Aihe: Mestarien Liiga-/ Jalkapallosta yleisesti- topiikki
1 2 3 4 5118 119 120 121 122 123 124 125 126
Simo78
21.04.2009 10:17:31
djKaaos: SAF ei varmasti lähtenyt ylimielisellä asenteella Evertonia vastaan - varsinkin kun tietää, miten kovassa iskusssa Toffees on koko kauden ollut. Nämä ovat niitä paikkoja, joissa vastuuta voi - ja osittain on pakkokin - antaa nuorille kavereille ja heidän olisi jossain vaiheessa osattava olla sen vastuun väärtejä. Itse pelihän oli tasainen. Enemmän minä ihmettelen Manun ampujia pilkkukisassa. Jos helvetti joku tietää, miten näitä pelejä pelataan ja milloin voi olla ylimielinen, niin se on Ferguson.

Jossitella voi aina. Mitä jos Rooney olisi telonut nilkkansa ja huilaisi loppukauden ja kaiken lisäksi jos Manu olisi silti hävinnyt? Mitä jos kuningattarella olisi kolme tissiä?

Ehkä tämän takia Ferguson saa aina nostettu niitä uusia lupauksia ihan pelaaviksi jätkiksi? Toisin kun monissa muissa seuroissa jätkät istuu tärkeissä peleissä penkillä. Ja mä siis inhoon Manua ja onneksi Everton vei, mutta pakko tuolle Fergusonille on nostaa siltikin hattua...
Stradlin
21.04.2009 12:29:58
Pilkkukisassahan Manulla pettivät nimenomaan kokeneet pelaajat, Berbatov ja oliko nyt Ferdinand se toinen. Sen sijaan Andersonin pää pysyi suorastaan Littimäisen kylmänä vaikeassa paikassa.
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
DJKaaos
21.04.2009 16:13:42
Simo78: Ehkä tämän takia Ferguson saa aina nostettu niitä uusia lupauksia ihan pelaaviksi jätkiksi? Toisin kun monissa muissa seuroissa jätkät istuu tärkeissä peleissä penkillä.

Nimenomaan tuosta on kyse hyvin pitkälti. Ferguson on pelaajien kehittäjänä yksi parhaista. Täytyy kuitenkin myös muistaa se, että mikäli Manun tilanne liigoissa olisi toisenlainen tällä hetkellä, olisi tuossa välierässä varmasti pelannut lähes paras mahdollinen miehistö. Mutta tilanne on mikä on, joten tuohon aukesi sopivasti - osittain pakostakin - oiva paikka peluuttaa nuorukaisia.

Tällä nuorukaisten sisäänajolla palvellaan myös tulevaisuutta. Mikään ei kehitä nuorta pelaajaa niin paljon kuin pelaaminen. Toimintamalli on olennainen osa jatkuvuutta. Ferguson saattaa luoda Manu-urallaan vielä neljännenkin pelaajapolven, ja vaikka ei loisikaan valmiiksi asti, niin jättää ainakin vahvan pohjan seuraajalleen.

Jos otetaan vertailukohdaksi Chelsea, siis seura joka elää helvetillisessä pokaalipaineessa myös joka vuosi ja ennen kaikkea Chelsean omistajalle Champions Leaguen voittaminen on kivettynyt jonkinmoiseksi pakkomielteeksi. Jatkuvuus ja pitkäjänteisyys on Chelseassa nykyisellään lähes tuntematon käsite. Järkyttävä fakta kertoo sen, että seurassa on ollut viimeisen puolentoista vuoden aikana neljä manageria! Ja voi olla hyvinkin mahdollista, että viides manageri alle kahteen vuoteen nähdään loppukesällä. Seuran omistajan tuuliviirimäisyys estää pitkäjänteisen työn. Tosin, en sano sitä, että Chelsea ei voisi tänä vuonna voittaa vaikka kaikkia jäljellä olevia kilpailuja - niin vahva ja laadukas pelaajamateriaali on kyseessä. Ja kyllä se täysosuma jossain vaiheessa kolahtaa kohdalle, kun tarpeeksi kauan sohii ja heiluu. Liverpoolia en tähän viitsinyt ottaa vertailukohdaksi, koska seura on jatkuvuuden, pitkäjänteisyyden ja tietynlaisen sisäisen tasapainon osalta täysin eri planeetalta kuin Chelsea.
Minä olen minä.
Rapido
22.04.2009 00:01:29
Ei herran pieksut mikä viimenen vartti Real - Getafe pelissä. Enpä ole tainnut koskaan nähdä vastaavaa, eipä jätä Blancos taaskaan kylmäks. Mutta voi tsiiiisus tota Madridin meininkiä, asennevamma on aikalailla understatement.
M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista
Mule
22.04.2009 00:07:40 (muokattu 22.04.2009 00:09:53)

Rapido: Ei herran pieksut mikä viimenen vartti Real - Getafe pelissä. Enpä ole tainnut koskaan nähdä vastaavaa, eipä jätä Blancos taaskaan kylmäks. Mutta voi tsiiiisus tota Madridin meininkiä, asennevamma on aikalailla understatement.

