BigPapa 21.04.2009 13:07:47 (muokattu 21.04.2009 13:10:28) | |
---|
Mikään ei vituta niin paljon ku joku läpinäkyvä "salayhteisöllisyys" mikä saattaa ilmetä justiinsa noin. Niinkuin sanottu, kommenttipakko ei estä tätäkään millään tavalla, vaikka kaunis ajatus onkin. Mulle käy säännöt kuin säännöt ja vaikka säännöttömyyskin, kaikille vaan ei ilmeisesti käy. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Räkkipeli 21.04.2009 14:55:17 | |
---|
BigPapa: Niinkuin sanottu, kommenttipakko ei estä tätäkään millään tavalla, vaikka kaunis ajatus onkin. Mulle käy säännöt kuin säännöt ja vaikka säännöttömyyskin, kaikille vaan ei ilmeisesti käy. Kukas/ketkäs tästä nyt sitten valitti? Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
BigPapa 21.04.2009 15:00:50 | |
---|
Räkkipeli: Kukas/ketkäs tästä nyt sitten valitti? Onhan se nyt tuolta ketjusta luettavissa. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Räkkipeli 21.04.2009 15:02:54 | |
---|
BigPapa: Onhan se nyt tuolta ketjusta luettavissa. Noh. Ne joilla on tarve muuttaa sääntöjä niin äänestystä pystyyn vaan. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Lennu 21.04.2009 15:38:29 | |
---|
Mä olisin kyllä kans lyhentämisen kannalla. Ei millään jaksa kuunnella n.16 kertaa samaa minuutin sooloa, olis edes lyhyempi. Jos kommenttipakkoa ei olis, niin vois myös samalla skippaa heti epäkiinnostavat soolot, eikä yrittää sitten valehdella kommentoidessaan, että olis muka kuunnellut. Nyt on pakko kuunnella, vaikka olis kuinka santanaa. |
Krice 21.04.2009 16:00:46 | |
---|
Lennu: Mä olisin kyllä kans lyhentämisen kannalla. Minua pidemmät tausta ei häiritse, mutta sinne minuutin pintaanhan sitä muistaakseni on tavoiteltu. Nykyiset säännöt toimii minusta ihan hyvin, joten jos jotain muutoksia tulee niin niitä pitäisi perustella jotenkin fiksusti. |
Imper 21.04.2009 19:58:42 | |
---|
Krice: Minua pidemmät tausta ei häiritse, mutta sinne minuutin pintaanhan sitä muistaakseni on tavoiteltu. Nykyiset säännöt toimii minusta ihan hyvin, joten jos jotain muutoksia tulee niin niitä pitäisi perustella jotenkin fiksusti. Eli olisit tyytyväinen jos seuraava tausta olisi 12 minuutin mittainen drum n bass? Sitä ei säännöissä tällä hetkellä kielletä. Musta ehdottomasti joku haarukka tohon taustan kestoon. Kyllähän jokaisessa kitaristissa sen verran narsismia on, että kiinnostaa sooloilla pidempään kun minuutti, mutta miettikää nyt herranjestas myös niitä kuuntelijoita!:) Everyone is a per-son |
BigPapa 21.04.2009 20:07:20 | |
---|
Imper: Eli olisit tyytyväinen jos seuraava tausta olisi 12 minuutin mittainen drum n bass? Sitä ei säännöissä tällä hetkellä kielletä. Musta ehdottomasti joku haarukka tohon taustan kestoon. Kyllähän jokaisessa kitaristissa sen verran narsismia on, että kiinnostaa sooloilla pidempään kun minuutti, mutta miettikää nyt herranjestas myös niitä kuuntelijoita!:) Siinähän ne pituudet on ollu nykyään minuutin ja puolentoista välissä. Ei paha. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Krice 21.04.2009 20:19:16 | |
---|
Imper: että kiinnostaa sooloilla pidempään kun minuutti, mutta miettikää nyt herranjestas myös niitä kuuntelijoita!:) Jos harrastaa soittamista niin eiköhän siihen kuuntelupuoleenkin ole motivaatiota, ainakin sen verran että jaksaa kuunnella nämä lyhyet alle parin minuutin vedot läpi ihan kevyesti. |
Imper 21.04.2009 21:12:29 | |
---|
Krice: Jos harrastaa soittamista niin eiköhän siihen kuuntelupuoleenkin ole motivaatiota, ainakin sen verran että jaksaa kuunnella nämä lyhyet alle parin minuutin vedot läpi ihan kevyesti. No niin kai sitten. Ite oon kuitenkin edelleen vähän lyhyempien taustojen kannalla. Jatketaan sillä että voittaja päättää. Everyone is a per-son |
