Aihe: Ainoaksi virveliksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
OPJ1974
20.04.2009 23:04:04

hollmi-5: Soimiseen totut, kun se kuitenkin on semmoista musikaalista eikä vinkuvaa häiriöääntä. Virittele ja kuulostele. CS jonkin verran poistaa runkoääntä.

Meillä oli Nolten kanssa matoista hiukan puhettakin. Laitoin testin jälkeen uuden maton. Ostin Pearlin tarvikematon (8€...) paikallisesta. Se oli hintaisekseen erinomainen ja paljon parempi, kuin Ludwigin leimoilla oleva taiwanilainen tarvikematto. Nolten pelissä matto toimi hyvin, vaikka ulkonäkö ei puolesta puhunut.

Kailiksen kimpaatilauksena tuli Puresoundeja kaksin kappalein. Toisen laitoin 6,5" Black Beautyyni ja hienosti toimii. Laitoin uudet kalvotkin ja virittelin nyt huolellisesti hiljaisuudessa (naapurikämpän heavyryhmä oli poissa). Virveliin tuli kovasti lisää eloa ja soundiin sävyjä verrattuna aiempaan. Siis virvelissäkin virityksen tasaisuudella on iso merkitys, vaikka aina ei niin tule huolella viritettyä, kuin tomeja.

Varmasti juu totun :) Tai siis totuin jo. Jotenkin se Tourin oma virveli siirtyi saman tien varavirveliksi, hmm...

Joo CS:n aattelin lykäistä siihen kiinni ja täytyy todellakin tutkia noita vireitä. Oli mielenkiintoista huomata, kuinka paljon helpompaa virittäminen oikeastaan onkaan, kun on kymmenen lugia per puoli käytössä kahdeksan asemesta. Tästä on hyvä jatkaa!
"Where is the stage?"
Kailis
21.04.2009 00:03:16

kuinka paljon helpompaa virittäminen oikeastaan onkaan, kun on kymmenen lugia per puoli käytössä kahdeksan asemesta.

Puhumattakaan kun on 12 =D Vakavasti, itse olin pitkään sitä mieltä että 8-luginen on jotenkin vaikeampi virittää. Nyt kun niitä on useampia, niin väittäisin että jos rumpu, vanteet ja kalvo on kunnossa niin melkeinpä päinvastoin.
markkuliini
21.04.2009 00:09:49

Kailis: Puhumattakaan kun on 12 =D Vakavasti, itse olin pitkään sitä mieltä että 8-luginen on jotenkin vaikeampi virittää. Nyt kun niitä on useampia, niin väittäisin että jos rumpu, vanteet ja kalvo on kunnossa niin melkeinpä päinvastoin.

Mä en ole huomannut kummempaa eroa 10- ja 8-lugisten virittämisessä.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
OPJ1974
21.04.2009 07:52:07

Kailis: Puhumattakaan kun on 12 =D Vakavasti, itse olin pitkään sitä mieltä että 8-luginen on jotenkin vaikeampi virittää. Nyt kun niitä on useampia, niin väittäisin että jos rumpu, vanteet ja kalvo on kunnossa niin melkeinpä päinvastoin.

Tjaaah.... ehkä tämä sitten on vain uutuuden viehätystä? Jotenkin jäi vain semmoinen olo. Toisaalta, yhden 8- ja yhden 10-lugiseni lisäksi ei hankintalistalla enää muuta ole. Joten se 12 lugia jäänee kokeilemati :)
"Where is the stage?"
Nolte
21.04.2009 10:57:28 (muokattu 21.04.2009 11:15:30)
OPJ1974: Joo CS:n aattelin lykäistä siihen kiinni ja täytyy todellakin tutkia noita vireitä.

