Andy Six 21.04.2009 10:00:40 | |
---|
Halpa hinta arveluttaa..Onko kitara todella amerikan tekoa..?Kannattaako maksaa tuplahinta esim.1952 reissue telecasterista verrattuna highway oneen..? Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
duc 21.04.2009 10:04:19 (muokattu 21.04.2009 10:07:52) | |
---|
On. Kannattaa jos on varaa. Testaa ensin. Testaa myös ainakin Fender Classic Player Baja Telecaster. Highway Onessa on hyviä ominaisuuksia kohtuuhintaan, esim. nitrolakka, joka on muuten harvinainen Fendereissä. Laadussa voi olla heittelyä enemmän kuin kalliimmissa jenkkimalleissa, mutta kun kokeilee ensin niin se ei haittaa. |
kissakissala 21.04.2009 10:44:53 (muokattu 21.04.2009 10:50:05) | |
---|
Nii eikös nää ollu tehty jenkki osista meksikossa? No onhan sekin Amerikkaa juu.. Vai oliko että jenkeissä kasattu mehikon tehtaan osista? No anyway en laskisi aidoksi jenkiksi.. |
Riku Rotten 21.04.2009 10:54:32 | |
---|
Omassa HW oli ainakin Made in USA laput. |
kissakissala 21.04.2009 11:00:22 | |
---|
Riku Rotten: Omassa HW oli ainakin Made in USA laput. usan lakien mukaan 51% tuotteesta pitää olla usassa valmistettu että made in usa lappu voidaan lätkäistä tuotteeseen, omasta mielestäni kuitenkin miellän nuo ihan meksikon peleiksi.. |
duc 21.04.2009 11:05:28 | |
---|
kissakissala: Nii eikös nää ollu tehty jenkki osista meksikossa? . Eipä ole, ei. |
kissakissala 21.04.2009 11:09:04 | |
---|
duc: Eipä ole, ei. Niinno kyllä mä miellän tuon meksikolaiseksi vaikka puut onkin kasvatettu usassa, muotoilu ja viimeistely on tehty meksikossa ja muut osat kiinasta.. |
kissakissala: Niinno kyllä mä miellän tuon meksikolaiseksi vaikka puut onkin kasvatettu usassa, muotoilu ja viimeistely on tehty meksikossa ja muut osat kiinasta.. Sun salaliittoteoriolla ei nyt sinällään ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa, mutta USAssa valmistettuja kepukoita nuo ovat. Viimeistely on tehty halvemmalla kuin kalliimmissa jenkkimalleissa (mattapintainen ohut nitrolakka yms.), ja noissa käytetään halvempia osia. Mikit voivat olla Meksikossa käämittyjä, mutta toisaalta onhan joissain kalliimmissa meksikolaisissa Fendereissä sitten jenkeissä valmistettja mikkejä. |
kissakissala 21.04.2009 11:23:16 | |
---|
duc: Sun salaliittoteoriolla ei nyt sinällään ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa, mutta USAssa valmistettuja kepukoita nuo ovat. Viimeistely on tehty halvemmalla kuin kalliimmissa jenkkimalleissa (mattapintainen ohut nitrolakka yms.), ja noissa käytetään halvempia osia. Mikit voivat olla Meksikossa käämittyjä, mutta toisaalta onhan joissain kalliimmissa meksikolaisissa Fendereissä sitten jenkeissä valmistettja mikkejä. Niinno otsikossa lukee: Telecaster Highway one,onko oikea jenkkiFender..? Mielestäni ei ole aito jenkki verrattuna vaikka American Standard sarjaan. |
Freewheeler 21.04.2009 11:24:35 | |
---|
duc: Sun salaliittoteoriolla ei nyt sinällään ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa, mutta USAssa valmistettuja kepukoita nuo ovat. Viimeistely on tehty halvemmalla kuin kalliimmissa jenkkimalleissa (mattapintainen ohut nitrolakka yms.), ja noissa käytetään halvempia osia. Mikit voivat olla Meksikossa käämittyjä, mutta toisaalta onhan joissain kalliimmissa meksikolaisissa Fendereissä sitten jenkeissä valmistettja mikkejä. Kuulin juuri ettei Meksikossa tehdä mikkejä ollenkaan. Kaikki Fenkun mikit ovat siis Made in USA, Kauko-Idän vempeleet poislukien. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Riku Rotten 21.04.2009 11:40:03 | |
---|
HW:n mikit on aika kuraa, asia parani huomattavasti duncaneilla. |
Janne19691 21.04.2009 11:56:44 | |
---|
kissakissala: Nii eikös nää ollu tehty jenkki osista meksikossa? Vai oliko että jenkeissä kasattu mehikon tehtaan osista? omasta mielestäni kuitenkin miellän nuo ihan meksikon peleiksi.. Onks sulla yhtään faktaa noiden mutujen lisäksi? Rule #1: There are no rules. |
duc 21.04.2009 12:01:02 | |
---|
Freewheeler: Kuulin juuri ettei Meksikossa tehdä mikkejä ollenkaan. Kaikki Fenkun mikit ovat siis Made in USA, Kauko-Idän vempeleet poislukien. Jeps, heitin hatusta nuo mikit kun niistä ovat monet puhuneet kaikenlaista. Muitakin komponenttejahan kitaroissa on, esim. virittimet, talla, potikat yms. voivat olla halvempaa mallistoa :) |
jaripat 21.04.2009 12:06:58 | |
---|
