Aihe: Sven Zetterberg
1 2
velsa
24.04.2009 13:16:11 (muokattu 24.04.2009 14:26:03)

No niin..kyllähän mä tiedän ettei sveduja saa kehua mutta tää jamppa on niin kova ettei mitään järkee...
Mä näin sen Wentus Blues Bandin Family meeting DVD:n ja ihmettelin sillon tätä sutenöörin näköistä jamppaa joka laulo ja soittikin kun nuori B.B King..se nimi meni sillon ohi mut yks frendi löi sen "Let me get over it" lätyn mun kouraan ja sano et mä kuulemma diggaan siitä..Voihan vidu mikä jäbä!!
"TAJUTON" laulaja ja erittäin "JÄINEN" kitaristi ja toi levy on täynnä aivan mahtavaa blues soulia...!!
Onhan siltä näemmä ilmestynyt levyjä jo vaikka kuinka monta..
Aika hyvin tää on kumminkin pysyny piilossa täällä Suomessa varmaan just sen takii ku se on svedu...mun mielestä tän jäbän voi laittaa samalle viivalle ihan kenen kanssa vaan!!
Ugh,olen puhunut!!

p.s mitäs muut tästä diggaa??

EDIT!!!!!

Sillä on paljon tota ihan perus bluesta mutta tsekatkaa ihmeessä noi sen soul osaston levyt......vidun hyviä biisejä ja hienoja toteutuksia!!!!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
24.04.2009 13:35:28 (muokattu 24.04.2009 13:39:03)

Eihän tästä voi olla diggaamatta:

http://www.youtube.com/watch?v=ZrUj9Rr5bbU

A.Kingiä tulee mageesti...

Ja munnarillakin lähtee:

http://www.youtube.com/watch?v=hn7acBhKWTw&feature=related

Little Miltonia:

http://www.youtube.com/watch?v=IQojdisZfhQ
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
JC
24.04.2009 13:41:24
Blues from Within -niminen levy löytyy näköjään hyllystä. Pitänee ottaa kuunteluun.
BigPapa
24.04.2009 13:47:32 (muokattu 24.04.2009 13:56:34)

They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
blaekie
24.04.2009 14:13:46 (muokattu 24.04.2009 15:02:50)

Joo hassu "sutenöörilook" , mut jätkä on tosi kova ja vannoutunut bluesmuusikko kyllä, esiintyy oikein sydämellä siis ja vetelee harppua ihan sairaan hyvällä meiningillä myös. Oli hauska muutenkin seurata Family Meeting :ä kun se fiilisteli Kim Wilsonin kanssa harppusaundeista sun muista :-). Ja Omar diggaili taustalla
Ei se toinenkaan svedu paska ollu, Clas Yngström meinaan.
Mitä Wentus Blues bändiin tulee, täydet pojot tosta leffan teosta heille.

EDIT: Tässä toimii munnarihomma Svenillä kans ihan perkuleen mahtavasti
http://www.youtube.com/watch?v=1a1hu1BC-UA

velsa: Sillä on paljon tota ihan perus bluesta mutta tsekatkaa ihmeessä noi sen soul osaston levyt......vidun hyviä biisejä ja hienoja toteutuksia!!!!!!!!!

Juu niinpä kuulostaa olevan http://www.svenzetterberg.com , soul/gospel/kantri tyyppistä hommaa, oiskohan noilla avuilla päässy Staxille levyttämään ?:-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
antnis
24.04.2009 15:53:37
velsa: No niin..kyllähän mä tiedän ettei sveduja saa kehua mutta tää jamppa on niin kova ettei mitään järkee...
Mä näin sen Wentus Blues Bandin Family meeting DVD:n ja ihmettelin sillon tätä sutenöörin näköistä jamppaa joka laulo ja soittikin kun nuori B.B King..se nimi meni sillon ohi mut yks frendi löi sen "Let me get over it" lätyn mun kouraan ja sano et mä kuulemma diggaan siitä..Voihan vidu mikä jäbä!!
"TAJUTON" laulaja ja erittäin "JÄINEN" kitaristi ja toi levy on täynnä aivan mahtavaa blues soulia...!!
Onhan siltä näemmä ilmestynyt levyjä jo vaikka kuinka monta..
Aika hyvin tää on kumminkin pysyny piilossa täällä Suomessa varmaan just sen takii ku se on svedu...mun mielestä tän jäbän voi laittaa samalle viivalle ihan kenen kanssa vaan!!
Ugh,olen puhunut!!

p.s mitäs muut tästä diggaa??

EDIT!!!!!

Sillä on paljon tota ihan perus bluesta mutta tsekatkaa ihmeessä noi sen soul osaston levyt......vidun hyviä biisejä ja hienoja toteutuksia!!!!!!!!!