Anzi 22.04.2009 01:44:58 | |
---|
Lyhempien taustojen puolesta täältäkin ääni. Ainaki vaihtelun vuoks ois kiva soittaa/kuunnella lyhyitä ja jämäkkiä pätkiä... |
Eddie 22.04.2009 13:14:42 | |
---|
Vaikka harvoin osallistunkin, niin mun mielestä 1 minuutti on ehdoton yläraja. Ei vaan jaksa kuunnella 30 kappaletta 2 minuutin sooloa... Kuten sanottua, harvoin soolot "oikeissakaan" biiseissä on yli minuutin, jos sitäkään. Sitä paitsi ainakaan itsellä (eikä välttämättä monilla muillakaan soittajilla, no offence) ei riitä mielenkiintoista soitettavaa 1:30-2:00 pituiseen taustaan. Mieluummin kuuntelee lyhyen ja kompaktin soolovedon; sellaisia on sitä paitsi paljon helpompi kommentoida kun kerran kommenttien perään täällä huudellaan. Ostetaan soittotaito. |
BigPapa 22.04.2009 13:19:25 (muokattu 22.04.2009 13:26:54) | |
---|
Kuten sanottua, harvoin soolot "oikeissakaan" biiseissä on yli minuutin, jos sitäkään. Sitä paitsi ainakaan itsellä (eikä välttämättä monilla muillakaan soittajilla, no offence) ei riitä mielenkiintoista soitettavaa 1:30-2:00 pituiseen taustaan. Tästä päästiinkin sitten näppärästi siihen, että mikä kenenkin mielestä on mielenkiintoista. Tuskin kukaan pystyy jonkun toisen osalta määrittelemään mikä on mielenkiintoista ja mikä ei, vaikka yritys siihen näyttäis olevan joskus M.Netissäkin kova. Kuten sanottua, harvoin soolot "oikeissakaan" biiseissä on yli minuutin, jos sitäkään. Mikä on se "oikea biisi", taidetaan kuunnella erilaista musaa, kun siinä mitä minä kuuntelen on toisinaan kevyesti yli minuutin mittaisia sooloja. Kuuntelen toki sellaistakin, missä ei ole kitarasooloja ollenkaan. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
WanhaWetäjä 22.04.2009 14:24:42 (muokattu 23.04.2009 08:19:01) | |
---|
Jos tausta on harmonisesti monimuotoinen, ikäänkuin oikean kappaleen tapainen, sisältäen myös jonkinsortin intron ja useamman osan niin kyllähän sille pituutta tulee, se on ihan selvä ja ok.Ainakin henk.koht. tollasen taustan kaa pähkäillessä menee aina aikaa, vaihtoehtoja niin saundin kuin soittotyylinkin kaa löytyy lukuisia, ja varsin tod.näk. siitä syntyy myös sangen erilaisia tulkintoja, which is nice! Mutta jos se on joku kolmen soinnun perusrock/blues-luuppi midilla tehtynä niin huh huijjaa, eiköhän tuosta ilmene jo puolessa minuutissa/minuutissa mitä soittaja ajaa takaa?Ei sillä etteikö rokkenroll/blues puolla aina paikkaansa ,niitä on kiva soittaa, mutta 30 suht samanlaisen soolon kuuntelu alkaa olla ainakin mulle aika puudutusta, noista on kyllä helkatin paha joskus keksiä yhtään mitään kommentoitavaa. Nämä on tietty makuasioita myös mutta kun kerran on olemassa sinänsä mainio roots-skaba niin eiks näihin kitaraskaboihin kandeis tarjota aina vähän erilaisempaa taustaa? Joo joo, ihan kiitettävästi niitä on kyllä ollutkin, kuten nyt menossa oleva skabakin, tosin jonkun kerran on menty kylläkin niin että molemmissa skaboissa on ollut lähes samanlaista taustaa tarjolla. Tarkotan sitä että kulloinenkin skaban vetäjä vois kattoa muutaman skaban takkeepäin ja sen mukaan tarjota vähän erityyppistä taustaa. Eri tempoilla, saundimaailmoilla ja tahtilajeilla varustettuihin taustoihin on kuitenkin helvetin paljon kivempi soitella VAIKKA ne ei oliskaan sitä ominta musaa. |
Anselmi83 22.04.2009 21:19:45 | |
---|
