PaavoMik 25.04.2009 16:03:21 | |
---|
Moi. Mulla on tuommoinen Fender Stratocaster 50s style, made in mexico. Väriltään se on Daphe Blue elikkäs tuommoinen kirkkaansininen. Tykkään siitä kyllä tosi paljon, mutta haluaisin tietää että onko tosta mahdollista saada mattapintaisen näköinen hiomalla se lakka siitä päältä ilman että maali irtoaa? Tykkäisin enemmän mattapintaisesta ja vähän "luonnollisemman" tuntuisesta kuin tuo nyt on. Onnistuisko? Kiits mmjes |
/Teemu/ 25.04.2009 16:58:19 | |
---|
Oman ibanezin hion kun halusin mattan näköisen. Hyvin se onnistuu, kunhan muistaa käyttää tarpeeksi hienoa hiomapaperia, muuten jää naarmuja. |
tender.insanity 25.04.2009 18:23:21 | |
---|
Teräsvilla. |
PaavoMik 25.04.2009 18:59:31 | |
---|
kiitti, teemu, kuinka hienolla hioit sen? itte koitin äsken 240 mutta jäi heti kauheeta naarmua :S mmjes |
wilo 25.04.2009 20:35:24 | |
---|
Kyllä mä kans kokeilisin 0000 teräsvillaa. |
/Teemu/ 25.04.2009 21:08:53 | |
---|
Rokkänroll: kiitti, teemu, kuinka hienolla hioit sen? itte koitin äsken 240 mutta jäi heti kauheeta naarmua :S En nyt muista mikä se numero oli, mutta hienompi se olisi saanut olla, minullakin jäi pieniä naarmuja sinne sun tänne. |
Lökis 26.04.2009 00:16:24 | |
---|
Heps Itse hioin presari kloonin kaulan tonnisella hiomapaperilla, ja hyvä tuli. Tietysti "mattapintoja" on monia, mutta tonninen ainakin toimi. opivasti kun siinä käyttää kosteutta mukana saa hyvän pinnan. |
okabass 26.04.2009 21:52:10 | |
---|
Rokkänroll: Moi. Mulla on tuommoinen Fender Stratocaster 50s style, made in mexico. Väriltään se on Daphe Blue elikkäs tuommoinen kirkkaansininen. Tykkään siitä kyllä tosi paljon, mutta haluaisin tietää että onko tosta mahdollista saada mattapintaisen näköinen hiomalla se lakka siitä päältä ilman että maali irtoaa? Tykkäisin enemmän mattapintaisesta ja vähän "luonnollisemman" tuntuisesta kuin tuo nyt on. Onnistuisko? Kiits Jos ei jo mainittu, niin ns. karhunkieli on minusta tuollaiseen paras. Ei tule teräshiukkasia mikkeihin ym. Riippuen mitä haluat, kannattaa varmaan purkaa osat pois rungosta ja kaulasta; silloin saat yhtenäisen mattapinnan. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
wilo 27.04.2009 08:22:41 | |
---|
okabass: Jos ei jo mainittu, niin ns. karhunkieli on minusta tuollaiseen paras. Ei tule teräshiukkasia mikkeihin ym. Tuo kuulostaa fiksulta. Eiks joissakin karhunkieli-tyyppisissä ole saippuaa seassa? Kannattanee valita semmonen jossa ei ole... Ville |
wilo: Tuo kuulostaa fiksulta. Eiks joissakin karhunkieli-tyyppisissä ole saippuaa seassa? Kannattanee valita semmonen jossa ei ole... Ville Karhunkieli on karkea vihreä "muovinen" hankauslappu. Tuo mainitsemasi missä pesuainetta seassa on Pata Pata ja teräsvillainen peutyyny eikä sovellu ollenkaan tähän hommaan. G strings are for strippers! |
okabass 27.04.2009 12:10:53 | |
---|
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Seba 01.05.2009 01:11:34 | |
---|
Karhunkielistä punainen on karkein eli sillä alkuun, perään vihreää ja lopuksi valkoisella niin tulee ainakin nysvättyä huolella ja turvallisesti. Tosin joku vähintään tonninen vesihiomapaperi ja siitä hienommat alkaa olla jo aika tarkoitukseen sopivia nekin. Kannattaahan vehje kuitenkin purkaa ensin kaikesta irtilähtevästä osasta ennenkuin alkaa hinkkaamaan niin pääsee itse hionnassa 10 kertaa helpommalla. |
PaavoMik 24.05.2009 18:52:22 | |
---|
vetelin teräsvillalla ja jollain karhunkielellä, hyvä tuli, kiitoksia mmjes |