"Kuulin juuri ettei Meksikossa tehdä mikkejä ollenkaan. Kaikki Fenkun mikit ovat siis Made in USA, Kauko-Idän vempeleet poislukien." Mistähän näitä juttuja aina "kuullaan"..?? Ainakin allaoleva linkki vie mexicon tehdaskierrokselle, jolla näytetään fenderin mikkien käämintää mexicossa. Henkilökohtaisesti "en tiedä mistään mitään" , mutta mulla on MIM -strato jonka soundi on mulle paljon mieluisampi, kuin hiljattain testaamani uusi HW1 mikkisetti, mutta jos soittaisin jotain muuta musiikkia, arvostus saattaisi kääntyä toisin päin. http://reviews.photoweborama.com/al … sguitar1/fendertour/guitarelec.html |
Andy Six 21.04.2009 12:23:23 | |
---|
Monenlaista on mielipidettä asian tiimoilta...Kaiketi kuitenkin mexicon Fenderitkin aina Squierin telecasterin hakkaa,sellainen mulla on nykyisin... Judge me not by the music i play,but how i play it.... |
BigPapa 21.04.2009 12:27:42 (muokattu 21.04.2009 12:34:46) | |
---|
Poikkeus vahvistaa säännön: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0113502303 Tämä on Made In USA. Genuine ash body and American manufacturing at a killer price. Designed in Scottsdale, Arizona, and made in Corona, California, the Fender Highway One Texas Telecaster Electric Guitar is a genuine American Tele with a one-piece '52 maple neck with 12" radius, U.S. vintage hardware, jumbo frets, and vintage string-thru-body 3-saddle bridge with brass barrels. It's a journeyman's dream at a down-to-earth price. Fender Highway One Series Texas Telecaster Electric Guitar Features: * Made in U.S.A. * Ash body * One-piece '52 maple neck * Hot vintage pickups * Jumbo frets * U.S. vintage hardware * Vintage string-through-body 3-saddle bridge with brass barrels * Fender gig bag http://www.guitarcenter.com/Fender- … -Electric-Guitar-515122-i1148577.gcThey say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Da Make 21.04.2009 12:44:09 (muokattu 21.04.2009 13:10:58) | |
---|
Mitä merkitystä alkuperämaalla on? Hyvä kitara on valmistettu hyvin riittävän hyvistä komponenteista, tuntuu kourassa hyvältä ja soundaa hyvältä. Amerikkalaisuudella ei ole paljoakaan tekemistä tämän kanssa. Kannattaa muuten kokeilla Nevalaisen FGW Telecasteria jos hyvää kitaraa etsit kohtuu hintaan. Kokeiltavana ainakin Millbrook Musicissa Helsingissä. |
palomaeki 21.04.2009 14:10:55 (muokattu 21.04.2009 14:13:47) | |
---|
duc: Highway Onessa on hyviä ominaisuuksia kohtuuhintaan, esim. nitrolakka, joka on muuten harvinainen Fendereissä. Eikö Fendereiden "ohut nitrolakka" ole muutenkin aika harvinaisuus...? Itse ainakin olen huomannut että kaikissahan noissa muovilakat on alla vaikka päällä tämä ohut nitro olisikin.... Täyttä nitroa ei siis taida missään Fenderissä olla, oonko väärässä pahasti jos näin sanon? Ja ettei nyt ihan offtopiccina mene niin Highway One on meikän mittapuulla oikeinkin pätevä kitara. Alkuperämaasta ei kannata minusta kinata kun lapussa tulee että USA. Jos jonkun mielestä ovat huonoja ja sillä perusteella jostain muualta ovat niin kaipane Suuressa Ameriikassa osaavat huonompaakin vääntää. Vaikka onpa Kramerillakin ollut MADE IN USA -lätkää japsikepeissä! HOH!
Joo-o. Tupakille... kitara on kiva. |
duc 21.04.2009 14:16:57 (muokattu 21.04.2009 14:17:21) | |
---|
palomaeki: Eikö Fendereiden "ohut nitrolakka" ole muutenkin aika harvinaisuus...? Itse ainakin olen huomannut että kaikissahan noissa muovilakat on alla vaikka päällä tämä ohut nitro olisikin.... Täyttä nitroa ei siis taida missään Fenderissä olla, oonko väärässä pahasti jos näin sanon? Custom Shopilla on, tosin niilläkään ei kaikissa malleissa ole pelkkää nitrolakkausta, vaan alla on muovit joissakin. Ja olikos noissa Road Worneissa pelkkä nitro.... Näistä HW1-mallien nitrolakoista on jossain sanottu että alla olisi muovilakka, ja jossain että ei. Vai onko se muovilakka vain kaulassa? En ossaa sanua... Ohuempi se lakka on ainakin kuin monissa malleissa. |
palomaeki 21.04.2009 14:19:54 | |
---|
duc: Custom Shopilla on, tosin niilläkään ei kaikissa malleissa ole pelkkää nitrolakkausta, vaan alla on muovit. Ja olikos noissa Road Wroneissa pelkkä nitro.... Näistä HW1-mallien nitrolakoista on jossain sanottu että alla olisi muovilakka, ja jossain että ei. Vai onko se muovilakka vain kaulassa? En ossaa sanua... Ohuempi se lakka on ainakin kuin monissa malleissa. Roadwornit tosiaan taitaa olla pelkeää nitroa! Minä oon kahdesta HW1:sen bodysta nähnyt kun on nitrot stripattu ja molemmissa oli kirkas muovi vielä alla (enkä sillä tätä siis sano että se nyt välttämättä huono olisi... pääseepähän helpolla kun ei pohjalakkoja nitromossin jälkeen tarvi uusia vetää!) HW1 kauloista en tiedä kyllä. Tuo viimeisin jota oon hipeilöinyt tuntui kyllä että olisi kauttaaltaan polya ollut. Tiedä sitten. Mukavat on kuitenkin kaulat noissa Valtatieykösissä. Niin ja aloitusviestiin vielä että hyviä kitaroita tuohon rahaan ovat ne minusta ainakin. kitara on kiva. |