Aihe: Thomann
1 2 3 4 556 57 58 59 6097 98 99 100 101
aalataur
12.04.2009 17:45:40 (muokattu 12.04.2009 17:48:28)

south_of_heaven: Toinen juttu, miten yleensä olette tarkastaneet saapuneet paketit? Sivuillahan lukee, että kuljetuksissa tulleet viat on hoidettava vakuutuksen kautta, ja jos paperin allekirjoittaa kustille niin homma meni siinä. Oletteko jättäneet kärsimättömän kuskin ovelle odottelemaan kun tarkastelette tavaroiden toimivuuden vai katsotteko yleensä vain silmämääräisesti, näkyykö laatikoissa reikiä tai lommoja? Onko tullut jotain ongelmia kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista?

Mulle kun tuli vahvistin ja efektilaite Thomannilta Kuehne-Nagelilla niin käskin kuljettajan odottaa (kysyin että otatko kahvia), purin kaikki tavarat, katsoin että niihin tulee virrat päälle ja kuuluu ääni. Tarkemmin en ruvennut katsomaan. Tietysti se ettei ole laatikoissa lommoja on hyvä merkki.
Seba
12.04.2009 20:42:08 (muokattu 12.04.2009 20:43:46)

Tietysti se ettei ole laatikoissa lommoja on hyvä merkki.

Tuo onkin ainoa mikä kuskille kuuluu.
Ei se kuskin kuulu odottaa että virrat vedellään päälle jakuunnellaan pari tilusooloa.
Sen verran että näkee todistettavasti että on oikeaa/väärää tavaraa tullut, eikä ole kuljetusvaurioita.

Jos laitteet ei toimi, niin se on sitten takuuhommia eikä kuljetusfirman asia jos paketit tai sisältö on muuten kunnossa.

Voi olla että kuskeja alkaisi pikkasen kyrsimään kun kaikki alkaisivat kaivamaan kitarat esiin paketista ja alkaa tarkastamaan fret levellingiä ja eri soundeja että toimiiko joka potikka ym ym.. "Ootas vielä hetki niin kolvaan nuo plugit kiinni piuhaan niin nähdään että onko viallisia osia.."
aalataur
12.04.2009 22:36:20 (muokattu 12.04.2009 22:37:14)

Seba: Voi olla että kuskeja alkaisi pikkasen kyrsimään kun kaikki alkaisivat kaivamaan kitarat esiin paketista ja alkaa tarkastamaan fret levellingiä ja eri soundeja että toimiiko joka potikka ym ym.. "Ootas vielä hetki niin kolvaan nuo plugit kiinni piuhaan niin nähdään että onko viallisia osia.."

Niin se ehkä on. Kyllä mulla tuli hieman vaivaantunut fiilis kun ei kahvikaan sille maistunut, mut vitullisella vauhdilla revin laatikot auki ja tökkäsin virrat seinään, ei siinä mennyt kuin pari minuuttia. En oikein saanut tolkkua niistä ehdoista kun Thomannin viestissä luki että sitten kun olen kuitannut laitteiden olevan täydellisessä kunnossa (tjsp.), kuljetusyhtiön vastuu loppuu siihen. Ajattelin että voihan se pakkaus periaatteessa tärähtää kovasti ja sillon joku herkkä elektroninen komponentti laitteen sisältä menee paskaksi.. sillon ei jää kuitenkaan mitään lommoa.
south_of_heaven
17.04.2009 12:51:15 (muokattu 17.04.2009 12:52:00)
Noniin, nyt on maksu siirtynyt saksalaistilille, mutta yksi tavaroista ei ole saatavana: Focusrite Saffire Pro 40.

En tajua miten laitetta ei voi olla liikkeessä, vastahan se on joulukuussa tullut myyntiin. Samasta hintaluokasta on turha edes yrittää etsiä yhtä hyvää äänikorttia. Thomannilla vaan näyttää valkoista ja "ei tietoa".

Meilasin kyselläkseni, onko tähän jokin erityinen syy. Myös jos heille kyseisiä kortteja ei enää saavu, jos vaikka saisin valita jonkin kortin Focusriten sijaan. Olin elänyt luulossa, että thomann oli jo kerännyt tavarat kasaan, jotta voisi lähettää ne heti maksun saavuttua.