CS toimii todella hyvin siinä, laita se. Ihan älyttömän hyvän soundin sain rummusta mm. niin, että laitoin alakalvon aika kireälle, niin että ihan vähän vielä painui kädellä painettaessa. Yläkalvon voi periaatteessa laittaa mihin vireeseen hyvänsä ja toimii, mutta itse tykkään pitää sitäkin suht napakkana. Ehkä sellainen "medium tight". Tuo rumpu puhuu silloin tosi hyvällä äänellä ja silti löytyy sitä botneakin.

EDIT: Niin, mitään syytä en ainakaan itse näe maton vaihtamiseen, mutta liekö nuokin yksilöitä sitten.

EDIT2: Eikö olekin mahtavaa huomata, että joskus hyvä ja halpa voivat olla yksi ja sama tuote?
meiän bändin paras rumpali
markkuliini
21.04.2009 11:45:30

Nolte:
EDIT: Niin, mitään syytä en ainakaan itse näe maton vaihtamiseen, mutta liekö nuokin yksilöitä sitten.

Sama juttu mulla. Matto tuntuu toimivat ihan ok, ei mitään valittamista toistaiseksi.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
OPJ1974
21.04.2009 12:21:45

Nolte: CS toimii todella hyvin siinä, laita se. Ihan älyttömän hyvän soundin sain rummusta mm. niin, että laitoin alakalvon aika kireälle, niin että ihan vähän vielä painui kädellä painettaessa. Yläkalvon voi periaatteessa laittaa mihin vireeseen hyvänsä ja toimii, mutta itse tykkään pitää sitäkin suht napakkana. Ehkä sellainen "medium tight". Tuo rumpu puhuu silloin tosi hyvällä äänellä ja silti löytyy sitä botneakin.

EDIT2: Eikö olekin mahtavaa huomata, että joskus hyvä ja halpa voivat olla yksi ja sama tuote?

Heh, näin teen. Tuo mattoasia on vaan semmoinen ehkä kokeilemisen arvoinen juttu sitten, kun on kunnolla päässyt sisään tuohon laitteeseen.

Itsekin tykkään pitää napakassa vireessä rumpua, joten katsotaan. On se kyllä Nami-Nami.

Ja todella, EDULLINEN (eihän käytetä sanaa halpa, kun sitä ei markkinoinnissakaan saisi käyttää) ja hyvä tuote tässä tapauksessa ovat sama asia. Harmittaa hieman ainoastaan se, että jos olisin malttanut pari viikkoa, niin ko. rummun olisin sieltä saanut vielä vähän halvemmalla (212 euroa ja risat postikuluineen), nyt hintaa oli "harmittavasti" jopa 25 euroa enemmän. Punnan kurssihan oli siis halvimmillaan maaliskuun puolessa välissä, 1,03 euroa. Nyt taitaa taas olla päälle 1,13 e.

(Sori, köyhä kitupiikki olen, niin tulee tuollaisiinkin kiinnitettyä huomiota).
"Where is the stage?"
Nolte
21.04.2009 12:39:12
OPJ1974: Ja todella, EDULLINEN (eihän käytetä sanaa halpa, kun sitä ei markkinoinnissakaan saisi käyttää)

"Hyvä ja halpa" olisi nasevampi, mutta sovittu, siirrytään "hyvään ja todella edulliseen". :)
meiän bändin paras rumpali
Kailis
21.04.2009 15:12:30 (muokattu 21.04.2009 15:13:32)

OPJ1974: Tjaaah.... ehkä tämä sitten on vain uutuuden viehätystä? Jotenkin jäi vain semmoinen olo. Toisaalta, yhden 8- ja yhden 10-lugiseni lisäksi ei hankintalistalla enää muuta ole. Joten se 12 lugia jäänee kokeilemati :)

Mä oon ihan pikkasen metsästänyt Slingyn Magnum tai Spitfire snareja. Niisä on 12 lugia.

http://artmcnaughton.com/images/Gal … 0Images/Slingerland_8x14_Magnum.jpg

http://www.bryanrosen.com/images/Slingerland_Spitfire_snare_1979.jpg
velipesonen
21.04.2009 15:15:58

Onneksi ainakin vielä voi omistaa laillisesti useamman virvelin, mutta sitten kun muista pitää luopua niin luulen että säästän Premier Signia 7"x14" -pöntön. Mulla on noita Ludwigeja myös mutta Signia taitaa olla lemppari.
OPJ1974
21.04.2009 18:20:36

markkuliini: Tammikuun alussa oli 1,01. :)
Just eBaysta silloin jotain ostin, ja kurssi löi ällikällä.

