Aihe: Kitaraa etsimässä
1 2
KUNU
23.04.2009 20:30:35
Antti1: Musari musari musari... En mä noiden nopeutta oo kai kiistänytkään? Kuten totesin, niin tuossahan oli ainoastaan kyse floikasta alunperinkin. Sä taidat olla ainoa, joka on jostain muusta puhunut. :D

En ole, esimerkkinä heitin oman musarin jossa on kelluva talla. Erona on kielilukot, eipä muuta. Kielilukon aukaisemiseen menee sekunti ja kiinnittämiseen toinen, däm, olen tosiaanki väärässä. Voitit parin sekunnin turvin!
KUNU
23.04.2009 20:32:11
GRG40: Pitäähän sitä esitellä kato, ei ole jokapojalla valkeeta petruccimusaria kato, kylitekihä :P

Heitin sen tuohon esimerkkinä floikallisesta kitarasta missä vaihtaminen onnistuu täysin samalla tavalla kuin kiinteässä tallassa.
Pientä katkeruutta ilmassa?
Antti1
23.04.2009 20:39:47 (muokattu 23.04.2009 20:40:53)
KUNU: En ole, esimerkkinä heitin oman musarin jossa on kelluva talla. Erona on kielilukot, eipä muuta. Kielilukon aukaisemiseen menee sekunti ja kiinnittämiseen toinen, däm, olen tosiaanki väärässä. Voitit parin sekunnin turvin!

Mä haluan nähdä sen, kun sä aukaiset lukot satulasta ja tallan päästä, ja kiristät ne vielä kiinni siinä kahdessa sekunnissa. Plus sit vielä kun kaivelet sitä kuusiokoloavainta jostain ja asettelet sitä sinne ruuviin. Oisko videota laittaa? Useampaa kaverin floikkakepakkoa säätäneenä ja jokusen omistaneena sanon, että paskanmarjat.

Heitin sen tuohon esimerkkinä floikallisesta kitarasta missä vaihtaminen onnistuu täysin samalla tavalla kuin kiinteässä tallassa.

Siinä EI OLE floikkaa. Sillä tallalla ei ole mitään tekemistä Floyd Rosen kanssa.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
KUNU
23.04.2009 20:42:26
Antti1:
Siinä EI OLE floikkaa. Sillä tallalla ei ole mitään tekemistä Floyd Rosen kanssa.

Pahoittelen kirjoitusta, eli siis kelluva talla(puhekielessä useasti floikkatalla).
Myönnän tappioni.
Antti1
23.04.2009 20:45:53
KUNU: Pahoittelen kirjoitusta, eli siis kelluva talla(puhekielessä useasti floikkatalla).
Myönnän tappioni.

Pöh, höpinät sikseen.

Nyt vois lukea mistä tässä ketjussa oikeasti on edes kysymys... ;)
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Krice
23.04.2009 22:31:42

GRG40: Mutta heitäppä floikkakitaraan uusi kieli katkenneen tilanne ja vrt. vaikka siihen kuinka kauan kestäisi samassa operaatiossa telecasterin kanssa.

Kyse ei ole mistään dramaattisesta erosta, eli sillä perusteella nyt ei ainakaan kannata vältellä floikkaa. Turhaan siitä varoitellaan. Varsinkin jos musiikkityyliin kuuluu floikan käyttäminen niin kiinteätallaisen ostamisessa ei ole mielestäni kovinkaan suurta mieltä. Ennenvanhaan kun itse aloittelin soittoa niin ainakin omissa kitaroissani oli ties minkälaista kampiratkaisua, eikä niistä koskaan aiheutunut mitään sen suurempaa päänvaivaa. Hyvän floikan eduksi on myös laskettava se, että se perhana pysyy sitten vireessä aika napakasti kun sen on saanut viritettyä. Halvemmat kiinteätallaiset ei pysy niinkään, niitä on sitten jatkuvasti viriteltävä.
simon cykkeli
26.04.2009 20:34:44
spacemonkeyevolution:

Ja mitä aloittajan aiheeseen: Vanhat Charvelit voisivat sopia melko passelisti noihin specseihin. Vaikkapa model 5 tai 6? Tai sitten joku vanha Jackson professional 90-luvun alusta. Tuosta vaikkapa pienellä tinkaamisella budjettiin sopiva http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=312850

Hyvältä vaikuttaisi tuommoinenkin, täytyy bongailla lisää torilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)