Tarkotan sitä että kulloinenkin skaban vetäjä vois kattoa muutaman skaban takkeepäin ja sen mukaan tarjota vähän erityyppistä taustaa. Eri tempoilla, saundimaailmoilla ja tahtilajeilla varustettuihin taustoihin on kuitenkin helvetin paljon kivempi soitella VAIKKA ne oliskaan sitä ominta musaa. Samaa mieltä. Mun mielestä 30s-1min30s on ihan sopiva pituus taustalle, ja useimmat taustat onkin tainnut sijoittua tuolle aksellille. Skaban vetäjä voi toki katsoa edellisien taustojen pituuksia ja ottaa ne huomioon uutta tehdessä. Lyhyissä ja pitkissä taustoissa on kummassakin omat haasteensa, joten mun mielestä molempia tarvitaan. |
MaQ 22.04.2009 22:19:15 (muokattu 22.04.2009 23:58:23) | |
---|
WanhaWetäjä: Jos tausta on harmonisesti monimuotoinen, ikäänkuin oikean kappaleen tapainen, sisältäen myös jonkinsortin intron ja useamman osan niin kyllähän sille pituutta tulee, se on ihan selvä ja ok.Ainakin henk.koht. tollasen taustan kaa pähkäillessä menee aina aikaa, vaihtoehtoja niin saundin kuin soittotyylinkin kaa löytyy lukuisia, ja varsin tod.näk. siitä syntyy myös sangen erilaisia tulkintoja, which is nice! Mutta jos se on joku kolmen soinnun perusrock/blues-luuppi midilla tehtynä niin huh huijjaa, eiköhän tuosta ilmene jo puolessa minuutissa/minuutissa mitä soittaja ajaa takaa?Ei sillä etteikö rokkenroll/blues puolla aina paikkaansa ,niitä on kiva soittaa, mutta 30 suht samanlaisen soolon kuuntelu alkaa olla ainakin mulle aika puudutusta, noista on kyllä helkatin paha joskus keksiä yhtään mitään kommentoitavaa. Nämä on tietty makuasioita myös mutta kun kerran on olemassa sinänsä mainio roots-skaba niin eiks näihin kitaraskaboihin kandeis tarjota aina vähän erilaisempaa taustaa? Joo joo, ihan kiitettävästi niitä on kyllä ollutkin, kuten nyt menossa oleva skabakin, tosin jonkun kerran on menty kylläkin niin että molemmissa skaboissa on ollut lähes samanlaista taustaa tarjolla. Tarkotan sitä että kulloinenkin skaban vetäjä vois kattoa muutaman skaban takkeepäin ja sen mukaan tarjota vähän erityyppistä taustaa. Eri tempoilla, saundimaailmoilla ja tahtilajeilla varustettuihin taustoihin on kuitenkin helvetin paljon kivempi soitella VAIKKA ne oliskaan sitä ominta musaa. Komppaan ylläolevaa. Musaa on niin erillaista ettei tuota taustan mittaa voi yleistää suoraan. Ja jos soittaja onnistuu niin kyllä kerrassaan jaksaa sen 1.30 max kuunnella mitä sieltä tulee. Enempi kaipaisin sitä musikaalisuutta ja oma ideointia noihin vetoihin. Nykyään niin monesti homma menee reisille sen takia että se sisältö mitä soittaja on siihen minuuttiin about.. tehnyt ei oikein kerro mitään. Siksipä se sitten kuuntelijaa puuduttaa. Samaan sorrun itsekkin monesti ja syitäkin on monia. Eli ei helppo nakki. Kommentit on tämän homman suola ja mielessäni näkisin sen jopa niin että sitä annettais halutessaan jollekkin muulle kuin kenelle pisteet menee. Se että osaava soittaja antaa vähemmän osavalle rehellistä palautetta on kehittävämpää kuin että kehutaan sanalla parilla aina niitä samoja suosikkeja pisteineen. ps. Kampanius = Kuha :) vai kuulinko väärin.... |
BigPapa 22.04.2009 22:26:06 (muokattu 22.04.2009 23:11:10) | |
---|
ps. Kampanius = Kuha :) vai kuulinko väärin.... Must tuntuu että kuulit. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Kuha 22.04.2009 23:05:42 | |
---|
MaQ: ps. Kampanius = Kuha :) vai kuulinko väärin.... Kuulit väärin - omalla nickilläni oon tavannut näihin osallistua. |
Kuha: Kuulit väärin - omalla nickilläni oon tavannut näihin osallistua. Ja sitäpä en toki epäile. Kierossa mielessäni kävi vaan hetken epäilys joka on nyt kuitattu. |
PJS 23.04.2009 14:09:34 | |
---|
Edelleenkin. Mun mielestä sen vois jättää niin et siitä taustasta voi itse kukin leikata ylimääräiset pois jos siltä tuntuu. Silloinhan luodaan yhtäläiset lähtökohdat sekä lyhyiden, että pidempien soolojen ystäville. Peace! |