MadMatt: Tuo sun kommentti tuntuu vaan niin kärjistetyltä. Ei kukaan tietenkään mitään ihan mahdotonta tankeroa halua kuunnella. Toisaalta miksi jenkkejä eikä suomalaisiakaan ei tunnu häiritsevän Latinot, Jamaikalaiset, Mehikolaiset, britit tai vaikkapa ne kaikki rajojen sisällä puhuttavat alueelliset hyvinkin erilaiset aksentit. Ainahan nää kommentit voi hieman kärjistyä, mut se ei oo tietenkään itse tarkoitus. Kyllä noilla jenkkeihin aikoinaan menneiden siirtolaisten alatyylikielillä ja murteilla (mihin ei suomi muuten kuulu, ainakaan isommissa määrin) mitä mainitsit on tehty kaikenlaista musaa, joka aksenteineen kuulostaa juuri siltä mihin ne on ajateltukin, eli sairaan hyvältä. Kyseinen maahan on kansojen sulatusuuni itsessään.
Otetaan nyt sitten vielä yks "digitalisointi" kuten Velsa tuolla hauskasti ilmaisi.
Minusta kuulostaisi esim. biisi vaikka "Born Under a Bad Sign" A. King
http://www.youtube.com/watch?v=QKJ-lBOFYrQ , tosi oudolta jollain muulla aksentilla kuin tuolla etelän bluusukko englannilla. En tiiä ja en osaa sanoa tästä muuta.
Esimerkkejä löytyy vastaan myös paljon, ja joku varmaan onnistuu toisinkin
EDIT: Ja ei oo mullekaan kukaan ainakaan suoraan ulkomaalaisista vieraista uskaltanut valittaa mahdollisesta tankeroaksentista duunissa, :-) mut se varmaan johtuu siitä et mä oon niin yrmee , et ei ne uskalla :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..