Cathi777 22.04.2009 13:29:02 | |
---|
Mikael: Kuoren lohkeilu taisi olla jonkun erän ongelma ja ainakin mulla meni takuuseen. Uusi pinta on erilaista materaalia ja kestänyt hyvin. Tector hoiti huollon ja takuupyynnön hienosti ja todella nopeasti - pinnat siitä Tectorille! Kun on kerran Pro koneeseen siirtynyt niin sen jälkeen ei vain enää tuo muovinen houkuttele. Voi ollakin ihan toimiva kone ei siinä mitään, mutta itse en koe sitä vaihtoehtona enää Pro-mallin koneelle. Only pop music can break my heart... |
Mikael: Kuoren lohkeilu taisi olla jonkun erän ongelma ja ainakin mulla meni takuuseen. Uusi pinta on erilaista materaalia ja kestänyt hyvin. Kuinka uusi, eli mistä mallista lähtien tuo lohkeilematon on ollut kehissä, tiedätkö? Tuli nääs juuri ostettua käytetty early 2008 -mallin (2,4-prossu) kone. Siinä ei halkeamia ainakaan vielä ole havaittavissa. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Mikael 23.04.2009 11:52:54 (muokattu 23.04.2009 11:55:03) | |
---|
Janie Jones: Kuinka uusi, eli mistä mallista lähtien tuo lohkeilematon on ollut kehissä, tiedätkö? Tuli nääs juuri ostettua käytetty early 2008 -mallin (2,4-prossu) kone. Siinä ei halkeamia ainakaan vielä ole havaittavissa. En tiiä/muista varmasti, mut varmaan vanhempi sillä mun kone on 1.83 GHz Intel Core Duo. Edit: Model Identifier: MacBook2,1 Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Ze Kink 25.04.2009 23:42:38 | |
---|
Ei kyllä kannata sokeana tuijottaa vain niitä prosessoritehoja, MBP:ssä on kuitenkin todella paljon tehokkaampi näyttis. Ja tosiaan, OpenCL Snow Leopardissa vapauttaa tuon näytönohjaimen prosessointitehon muuhunkin käyttöön, ja tuosta tulee kuulemma todella merkittävä tehoboosti, joka tuntuu erityisesti mm. audiokäytössä. Perus Macbookilla ei myöskään pysty ajamaan yhtä isoja näyttöjä tuon näyttiksen heiveröisyyden takia. Itse ainakin käytän tuota kotona aina 26" LG:n W2600HP-PF:n kanssa. No joo, mullahan tosiaan on MBP, mutta... :D |
south_of_heaven 26.04.2009 12:05:34 (muokattu 26.04.2009 12:05:49) | |
---|
Ze Kink: Ei kyllä kannata sokeana tuijottaa vain niitä prosessoritehoja, MBP:ssä on kuitenkin todella paljon tehokkaampi näyttis. Ja tosiaan, OpenCL Snow Leopardissa vapauttaa tuon näytönohjaimen prosessointitehon muuhunkin käyttöön, ja tuosta tulee kuulemma todella merkittävä tehoboosti, joka tuntuu erityisesti mm. audiokäytössä. Perus Macbookilla ei myöskään pysty ajamaan yhtä isoja näyttöjä tuon näyttiksen heiveröisyyden takia. Itse ainakin käytän tuota kotona aina 26" LG:n W2600HP-PF:n kanssa. No joo, mullahan tosiaan on MBP, mutta... :D On se tietysti parempi, mutta itse kukin voi miettiä, haluaako niistä lisäominaisuuksista maksaa tonnin lisää. Mä en ainakaan kyennyt eikä siihen pienempään lisänäyttöönkään ole vielä varoja.:( Life in plastic, it's fantastic! |
insight 29.04.2009 11:56:14 | |
---|
