Aihe: Axess Electronics GRX4 - vaihtoehtoja? 1 2 | |
---|---|
![]() 22.04.2009 00:43:41 | |
Tarvitsen GRX4:n tai vastaavan laitteen. GRX4:sta löytyy siis kolme looppia sarjassa, sekä yksi täysin itsenäinen ja eristetty looppi omilla sisään- ja ulostuloilla, ja bufferi vielä päälle. Tarkoituksena kytkeä vahvistimen edessä kompuraa ja paria säröpurkkia päälle/pois, ja sama homma vahvistimen loopissa olevalle TC:n G-Majorille. Muistelisin jonkun puhuneen, että Wobon loopperista tuli aikamoiset hurinat. Löytyykö markkinoilta mitään vaihtoehtoja suurinpiirtein samoilla ominaisuuksilla kuin GRX4? Hintakatto 200e tjsp. | |
![]() 22.04.2009 23:58:24 (muokattu 23.04.2009 00:03:13) | |
Onko m.netin räkkitietäjät lomalla vai mitä, mä olen nyt googlettanut silmäni kipeäksi. Hevimasiina, T-Stag, oiva tumpeloinen, ketkä näistä nyt aiempien keskustelujen mukaan tietääkään? Voodoo Labin GCX olisi jees, mutta ohjelmointi tapahtuu Ground Controlilla, joten pitäisi kai ostaa samalla kertaa molemmat, ja se tulee jo liian kalliiksi, kun ei noita käytettynä oikein liiku. Sitten olisi RJM:n RG-16 (briteistä 515e + postikulut), mikä vaikuttaa todella hyvältä laitteelta, mutta sekin on mun tarpeisiini vähän överi, ihan kuten GCX ja Ground Controlkin. Toisaalta sitten voisi harkitan sen G-Majorin heivaamista ja vaihtamista yksittäiseen kunnon delayhyn, kun RG-16:sta löytyy releetkin. | |
![]() 23.04.2009 00:02:38 | |
kimurantti1: Onko m.netin räkkitietäjät lomalla vai mitä, mä olen nyt googlettanut silmäni kipeäksi. Hevimasiina, T-Stag, oiva tumpeloinen, ketkä näistä nyt aiempien keskustelujen mukaan tietääkään? Voodoo Labin GCX olisi jees, mutta ohjelmointi tapahtuu Ground Controlilla, joten pitäisi kai ostaa molemmat, ja se tulee jo liian kalliiksi, kun ei noita käytettynä oikein liiku. Sitten olisi RJM:n RG-16 (briteistä 515e + postikulut), mikä vaikuttaa todella hyvältä laitteelta, mutta sekin on mun tarpeisiini aika överi. Toisaalta sitten voisi harkitan sen G-Majorin heivaamista ja vaihtamista yksittäiseen kunnon delayhyn, kun RG-16:sta löytyy releetkin. Mä olisin ehdottanut sulle sitä GCX:ää, mut se menee tuon sun antaman budjetin yli. Siis se pelkkä GCX, ilman midi-lankkua. Sinänsä sen kanssa ei tarvitse ostaa Voodoo Labin omaa poljinta, se on vain helpoin tapa hoitaa se. Saatika sitten, että se lankku on todella hyvä. Mutta pakollinen se ei kuitenkaan ole. GCX:n manuaalista löytyy käskyt, millä mikäkin looppi toimii. Eli jos kaivat lankun, mille voi joko opettaa tietyt käskyt tai sitten se osaa ne suoriltaan, niin siihen voi laittaa eteen ihan minkä tahansa häkkyrän. Muutenhan se on ominaisuuksiltaan vähintäänkin riittävä noihin sun vaatimuksiin. Mitään ongelmia mulla ei ole ollut sen kanssa, jos ei lasketa sitä alkuhässäkkää piuhoitusten kanssa. Tai ei sekään suoranainen ongelma ollut, vaiva ennemminkin. | |
![]() 23.04.2009 00:11:33 | |