Viimeinen vartti aikas älytön kieltämättä ja Pepen päästä kuulunut *Snack-Crackle-Pop* oli kyllä semmoista mitä en tällä tasolla ole nähnyt todella pitkään aikaan. Eikä Pool-Arsen 4-4 varmaan sekään kylmäksi jättänyt (Arshavin btw 4 pönttöä).
carlos
22.04.2009 08:34:06 (muokattu 22.04.2009 08:36:42)
djKaaos: Manulla on ollut monta rautaa tulessa koko kauden ajan, muista se. Ja muista myös se, että menestystäkin on tullut jo tämän kauden osalta kilpailuista. Leveä materiaali ja rotaatio on kova juttu näinä aikoina. Ei kukaan täysijärkinen voi olettaa, että ykkösmiehistö pelaisi jatkuvasti!? - - Jos helvetti joku tietää, miten näitä pelejä pelataan ja milloin voi olla ylimielinen, niin se on Ferguson.

Muistan toki manun monet tulessa olevat raudat, mutta yhtä hyvin muistan kaikkien hössötyksen viidestä mestaruudesta. Ja eipä ManU nyt ainut seura oo, jolla on paljon otteluita lyhyen ajan sisällä. Tais Arsenalillakin olla joku mestareiden liigan peli tossa samoihin aikoihin kuin Manulla, lauantaina näyttivät pelaavan cupiakin ja eilen sitten valioliigaa. Eihän niiden kokoonpano nyt tietenkään samana pysynyt, mutta eipä Wenger yhtä räikeästi heittänyt mitään b-sakkia kentälle mihinkään otteluun. Toisena esimerkkinä Chelsea, joka yhtä lailla on pelannut samaan tahtiin kuin Manu ja kamppailee vielä samoista pytyistäkin, mutta silti ne joukkueen peruspilarit tuntuvat aina olevan kokoonpanossa.

Täältä voi itse kukin tarkastaa pelatut pelit:
http://www.manutd.com/default.sps?p … -42F4-816F-CE57868EDE49}&page=4
http://www.chelseafc.com/page/FixturesAndResults/0,,10268,00.html

Puheet viidestä mestaruudesta ja tuollaisen kokoonpanon kentälle heittämisestä välierissä on nyt vaan mielestäni melkoista leijailua. Ehkä Ferguson tietää, milloin voi olla ylimielinen, mutta nyt sai nenilleen.

EDIT: Eipä mulle ole ongelma myöntää, että Ferguson on ihan ylivoimainen siinä, mitä tekee - tulokset puhuvat puolestaan. Mutta eipä hänkään erehtymätön ole.
by the grace of God
Simo78
22.04.2009 10:00:47
Mule: Viimeinen vartti aikas älytön kieltämättä ja Pepen päästä kuulunut *Snack-Crackle-Pop* oli kyllä semmoista mitä en tällä tasolla ole nähnyt todella pitkään aikaan.

Pepe on osoittanut olevansa tyhmempi kuin Mark van Bommel:-D. Voi vittu mikä spede. Toivottavasti koko loppukauden pelikiellossa ja ensi vuonna vois lähtee vittuun ja kovaa... Madridin joukkue peli nyt on mitä on...
DJKaaos
22.04.2009 11:15:28
carlos: Muistan toki manun monet tulessa olevat raudat, mutta yhtä hyvin muistan kaikkien hössötyksen viidestä mestaruudesta.

Puheet viidestä mestaruudesta ja tuollaisen kokoonpanon kentälle heittämisestä välierissä on nyt vaan mielestäni melkoista leijailua. Ehkä Ferguson tietää, milloin voi olla ylimielinen, mutta nyt sai nenilleen.