Sven on ihan kova luu mutta on sitä ruottinmaalla osattu ennenkin (tuo video tosin on uudehko mutta kuiteskin)
http://www.youtube.com/watch?v=P6yg8QRMNuY
velsa
24.04.2009 20:21:22

antnis: Sven on ihan kova luu mutta on sitä ruottinmaalla osattu ennenkin (tuo video tosin on uudehko mutta kuiteskin)
http://www.youtube.com/watch?v=P6yg8QRMNuY

Ei toimi mulle,sori vaan...
oulukyllosa
24.04.2009 22:29:32

Hän oli Oulussa Seurahuoneen Blues-festareilla soittamassa ihan pari viikkoa sitten.
En ollut paikalla.
www.myspace.com/allmancousins
JC
25.04.2009 13:51:33
antnis: Wikström oli mulle todella suuri vaikuttaja joskus 80-luvun alussa kun Magaza Stomp ilmestyi

Itsekin pidin tuosta levystä silloin vinyyliaikoina. Löytyykö tuota cd:nä?
antnis
25.04.2009 15:34:12
JC: Itsekin pidin tuosta levystä silloin vinyyliaikoina. Löytyykö tuota cd:nä?
Ei saa ei. Pitää tyytyä kokoelmaan Som Vattnet Flyter I Floden. Vuonna -88 julkaistu ...det här är mitt liv on myös hemmetin kova livelevy mutta sitäkään ei tahdo saada mistään enää. Ilmeisesti tuota vanhinta MNW-katalogia ei oikein ole julkaistu uudelleen...
velsa
25.04.2009 17:57:34 (muokattu 25.04.2009 18:00:24)

antnis: Juu en ota itseeni :D Wikström oli mulle todella suuri vaikuttaja joskus 80-luvun alussa kun Magaza Stomp ilmestyi ja näin Roffen&Hjärtslaagin pari kertaa keikalla...

Ilmeisesti mulla on semmonen ongelma että mun mielestä Ruattin kieli ei vaan mitenkään istu blyys musaan eikä edes semmonen englannin kieli missä on Svedu aksentti kuultavissa.......Toi Sven Zetterberg on munsta aika hyvin onnistunut piilottamaan Ruattalaisuutensa tossa lauluhommassa mikä ei tosin oo aina ollu näin.....sen -96 ilmestyneellä livellä on vielä selkee Svedu aksentti messissä........mut nää on niin makuasioita.......uskottavuus jotenki kuitenkin kärsii Svedu aksentista!!!!!!

Emmä silti mikään Svedu vihaaja oo....ihan sujuvasti kuutelen esim.Eva Dahlgrenia vaik en yhtään tiedä mist se laulaa....8)
antnis
25.04.2009 20:33:36
velsa: Ilmeisesti mulla on semmonen ongelma että mun mielestä Ruattin kieli ei vaan mitenkään istu blyys musaan eikä edes semmonen englannin kieli missä on Svedu aksentti kuultavissa.......Toi Sven Zetterberg on munsta aika hyvin onnistunut piilottamaan Ruattalaisuutensa tossa lauluhommassa mikä ei tosin oo aina ollu näin.....sen -96 ilmestyneellä livellä on vielä selkee Svedu aksentti messissä........mut nää on niin makuasioita.......uskottavuus jotenki kuitenkin kärsii Svedu aksentista!!!!!!

Emmä silti mikään Svedu vihaaja oo....ihan sujuvasti kuutelen esim.Eva Dahlgrenia vaik en yhtään tiedä mist se laulaa....8)

Hehe juu, en tiedä miksi Rolfin ruotsinkielinen laulu toimii meikälle niin hyvin, olen itsekin tuota joskus miettinyt. Kai se sitten vetää vaan niin sytämestä... :D
MadMatt
25.04.2009 21:09:14

Tuli noista aksentti jutuista vaan tämmöistä mieleen...

Englantia vejetään tuhansilla eri aksenteilla ja murteilla mut annas olla kun joku kovakonsonanttinen Suomalainen vetelee oman kielialueensa vaikutteilla niin heti kuulostaa kolholta. Ehkä Suomalaisten itsetunto on tässä asiassa hiukan heikoissa kantimissaan koska kritiikkiä lausumisesta kuulee ainoastaan toiselta Suomalaiselta. Ikinä en oo kuullut mitään aksenttiin liittyvää negatiivista palautetta ulkomaan eläviltä. Päin vastoin tuollainen sopiva kansallinen persoonallisuus voi olla monesti pelkästään positiivinen juttu kaikessa massassa. Jonkun Balilaisen roots-ukon joiku ei häiritse kielellisesti yhtään mutta kun naapurinpojan bändin solisti avaa suunsa niin heti korvissa särähtää.
blaekie
25.04.2009 21:14:34 (muokattu 25.04.2009 21:17:51)

Miltähän kuulostaisi intialaisittain laulettu pluus "Id voukd upd dis mordning" :-)

Edit: Suomalaisessa aksentissa on enemmän ehkä se vika, että yritetään kuulostaa niiltä jenkeiltä, mutta ei se oikein onnistu jos ei pehmeet ärrät "jenkkiläisittäin" ole hallussa.
JC
25.04.2009 21:24:05
MadMatt: Ikinä en oo kuullut mitään aksenttiin liittyvää negatiivista palautetta ulkomaan eläviltä.