oiva tumpeloinen: Mä olisin ehdottanut sulle sitä GCX:ää, mut se menee tuon sun antaman budjetin yli. Siis se pelkkä GCX, ilman midi-lankkua. Sinänsä sen kanssa ei tarvitse ostaa Voodoo Labin omaa poljinta, se on vain helpoin tapa hoitaa se. Saatika sitten, että se lankku on todella hyvä. Mutta pakollinen se ei kuitenkaan ole. GCX:n manuaalista löytyy käskyt, millä mikäkin looppi toimii. Eli jos kaivat lankun, mille voi joko opettaa tietyt käskyt tai sitten se osaa ne suoriltaan, niin siihen voi laittaa eteen ihan minkä tahansa häkkyrän. No kyllä siihen just voisi taipua, jos sen löytäisi käytettynä. Mutta ilman Ground Control Prota helppokäyttöisyys (sen puute) epäillyttää. Ei budjetti ihan niin tiukka ole, mutta kun GRX4 melkein hoitaisi homman, niin ei millään viitsisi laittaa enempää rahaa, kun muutakin ostettavaa on (se e:llä alkava, tai vastaava, heh...) Mulla on tällä hetkellä Rocktronin Midi Mate, ja se toimii häthätiin. | |
![]() 23.04.2009 00:25:41 | |
kimurantti1: No kyllä siihen just voisi taipua, jos sen löytäisi käytettynä. Mutta ilman Ground Control Prota helppokäyttöisyys (sen puute) epäillyttää. Ei budjetti ihan niin tiukka ole, mutta kun GRX4 melkein hoitaisi homman, niin ei millään viitsisi laittaa enempää rahaa, kun muutakin ostettavaa on (se e:llä alkava, tai vastaava, heh...) Mulla on tällä hetkellä Rocktronin Midi Mate, ja se toimii häthätiin. Eikös Midi Mateen saa nimenomaan ohjelmoitua CC-komentoja osaan nappuloista? Mulla olis ainakin muistikuva, että saa. Silloinhan sulla ei olis siitä ongelmaa. Mut kyllä mä tuon budjettiongelmankin ymmärrän. Mulla ei ole tosin ollut mitään ongelmia tuon GCX:n kanssa. Se toimii kuin unelma ilman mitään kohinoita tai vastaavia. | |
![]() 23.04.2009 00:36:37 (muokattu 23.04.2009 00:43:30) | |
oiva tumpeloinen: Eikös Midi Mateen saa nimenomaan ohjelmoitua CC-komentoja osaan nappuloista? Mulla olis ainakin muistikuva, että saa. Silloinhan sulla ei olis siitä ongelmaa. Mut kyllä mä tuon budjettiongelmankin ymmärrän. Mulla ei ole tosin ollut mitään ongelmia tuon GCX:n kanssa. Se toimii kuin unelma ilman mitään kohinoita tai vastaavia. Saa kyllä, G-Majorin efektiblokkeja mä niillä tällä hetkellä ohjaankin. Mä en vaan välttämättä tarvisi G-Majoria, jos olisi loopperi, releitä, delay ja sooloboosti. GCX hoitaisi loopit ja releet, irtopurkkeja multa kyllä löytyy ihan tarpeeksi toisessa setupissa, joita voin kyllä repiä toistaiseksi lainaan. Ihanteellista olisi, että laitteistoa voisi kasata pikkuhiljaa ja tärkeysjärjestyksessä. Vahvistinkaasu kun on aikamoinen, ja kaikki nää muut "turhemmat" hankinnat on pois siitä. | |
![]() 23.04.2009 00:42:44 | |
