Aihe: Bassokisa 7, äänestys.
1 2
Teijo K.
25.04.2009 21:49:00 (muokattu 25.04.2009 22:11:49)

Aina saa kärsiä ja hävetä.
poppamies
25.04.2009 22:37:16

marklah : Hyvä soundi hyvä veto.Pärjäsit hyvin tuosta lopun bändisekoilustakin.

Öl.m : Hyvin tämmätty tämäkin. Alkuun ajettelin että mitvit ? Miksi tuo efekti mutta sehän simuloi kontraa aika snadisti.

Okabass : Hyvä soundi ja asiallinen meininki. Kannanottonakin mainio suoritus. Kaikua sopivasti.

2541 : Mainio suoritus tämäkin. Hyvä otelaudan strategia ja hahmotus. Sormet käy vain oikeissa paikoissa vaikka haitari huitelee misä sttuu. Hyvä veto.

Persta . Tosi hyvä soundi ! Onko efekti aito Sidoste vaiko onko kyseesä vain joku halpis cittarisukka ?

Magnus : Tässäkin sopivasti pierua pohjalle simuloimaan kontraa. Hyvin soitettu tämäkin. Kaikilla näyttää olevan juuret väkevästi maalla. Loppu, se haitarisekoiluosuus meni todella mallikkaasti.

Thominisk : Hyvä jatsiversio kyläpelimannien paremmasta polkasta ! Walking bass polkka Ylöjärveltä. Pisteenarvoinen suoritus.

Isorokko : Menee äänittäessä ruvelle. Soitto sinänsä ei häviää paljon Okan vedolle mutta vähän.

Juki68 : Jaa mitköhän tähän nyt sanoisi. Samanlainen kuin kaikki muut vedot yhteensä. Mulla alkaa polvihousut, helapääpuukot ja tupsu tulemaan korvista ja suolistosta. Ei huono veto tämäkään.

Hollstro : Hyvin väistetty ! Hyvällä soundilla vielä.

Rattledad : Hyvä veto tämäkin. Ei yhtään huonoa vetoa tässä kivassa.

Teijo : Bra, bra

Yksi piste kaikille paitsi mulle.
G strings are for strippers!
öl m
26.04.2009 09:22:40
Mukava pohja oli tämäkin soitella. Livemeininki erimeininki.

omarklah: Toimivaa vaihtobassoa.

okabass: Taimissa ja äänivalinnoissa paranneltavaa.

2541: Hauska linja ja mukava munniharppusoundi.

persta: Tämäkin on hauska linja. Johtuukohan tuo "hauskuus" pohjasta? Varman kuuloista soitantaa

Mange: Perusvaihtobassoa. Hyvin toimii.

Thominisk: Jotenkin rauhaton meininki. Toimii kuitenkin näinkin.

isorokko: Marssifiilis. Äänet olisin valinnut suurelta osin toisin. Soundi on kyllä peusea.

juki68: Ehkä hauskin linja. Soundi hyvä.

poppamies: OK poljento päällä. Äänivalinnat ei aina niin kohdallaan.

hollstro: Toimivaa vaihtobassoa.

rattledad: Mukava meininkihän tässä on. Autenttinen soundi.

Teijo K: Tässäkin mennään "tyylin" mukaan. Mitä se sitten tarkoittaakin.

1p/pää:

omarklah
2541
Mange
juki68
rattledad
Teijo K.
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
öl m
26.04.2009 09:28:10
poppamies: Öl.m : Hyvin tämmätty tämäkin. Alkuun ajettelin että mitvit ? Miksi tuo efekti mutta sehän simuloi kontraa aika snadisti.

Tässähän ei ole oikeasti mitään efektiä välissä. Tässä pohjassahan sointujen perusäänet voi vedellä vapailla kielillä, joten soittamalla sama ääni myös edellisen kielen vitoselta "vähän sinne päin" toimii köyhän miehen choruksena.
J.Hollström
26.04.2009 10:48:27
omarklah: Kivan kuulonen ja taustaansopiva bassottelu. En tiedä onko tyylinmukanen kun en tunne genreä, mut musta tää on hyvä.

öl m: Hyvin kontramainen soundi. Aika vähillä äänillä tässä selvittiin. Kiva.

okabass: Jaa-a. Mikähän tän jutun motiivi oli? Tämmenen soitannollinen vitsihuumori ei oikeen jaksa naurattaa.

2541: Vähän levotonta toi nauhaton luistelu. Erilainen toki.

persta: Mielenkiintoinen rytmitys. Hyvää soittoa ja soundi jees.