Saa nähdä milloin tulee vastausta..
Life in plastic, it's fantastic!
oiva tumpeloinen
17.04.2009 12:59:14
south_of_heaven: Noniin, nyt on maksu siirtynyt saksalaistilille, mutta yksi tavaroista ei ole saatavana: Focusrite Saffire Pro 40.

En tajua miten laitetta ei voi olla liikkeessä, vastahan se on joulukuussa tullut myyntiin. Samasta hintaluokasta on turha edes yrittää etsiä yhtä hyvää äänikorttia. Thomannilla vaan näyttää valkoista ja "ei tietoa".

Meilasin kyselläkseni, onko tähän jokin erityinen syy. Myös jos heille kyseisiä kortteja ei enää saavu, jos vaikka saisin valita jonkin kortin Focusriten sijaan. Olin elänyt luulossa, että thomann oli jo kerännyt tavarat kasaan, jotta voisi lähettää ne heti maksun saavuttua.

Saa nähdä milloin tulee vastausta..

Kyllähän ne antaa sun vaihtaa sitä äänikorttia, jos haluat. Tosin mitään kalliimpaa ne ei ilman välirahoja anna. Eikä ole mikään ihme, että jotain "uutta" tuotetta ei hyllystä löydy. Ne myy ympäri Euroopan ja jokin hyvä&halpa tavara menee todella nopeasti, vaikka niillä olisi isompikin läjä varastossa niitä. Tuo "ei tietoa seuraavasta päivämäärästä" tarkoittanee todennäköisesti sitä, että valmistaja ei ole sanonut vielä mitään, milloin seuraava erä tavaraa saadaan maailmalle.
south_of_heaven
17.04.2009 13:38:54
oiva tumpeloinen: Kyllähän ne antaa sun vaihtaa sitä äänikorttia, jos haluat. Tosin mitään kalliimpaa ne ei ilman välirahoja anna. Eikä ole mikään ihme, että jotain "uutta" tuotetta ei hyllystä löydy. Ne myy ympäri Euroopan ja jokin hyvä&halpa tavara menee todella nopeasti, vaikka niillä olisi isompikin läjä varastossa niitä. Tuo "ei tietoa seuraavasta päivämäärästä" tarkoittanee todennäköisesti sitä, että valmistaja ei ole sanonut vielä mitään, milloin seuraava erä tavaraa saadaan maailmalle.

Todennäköisesti näin. Harmittaa vain, kun erehdyin luulemaan että viimeinen Focusrite oli varattu minulle, kun kerran se oli tilatessa varastossa, mutta ymmärtäähän tuon. Toivotaan, että Focusrite piankin pistää laitetta tulemaan Thomannille, alkaa projekti puskea päälle odotellessa. Mutta niin sitä odotteluaikaa pitääkin varata.
kousmanen
20.04.2009 18:33:29

Omalta osalta kokemukset on hyvät. Oon tilannu sieltä marshallin 30w vahvarin tuli 2 päivässä ja ehjänä ja sitte oon tilannu kanssa Dunlopin Cry Babyn ja tuli 2 päivässä eli ainakin nopeeta toimintaa. Ja sitte plekuja ja piuhoja samalla tilannu, hyvää palvelua ja tavaraa sanon minä. Ja kamat on tosi hyvin pakattu. Ja sitten on tilattu kans Behringerin särö pedsku... Ite suosittelen ainaski.
Solar Eclipse is coming...
south_of_heaven
21.04.2009 12:01:15
Nyt mulla on ilmeisesti lähtenyt paketti rahdissa tulemaan, vaikka yhden tuotteista olisi pitänyt olla loppu liikkeeseentoimitusajalla 24.4...

Ehkä niillä oli minulle sittenkin varattuna yksi kappale, tai kaivoivat jostain yhden...? Toivottavasti ei ainakaan ole mitään asiakaspalautusta tulossa tai muuta erhettä tapahtunut. Pitäisiköhän ihan soittaa ja tiedustella?