kimurantti1: Saa kyllä, G-Majorin efektiblokkeja mä niillä tällä hetkellä ohjaankin. Mä en vaan välttämättä tarvisi G-Majoria, jos olisi loopperi, releitä, delay ja sooloboosti. GCX hoitaisi loopit ja releet, irtopurkkeja multa kyllä löytyy ihan tarpeeksi toisessa setupissa, joita voin kyllä repiä toistaiseksi lainaan. Ihanteellista olisi, että laitteistoa voisi kasata pikkuhiljaa ja tärkeysjärjestyksessä. Vahvistinkaasu kun on aikamoinen, ja kaikki nää muut "turhemmat" hankinnat on pois siitä. Jos sua vahvistin himottaa, niin unohda loopperit hetkeksi. Osta myöhemmin semmoinen. Mut GCX tosiaan hoitaa kaiken tuon haluamasi, eikä mulla vieläkään ole mitään pahaa sanottavaa siitä. Sitä mä en tosin tiedä, mitä parempaa noissa putiikki-switchereissä (Skrydstrup yms.) on, mut ei mua ole kiinnostanutkaan sen enempiä. Toi koje tekee kaiken, mitä mä kaipaan. Lankussa voisi tosin olla muutama CC-nappula lisää, mut semmoisilla ominaisuuksilla varustetut lankut taas maksaa omaisuuksia. Ja kun se samalla menee ohi aiheenkin, niin ei jauheta siitä sen enempiä. | |
![]() 23.04.2009 01:00:12 (muokattu 23.04.2009 01:04:49) | |
oiva tumpeloinen: Jos sua vahvistin himottaa, niin unohda loopperit hetkeksi. Sehän siinä onkin, kun tarvisin sen loopperin välttämättä, jos ostan erään kaksikanavaisen vahvistimen tässä välissä, säästellessä siihen E:hen. Lopullisessa laitteistossa se loopperi tulisi myös olemaan, ja mä tässä yritänkin pähkäillä, että mitä laitteita ja missä järjestyksessä kantsisi ostaa, niin, että tarvisi pyörittää mahdollisimman vähän ylimääräistä rojua ja ottaa silti täyden toimintakyvyn irti niistä laitteista. Tätä meinasin sillä, että olisi jees, jos sitä laitteistoa voisi kerätä pikkuhiljaa tärkeysjärjestyksessä. E: Ongelma siis pähkinänkuoressa, että tarvitsen joko monikanavaisen vahvistimen (VH100R) ja G-Majorin, tai sitten kaksi kanavaisen vahvistimen ja loopperin. Tää jälkimmäinen vaan tuntuisi vähän järkevämmältä ratkaisulta. | |
![]() 23.04.2009 01:03:22 | |
kimurantti1: Sehän siinä onkin, kun tarvisin sen loopperin välttämättä, jos ostan erään kaksikanavaisen vahvistimen tässä välissä, säästellessä siihen E:hen. Lopullisessa laitteistossa se loopperi tulisi myös olemaan, ja mä tässä yritänkin pähkäillä, että mitä laitteita ja missä järjestyksessä kantsisi ostaa, niin, että tarvisi pyörittää mahdollisimman vähän ylimääräistä rojua ja ottaa silti täyden toimintakyvyn irti niistä laitteista. Tätä meinasin sillä, että olisi jees, jos sitä laitteistoa voisi kerätä pikkuhiljaa tärkeysjärjestyksessä. Ei varmaan tarvi muistuttaa, että kannattaa kuitenkin ostaa kerralla hyvä, eikä ainoastaan halpa? Samaan syssyyn kannattanee miettiä, haluaako ne purkit lankkuun vai räkkiin. Se saattaa jo antaa jonkinmoista vinkkiä laitteesta. Ainakin se rajaa osan suorilta pois. | |
![]() 23.04.2009 01:09:41 (muokattu 23.04.2009 01:16:50) | |