Mange: Mukavasti pörähtelee basso. Soitto sopii hyvin taustaan.

Thominisk: Vähän samaa vikaa kuin itellä, että soittaa liikaa tähän. Tulee levottoman kuulonen juttu.

isorokko: Hyvin turisee. Soitetut äänet olisi voinut valita toisellakin tavalla.

poppamies: Ork... irkkuaasiatuntijan polkkaa. Eipä tässä oo mitään ihmeitä. Parilla äänellä selvitään.

hollstro: Maltillinen balanssi ja taustaan sopivaa soittoa. Pari hutia lopussa. Muuten hyvä.

rattledad: Tässä on musta paras ja sopivin soundi ja soitto tähän taustaan. Paras.

Teijo K.: Ei ihan niin kova kuin rattledadilla, mutta oletetun sopiva linja.

Pisteet:
2p. rattledad
1p. omarklah
1p. öl m
1p. hollstro
1p. Teijo K.

Mange ja perstakin ois pisteen ansainnu.
Mange
26.04.2009 14:05:32 (muokattu 26.04.2009 14:06:16)
omarklah - Kivaa soittoa, osien lopussa kivat "breikit". Soinnut hyvin blokatut, eikä vain juurinuotteja soitettu. +

öl m - Tässä "kantrimpi" fiilis. Mielenkiintoinen soundi sinässään, mutta musikaalisesti ehkei kaikein sopivin.

okabass - Kuuntelemalla tuota tuhlasin 1 1/2 minuuttia elämästäni. Voinko saada ne takaisin? -

2541 - Äijä vetää taas niin että hymy tulee. En koskaan palkkaisi sinut bändiini jos livenä soitat niin yli kuin näissä kisoissa, mutta annan nyt pisteen kuitenkin, kun linja jollakin ihmeen tavalla sopii. +

persta - Liian vilkas linja minun mielestäni, kuulostaa siksi vähän levottomalta vaikka time onkin hyvä.

Mange - Ehkä liian varmaan päälle soitettu. Lisää juttuja olisin voinut soittaa ilman että olisi haitannut, esim. tuollaiset loput kuin Omar veti.

Thominisk - Samat sanat kuin perstalle.

isorokko - Hyvää että omia juttuja keksii, ei nyt vaan ollenkaan sovi taustaan soundillisesti että musikaalisesti.

juki68 - Vilkkaammalla puolella, kiva veto kuitenkin. Mikä ihmeen synabassoääni taustalla tässä on? Ei haita niin paljon kuitenkaan, joten pisteen arvoinen. +

poppamies - Ja-aa... Periaatteessa hyvä idea linjan takana ja oikealla fiiliksellä soitettu, mutta tässä soinnut ei ole ihan oikein blokatut, taimissa olisi parannettavaa ja soundikin olisi voinut olla sopivampi.

hollstro - Hyvää asiallista soittoa. Loppuosassa ehkä vähän liian lyhyet nuotit ja pari vääriä nuottejakin oli, mutta se ei estä pisteen saantia. +

rattledad - Hyvää soittoa. Kontra sopii hyvin. +

Teijo K. - Hyvä fiilis soitossa tässä, siitä plussa, mutta soinnut B-osissa ei kuulosta minusta ihan oikeilta. +

Pisteet, 1p/hlö:
omarklah
2541
juki68
hollstro
rattledad
Teijo K.

Kun asialliset soitot jäi pisteittä on vain pakko antaa miinuspiste okabassille. En ymmärrä mitä tuolla haluttiin kertoa.
J.Hollström
26.04.2009 14:09:08
Mange: Kun asialliset soitot jäi pisteittä on vain pakko antaa miinuspiste okabassille. En ymmärrä mitä tuolla haluttiin kertoa.

Jotain todella tärkeää, kun ihan interwebbiin asti tommonen paska oli laitettu kaikkien kuunneltavaksi.
WanhaWetäjä
26.04.2009 14:32:36 (muokattu 26.04.2009 14:33:49)

juki68: Jotain todella tärkeää, kun ihan interwebbiin asti tommonen paska oli laitettu kaikkien kuunneltavaksi.

Asiasta kolmanteen...saako tällänen "kaappipasisti" äänestää, vaikka ei kisaan osallistunutkaan?Pääsis kerrankin näin amatöörin näkökulmasta kuunteleen sulavia bassolinjoja ja antamaan tarvittaessa piiskaa/kehuja ns "umpibasistien" suorituksille...