Huomioi myös se seurajoukkueiden pilipaliturnaus japanissa, jonne Manu matkusti vuodenvaihteessa. Tuo viiden pytyn hössötys on lähtöisin kaikkialta muualta paitsi United-leiristä. Olennaisintä TÄSSÄ VAIHEESSA kautta on se, montako peliä on jäljellä / vielä pelattavana. Manulla on tällä hetkellä liigassa kaksi peliä vähemmän pelattuna kuin Poolilla ja jossain vaiheessa nämäkin rästipelit tulevat eteen, ja silloin on oltava iskussa.
Minä olen minä.
myrtonen
22.04.2009 11:22:36
Mule: Viimeinen vartti aikas älytön kieltämättä ja Pepen päästä kuulunut *Snack-Crackle-Pop* oli kyllä semmoista mitä en tällä tasolla ole nähnyt todella pitkään aikaan. Eikä Pool-Arsen 4-4 varmaan sekään kylmäksi jättänyt (Arshavin btw 4 pönttöä).

Oli kyllä Arsenal-fanille melkoista herkkua tuo peli, vaikka taso nyt oli mitä oli. Käsittämätöntä palloilua molemmin puolin. Puolustuspäässä hävetti molempien joukkueiden puolesta, mutta kahdeksan maalia nosti kyllä katsottavuusarvoa kosolti.
En oo nähny yhtään tällaista tapausta. Oikeesti.
Landola59
22.04.2009 11:28:33
Simo78: Pepe on osoittanut olevansa tyhmempi kuin Mark van Bommel:-D. Voi vittu mikä spede. Toivottavasti koko loppukauden pelikiellossa ja ensi vuonna vois lähtee vittuun ja kovaa... Madridin joukkue peli nyt on mitä on...

Täytyy kyllä urheilukanavalle antaa plussa... Ainoa syy minkä takia tulee tuota jalkapalloa sieltä seurattua on lähinnä selostajan, eilisenkin jalkapallo-ottelun Madrid - Getafe selostanut miakkonen. (Virkkunen?) Välillä saa kyllä nauraa partaansa, mut vaikuttaa pätevältä ja huumorintajuiselta kaverilta. Eilisestä ottelusta mainittakoon: "Silmätkin kiiluu kuin saatanalla!"
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Simo78
22.04.2009 11:44:22 (muokattu 22.04.2009 11:45:02)
Landola59: Täytyy kyllä urheilukanavalle antaa plussa... Ainoa syy minkä takia tulee tuota jalkapalloa sieltä seurattua on lähinnä selostajan, eilisenkin jalkapallo-ottelun Madrid - Getafe selostanut miakkonen. (Virkkunen?) Välillä saa kyllä nauraa partaansa, mut vaikuttaa pätevältä ja huumorintajuiselta kaverilta. Eilisestä ottelusta mainittakoon: "Silmätkin kiiluu kuin saatanalla!"

Joo on se Virkkunen. Ja muuten kyllä sillä silmät kiilui kuin saatanalla(mikä ikinä sen pelaajan nimi olikaan?), vielä pelin jälkeenkin sama meno jatkui ja madridin brassi lyö vettä myllyyn. Lähellä tais olla ihan nyrkkimatsi? Ei tollaselle isojen miesten "pelleilylle" voi kun nauraa:-D
Jebe-
22.04.2009 14:35:35
Simo78: Joo on se Virkkunen. Ja muuten kyllä sillä silmät kiilui kuin saatanalla(mikä ikinä sen pelaajan nimi olikaan?), vielä pelin jälkeenkin sama meno jatkui ja madridin brassi lyö vettä myllyyn. Lähellä tais olla ihan nyrkkimatsi? Ei tollaselle isojen miesten "pelleilylle" voi kun nauraa:-D

Ittellä meni ohi se ottelun loppu, mutta aijai kun Virkkunen taas antoi tulla hyvää tekstiä :D Mitäs se Marcelo pullisteli vielä siellä pelin jälkeen ilman paitaa?
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
DJKaaos
22.04.2009 16:16:12
Pientä lisäystä tuohon duunissa päivällä kirjoittamaani vastineeseen.

carlos: Tais Arsenalillakin olla joku mestareiden liigan peli tossa samoihin aikoihin kuin Manulla, lauantaina näyttivät pelaavan cupiakin ja eilen sitten valioliigaa. Eihän niiden kokoonpano nyt tietenkään samana pysynyt, mutta eipä Wenger yhtä räikeästi heittänyt mitään b-sakkia kentälle mihinkään otteluun.

Arsenalia ei ole mitään syytä ottaa mukaan tähän vertailuun. Arsenal on liigamestaruuden suhteen pihalla kuin lumiukko. Vähintään 4. sija on sille liigassa jo käytännössä varma, joten se voi pelailla loppukauden liigapelit suhteellisen paineettomassa tilassa ja siten kuten haluaa.

