Makkiss 09.04.2009 23:47:36 | |
---|
Emplate: "Vihdoin"? Niin, no.. Eihän ne kauheen montaa kertaa oo Suomessa käyny :p Joo,oon Opethia kuunnellu vasta puolisen vuotta,kun aloitin kuuntelun Joulukuun ''keikka'' oli myyty loppuun,ja korvaava osui Ranskan matkan kanssa samaan aikaan. |
Landstr 10.04.2009 20:16:35 | |
---|
Joop, prog nationiin on tarkoitus mennä. Hemmetin kova setti luvassa bändien puolesta kyllä, Unexpect, Opeth ja DT. Kyllä nyt kelpaa. www.mikseri.net/refrainexitium |
Emplate 10.04.2009 21:37:26 | |
---|
Makkiss: Joo,oon Opethia kuunnellu vasta puolisen vuotta,kun aloitin kuuntelun Joulukuun ''keikka'' oli myyty loppuun,ja korvaava osui Ranskan matkan kanssa samaan aikaan. Aa, ymmärrän. Juu, en tiedä miten sitten jossain jäähallissa, mutta tuommoisessa pienemmässä tilassa bändin tunnelmointi toimii kyllä helvetin loistavasti. Että kyllä se kannattaa livenä käydä ehdottomasti katsastamassa. Itse nähnyt kolme kertaa. |
Askorbiinihappo 10.04.2009 23:22:07 | |
---|
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä |
Jos nyt Reveriesillä oli paljon sellaisia keikkabiisejä ja yksittäisiä hyviä biisejä paria lukuun ottamatta niin on tämä Watershed melkoisen tilkkutäkki. Ja samalla kyllä yhtenäinen. Se on aika häiritsevää. Tietynlaista tiivistämistä ehkä molempiin levyihin kaipaisin. Watershed on tässä muhiessaan kyllä maustunut, mutta siitä puuttuu se jokin. Ehkä joku oikeasti eeppinen riffi, jota ei vaan saa mielestään. Vähän niinkuin Ghost of Perditionissa ainakin minulle. |
Ziggy Bubba 21.04.2009 20:52:39 | |
---|
Itelle tuo Ghost Reveries on yhä bändin ykköslevy, tuosta kun löytyy sitä modernin Opethin groovausta ja ihan pirusti hyviä biisejä... Semmonen tietty Tool-viba tosta on havittavissa. Mulle monet vanhemmat O-levyt on liikaa sitä 6/4 tuu-tuku-tuku -jauhantaa - tuoreessa matskussa on rikkaampia rytmejä. Melodiathan on aina ollu bändillä todella vahvoja (taitaa olla svedujen juomavedestä tuo). Watershed on tosiaan vähän hajanainen kokonaisuus, vaikka toki monta ässäbiisiä omaakin. Tuossa lätyssä ilahduttaa erityisesti se, että bändi osaa nykyään heittää homman välillä vähän läpäksikin, kuten se akkarin alas viritys lennosta. Tommosta rentoa menoa oon aina vähän kaivannu bändin "ammattimaiseen" soundiin. |
Ali 21.04.2009 22:36:53 | |
---|
sikki-six: Tuossa lätyssä ilahduttaa erityisesti se, että bändi osaa nykyään heittää homman välillä vähän läpäksikin, kuten se akkarin alas viritys lennosta. Ei se oo läppää. Se on tröö iivil! "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
arsu 06.06.2009 09:36:47 | |
---|
Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksei Roundhouse Tapesia julkaistu lainkaan vinyylinä. Luulisi et Åke vinyylifriikkinä pitäis huolen, että kaikki levyt julkaistaan älppäreinä ja hienossa paketissa. Mut nyt se on Peacevillen sivuilla pre-orderina! 3 * 12" lätyt ja tupla cd, iso booklet ja A2 juliste kovakantisessa boxissa, 2000 numeroitua näitä. Ja hinta 28€ ? No eipä o kallis.... |
Overdrive 06.06.2009 15:53:11 | |
---|
Alkaa pikkuhiljaa polttelemaan toi provinssin keikka, onko kenelläkään mitään aavistusta Ohpetin setin pituudesta? Bändi näyttäisi aloittelevan 20.45 ja seuraava yhtye aloittaa vasta 23.30, joten mahdollisuus hyvinkin pitkään settiin olisi, vaikka oman osuutensa soittoajasta tietenkin vie purku/roudaushässäkkä... |
Exhausted 06.06.2009 16:00:46 | |
---|
Provinssissa tunnetusti "vuorotellaan" tiettyjen lavojen välillä, varmaan osittain melun vuotamisen takia ja osittain sen vuoksi, että kiinnostava ohjelma jatkuisi katkeamatta. |
Lasitten 07.06.2009 15:18:23 | |
---|