oiva tumpeloinen: Ei varmaan tarvi muistuttaa, että kannattaa kuitenkin ostaa kerralla hyvä, eikä ainoastaan halpa? Ei tarvi joo, sen takia mä vähällä laitteiden pyörittämisellä yritän päästäkin. Käytettynä kun investoisi siihen vahvariin, niin siinä olisi rahat tallessa ja mieli virkeänä vähän aikaa. Samaan syssyyn kannattanee miettiä, haluaako ne purkit lankkuun vai räkkiin. Se saattaa jo antaa jonkinmoista vinkkiä laitteesta. Ainakin se rajaa osan suorilta pois. Tällä ei oikeastaan toistaiseksi ole väliä. Toisaalta GRX4 mahtuisi lautaan, jolloin kaikille purkeille voisi antaa virtaa yhdellä lähteellä, mutta loppujen lopuksi ne päätyisi sinne räkkiin kuitenkin, viimeistään sitten kun ostaa midilankun tarpeeksi monella direct acces-namiskalla, eli vahvistimien ja looppereiden jälkeen. | |
![]() 23.04.2009 09:29:52 | |
kimurantti1: Ei tarvi joo, sen takia mä vähällä laitteiden pyörittämisellä yritän päästäkin. Käytettynä kun investoisi siihen vahvariin, niin siinä olisi rahat tallessa ja mieli virkeänä vähän aikaa. Tällä ei oikeastaan toistaiseksi ole väliä. Toisaalta GRX4 mahtuisi lautaan, jolloin kaikille purkeille voisi antaa virtaa yhdellä lähteellä, mutta loppujen lopuksi ne päätyisi sinne räkkiin kuitenkin, viimeistään sitten kun ostaa midilankun tarpeeksi monella direct acces-namiskalla, eli vahvistimien ja looppereiden jälkeen. Tsekkaas toi G-Labin lauta. On toki kalliimpi kuin 200 euroa, mutta vois ratkaista sulla monta ongelmaa. http://www.glab.com.pl/gsc-2_en Jos toi ei natsaa, niin G-Labilla on simppelimpiäkin vehjeksiä, löytyiskö niistä sopivaa...? Mitäs sulle kuuluu? | |
![]() 24.04.2009 19:43:42 | |
Jos meinaat ostaa gorund controllin niin osta sen kaveriksi enemmin pedal controller. 4 looppia ja sitä voi ohjata GCPllä. Itse vaihdoin juuri GC:n GCprohon ja tuohon pedal contorolliin nyt ois tarkoitus jakaa setti kahtia. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 24.04.2009 20:46:45 (muokattu 24.04.2009 21:32:50) | |
HeavyMachinery: Jos meinaat ostaa gorund controllin niin osta sen kaveriksi enemmin pedal controller. 4 looppia ja sitä voi ohjata GCPllä. Itse vaihdoin juuri GC:n GCprohon ja tuohon pedal contorolliin nyt ois tarkoitus jakaa setti kahtia. Kaapataanpa vähän tätä ketjua. Kun olet HM enemmän keskittynyt näihin järjettömiin rigeihin, niin kerropa, onko tullut vastaan keinoa, millä saada lisää CC-nappuloita tuohon GCP:n kaveriksi? Etsin siis jotain vastaavaa kuin esim. Skrydstrupin jatkopalikat midispeduun. Olis kiva saada kaikki GCX:n loopit ja jotain G-Forcen komentoja räpylän alle. E: All Access olis periaatteessa seuraava valmis paketti, mut ei millään viittis maksaa tuplahintaa spedusta, missä saa lisäksi 2CC- ja yhden preset-nappulan. Ei kai se muuten niin erilainen ole. Skrydstrupkin on poissa pelistä siinä mielessä, etten ole kuitenkaan niin tyhmä, että maksaisin pitkästi toista tonnia midilankusta. E2: Näköjään CAE:n RS10 olisi lähellä totuutta sen liäpalikan kanssa. Sillekin tosin tulisi hintaa toista tonnia, että sinänsä ei niin kiva. Mutta siinä olisi ainakin riittävästi kaikkea. Mitenköhän tuon lisäpalikka tai Skrydstrupin lisäpalikka menisi kimpassa tuon GCP:n kanssa? Käskythän sillä saa hyvin lähetettyä, mutta miten menee niiden ohjelmointi? Ruvetaan kyllä menemään pitkälle jo pelkästä loop switcheristä..... | |