20 keikkaa bassolla tässä kuussa saattaa kyllä olla jo sellanen määrä että jumankekka mähän olenkin basisti...vai lasketaanko huttukeikat?Sielultani olen kuitenkin kitaristi, basso on vaan työkalu tällä hetkellä.

Ja mites kun mulla on vuoden wanhat kielet ja soitan täysin epäuskottavalla Pod XT liven bassomallinuksella eikä ole sitä "rantasaunaa" selän takana humisemassa niinkun oikeilla basisteilla?Enkä oo koskaan treenannut bassonsoittoa?Ja ei siinä vielä kaikki...soitan myös kiippareilla joskus ns vasuribassoa, mm kaikkitietävä bassotaiteilija Poppamies ei siitä asiasta oikeen tykännyt, nyt olis koston paikka sitten, armoa ei anneta yhtään...jaa niin, ja mä olen kaiken lisäksi vasenkätinen, mulla on basso väärinpäin!

Ei vaan, tää nyt oli kevennys raskaan viikon jälkeen, täällähän tuntus olevan hyvä ja rento meininki, ainakin pääosin, olen ymmärtänyt että nää on aika vapaamuotoset skabat, ihan kiva ois tulla mukaan...
poppamies
26.04.2009 14:39:54

juki68: Jotain todella tärkeää, kun ihan interwebbiin asti tommonen paska oli laitettu kaikkien kuunneltavaksi.

Nå, nå ! Niin kuin sanoin. Ymmärrän kyllä Okan kannanoton monellakin tasolla.
G strings are for strippers!
öl m
26.04.2009 14:41:03
WanhaWetäjä: Asiasta kolmanteen...saako tällänen "kaappipasisti" äänestää, vaikka ei kisaan osallistunutkaan?

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että naapurin Erkkikin (ei soita mitään instrumenttia eikä nykyään enää musiikkia kuuntelekaan) saa äänestää, jos vain tunnuksen omaa m.nettiin. CMIIW eli KJOV.
J.Hollström
26.04.2009 14:43:23
WanhaWetäjä: Asiasta kolmanteen...saako tällänen "kaappipasisti" äänestää, vaikka ei kisaan osallistunutkaan?

Meillä ei ole täällä mitään sääntöjä (kuten jollain vaikeimmilla instrumentin taitajilla), joten anna palaa vaan. Tää skaba ei välttämättä vaan oo se missä jengi on ollut parhaimmillaan, mun mielestä, koska tää oli kohtuu haastava tyylilaji. Esim. edellisissä hipoissa oli taasen kohtuu kova soitannollinen taso. Kuten monessa muussakin.
J.Hollström
26.04.2009 14:45:15
poppamies: Nå, nå ! Niin kuin sanoin. Ymmärrän kyllä Okan kannanoton monellakin tasolla.

Kantaa voi ottaa muullakin tavalla kuin haistattelamalla kisan järjestäjälle soitamalla siihen taustaan päin vittua. Musta se on junttimaista ja moukkamaista käytöstä.
WanhaWetäjä
26.04.2009 15:02:48

juki68: Meillä ei ole täällä mitään sääntöjä (kuten jollain vaikeimmilla instrumentin taitajilla), joten anna palaa vaan. Tää skaba ei välttämättä vaan oo se missä jengi on ollut parhaimmillaan, mun mielestä, koska tää oli kohtuu haastava tyylilaji. Esim. edellisissä hipoissa oli taasen kohtuu kova soitannollinen taso. Kuten monessa muussakin.

Ok..
Joo, haastava taustahan tuo on tyyliltään kyllä...kunhan kotiudun täältä Hki-Tallinna väliä uivasta peltivankilasta niin pitääpä kuulostella noita vetoja...mikäs tossa muuten on äänestyaika?
Mange
26.04.2009 15:25:33
öl m: Itse olen ollut siinä käsityksessä, että naapurin Erkkikin (ei soita mitään instrumenttia eikä nykyään enää musiikkia kuuntelekaan) saa äänestää, jos vain tunnuksen omaa m.nettiin.

Samaa mieltä. Ihan hyvää saada kommentteja ulkopuolisiltakin. Niitä on tähän asti tosin ollut hyvin vähän jos ollenkaan.
hollstro
26.04.2009 17:07:33 (muokattu 26.04.2009 17:09:02)

Omarklah: mukavasti kulkee, hyvä saundi ja sävelvalinnat. Lopun ansa vältetty tyylikkäästi. +

öl m: saundi aika ohut, A-kiellellä. E hörähtää jo eri malliin. Todella pelkistetyt sävelvalinnat. Lopussa hyvät kuljetukset. +

okabass: Onkohan Okalla menny käämi tohon komppiin. Oli se mullekin aika tuskaa mut sisu ei antanu periksi.