Toisena esimerkkinä Chelsea, joka yhtä lailla on pelannut samaan tahtiin kuin Manu ja kamppailee vielä samoista pytyistäkin, mutta silti ne joukkueen peruspilarit tuntuvat aina olevan kokoonpanossa.

Täältä voi itse kukin tarkastaa pelatut pelit:
http://www.manutd.com/default.sps?p … -42F4-816F-CE57868EDE49}&page=4
http://www.chelseafc.com/page/FixturesAndResults/0,,10268,00.html

Oikeastaan tässä vaiheessa kautta ei ole kovinkaan oleellista se, kuinka paljon joukkueet ovat pelanneet, vaan se, kuinka paljon pelejä on meneillään ja edessä.

Kijoitukseni ja näkemykseni perustuvat sille ajatukselle, että Valioliigan mestaruus on seurojen ykköstavoite ja kaikki muut pystit mitä siihen päälle tulee, ovat extraa. Juuri tällä hetkellä Liverpool vaikuttaa olevan Manun kovin kilpakumppani mestaruustaistossa. Chelseallakin toki on omat mahdollisuudet, mutta nyt näyttää siltä, että Pool ja Manu siitä tiukimmin taistelevat.

Eli tuon ylläolevan perusteella seuraava tulkinta:

Manchester Unitedin on syytä ajatella omaa tilaansa suhteessa liigamestaruuteen nimenomaan Liverpooliin vertaamalla. Lähtökohta viikonlopun cup-peliin oli se, että Manu oli mukana FA Cupissa, Mestareiden Liigassa ja Valioliigan mestaruustaistossa. Liverpool puolestaan oli pudonnut cupista jo ajat sitten ja Mestareiden Liigassakin pelit ovat ohi tältä kaudelta. Pool voi siis keskittyä täysillä pelkästään Valioliigaan, toisin kuin Manu, jonka tilanne oli se, että heidän täytyi taiteilla kolmen kilpailun välillä ja sen mukaan tehdä mahdollisia peluutus- yms ratkaisuja. Nyt tilanne on se, että Manu "joutuu" edelleen repeämään kahteen kilpailuun ja sen mukaan täytyy myös hieman miettiä pelaajien kuormitusta ja muita tiheän pelitahdin tuomia haittoja.

Ehkä Ferguson tietää, milloin voi olla ylimielinen, mutta nyt sai nenilleen.

Sai nenilleen, turpaan tuli, miten vain - täysin totta. Everton meni finaaliin ja nyt jälkeen päin on helppo ajatella, että olisi pitänyt tehdä niin tai näin.

Oma mielipiteeni asiaan on varmasti tullut jo selväksi, kuten myös sinunkin. Itse haluan nähdä tuossa Fergusonin ratkaisussa jonkun muunkin syyn kuin ylimielisen asenteen ja sitä kautta kokeneen valmentajan täydellisen typeryyden.
Minä olen minä.
Simo78
23.04.2009 10:33:02
Jebe-: Ittellä meni ohi se ottelun loppu, mutta aijai kun Virkkunen taas antoi tulla hyvää tekstiä :D Mitäs se Marcelo pullisteli vielä siellä pelin jälkeen ilman paitaa?

Siellä se vielä jotain sille "saatanalle" uhosi ja getafen ja madridin äijät piti sitä kurissa. Yhessä vaiheessa Marcelo sitten ottikin juoksuaskelia suunta oli mun mielestä pukukoppi:-D. Real life ultimatefightingissa oisin kyllä lyönyt rahani "saatanaan", en siis vieläkään tiedä ukon nimeä, numero 3. pelaa...
carlos
25.04.2009 12:28:38 (muokattu 25.04.2009 12:31:58)
Oikeastaan tässä vaiheessa kautta ei ole kovinkaan oleellista se, kuinka paljon joukkueet ovat pelanneet, vaan se, kuinka paljon pelejä on meneillään ja edessä.

Tietenkin tulevat pelit ovat tärkeämpiä kuin menneet, selvähän se. Mutta yhtä lailla se oli tärkein elementti vaikka kuukausi sitten - siksi tuohon postasin nuo otteluohjelmat.
Ja mun tietääkseni Chelsealla ja ManUlla on aika lailla sama määrä otteluja edessä. Manulla yks valioliigamatsi rästissä, Chelsealla FA Cupin finaali. Ens kierroksella molemmat huitsinnevadaan mestareiden liigasta, niin saavatpahan sitten keskittyä rauhassa tärkeämpiin koitoksiin sumusaarilla :)

Oma mielipiteeni asiaan on varmasti tullut jo selväksi, kuten myös sinunkin. Itse haluan nähdä tuossa Fergusonin ratkaisussa jonkun muunkin syyn kuin ylimielisen asenteen ja sitä kautta kokeneen valmentajan täydellisen typeryyden.