![]() 24.04.2009 21:52:32 (muokattu 24.04.2009 21:56:11) | |
Toi Voodoo Labin Pedal Switcher ei ihan natsaa mun tarpeisiini, kun pitäisi saada looppeja ennen etuastetta sekä sen jälkeen. Sama vika tossa G-Labsin pedaalissa. Kyllä mä olen aika vahvasti kallistunut GCX:n, jos vaan sattuu järkihintaan löytymään. E: Oiva, ostat Skrydtrupin tai CAE:n laitteet, ja myyt oman settisi mulle sopuhintaan, eiks je? Kato eihän sun kannata mitään halpoja enää ostella.. :-D Kaikki loopperi-, lankku- ja räkkijutut vaan tähän ketjuun. Niistä on kiva jorista ja pähkäillä ratkaisuja milloin minkäkinlaisiin setteihin. | |
![]() 24.04.2009 22:03:52 | |
kimurantti1: Toi Voodoo Labin Pedal Switcher ei ihan natsaa mun tarpeisiini, kun pitäisi saada looppeja ennen etuastetta sekä sen jälkeen. Sama vika tossa G-Labsin pedaalissa. Kyllä mä olen aika vahvasti kallistunut GCX:n, jos vaan sattuu järkihintaan löytymään. Jos sulle riittää kolme looppia, niin sinänsähän tuo riittää silloin. Etusen voi laittaa yhteen looppiin ja jättää auki aina. Sitä en tosin katsonut, ohjaako sillä samalla midilaitteita. Mut jos toisaalta 4 loopin kone riittää, niin yhtenä vaihtoehtona tarjottakoon myös G-Systemiä, mikä ei ole loputtoman kallis, jos laskee vaihdokkina G-Majorin pois. E: Oiva, ostat Skrydtrupin tai CAE:n laitteet, ja myyt oman settisi mulle sopuhintaan, eiks je? Kato eihän sun kannata mitään halpoja enää ostella.. :-D Hiljasta taitaa olla tuon kanssa. =) Ei siinä, etteikö kiinnostaisi, mut joku raja tällä peniksen venytykselläkin kait pitää olla. | |
![]() 24.04.2009 22:13:48 | |
oiva tumpeloinen: Jos sulle riittää kolme looppia, niin sinänsähän tuo riittää silloin. Etusen voi laittaa yhteen looppiin ja jättää auki aina. Sitä en tosin katsonut, ohjaako sillä samalla midilaitteita. Mut jos toisaalta 4 loopin kone riittää, niin yhtenä vaihtoehtona tarjottakoon myös G-Systemiä, mikä ei ole loputtoman kallis, jos laskee vaihdokkina G-Majorin pois. No mä en ole kovin innoissani enää näistä TC:n tuotteista. G-Major syö soundia ihan korvin kuultavasti, sen takia haluankin sen loopperin taakse, ja kun G-System tekee saman koko ajan, vieläpä kahteen keraan niitä looppeja käytettäessä, niin ei kiitos sanon ma. Jos ne G-Systemin ADA muunnokset voisi jotenkin ohittaa silloin kun ei digitaalisia efektejä halua, niin se olisi hyvä laitos. Ominaisuuksiltaanhan se olisi aivan lyömätön laite, jos vaan soundi olisi kunnossa. Mä varmaan korvaan G-Majorin jossain vaiheessa Eventiden Time Factorilla. | |
![]() 25.04.2009 19:44:27 (muokattu 25.04.2009 20:24:48) | |