Ei sinänsä, todella mukavaa kun tavarat ovat lähteneet jo ennenkuin niiden odotin lähtevän, mutta hiukan hämmentää. Jos kaikki on reilassa, niin palvelu on ollut yllättävissäkin määrin hyvää!
seppo i
23.04.2009 17:44:32
Tietääkö kukaan, mitä Thomannilla nykyään touhutaan? Olen pistänyt sähköpostia ositteeseen informaato@thomann.de, mutta kukaan ei nykyään tunnu enää vastaavan meileihin. Eikö siellä ole enää muitä kuin pelkkiä Helmutteja töissä?? Outoa touhua. Joko niillä menee liian hyvin tai sitte liian huonosti..
aalataur
23.04.2009 18:10:53

south_of_heaven: Nyt mulla on ilmeisesti lähtenyt paketti rahdissa tulemaan, vaikka yhden tuotteista olisi pitänyt olla loppu liikkeeseentoimitusajalla 24.4...

Ehkä niillä oli minulle sittenkin varattuna yksi kappale, tai kaivoivat jostain yhden...? Toivottavasti ei ainakaan ole mitään asiakaspalautusta tulossa tai muuta erhettä tapahtunut. Pitäisiköhän ihan soittaa ja tiedustella?

Ei sinänsä, todella mukavaa kun tavarat ovat lähteneet jo ennenkuin niiden odotin lähtevän, mutta hiukan hämmentää. Jos kaikki on reilassa, niin palvelu on ollut yllättävissäkin määrin hyvää!

Tekevät joskus osatoimituksia omalla kustannuksellaan.
south_of_heaven
23.04.2009 19:09:10
aalataur: Tekevät joskus osatoimituksia omalla kustannuksellaan.

Mutta kaikkialla lukee, että laite on tilauksessa mukana...?

seppo i: Tietääkö kukaan, mitä Thomannilla nykyään touhutaan? Olen pistänyt sähköpostia ositteeseen informaato@thomann.de, mutta kukaan ei nykyään tunnu enää vastaavan meileihin. Eikö siellä ole enää muitä kuin pelkkiä Helmutteja töissä?? Outoa touhua. Joko niillä menee liian hyvin tai sitte liian huonosti..

Joo, mullekaan ei viittitty vastata ihan ystävällisesti esitettyyn kysymykseen tuotteen saatavuudesta, mutta saa nähdä tuleeko oikeat tuotteet. Ensi viikon puolivälissä on tavarat oletettavasti tulossa, innolla odottelen kyllä.
oiva tumpeloinen
23.04.2009 22:01:09
seppo i: Tietääkö kukaan, mitä Thomannilla nykyään touhutaan? Olen pistänyt sähköpostia ositteeseen informaato@thomann.de, mutta kukaan ei nykyään tunnu enää vastaavan meileihin. Eikö siellä ole enää muitä kuin pelkkiä Helmutteja töissä?? Outoa touhua. Joko niillä menee liian hyvin tai sitte liian huonosti..

Olethan sä laittanut sitä viestiä varmasti oikeaan osoitteeseen? Tuossa sulla on ainakin kirjoitusvirhe.....
aalataur
23.04.2009 22:39:58 (muokattu 23.04.2009 22:40:15)

south_of_heaven: Mutta kaikkialla lukee, että laite on tilauksessa mukana...?

Joo ei noi saatavuustiedot aina pidä paikkaansa. Tilasin yhden softan nyt, ja nettisivulla luki että loppuunmyyty, ei varastossa. Lähetin sähköpostia softapuolelle ja kysyin millon tulee, vastaus oli 2-3 viikossa. Noh, laitoin sitten tänään tilauksen vetämään, kun aattelin että lähettävät sitten 2-3 viikon päästä kun saavat. Nytpä olikin tullut viesti, että tilaus lähtenyt ja kyseinen softa on mukana.
seppo i
24.04.2009 18:32:26
oiva tumpeloinen: Olethan sä laittanut sitä viestiä varmasti oikeaan osoitteeseen? Tuossa sulla on ainakin kirjoitusvirhe.....

