Aihe: Päätteiden hinnoittelusta, laadusta ja uusimistarpeesta
1
kuusinki
26.03.2009 23:10:05
Pitäs 802III:lle ja ja uusille, todnäk srx718 subeille löytää päätteet tahi mennä vanhoilla.

Olen kahden vaiheilla, ostanko toisenkin K2 subeille vai pitäskö hankkiutua ainokaisesta eroon. On kyllä merkkipäätteet hyvin pelanneet. Crestin 6001 ostin -96 käytettynä, takana puolisen tuhatta tanssikeikkaa omassa käytössä, eikä mitään vikaa oo ollut. Eikä myöskään Crownissa. Mikä noissa koneissa lasahtaa aikanaan, vai pelaako ne loputtomiin?

Uudemmissa kyllä teho/paino -suhde ois kohdillaan, toisaalta harrastelijana joutaa vähän kuntoillakin roudatessa:) Xti:tä, plx:ää ym oon tutkaillut, mutta missä noissa nyt sitten hinta ja laatu kohtaa. Vissiin "Laatu painaa" alkaa päätteiden kohdalla kuitenkin olla historiaa.

Minkä arvoinen kampe on Crownin K2 vm. 2003? Ja Crestin pro 6001:lle pitäs kans joku hinta löytää.

Ja mukavaa on seurata teidän ammattilaisten jutustelua palstalla.
Finlander
04.04.2009 18:27:20
Mikähän on kysmä; Mitä tehdä kun sulake palaa - vaihdetaan sulake. Jos pääteaste palaa käytetään vaahtosammutinta ja ostetaan uusi pääte. k2 tullut utuksi siitä että on aika vaarallinen vuori kiipeilijöille siis Nanga Parbat. No joo kysyt asioita joihin en osaa vastata - antaa kansan päättää ja ammattilaisten vastata.

Kysyn silti vastakysmän; Mitä eroa on huippuvahvistimella ja ns. T-sarjan ampilla. Tänne on tullut ajan saatossa tullut itsekkin kirjoiteltua aika paljon potaskaa mutta uskon että asian viereen on kivaa kirjoitella ja sehän sinänsä ryöpsähtelee aina silloin tällöin tuo kirjoittelu.

Tarvitaanko pizzerian nurkkaan RIDE-peltiä? Itse olisin sitä mieltä että virveli basari ja 1 tomi pellit. Ai niin kyse ei ollutkaan pelleistä
Finlander
UncleZ
11.04.2009 21:23:45

kuusinki: Pitäs 802III:lle ja ja uusille, todnäk srx718 subeille löytää päätteet tahi mennä vanhoilla.

Mikä noissa koneissa lasahtaa aikanaan, vai pelaako ne loputtomiin?

Kyllä nuo Crest ja Crown ankkurit kuuluvat jo siihen luokkaan, että ne kestää lähes loputtomiin ja sitten kun joku paikka laukeaa, niin se ei ole sama kuin mikä naapurin vastaavasta hajoaa.

Pöly ja siittä johtuva ylikuumeneminen lyhentää vahvarien ikää, liittimet ja potikat kuluu, mutta eipä siellä paljon muuta kuluvaa ole.

Meille tuli kerran töissä vihainen asiakas ison päätteen kans ja valitti, että mikä "&##€% tähän nyt tuli kun heti laukes. No selvis että kyseessä oli 60-luvulla asennettu Altec Lancing joka oli ollut jatkuvassa käytössä 34 vuotta. No asiakas osti uuden tilalle. Vahvari ois varmaan päätekivien vaihdolla toiminut, mutta tehdas halusi mittailla miten komponenttien arvot olivat ryömineet vuosien saatossa.