Heps, törmäsin tällaiseen: http://www.theguitarworkshop.co.uk/ … amp;cPath=2_7_8&products_id=407 Mä muistan aivan varmasti, että Vectorin hinta uutena oli vielä n. vuosi sitten päälle tonnin, olisko ollut vielä lähempänä puoltatoista. Onko tuossa joku sudenkuoppa jota en tajunnut? Pikaisella googlettamisella löysin pari muutakin kauppaa, jossa Vector on tuon hintainen (550 euroina). Mitäs mieltä porukka tuosta laitteesta, pärjääkö vertailussa muille vastaaville (esim. GigRig Pro-14)? Kelpaa varmaan parhaiten soittajalle, joka haluaa jotain pedaali/räkkiratkaisun väliltä. Äkkiseltään ajateltuna isoimmat plussat ja miinukset. + super helppo ja nopea "ohjelmoida" + viimeinen kuudesta loopista on rinnakkaislooppi + laajennettavissa VectorExp-laitteella 6 -> 12 looppia, ymmärtää myös midiä + jos yo. hinta pitää paikkansa, niin hemmetisti halvempi kuin esim. GigRig Pro-14 +/- Kaikki on jalkojen alla - vahvistimelle menee hirveä määrä piuhoja (vahvarin inputiin, kaksi piuhaa efektilenkkiin ja kanavanvaihtopiuhat) - ei tarjoa vähine pedaaleineen esim. GCX+GCP -yhdistelmän monipuolisuutta (toisaalta ei kyllä ole tarkoituskaan) | |
![]() 26.04.2009 13:14:11 | |
kimurantti1: Heps, törmäsin tällaiseen: http://www.theguitarworkshop.co.uk/ … amp;cPath=2_7_8&products_id=407 Mä muistan aivan varmasti, että Vectorin hinta uutena oli vielä n. vuosi sitten päälle tonnin, olisko ollut vielä lähempänä puoltatoista. Onko tuossa joku sudenkuoppa jota en tajunnut? Pikaisella googlettamisella löysin pari muutakin kauppaa, jossa Vector on tuon hintainen (550 euroina). Mitäs mieltä porukka tuosta laitteesta, pärjääkö vertailussa muille vastaaville (esim. GigRig Pro-14)? Kelpaa varmaan parhaiten soittajalle, joka haluaa jotain pedaali/räkkiratkaisun väliltä. Äkkiseltään ajateltuna isoimmat plussat ja miinukset. + super helppo ja nopea "ohjelmoida" + viimeinen kuudesta loopista on rinnakkaislooppi + laajennettavissa VectorExp-laitteella 6 -> 12 looppia, ymmärtää myös midiä + jos yo. hinta pitää paikkansa, niin hemmetisti halvempi kuin esim. GigRig Pro-14 +/- Kaikki on jalkojen alla - vahvistimelle menee hirveä määrä piuhoja (vahvarin inputiin, kaksi piuhaa efektilenkkiin ja kanavanvaihtopiuhat) - ei tarjoa vähine pedaaleineen esim. GCX+GCP -yhdistelmän monipuolisuutta (toisaalta ei kyllä ole tarkoituskaan) Tuossa vectorissa ei ole käsittäkseni loopit erillisiä vaan ne suoraan kytkennässä keskenään. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 27.04.2009 13:52:26 (muokattu 27.04.2009 13:59:55) | |
HeavyMachinery: Tuossa vectorissa ei ole käsittäkseni loopit erillisiä vaan ne suoraan kytkennässä keskenään. Neljä ekaa on sarjassa. Siihen väliin kytketään vahvistimen etuaste, ja sen jälkeen tulee yksi normilooppi ja yksi rinnan looppi. | |
![]() 27.04.2009 17:19:41 | |
kimurantti1: Neljä ekaa on sarjassa. Siihen väliin kytketään vahvistimen etuaste, ja sen jälkeen tulee yksi normilooppi ja yksi rinnan looppi. Niin siinnä on insertti piste kyllä mutta se looppi ei ole erotettu. Niillä on yhteinen maapotentiaali= vitullinen GroundLooppi. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)