Ääh.. olen. Kirjoitusvirhe tuli tosiaan tuohon viestiin. Ja tulihan sieltä Thomannilta vastauskin, kun tuli kirjoitettua uusi viesti vähän suorempaan sävyyn. Hetken jo tuntui, että tässä ollaan jollain protestilistalla :P
Ilmeisesti suomalaisia työntekijöitä ei ole puljussa riittävästi, kun viikon päästä viestin lähetyksestä valittavat vastaviestissä ruuhkaa..
Andy Six
25.04.2009 12:29:20
Kaikki thomannilta tilaamani tavara on ollut priimaa ja saapunut nopeasti.4 kitaraa, yhden vahvistimen ja tarvikkeita oon tilannut ja olen tosi tyytyväinen kaikkiin...
Judge me not by the music i play,but how i play it....
south_of_heaven
29.04.2009 13:56:19 (muokattu 30.04.2009 01:59:02)
Juuri tulivat tavarat thomannilta ja olen enemmän kuin innoissani, mutta...

Pitäisiköhän palauttaa tämä räkkiständi:

http://www.thomann.de/fi/adam_hall_strs12u_rackstaender.htm

Päällisin puolin se on ok, mutta siihen erikseen hankkimani ruuvit ja paketin mukana tulleet ruuvit (joista ei ilmoitettu) eivät sovi siihen. Myöskään ylimpään kohtaan ei sovi räkkilaite, kun siinä on tuo yläputki tiellä, toisin kuin Thomannin kuvassa.

EDIT. juum, olipas omasta hölmöydestä kyse... Kyllä ne ruuvit sinne lopulta meni. Eli kaikenkaikkiaan meni aivan loistavasti tilaus, kamatkin tuli yllätyksellisen nopeasti. Onneksi olin kotona.
lindo
02.05.2009 23:53:30
Onko kukaan huomannut että Englannin Thomannissa hinnat on halvempia?

Suomi
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_aw.htm
UK
http://www.thomann.de/gb/gibson_les_paul_custom_aw.htm

Mistäköhän tuo johtuu? Myös kun lisää kamat koriin niin UKssa lukee "free shipping". WTF? Onko Thmannilla siellä varasto tms.
Sain kerran jälkitoimituksena manuaalin, koska paketin sisällä oli vain saksankielinen, ja se tuli Englannista.

No kuitenkin, Ruotsissa on sitten vielä kalliimmat hinnat:
http://www.thomann.de/se/gibson_les_paul_custom_aw.htm

Voiskohan tuosta UK sivulta tilata about 100€ halvemmalla? Siitä kun laittaa koriin ja vaihtaa maan niin ei se ainakaan herjaa mitään.
Rok rok
oiva tumpeloinen
03.05.2009 00:22:33
lindo: Onko kukaan huomannut että Englannin Thomannissa hinnat on halvempia?

Suomi
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_aw.htm
UK
http://www.thomann.de/gb/gibson_les_paul_custom_aw.htm

Mistäköhän tuo johtuu? Myös kun lisää kamat koriin niin UKssa lukee "free shipping". WTF? Onko Thmannilla siellä varasto tms.
Sain kerran jälkitoimituksena manuaalin, koska paketin sisällä oli vain saksankielinen, ja se tuli Englannista.

No kuitenkin, Ruotsissa on sitten vielä kalliimmat hinnat:
http://www.thomann.de/se/gibson_les_paul_custom_aw.htm

Voiskohan tuosta UK sivulta tilata about 100€ halvemmalla? Siitä kun laittaa koriin ja vaihtaa maan niin ei se ainakaan herjaa mitään.

Noi hintaerot johtunee verotussyistä. Thomann myy sen verran tavaraa ulkomaille, että se joutuu maksamaan verot sen maan mukaan, mihin se sitä lähettää.
lindo
03.05.2009 10:50:06
oiva tumpeloinen: Noi hintaerot johtunee verotussyistä. Thomann myy sen verran tavaraa ulkomaille, että se joutuu maksamaan verot sen maan mukaan, mihin se sitä lähettää.

Ahaa ... eli ei siis kannata yrittää tilata UK sivulta :D
Rok rok
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)