Ze Kink: Ei kyllä kannata sokeana tuijottaa vain niitä prosessoritehoja, MBP:ssä on kuitenkin todella paljon tehokkaampi näyttis. Ja tosiaan, OpenCL Snow Leopardissa vapauttaa tuon näytönohjaimen prosessointitehon muuhunkin käyttöön, ja tuosta tulee kuulemma todella merkittävä tehoboosti, joka tuntuu erityisesti mm. audiokäytössä. Perus Macbookilla ei myöskään pysty ajamaan yhtä isoja näyttöjä tuon näyttiksen heiveröisyyden takia. Itse ainakin käytän tuota kotona aina 26" LG:n W2600HP-PF:n kanssa. No joo, mullahan tosiaan on MBP, mutta... :D Mulla ainakin toiminut ihan hyvin Macbook (eli ei Pro) ihan hyvin lisänäytön kanssa Logicissa. Can you feel the atmosphere |
south_of_heaven 29.04.2009 20:03:40 | |
---|
Ajattelin asentaa Bootcampilla Windows XP:n, ja vähän mietin miten homma toimii. Voiko Windowsin asentaa ulkoiselle kovalevylle? Se siis jakaa kovalevylle "mac- ja windows-osiot" joihin ei pääse käsiksi kuin kullekin kuuluvalla käyttöjärjestelmällä? onkos moni asennellut windowsin bootcampilla? Life in plastic, it's fantastic! |
Humanoid 29.04.2009 22:57:35 | |
---|
south_of_heaven: Ajattelin asentaa Bootcampilla Windows XP:n, ja vähän mietin miten homma toimii. Voiko Windowsin asentaa ulkoiselle kovalevylle? Se siis jakaa kovalevylle "mac- ja windows-osiot" joihin ei pääse käsiksi kuin kullekin kuuluvalla käyttöjärjestelmällä? onkos moni asennellut windowsin bootcampilla? Bootcamp osaa jakaa nykyisestä Mac-osiosta lohkon itselleen, eli eivät nuo mene sekaisin. Windowsin poisto Bootcampin kautta palauttaa osiot takaisin yhteen. Jos Windowsia tarvii jostain syystä vain kevyeen softakäyttöön, kannattaa tutkia myös muita vaihtoehtoja, kuten virtuaalikonetta Parallelsin kautta, tai Wineä (Darwine). Sami / Ääniportti |
south_of_heaven 30.04.2009 02:02:32 | |
---|
Humanoid: Bootcamp osaa jakaa nykyisestä Mac-osiosta lohkon itselleen, eli eivät nuo mene sekaisin. Windowsin poisto Bootcampin kautta palauttaa osiot takaisin yhteen. Jos Windowsia tarvii jostain syystä vain kevyeen softakäyttöön, kannattaa tutkia myös muita vaihtoehtoja, kuten virtuaalikonetta Parallelsin kautta, tai Wineä (Darwine). Kiitos tiedosta! Ajattelin käytellä musahommiin sitäkin puolta, noi windows-ikkunassa-ohjelmat ei varmaankaan jaksa sellasta. Life in plastic, it's fantastic! |
Humanoid 30.04.2009 07:29:37 | |
---|
south_of_heaven: Kiitos tiedosta! Ajattelin käytellä musahommiin sitäkin puolta, noi windows-ikkunassa-ohjelmat ei varmaankaan jaksa sellasta. Jaksaa itse asiassa aika hyvin, riippuen tietenkin paljonko virtuaalikoneelle antaa tehoa käyttöön. Jos haluat varmasti kaiken irti, asentele Bootcampin kautta. Mitäs muuten tarvit tuolta Winkun puolelta, ihan mielenkiinnosta? Sami / Ääniportti |
insight 30.04.2009 10:34:16 (muokattu 30.04.2009 10:36:58) | |
---|
Mä tykkään pitää Windows ja Mac koneet erikseen. Windowsia käytän surffailuun ja pelailuun, Maciä musahommiin pelkästään. E8500@3,4GHz (menis neljäänkin), 4GB RAM, 4870@CF pyörittää pikkasen paremmin pelejä kuin yksikään Macbook =) Musapuolella taas teen Macillä paljon mieluummin, kuin PC:llä. Can you feel the atmosphere |
south_of_heaven 30.04.2009 15:05:13 (muokattu 30.04.2009 15:06:34) | |
---|