Nuo jenkkien päätteet rakennetaan toimimaan kymmeniä vuosia ilman huoltoa ja taustalla on pitkä historia siittä mikä toimii ja mikä ei. Tuskinpa kannattaa alkaa uusimaan, muuta kuin ulkonäön vuoksi. Hinnoissa maksetaan juuri tuosta luotettavuuden perinteestä.
Henri93
11.04.2009 22:07:44

Kysyn silti vastakysmän; Mitä eroa on huippuvahvistimella ja ns. T-sarjan ampilla.

T.amppiin tulee kaikkia vikoja esim. tuuletin hajoaa, liittimet hajoaa, laite hajoaa, kotelo hajoaa. Sitten ne painaa enemmän ku mun synnit :D ja hurisee ku viimestä päivää. Halvalla saa halpaa...
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
rintapek
11.04.2009 22:59:07

Henri93: . Sitten ne painaa enemmän ku mun synnit :D

Uskallan epäillä. Uskallanko? ;-)
One kind of music only - the good kind
Skythea
12.04.2009 05:39:15
Henri93: T.amppiin tulee kaikkia vikoja esim. tuuletin hajoaa, liittimet hajoaa, laite hajoaa, kotelo hajoaa. Sitten ne painaa enemmän ku mun synnit :D ja hurisee ku viimestä päivää. Halvalla saa halpaa...

Puuttumatta noihin esitettyihin olettamuksiin, tässä hieman mittausfaktaa yhdestä tampin päätteestä: www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=56613

Omassa käytössä on parikin t.amp:ia, ja ainoa mistä voisi valittaa on paino. Ei ole hajonnut tuulettimet, liittimet, laitteet, tai kotelot. Ei muuten edes hurise. Synneistä ei sitten puhutakaan..:)
Kramer - A Step Ahead
dewil
12.04.2009 13:24:18 (muokattu 12.04.2009 13:25:15)

Noi mittuastulokset ei kyllä juurikaan kerro itse soundista mitään.
Eräässäkin mestassa luulin taannoin että vanha mainiosti toiminut subbariosasto oli korvattu jollain löysillä cervinvegoilla tms, kun menin miksaus hommiin. Noh, syyksi lussuuteen selvisi se, että päätteet oli kärähtänyt edellisenä iltana ja paikalle oli jouduttu hoitamaan hätävaraksi T-amppia. Että semmosta käyttökokemusta.

Kyllähän niillä veteli, ei siinä mitään, mutta mutta...
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Roadari
13.04.2009 00:28:38
K2 on kyllä aika spesiaali vermes, en ostaisi jos en välttämättä tarttis päätettä ilman flektiä.
Nimin. mulla on noita kaks...
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Henri93
13.04.2009 12:29:45

Uskallan epäillä. Uskallanko? ;-)

Jeesus sovitti mun synnit ristillä niin ei ne paina mitään XD. Mutta t.ampit kyl painaa ja ...
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
eetuss
13.04.2009 13:02:27

Henri93: Jeesus sovitti mun synnit ristillä niin ei ne paina mitään XD. Mutta t.ampit kyl painaa ja ...

Kyllä ne sen verran painaa että siihenkin tarvittiin hyvää teippiä!

Mitä tulee noihin t.amppooneihin, kyse mielestäni samasta ongelmasta mikä liittyy mm. behringeriin: yksi vehje ei ole toisen veli. Saattaa saada ihan täyttä paskaa. Esimerkiksi behringerin xenyx-sarjaakin on täällä joskus hehkutettu, mutta omassa kappaleessani oli mm. kaikki etuasteet paskana suoraan paketista. Ja ei tarvitse paljon enemmän laittaa lisää fyffeä t.ampiin niin saa jo huomattavasti laadukkaampaa tavaraa käytettynä samalla nettopainolla.
Ei se tästä..
miffe
18.04.2009 02:01:29
Finlander: Kysyn silti vastakysmän; Mitä eroa on huippuvahvistimella ja ns. T-sarjan ampilla.

Mielenrauha.

