Aihe: Guitarsuite ja Cool Edit
1
PJS
21.02.2004 12:26:49

Eli miten saisin lisättyätohon Cool Edit 2.0:aan guitarsuiten yms. Dx-plugareita..ottaa päähän ku lopetin n-trackilla leikkimisen ku se kaatui kokoajan, ja siinä toimi noi kaikki efektit ihan hyvin, mut Cool Edit, joka muuten vaikuttaa aika ässä ohjelmalta ei tunnu tajuavan kokoguitar suiten olemassaoloa.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Jormaz
21.02.2004 12:44:28
Oliko Cool Editistä olemassa joku ilmaisversio?
Back to the 80's
bliikki
21.02.2004 13:12:54 (muokattu 21.02.2004 13:14:59)
Eli miten saisin lisättyätohon Cool Edit 2.0:aan guitarsuiten yms. Dx-plugareita..ottaa päähän ku lopetin n-trackilla leikkimisen ku se kaatui kokoajan, ja siinä toimi noi kaikki efektit ihan hyvin, mut Cool Edit, joka muuten vaikuttaa aika ässä ohjelmalta ei tunnu tajuavan kokoguitar suiten olemassaoloa.

Cool Edit tukee kyllä dx-plugareita. VST-plugineita ei. Mene edit viewiin ja valikosta Effects -> Refresh effects list. Jos ei näy effects-valikon dx-plugineissa sen jälkeen niin sitten en tiedä mikä on vialla.

EDIT: Itse itseäni korjaten, guitar suite on siis VST-plugin joten ei toimi cool editissä.
superfly
21.02.2004 16:12:22
On olemassa semmoinen softa millä saa toimimaan ne VST-efektit kyllä. Googlettele hakusanoilla VST adapter. En muista tarkemmin, mulla oli kumminkin itsellä tuo käytössä joskus ja hyvin toimi.
Harppu on alaston piano
ulina21
23.02.2004 08:48:28
toimiiko toi adapteri myös vstsynien kanssa?
superfly
23.02.2004 13:22:53
toimiiko toi adapteri myös vstsynien kanssa?

Ei muistaakseni. Ihan varma en ole. Cool Edit ei kyllä ymmärrä softasynista mitään, kun ei siinä ole midiä. Korjatkaa jos oon väärässä.
Harppu on alaston piano
Puavali
23.02.2004 13:28:03
Cool Edit, siinä on midiä. Korjatkaa jos oon väärässä.

Oot väärässä. Ainakin siinä on midiä.
superfly
23.02.2004 15:33:49
Oot väärässä. Ainakin siinä on midiä.

Jees, muistelin jotain vanhaa versiota sitten.
Harppu on alaston piano
krushing
23.02.2004 18:57:22

Eipä taida VST-tukea olla siltikään. Softahan on muuten nykyään Adoben hallussa, ja kulkee nimellä Audition, vaikka mikään ei kai oleellisesti olekaan muuttunut.
Puavali
24.02.2004 22:11:51
Midi-raitoja saa audion sekaan mutta niitä käsitellään osapuilleen samoin kuin audiota - leikkelyä kummpaa editointia niille ei saa tehtyä. (Tai ainakaan en ole vahingossa törmännyt...)

Onhan siellä kompuraa ja kaikua ja särötintä ja toista kaikua kaiken maailman equa ja sitä sun tätä. Volumen säätöö, feidausta, nopeuttamista, äh en muista, viimeksi kesällä käytin.
jorma_r
26.02.2004 19:02:36
Onhan siellä kompuraa ja kaikua ja särötintä ja toista kaikua kaiken maailman equa ja sitä sun tätä. Volumen säätöö, feidausta, nopeuttamista, äh en muista, viimeksi kesällä käytin.

Totta haastat. Tarkoitin kylläkin midi-puolen editointia kuten kvantisointia ja sensellaista mutta muotoilin sen huonosti...
Puavali
26.02.2004 19:33:41
Totta haastat. Tarkoitin kylläkin midi-puolen editointia kuten kvantisointia ja sensellaista mutta muotoilin sen huonosti...

Joo tuota... Midistähän minä en tiijä juur mittään. CEP:n kanssa olen joskus puolivahingossa räplännyt jotain midiä sekaan, kun huvikseni hidastin Born to shred-ääniraitaa ja kokeilin, mitä muuta sieltä löytyy. En edes kokeillut, voiko sitä midiä sitten tallettaa waveksi.
Antti1
26.02.2004 21:38:55
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)