Humanoid: Jaksaa itse asiassa aika hyvin, riippuen tietenkin paljonko virtuaalikoneelle antaa tehoa käyttöön. Jos haluat varmasti kaiken irti, asentele Bootcampin kautta. Mitäs muuten tarvit tuolta Winkun puolelta, ihan mielenkiinnosta? Käytin ennen Macia FL Studiota, joka jäi sitten nurkkaan. Windows-puolelle löytyy muutamia hyviä ilmaisplugareita, joita on ikävä. Pääsee myös jotain vanhoja pelejä pelaamaan nostalgiahöyryissä. Asentelin tuossa XP:n, hyvin toimii. Ja voihan sen sitten poistella jos jää turhaksi. Life in plastic, it's fantastic! |
Ziggy Bubba 01.05.2009 03:25:16 | |
---|
Seuraavaksi meinasin hommata kunnollisen äänikortin iMacini kaveriksi - mitä jengi on mieltä Apogee Duetista? Maksaako tossa vaan nimestä, vai tarjoaako se oikeasti kovaa laatua soundin puolesta? |
dewil 02.05.2009 17:20:36 | |
---|
sikki-six: Seuraavaksi meinasin hommata kunnollisen äänikortin iMacini kaveriksi - mitä jengi on mieltä Apogee Duetista? Maksaako tossa vaan nimestä, vai tarjoaako se oikeasti kovaa laatua soundin puolesta? Kyllä apogeet on yleensä rahansa arvoisia. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Janus 04.05.2009 16:44:43 | |
---|
sikki-six: Seuraavaksi meinasin hommata kunnollisen äänikortin iMacini kaveriksi - mitä jengi on mieltä Apogee Duetista? Maksaako tossa vaan nimestä, vai tarjoaako se oikeasti kovaa laatua soundin puolesta? Mun mielestä rokkaa. Etuset on laadukkaat ja latenssin oon saanu esim. softasynien livekäytössä puristettua softasta (Mainstage) pienimmillään 64 sampleen. |
jukej 05.05.2009 10:33:47 | |
---|
sikki-six: Seuraavaksi meinasin hommata kunnollisen äänikortin iMacini kaveriksi - mitä jengi on mieltä Apogee Duetista? Maksaako tossa vaan nimestä, vai tarjoaako se oikeasti kovaa laatua soundin puolesta? On se hyvä! Piuhahässäkkä on vähän persiistä, ainakin alkuunsa, mutta on se kyllä tosi laatupeli. How many kilometers to the nearest disco? |
Ziggy Bubba 05.05.2009 10:53:46 | |
---|
Tuo Duet taitaa tulla hommattua, kunhan pääsen pahimmasta budjettivajeesta. Tuolla voi myös soittohommien lisäksi "hifistellä" (kuunnella musaa) ihan kivasti, tuo DAC kun on ymmärtääkseni varsin hyvä. |
StoRBa 05.05.2009 11:10:25 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Digidesignin Digi 003 Factoryn käytöstä? Näyttäisi olevan kaikki oleelliset liitännä, joita ite tarvitsisin. Nuo faderitkin on plussaa. Saisi vielä Pro Tools LE:n kaupan päälle. Miten toiminnallinen tuo LE on? Pystyykö paremman puutteessa tekemään jonkin aikaa vai pitäisikö saman tien investoida laajempaan softaan? Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. |
Mikael 05.05.2009 14:12:36 | |
---|
StoRBa: Miten toiminnallinen tuo LE on? Pystyykö paremman puutteessa tekemään jonkin aikaa vai pitäisikö saman tien investoida laajempaan softaan? Pro Tools LE on ihan ammattikäyttöön soveltuva todella monipuolinen äänisofta. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
StoRBa 05.05.2009 14:43:25 | |
---|
Mikael: Pro Tools LE on ihan ammattikäyttöön soveltuva todella monipuolinen äänisofta. Ok. No siinä tapauksessahan tuo on iha kohtuu hyvä diili, kun hintakin on tullut T-kaupassa aika roimasti alas. Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. |