Jos nyt lähdetään siitä, että rahalla saa parempaa äänenlaatua (se miten laite käyttäytyy mittapenkissä ja todellisen kuorman kanssa on eri asia), luotettavuutta ja ominaisuuksia. Joskus myös selkeästi enemmän tehoakin.

Itse olen keskittynyt enemmän laatuun ja kriteerit ominaisuuksien osalta ovat olleet kovat. Viime syksynä tein päätöksen hankkiutua eroon kahdesta erittäin hyvästä, mutta käyttötarkoitukseen alitehoisesta laitteesta. Samalla oli tarkoitus standardoida vain yhteen malliin. Lisäksi halusin, että jokaista vahvistinkanavaa kohden olisi sekä sisään-, että ulostulolla varustettu DSP sekä mahdollisuus koko järjestelmän langattomaan ohjaukseen.

Aiemmin tuota DSP-puolta oli hoitanut BSS Soundweb Lite, jonka tilalle tuli varsin ripeästi BSS Omnidrive Compact Plus (FDS-366T), koska halusin, että asioihin voi vaikuttaa suoraan etupaneelista, eikä tarvitsisi läppäriä ihan joka asian tekemiseen.

Lab.gruppen PLM10000Q vaikutti ihan hyvältä vaihtoehdolta siihen saakka kunnes pääsin datalehdessä siihen kohtaan, jossa todettiin, että värkissä olikin vain kaksi kanavaa sisäänmenoja.

Toiseksi tässä "kilpailussa" tuli MC2 Audio E45 (joita mulla oli jo aiemmin), jonka kaveriksi XTA DP444 + walkabout kit. Ominaisuudet hyvät, mutta vaatii kaverikseen läppärin kauko-ohjausta varten - siis aivan joka tilanteessa. Lisäksi räkit olisivat 5RU korkeita ja noin 45kg painoisia.

Vastaavan tehon ja ominaisuudet saa tässä voittaneessa ratkaisussa 16kg 2RU räkeillä ja langattomaan ohjaukseen ei tarvitse läppäriä vaan tuollaisen communicaattorin kokoisen kosketusnäytöllä olevan mokkulan. Eikä mitään erityisiä ohjauskaapeleitakaan ja/tai vastaanotinta, koska jokainen 4-kanavainen pääte on varustettu langattomalla verkolla.

Asiaan vaikutti myös kovasti se, että vanhoille päätteille löytyi suhteellisen kätevästi loppusijoituspaikka elävää musiikkia tarjoavassa ravintolassa.

Niin, eipä tarjoa yksikään t.amppi mahdollisuutta siihen, että rapiat 10kg nelikanavainen pääte prosessoinnilla antaisi ulos noin 4kW kanavaa kohden. Ja vieläpä sisäänrakennettu langaton ohjaus on siinä mukana.

Tuollaisia asioita saa, kun on valmis panemaan euroja riviin vähän enemmän.
turkulainen
rintapek
18.04.2009 02:25:13

Finlander:
Kysyn silti vastakysmän; Mitä eroa on huippuvahvistimella ja ns. T-sarjan ampilla

Tos on jo vastauksia tullu, mut pannaan ny yks simppeli:

Jos vehjes on edullinen, tehokas ja toimiva, niin mulle kelpaa.
Toisaalta mulle piisaa yksi kommentti, joka sanoo, et vehkeen käynnistysvirta poltaa sulakkeen. En o saundifriikki tai parasta mahdollista ettivä, ei mulla tiatotaito tai korvat semmoiseen piisaa.
Mut jos vehkeellä tuppaa tommoista taipumusta olemaan, ni se on mulle erittäin käyttökelvoton, vaik ois muuten kuin hyvä tahansa.
One kind of music only - the good kind
Johnson D
23.04.2009 12:24:22
Vappu lähestyy ja Tampereen teekkarit ovat taas katukuvassa kauppaamassa Tamppi -nimistä vappulehteään. Se koostuu myöskin huonosta huumorista.

Eipä tässä sen kummempia...
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)