dyydfromhell 20.04.2009 20:13:45 | |
---|
Eli livekäyttöön soveltuva multiefeki pitäis saada. Olen tyytyväinen vahvistimen ja kitaran saundiin, joten ei pre-ampeja tai mitään säröjä. Pääasiassa tarvitsisin delayn, reverbin, choruksen ja flangerin helposti livenä käytettäväksi. G-systemiin ei ole valitettavasti varaa, joten olen harkinnut räkkimultiefektiä ja erillistä midilankkua. Kannattaako ostaa 129 euron G-sharp vai mahdollisesti vähän laadukkaampi G-Major? Vai joku ihan muu? Tarkoituksena ei ole saada maailman parhaat efektit, vaan melko halpa, mutta kestävä livemuljutin, joka ei huononna vahvistimen saundia. Riittääkö Behringerin halpis FCB 1010 midikontrolleri soundin vaihtamiseen vai hajoaako se heti kun sitä käyttää? Soundit pitäisi olla myös helposti ohjelmoitavissa siihen, koska en ole hyvä minkään laitteiden kanssa. |
Silppuri 20.04.2009 20:42:01 (muokattu 20.04.2009 20:42:56) | |
---|
Tässähän näistä on turistu: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=176860 tai lopussa minä lähinnä yksikseen ajatellut "ääneen"... :) Ite hommasin just tuollasen g-major + fcb1000 -setin ja ainaki näin aluks vaikuttaa ihan oklta. Soundia se kyllä vähän latistaa, mutta oma ratkaisuni siihen on vahvistimesta löytyvä ja g-majorin releellä ohjattava efektilenkin switch, jolla laitteen voi kytkeä pois signaaliketjusta, kun ei mitään efektejä siitä käytä. Nimenomaan helppokäyttöisyyttä keikoille hain itsekin. "Ohjelmointi" ei ole mitenkään erityisen vaikeaa, jos käyttelee presettejä ja tuohon behkuun oli aika mainio ohjelmakin olemassa, jos tietokoneella haluaa jotain customijuttuja siihen asetella. Tai jos haluaa ohjailla muita midilaitteita samalla pedaalilla. G-majorin käyttö on varsin simppeliä noiden valinta-wheelien avulla. Factory-preseteistä löytyy kaikkea kivaa ja niistä voi sitten itselleen muovailla sopivat ja tallentaa user-bankkiin sopiviin muistipaikkoihin. "I havent slept since I woke up." |
dyydfromhell 20.04.2009 22:16:43 | |
---|
Joo olin lukenut ton jutun eikä se oikein täysin vakuuttanut. http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_nova_system_b_stock.htm onko kellään tosta kokemuksia. Vaikuttaa ainakin ihan pätevältä ja näyttää olevan vähän g-system meininkiä. Tossa on ainakin tarvittavat efektit. Vaikuttaisikohan tää nova system niin paljon huonontavasti saundiin kuin G majorit. |
Rootteri 21.04.2009 07:59:11 | |
---|
dyydfromhell: Joo olin lukenut ton jutun eikä se oikein täysin vakuuttanut. http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_nova_system_b_stock.htm onko kellään tosta kokemuksia. Vaikuttaa ainakin ihan pätevältä ja näyttää olevan vähän g-system meininkiä. Tossa on ainakin tarvittavat efektit. Vaikuttaisikohan tää nova system niin paljon huonontavasti saundiin kuin G majorit. Kestävyyttä ovat haukkuneet. Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on. |
jhkj 21.04.2009 10:52:47 | |
---|
|
Silppuri 21.04.2009 11:59:43 | |
---|
"I havent slept since I woke up." |
madu 21.04.2009 13:32:32 (muokattu 21.04.2009 13:32:59) | |
---|
Hyvä kontrolleri G-majorille on myös Englin Z-12 tosin Control Change (CC) käskyjä se ei osaa mutta G-majorin presetit ja g-majorin releiden kautta vahvistimen kanavat se osaa vaihtaa ja toimii ihan lennosta ilman sen kummempaa säätöä. Ja kestävä poljin on. |
jhkj 21.04.2009 15:12:16 | |
---|
Ei perkele, juuri kun luuli pääsevänsä GASista ni nyt iski hirvee G-System GAS! AAARGH!! |
G-system näytti olevan itse Steve Vaillakin käytössä kiertueella... onneks ei oo rahaa. =) Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
madu 22.04.2009 12:24:21 | |
---|
Itseasiassa on tarpeettomana itsellä tuo G-major+Engl Z12 yhdistelmä että sopivaan hintaan voisi jopa luopuakkin... :) |