Aihe: Surkeita tuotteita
1 2 3 4 5
Spiral
25.04.2009 20:23:24

http://www.musikding.de/product_inf … /p941_Effects-connector-angled.html

:D
Tuommonen hajosi käsiin kun yritin irrottaa sitä pedaalista.
Plugit pysyy kiinnin rungossa ilmeisesti pyhällä hengellä,
mitää kiinnitystä en löytänyt. Ehkäpä ne on vaan lyöty hieman liian pieniin reikiin.

Plugien välillä on jousi, joka siis on se "kuuma" johto.
Kätevää, tinaa ei tarvita, kun jousi kiristää itsensä plugien välille.

Ilmeisesti yksinkertaisenkin tuotteen voi tehdä huonosti. :)
wilo
25.04.2009 20:55:30
Hyvä tietää, jätänpä siis väliin. Aioin tilata pari tuommosta.
Yllättävän kova hinta noilla, jos ovat vieläpä huonosti tehty.

25.04.2009 22:43:55

Tämä voisi ollla ihan hyvä pidemmän ketjun aihe.....
ennekuin vitsiniekat tietennin löytää apajille:)
Tunteella päin vittua.
gemisti
26.04.2009 01:07:11
pekurides: Tämä voisi ollla ihan hyvä pidemmän ketjun aihe.....

Yritetään tehdä ketju.

Itse ehdotan Fender Koil Kordsia. Puhelinpiuha jossa ei pitäisi olla puhelinpiuhojen pulmia. Rapina ja suhina kuuluu kaiuttimesta muutaman käyttökerran jälkeen. On kyllä pirun hieno ja näppärä, mutta ei taida laatu riittää loppuun asti.
..ja öisin nukun.
Juicy
26.04.2009 01:40:20 (muokattu 26.04.2009 01:46:55)

pekurides: Tämä voisi ollla ihan hyvä pidemmän ketjun aihe.....

Kohta tulee ne klassiset soittokelvottomat Gibsonin lp standardit ja Fenderin American stratot joita kaverin kaverin luokkakaverin saunakaverin pikkuveli oli kaupassa testannut ja todennut surkeiksi. Sekä kaikki muut ns. luokattoman huonot soitinvehkeet. :)

Mulla ei oikeastaan mitään täysin surkeita kamoja ole tullut vastaan, mitä voisi kiistatta ja täysin yksimielisesti sanoa huonoiksi. Esim. Ashtonin DL30 delay-pedaali http://www.dv247.com/invt/52577/ ei ainakaan mulla kuulosta delayltä ollenkaan, sellaista muhjun kuulosta pörinää siitä sain lähteen jos koitin hakea pitkää delayta. Repeat raten kääntämällä nollille ja muita namiskoja sopivasti kääntelemällä sain siitä kumminkin trebleboosterin :D

Peaveyn Jack Daniels-plektroja http://www.thomann.de/fi/peavey_jack_daniel_pick_no2_set_thin_2.htm sain yhdessä illassa hajalle melko monta, ja kaikki vieläpä samalla lailla lohkesivat helmiäiskuvion kohdalta.

Missä tulee raja käyttäjän omasta tumpeloinnista/kädettömyydestä, kuin sitten oikeasti surkeasta tuotteesta...
"I go where I please, and I please where I go"
Spiral
26.04.2009 08:24:07

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_guitarpick_medium.htm

Halpoja ja huonoja. Soittotatsissa ei sinänsä mitään vikaa, mutta kuluvat oudon epätasaisesti, eli noihin tulee äkkiä semmoisia "pykäliä".
Janne19691
26.04.2009 08:47:57

Elikkä kun joku laite/tavara on hajonnut jollakin niin se on siten surkea tuote? Mulla olis tähän kategoriaan muutama moderni klassikko tarjolla mutta en laita niitä kun ne oikeesti on hyviä. Eivät vaan sattuneet kestämään mulla ja sitä paitsi ovat semmoisia että ne voi korjata. (Nyt jengi luulee että paiskon kamojani mutta oikeesti mä kyllä paapon niitä).
Rule #1: There are no rules.
Spiral
26.04.2009 09:04:01

jlummaa: Elikkä kun joku laite/tavara on hajonnut jollakin niin se on siten surkea tuote?

No kyllä yritin tuossa 1. esimerkissä myös antaa muita perusteluja kuin sen että sattui minulla hajoamaan.
Janne19691
26.04.2009 09:10:58 (muokattu 26.04.2009 09:12:39)

Spiral: No kyllä yritin tuossa 1. esimerkissä myös antaa muita perusteluja kuin sen että sattui minulla hajoamaan.

Joo sun ekat perustelut oli ihan ok. Ajattelin vain mainita että kaikki mitkä hajoo ei välttämättä ole surkeita tuotteita. Noi plektrajutut vähän naurattaa kyllä.
Rule #1: There are no rules.
mattim
26.04.2009 09:12:45

Spiral: No kyllä yritin tuossa 1. esimerkissä myös antaa muita perusteluja kuin sen että sattui minulla hajoamaan.

Kyllä minä tuosta ensimmäisestä viestistä sain kuvan, että tuon kamppeen rakenne ei oikeasti voi kestää käyttöä, ei edes normaaliakaan.