Jep, eiköhän me olla näkökannat selviksi tehty. Sen vaan sanon, etten minä vedä suoraa nuolta ylimielisyydestä typeryyteen.
by the grace of God
DJKaaos
25.04.2009 17:17:05
carlos: Tietenkin tulevat pelit ovat tärkeämpiä kuin menneet, selvähän se. Mutta yhtä lailla se oli tärkein elementti vaikka kuukausi sitten - siksi tuohon postasin nuo otteluohjelmat.
Ja mun tietääkseni Chelsealla ja ManUlla on aika lailla sama määrä otteluja edessä. Manulla yks valioliigamatsi rästissä, Chelsealla FA Cupin finaali. Ens kierroksella molemmat huitsinnevadaan mestareiden liigasta, niin saavatpahan sitten keskittyä rauhassa tärkeämpiin koitoksiin sumusaarilla :)

Sinä selität Chelseasta, vaikka minä perustin tuon skenaarioni Manun ja Poolin väliseen taisteluun ja jopa mainitsin asista, jotta se tulisi selväksi. Manun kannalta huomattavasti oleellisempaa on se, mitä Pool tekee. En mä sano, että Chelssi täysin pihalla mestaruustaistosta on, mutta on näyttänyt siltä, että Pool olisi Manun pahin uhka.
Minä olen minä.
Secreterial
26.04.2009 09:37:27
Olipas eilen loistava ManU - Tottenham peli. Varsinkin toinen puoliaika oli sellasta vyörytystä, että alta pois. Puoliajalla näytti vähän synkältä, kun peli oli 0-2 Tottenhamille, mutta niinhän siinä kävi, että ManU nousi 5-2 voittoon. Mutta täytyy nostaa Tottenhamille hattua niistä kahdesta maalista, kummatkin oli hyvin pelattuja tilanteita.

Joku puhu tuolla siitä FA-rankkarikisasta ja mainitsi, että kokeneemmat epäonnistui ja vähän kokemattomampi Anderson pisti pallon tylysti maaliin. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös Anderson ole "spesialisti" rankkareissa? Muistanko aivan väärin, vai vaihdettiinko Anderson viime vuoden Mestareiden Liigan finaalissa kentälle ihan jatkoajan lopussa juuri rankkarikisaa varten?
carlos
26.04.2009 10:06:48 (muokattu 26.04.2009 10:10:00)
djKaaos: Sinä selität Chelseasta, vaikka minä perustin tuon skenaarioni Manun ja Poolin väliseen taisteluun ja jopa mainitsin asista, jotta se tulisi selväksi. Manun kannalta huomattavasti oleellisempaa on se, mitä Pool tekee. En mä sano, että Chelssi täysin pihalla mestaruustaistosta on, mutta on näyttänyt siltä, että Pool olisi Manun pahin uhka.

Itse otan Chelsean vertailukohdaksi juurikin siksi, että sekin on vielä mukana tsämppäriliigassa ja sen lisäksi vielä FA cupin finaali tiedossa - eikös se pelitahti nyt ollut oleellisin seikka? Pool pystyy keskittymään täysin valioliigaan, kelssi vähän muuhunkin. Valioliigan mestaruutta eivät toki enää voita, mutta takuulla haluavat voittaa kaikki jäljellä olevat pelit. Että hitusen eri kantilta kattellaan asioita taas :) Ymmärrän toki skenaariosi, joka on kuitenkin hyvin erilainen kuin monella muulla "viisi mestaruutta meille"-manulaisella.
by the grace of God
Stradlin
26.04.2009 13:30:04
Secreterial:Joku puhu tuolla siitä FA-rankkarikisasta ja mainitsi, että kokeneemmat epäonnistui ja vähän kokemattomampi Anderson pisti pallon tylysti maaliin. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös Anderson ole "spesialisti" rankkareissa? Muistanko aivan väärin, vai vaihdettiinko Anderson viime vuoden Mestareiden Liigan finaalissa kentälle ihan jatkoajan lopussa juuri rankkarikisaa varten?

Juu näinhän se on, näkeehän siitä kaverista muutenkin että on varmaan pilkkuja treenattu joskus. Kyse olikin lähinnä tästä Fergusonin päätöksestä peluuttaa ottelussa nuorempia sällejä, mikä herätti ihmetystä ja kritiikkiä. Kuitenkin pilkuissa epäonnistuivat nimenomaan Ferdinand sekä 30 miljoonan Berba.
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)