arsu: Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksei Roundhouse Tapesia julkaistu lainkaan vinyylinä. Luulisi et Åke vinyylifriikkinä pitäis huolen, että kaikki levyt julkaistaan älppäreinä ja hienossa paketissa. Mut nyt se on Peacevillen sivuilla pre-orderina! 3 * 12" lätyt ja tupla cd, iso booklet ja A2 juliste kovakantisessa boxissa, 2000 numeroitua näitä. Ja hinta 28€ ? No eipä o kallis.... Kylläpäs himottas hommata tuo paketti. Kattoo nyt onko noita vielä kuun puolen välin jälkeen mahdollisuus tilata kun rahaa vasta sitten saan. Jos komodo ampuu pihevin 300km/h kohti 2kg siikaa niin jääkö hammetti ilmaan tiluttamaan wahilla? |
vt1100 12.06.2009 23:48:43 | |
---|
Nyt on kovasti tykitetty Blackwater Parkkia, erityisesti biisi Bleak alkoi häiritsemään kun vokalisoinnit kuulostivat ihan Manic Street Preachersilta ennekuin otin guuglen käteen :-) Kuulostaa edelleen... Nimibiisi silti kuunneltu 6desti tänään, loistava! |
ovaap 13.06.2009 02:33:36 | |
---|
Itellä suosikki Opethilta on luultavasti Still Life, poiketen Ghost Reveriesin(joka muuten tulee kakkosena) saamasta yybersuosiosta. Se jatsahtavuus ja uhkaava yleistunnelma vaan puhuttelee tätä hippiä varsin voimakkaasti. Ja The Moorin "She is waterdrops over the pyreeee"- kohasta tulee yksi kovimmista musiikkiorgasmeista. Koskaan. Missään biisissä. you have to live before you die young |
ozz3 13.06.2009 13:05:05 | |
---|
Monikos on tänään lähdössä Provinssiin katsomaan? Päälavalla soittelevat, mikä on tietyllä tavalla aivan väärä paikka, mutta toimihan tuo Tuskassakin aikoinaan ihan mallikkaasti... siitä onkin muuten jo kolmisen vuotta kun olen herrat viimeksi nähnyt. Aivan liian pitkään siis. M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
ovaap 14.06.2009 16:03:54 | |
---|
Kyllähän tuo tuli jälleen katsastettua, viimeksi kattelin aikasemmin tänä vuonna Pakkahuoneella. Festarikeikaksi oli kyllä eilinen aika helvetin hyvä, meininki oli juurikin niin jees kuin mahdollista, lukuunottamatta muutamia Manowar-heppuja jotka odotteli eturivissä tylsistyneen näkösinä metallijumalia saapuviksi false metallin pauhatessa lavalla. Ihan jees miksattu ja Åkerfeldt oli jälleen kerran hupaisa mies. Tuli opittua uusi ruotsalainen hevikäsimerkki, "the hook". Settilista oli jotain tämänsuuntaista: Heir Apparent Ghost of Perdition The Leper Affinity Karma Closure The Lotus Eater Deliverance Demon of the Fall ..Ja sehän kelpasi! Jotakin edellä mnainitsemaltani Still Lifeltä ois tosin ollu mukava kuulla, Treella kun soittivat Godheads lamentin. you have to live before you die young |
lethus1 14.06.2009 19:08:22 | |
---|
KARMA ? VOI VITTU. Liian ärsyyntynyt kirjoitus. Missasin. Vompatti |
Akiman 14.06.2009 19:18:40 | |
---|
lethus1: KARMA ? VOI VITTU. Liian ärsyyntynyt kirjoitus. Missasin. Hähää! Nyt on Madrigalia lukuunottamatta kuultuna livenä koko My Arms, Your Hearse. Ilosaarirock 2007 saa luvan olla edelleen ainoa kymmenestä nähdystä Opeth keikasta, jolla ei tullut ennenkuulematonta kipaletta. Ja mitä Provinssin keikkaan muuten tulee, oli se ehdottomasti paras Opethin festarikeikoista ja itse asiassa meiningiltään parhaiden joukossa muutenkin. Hevosen kanssa oli hauskaa olla pitissä. :: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: PESTILENCE, TIAMAT, VANGUARD, CRIMFALL ja MISERY INDEX :: |
Deino 14.06.2009 22:04:36 | |
---|
lethus1: KARMA ? VOI VITTU. Sanos muuta. :S |
loituma 14.06.2009 22:06:13 | |
---|
Ghost of Perdition on pakko nähdä joskus livenä. http://www.mikseri.net/artists/exitium.115257.php |
Lionslicer 14.06.2009 23:06:02 | |
---|
Huomasiko joku Provinssin keikalla ollut, mikä oli se tutunkuuloinen melodia, mitä pojat soittelivat Closuren jamittelussa. Ihan kun joku tv-sarjan tunnari..? ''Most modern men should be grateful
even for the fact that they have not yet been put to sleep,
like dogs often are when there is something seriously wrong with them.''
-Varg Vikernes |