Matti
Dj.Dumbass
26.04.2009 11:05:03
Äkkiseltään tulee mieleen vain Behringerin AB100 -line selector pedaali. Ostin sen aikeissa käyttää kahta vahvistinta vuorotellen ja pedaalilla vaihtaa sitä lennosta, mutta pedaalin linjat vuotavat niin pahasti ettei sitä voi käyttää. Eli vaikka poljin on A asennossa, B kanava soi silti häiritsevän lujaa taustalla ja päinvastoin. Halpahan se tietysti oli, enkä odottanutkaan saavani huippuluokan tuotetta...
But what would Musamies do?
Jarskimo
26.04.2009 11:30:50
Mul tulee surkeist tuotteist tällänen mieleen http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_sk3613_kabel.htm

Noi on sellaset johot mis on sellaset jousen näköset pitämäs johtoa paikallaan. Näyttää kestävältä, mutta mulla ne kestivät vain jonkun pari viikkoa ja sitten tinaukset lähtivät irti.
Punkkia tai ei mitään
VIPMetal
26.04.2009 12:39:14

Bespeco Weeper Wah. Enpä tiedä tehdäänkö enää, mutta varokaa käytettyjä... hajos kaupan ja kodin välillä tai sitten takuuajan jälkeen...
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
ReBeat
26.04.2009 12:50:07

Lead Foot expression pedal. Muovinen hammastanko ei pysynyt kohdallaan ja lopulta vastakappaleena ollut muovinen ratas halkesi jo alkumetreillä. Laite ei ole suunniteltu pysymään käyttökuntoisena.

http://www.thomann.de/fi/lead_foot_lfx1.htm
mattim
26.04.2009 13:13:20

ReBeat: Lead Foot expression pedal. Muovinen hammastanko ei pysynyt kohdallaan ja lopulta vastakappaleena ollut muovinen ratas halkesi jo alkumetreillä. Laite ei ole suunniteltu pysymään käyttökuntoisena.

http://www.thomann.de/fi/lead_foot_lfx1.htm

Tallaisia kommentteja tähän ketjuun kaipaan minä.

Matti
Twinkle
26.04.2009 17:25:15
Spiral: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_guitarpick_medium.htm

Halpoja ja huonoja. Soittotatsissa ei sinänsä mitään vikaa, mutta kuluvat oudon epätasaisesti, eli noihin tulee äkkiä semmoisia "pykäliä".

Vaikee sanoa mistä johtuu, minulla on näitä kanssa. Ostin joskus 2004 syksyllä muutaman jokaista vahvuutta, yksi oli käytössä vakiplektrana monta vuotta kunnes alkoi olemaan niin kulunut että heitin menemään. Käyttäisin vieläkin jos en omistaisi 100 kappaleen läjää m.net -sponsoriplektroja.

Bassoplektrana käytän extra heavyä yhä. Siitä löydän sellaisen vian että se ei tahdo pysyä hikisissä näpeissä. Ratkaisin asian poraamalla reiän, joskin aikamoista ajantuhlausta kun näpeissä pysyviä plekuja saa niin halvalla.
Dropped C
26.04.2009 17:29:10 (muokattu 26.04.2009 17:32:38)
DR:n kielet. Ite en koske enään ikinä. Hyvä soundi, mutta jos basson 0.115" kieli menee kuukaudessa soitosta poikki, niin jossain täytyy olla vikaa... Kitaran kielissä ollut kanssa poikkimisongelmia juurikin DR:n kanssa.

Niin ja Ssnaken piuhat tietty kans. Onhan se halpaa aluksi, mutta jos yks piuha menee per treeni, niin kalliiksi käy. Voihan niitä kolvailla, mutta ite kyllä mielummin soitan sellaisilla piuhoilla mitä ei tarvi.
Wolfie
26.04.2009 17:54:12
Fender Super Bullet -kielisarja 10-koossa. Viikon jälkeen E- ja A-kielet ensimmäisestä setistä jäljellä, G-kieli toisesta setistä ja muut sitten jo vaihtuneet muunmerkkisiin. Pari settiä siis otin kokeeksi, saundi oli OK, mutta katkesivat kyllä sellaista vauhtia, ettei montaa sointua ehtinyt vaihtovälillä soittamaan.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia/vaseliinia tarvita...
Twinkle
26.04.2009 20:17:42
Dropped C: Niin ja Ssnaken piuhat tietty kans. Onhan se halpaa aluksi, mutta jos yks piuha menee per treeni, niin kalliiksi käy. Voihan niitä kolvailla, mutta ite kyllä mielummin soitan sellaisilla piuhoilla mitä ei tarvi.

Näiden narujen kanssa huomasin sellaisen tosiasian, että ne on kuorittu väärin. Toisessa päässä aina eriste on kuorittu pois siten, että eriste on leikattu pois ilman minkäänlaista marginaalia, käytännössä keskuslangan ja suojaverkon eristeetön kohta alkaa samasta paikasta. Tovin ne toimii mutta alkavat takkuilla.

Leikkasin piuhan poikki, kuorin kummankin asiallisesti ja sen jälkeen nuo sssnaket on toimineet luotettavasti. Muutama näistä on ollut käytössä useita vuosia erilaisissa paikoissa. En kuitenkaan näitä käyttäisi ainoina instrumenttipiuhoina, mutta vähemmän vaativissa kohteissa näkyvät pelaavan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)