2541: Nauratti enemmän kun Okan veto, enkä oo varma miten tosissaan tätäkään on vedetty mut luulen että bändin liideri panis tän Zairen Khumalon kokeilemaan uutta lähetymistapaa

persta: muten OK, mut ei ollu mun mielestä tyylin mukainen, liian kiireinen. Saundi ja soitto sen sijaan olivat hyvällä mallilla.

Mange: paluu juurille. Toimiva veto vaikka joissain sävelvalinnoissa oli erilaista näkemystä, hyvä saundi ja taimi. +

Thominisk: tässä hölkkä muuttuu raviksi ja vaihtobasso walking-bassoon. Ei jälleen mun mielestä tyylin mukainen, vaikkakin soitto ja saudi aivan toimivia. Lopun ansa laukeaa tässäkin.

isorokko: saundi ei toimi. Soitosta ei myöskään löydä montaa positiivista asiaa, joten se siitä. Liekö vedetty kieli poskessa?

juki68: tässäkin walking-basso säröllä joka on vähän sama kuin vetelis B3 Hammondilla sekaan (se ois kyl komeempi), mut ei vaan käy tähän. Taimi ja sävelet OK.

poppamies: tyylinmukaista meinikiä. Vähän sellainen hillybillyredneck-meininki. soitossa otettu liiallisia vapauksia jotta istuisi kunnolla.

hollstro: tää on ollu vaikein tähänastisista, siksi hyvä opetus siitä että simpeli musa ei aina oo helppoa

rattledad: jotenkin etunojainen ote alussa ja kaatuu vähännokalleen. Erittäin toimiva saundi, joitakin selkeitä mokia joukossa. Tässä on tavoitettu tän musan henkin, siitä +

Teijo K: erikoiset sävelvalinnat (pieleen musta), mut luulis että Teijo tietää. Saundi ja feelis tyyliin sopivia. Lopun sävelansa on klaarattu.

Pisteet:
Omarklah: 3
öl m: 2
Mange: 1
rattledad: 1
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
2541
26.04.2009 18:32:31 (muokattu 26.04.2009 18:33:38)

juki68:

2541: Vähän levotonta toi nauhaton luistelu.

Ihan nauhalliin olj. Levottomasta samaa mieltä.

Mange:
2541 - En koskaan palkkaisi sinut bändiini jos livenä soitat niin yli kuin näissä kisoissa, mutta annan nyt pisteen kuitenkin, kun linja jollakin ihmeen tavalla sopii. +

No en kyllä soita, ainakaan jos ei tarvi. Mut enhän mie nyt ihan kaikissa ole ylisoittanut, enhän? Bassopedaaleilla en ainakaan.:)

hollstro:

2541: Nauratti enemmän kun Okan veto, enkä oo varma miten tosissaan tätäkään on vedetty mut luulen että bändin liideri panis tän Zairen Khumalon kokeilemaan uutta lähetymistapaa

Oli se nyt silleen tosissaan, tai ei siis ainakaan missään nimessä ollut kettuilua kisan järjestäjälle. Toi vaan tuli kun en keksinyt mitään muuta ja rupes tulemaan munniharppu mieleen. Soundia olis pitäny ruuvata vielä enempi siihen suuntaan.

Koetan ehtiä kirjoittaa omat arviot huomenissa.
Teijo K.
26.04.2009 20:49:55 (muokattu 26.04.2009 20:52:54)

Olin olevinaan ovela ja kuuntelin nämä alhaalta ylöspäin tällä kertaa.

omarklah http://maihinnousu.net/s/?song_id=3257

Hyvin seuraa ja hyvällä timellä. Pisteillä. 1p

öl m http://maihinnousu.net/s/?song_id=3261

Hassu soundi, mutta toimivaa soittoa. Tähän en saanut oikein viimeistä otetta kuitenkaan.

okabass http://maihinnousu.net/s/?song_id=3262

Taisi loppua kyky, niin piti pistää läskiksi. :) Näin käy joskus parhaimmallekin meistä.

