein kallein osuus. Laitefirmasta kun ottaa vehkeet ja äijät niin helposti ne miehet maksaa jopa nelinkertaisesti laitteiden vuokrahinnan verran. Ja laatulaitteilla vieläpä toteutettuna. Ja kuten sanottu kaikille vehkeille löytyy paikkansa ja käyttäjänsä ja olkoon niin. Kukin vetää tyylillään ja laitteillaan. Mä henk. koht. en halua halpiksilla vetää ja onnekseni olen sellaisessa tilanteessa että yleensä ei tarvitsekaan. Välillä niitä vaan tulee vastaan ja aina niiden kanssa saa kulumaan enemmän aikaa kuin niiden kalliimpien kollegoidensa kanssa. Kiitos ja anteeks. Kaikki saa vetää millä haluaa, mut jos multa kysytään niin kyllä kerron oman näkemykseni. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 13.09.2008 18:08:56 | |
Mut esim. B:n Virtualizer on oikeesti yks maailman vaikeakäyttöisimmistä efektilaittesta. Sellasen olisin saanut räkkiini käyttöön ilmaseks mut en huolinu kun en tykänny moisesta vehkeestä. B mikserillä ja sen sisäänrakennetuilla efekteillä olen puolestaan miksaillut hyvällä menestyksellä. | |
![]() 21.09.2008 13:55:33 | |
Ja ainoa kustannuskysymys ei todellakaan ole laitteiden hankintahinta vaan vetotilanteessa tai varastolla käytettävä aika näyttelee myös suurta osaa. Jooh, itse asiassa ihan bisnesmielessä, on aika sama minkä verran se laite loppujen lopuksi maksaa. Paljon tärkeämpää on se, minkä verran siitä saa rahaa sitten kun sen myy muutaman vuoden päästä, ja onko se siihen mennessä tienannut tarpeeksi. En tiedä minkä verran Suomessa tehdään seuraavaa, vaikka olen kyllä eräänkin isohkon äänifirman kaverin suusta kuullut heillä tätä harrastettavan. Eli hankitaan laite, jota pidetään muutama vuosi (riippuen vähän takuun pituudesta yms. tekijöistä), ja sen jälkeen pistetään vaihtoon. Tarkoituksena siis päästä laitteesta eroon ennen kuin sen korjaukseen joutuu laittaa rahaa/aikaa. En ole asiaa juurikaan pyöritellyt, kun ei ole tarvinnut, mutta näin pikaisesti ajateltuna tuo vaikuttaa varsin pätevältä toimintatavalta. Kuten jo todettua, miehistön seisottaminen maksaa, ei se, että ostetaan hieman kalliimpaa kalustoa. Ugh. Olen puhunut. Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com | |
![]() 21.09.2008 15:20:26 | |
En tiedä minkä verran Suomessa tehdään seuraavaa, vaikka olen kyllä eräänkin isohkon äänifirman kaverin suusta kuullut heillä tätä harrastettavan. Eli hankitaan laite, jota pidetään muutama vuosi (riippuen vähän takuun pituudesta yms. tekijöistä), ja sen jälkeen pistetään vaihtoon. Tarkoituksena siis päästä laitteesta eroon ennen kuin sen korjaukseen joutuu laittaa rahaa/aikaa. Niin tai sit metsästeään ebaysta iso kasaa samaa tuotetta, joista jo valmiiksi tiedetään, että (suuri) osa tulee varaosakoneiksi. Tiettyjen tuotteiden kohdalla on tolla mallilla mahdollista puhua alle puolen vuoden takaisinmaksuajasta. Tokihan tossa on se, että riski laitteen palautumisesta huollon pöydälle kasvaa, mutta toisaalta niitä varakoneita on mahdollisuus pitää mukana keikoilla. Tai sit myydän kaikki vanhatkin ja ryypätään nekin rahat. Oma taktiikkani on ostaa laitteita omiksi työkaluiksi, joten halpikset saa jäädä kaupan hyllylle suosiolla. PS. Se B-merkin Intelligate on oikeesti mainio peli. turkulainen | |
![]() 28.04.2009 10:24:25 | |
musamies: http://www.thomann.de/fi/the_tamp_d3400.htm Minkäslainen sitten tuollainen on kun ei ole ainakaan painava? Nostan vanhan jutun ylös. Itseänikin kiinnostais tietää kokemukset mainitusta vahvistimesta. Hinta ja teho/painosuhde olis kohdillaan jos kampe toimiva. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)