Ja britit ei ainakaan taida valittaa :) Hitto, siis toisin sanoen vielä kolmisen euroa olisi saanut hinnasta pois. Pahus! *naur*

Nyt on CS ruuvattu kiinni ja kunhan pääsee töiltä testaamaan, niin kylä lähtee...! Samalla ruuvailin kalvot pois rummusta, tarkistin ruuvit ja mutterit, laitoin vaseliinit kierteisiin ja sitä rataa. Kyllähän lapsesta pitää huolta heti ens alkuun pitää *wirn*

Aluksi ihan pelästyin, että rummussa ei snare bediä ole laisinkaan! Kummastelinkin jopa... Mutta olihan siinä, kun pöydän päälle rummun laittoi. On vaan se syvennys niin hienovaraisesti tehty - en tiedä sitten, onko hyvä vai huono asia?
"Where is the stage?"
Kailis
21.04.2009 20:20:35

Riippuu matosta. Jotkut, ainakin leveämmät, voi jäädä "ilmaan" osittain ja resonoida ilkeästi.
markkuliini
21.04.2009 22:36:11

Kailis: Riippuu matosta. Jotkut, ainakin leveämmät, voi jäädä "ilmaan" osittain ja resonoida ilkeästi.

Nimenomaan kapeasyvennyksiseen (ope? onko sana?) ei pidäkään laittaa leveää mattoa. Vähän niinkuin diesel-autoon ei laiteta bensiiniä.
hollmi-5
21.04.2009 22:49:17
markkuliini: Nimenomaan kapeasyvennyksiseen (ope? onko sana?) ei pidäkään laittaa leveää mattoa. Vähän niinkuin diesel-autoon ei laiteta bensiiniä.

Sana on.

Ja kun snarebedistä tuli puhe, niin luulen yhden tekijän esim. Ludwigin suosioon olevan snarebedissa ja toisen siinä, että Ludwigin metallivirpat ovat pyöreitä...

Toisaalta vanhemmissa Ludareissa oli hyvin kapea ja syvä peti...

Eli eipä ehkä ja kyllä kai se on varma :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
22.04.2009 10:07:41

Vähän niinkuin diesel-autoon ei laiteta bensiiniä.

Eli siis ei AINAKAAN dieseliä?
velipesonen
22.04.2009 13:01:25

Kailis: Eli siis ei AINAKAAN dieseliä?

Kunnon jätkät ajaa tietty polttoöljyllä.
markkuliini
22.04.2009 13:03:15

velipesonen: Kunnon jätkät ajaa tietty polttoöljyllä.

Kunnon jätkät ajaa tietty fillarilla. ;)
velipesonen
22.04.2009 14:07:03

markkuliini: Kunnon jätkät ajaa tietty fillarilla. ;)

- ja jos rumpuja pitää kuljettaa mukana niin resiinalla.
Kailis
22.04.2009 17:48:25

Tossa viimeksi hankkimassani Slingyssä on levein (ja melko syvä) snarebed mitä olen kuunaan nähnyt, mutta sovittamani Puresound Super 30 ei siihen istunut. Resoinoi ilkeästi maton ylikiristämisestä huolimatta. Matto ei istunut toiselta puolelta kalvoa vasten. Vaihdoin kaposemman DW:n True-Tone maton, ja nyt on kyl hyvä. Sama 3o lankainen matto toimii kyllä toisessa Slingyssä moitteetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)