2541 http://maihinnousu.net/s/?song_id=3265

Tää oli mun makuun jo vähän liiankin vauhdikas. Toisaalta tuo jännää fiilsitä tähän.

persta http://maihinnousu.net/s/?song_id=3266

Ai tän voi soittaa näinkin ja saada toimimaan. Tarjoon Guinnesin, eiku pisteen. 1p

Mange http://maihinnousu.net/s/?song_id=3268

Vakaata ja toimivaa bassoilua. 1p

Thominisk http://maihinnousu.net/s/?song_id=3270

Aika vikkelä linja, sopivan erilainen. Tämä voisi olla pisteillä. 1p

isorokko http://maihinnousu.net/s/?song_id=3272

Säröä taas, hyvin soitettua kuitenkin.

juki68 http://maihinnousu.net/s/?song_id=3279

Aika erilainen lähestymistapa. Sopivissa Guinneseissa menis kuitenkin kuin väärä raha.

poppamies: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3280

Hyvä time, pari melkein yhtä jännää nuottivalintaa kuin minullakin.

hollstro http://maihinnousu.net/s/?song_id=3294

Hyvää soittoa, tosin jää vähän "alle" mun luureilla. pisteille kuitenkin, tukee sopivasti. 1p

rattledad http://maihinnousu.net/s/?song_id=3339

Näinhän tää pitääkin vetää, haittaako jos matkin? 1p.

omarklah. 1p

persta. 1p

Mange 1p

Thominisk. 1p

hollstro 1p

rattledad 1p.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
2541
27.04.2009 14:53:31

omarklah: Mukavan pyöree soundi ja soitto toimii.

öl m: Samat sanat. Pelkistettyä todellisuutta.

okabass: Mielelläni olisin kuullut oikean vedon, edellisten kisojen perusteella olis lähteny varmasti.

persta: Enempi ääniä, mutta yhtälailla toimivaa soittoa. Soundikin taas oikein hyvä.

mange: Kahden ekan kisaajan tyylillä mennään. Hyvää soittoa ja soundi.

Thominisk: Ihan mallikkaasti pyörii. Lopun kuviosta pidin paljon.

isorokko: Tuubamainen soundi, miellyttää. Kaiki nuottivalinnat sen sijaan ei.

juki68: Härski soundi ja kyllähän tuo boogiekin tuohon käy, miust.

poppamies: Hauska soundi, pientä epävarmuuden tuntua ajoittain soitossa, mikä saattaa tosin johtua joistain nuottivalinnoista.

hollstro: Toimivaa, hiukka hiljaisella vaan, mutta sekin vaan johtuu kun kaikki muut ovat olleet niin kovalla!

rattledad: Toimivaa ja lopun yhden äänen ratkaisu erinomainen.

Teijo: Erilainen näkemys (niinkun arvelinkin) mutta yhtä kaikki toimiva.

Olipas tylsät arvostelut ja sehän vaikeuttaa pisteytystä. Piste per nuppi:

Omarklah
Öl m
mange
rattledad
Thominisk
persta
rattledad
27.04.2009 17:30:41

Pisteitä oli valitettavan rajallinen määrä. Seuraaville riitti yksi kullekin:

omarklah
öl m
2541
Mange
Thominisk
Teijo K.
----------

omarklah
Hyvä veto hyvällä soundilla. Luontevan kuuloista.+

öl m
Hauska idea imitoida kontraa pikkufalskilla soitolla. Toimiihan tuo vallan mainiosti.+

okabass
Atonaalisuuden keinoin artikuloitua tyylinmukaisuuden kritiikkiä.

2541
Kyllä maalla on mukavaa, peukuttaen tai plekulla? Dano? +

persta
Hauska versio tämäkin, ei ihan perus.

Mange
Aika perus. Tyylinmukainen. +

Thominisk
Jameson-tyylinen veto. Irtonainen. +
( http://www.awa.dk/whisky/jameson/jamesonl.jpg )

isorokko
Aika saman tyyppinen kuin edellinen, mutta kankeampi.

juki68
Kaustislaisen ja afroamerikkalaisen hämmentävää fuusiota.

poppamies
Perusvaihtobasson lisäksi jännä laskeva kuvio, sopi biisiin tai ei.

hollstro
Basso jäi vähän taustan alle, toimivaa soittoa melkein loppuun saakka.

rattledad
Alussa edellä ja lopussa myöhässä. Keskimäärin taimi oli ok...

Teijo K.
Hyvä taimi ja soundi, nuotit poimittu välillä vähän mistä sattuu. +
"Tommy Tedesco. The guy was a studio ace for many years, but he didn't take himself too seriously. I remember an article in guitar player where he describes playing ironic, moronic and bullshonic scales over a chord progression."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)