Tuosta tuli mieleen levyarvostelu, johon törmäsin muutamia päiviä sitten.

"Bjorklof does a good job on vocals, even if his accent is just a little distracting at times."

http://www.mnblues.com/cdreview/2008/mickebjorklof-three-jt.html

Eihän tuota voi ihan negatiiviseksi sanoa, mutta asiaan kyllä kiinnitetään huomiota myös Suomen ulkopuolella.
blaekie
25.04.2009 21:31:44

JC: Tuosta tuli mieleen levyarvostelu, johon törmäsin muutamia päiviä sitten.

"Bjorklof does a good job on vocals, even if his accent is just a little distracting at times."

http://www.mnblues.com/cdreview/2008/mickebjorklof-three-jt.html

Eihän tuota voi ihan negatiiviseksi sanoa, mutta asiaan kyllä kiinnitetään huomiota myös Suomen ulkopuolella.

Jeps, kyllä sillä aksentilla on merkitystä. Ei meitäkään välttämättä ihastuttaisi kuunnella vaikka Unto Monosen Satumaata, tai vaikka Olavi Virran Hopeakuuta, virolaisittain, tai venäläisittäin laulettuna.
MadMatt
25.04.2009 22:05:02

Ei meitäkään välttämättä ihastuttaisi kuunnella vaikka Unto Monosen Satumaata, tai vaikka Olavi Virran Hopeakuuta, virolaisittain, tai venäläisittäin laulettuna.

Tuo on juuri se käänteinen suomalainen ajattelutapa. Ei se noin mene. Tuolla tavalla ei asiaa voi mitenkään verrata keskenään massiiviseen ja ylikansalliseen englanninkieliseen kulttuuriin.
blaekie
25.04.2009 22:14:53

MadMatt: Tuo on juuri se käänteinen suomalainen ajattelutapa. Ei se noin mene. Tuolla tavalla ei asiaa voi mitenkään verrata keskenään massiiviseen ja ylikansalliseen englanninkieliseen kulttuuriin.

Niinno voihan sen tietystikkin noinkin nähdä, mutta lähinnä ajattelin sitä että jos on jotain tiettyä biisiä "tottunut" kuuntelemaan (enkä puhu pelkästään nyt itsestäni) , tietyllä tavalla, tietyn kuuloisena , sanotaan nyt vaikka sitten tuo Hopeinen Kuu, niin voi olla vaikeata "omaksua" se muulla aksentilla kuin sillä millä se kuulostaa "oikealta".
Sama varmaan noilla english natiiveilla, jostain siihen kulttuuriin kuuluvasta biisistä (kuten blues), voi olla samoja ajatuksia. Mitään faktaa en tosin pysty tässä osoittamaan, ja saatan olla täysin väärässkin analogiassani.
MadMatt
25.04.2009 22:40:44

blaekie: Niinno voihan sen tietystikkin noinkin nähdä, mutta lähinnä ajattelin sitä että jos on jotain tiettyä biisiä "tottunut" kuuntelemaan (enkä puhu pelkästään nyt itsestäni) , tietyllä tavalla, tietyn kuuloisena , sanotaan nyt vaikka sitten tuo Hopeinen Kuu, niin voi olla vaikeata "omaksua" se muulla aksentilla kuin sillä millä se kuulostaa "oikealta".
Sama varmaan noilla english natiiveilla, jostain siihen kulttuuriin kuuluvasta biisistä (kuten blues), voi olla samoja ajatuksia. Mitään faktaa en tosin pysty tässä osoittamaan, ja saatan olla täysin väärässkin analogiassani.

Tuo sun kommentti tuntuu vaan niin kärjistetyltä. Ei kukaan tietenkään mitään ihan mahdotonta tankeroa halua kuunnella. Toisaalta miksi jenkkejä eikä suomalaisiakaan ei tunnu häiritsevän Latinot, Jamaikalaiset, Mehikolaiset, britit tai vaikkapa ne kaikki rajojen sisällä puhuttavat alueelliset hyvinkin erilaiset aksentit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)